• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gehocab maakt een knus woonhok van je Amarok

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 21 mei 2018 om 15:03 – 32 Reacties

Afbeelding Gehocab maakt een knus woonhok van je AmarokAfbeelding Gehocab maakt een knus woonhok van je AmarokAfbeelding Gehocab maakt een knus woonhok van je AmarokAfbeelding Gehocab maakt een knus woonhok van je AmarokAfbeelding Gehocab maakt een knus woonhok van je AmarokAfbeelding Gehocab maakt een knus woonhok van je AmarokAfbeelding Gehocab maakt een knus woonhok van je AmarokAfbeelding Gehocab maakt een knus woonhok van je Amarok

Gehocab maakt een knus woonhok van je Amarok
En hij heeft de achterlichten van een Lamborghini Countach. Wat wil je nog meer?

De term ‘kamperen’ wordt wederom volledig uit zijn verband getrokken, ditmaal nota bene door een stel Duitsers. Gehocab vindt dat luxe ook in de wildernis binnen handbereik moet zijn en creëert een oplossing voor een klaarblijkelijk bestaand probleem. De Duitsers mikken een klein huisje achterop een Volkswagen Amarok en breiden daarmee het premium pickup segment verder uit.

De Gehocab Kora, zoals de wagen in zijn volledigheid heet, is een bijna 6 meter lange camper. De vaste cabine aan de achterzijde is 2,5 meter lang en weegt slechts 210 kg. Vul je de ruimte met spullen, dan zal hij echter eerder rond de 600 kg wegen. Het relatief lage gewicht is te danken aan het feit dat Gehocab de cabine van carbon maakte. Zeker met het enorme bed bovenin klinkt het niet per se als een plek waar je zeeën aan ruimte hebt, maar toch passen er een doucheruimte, toilet en woon- en eetkamertje in.

Nu we het toch over eten hebben, in de Kora wordt het eten niet geprepareerd met een gasstel. In de keuken vinden we namelijk een inductieplaat, evenals een kleine oven met magnetron functies. De stroom haalt de Kora uit drie batterijen met een capaciteit van 254 Ah.

Overigens kun je met de Gehocab Kora nog wel degelijk meekomen wanneer je van de gebaande paden struint. De Amarok staat na de conversie, die incl. voertuig tenminste 134.000 euro kost, 50 millimeter hoger op zijn poten. Je moet er een aantal spaarvarkens op stukslaan, maar ja, dan heb je wel wat.

Ook interessant!

  • Een eerste glimp van de nieuwe Volkswagen Amarok
  • goedkoopste Amarok
    Dit is de goedkoopste Volkswagen Amarok van Nederland
  • VW Amarok R
    VW Amarok R gaat er écht komen
  • Nieuwe VW Amarok
    Nieuwe VW Amarok lijkt totaal niet op een Ford

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

amarok, camper, pickup, Volkswagen

Vorig bericht: « Duitse steden mogen diesels per direct verbannen
Volgend bericht: Tesla maakt basis Model 3 pas als ze veel Model 3’s bouwen »

Lees Interacties

Reacties

  1. granlusso zegt

    21 mei 2018 om 15:10

    Haha, en dan nog de Nederlandse bpm betalen. Dan zou ik toch wel een integraalcamper halen.

    Login om te reageren
    • gasskaas zegt

      21 mei 2018 om 15:48

      @granlusso: het is officieel een camper dan betaal je toch maar 1/3?

      Login om te reageren
      • granlusso zegt

        21 mei 2018 om 17:04

        @gasskaas: Nee, de bpm betaal je volledig. Je wordt wel ontzien in de wegenbelasting, maar dan moet je camper wel voorzien zijn van een vaste keuken.

        Login om te reageren
    • seanxtype zegt

      21 mei 2018 om 17:59

      @granlusso: haha 50 mm verhoging en nog nergens komen met je pick-up. Dingen zijn bedroevend in het terrein omdat ze geen sper hebben

      Login om te reageren
      • Ultimora zegt

        21 mei 2018 om 18:52

        @seanxtype:Een sper is gewoon beschikbaar op de amarok… en op de Hilux en de Navara. Eigenlijk op alle pick-ups in dit segment.

        Mij lijkt dit ding wel gaaf, maar een afkoppelbare unit in de praktijk veel handiger.

        Login om te reageren
  2. Onehp zegt

    21 mei 2018 om 15:12

    Gelukkig licht, zou toch alle biertjes goed laag en centraal opslaan, anders zal dit ding sneller dan je wilt omslaan…

    Login om te reageren
  3. volvonerdy70 zegt

    21 mei 2018 om 15:12

    Gekkenwerk, ik hou ervan!

    Login om te reageren
  4. posthumus zegt

    21 mei 2018 om 15:23

    Neehoor, zijn niet de achterlichten van een Countach (eigenlijk van een Alfetta). Deze hebben meer weg van een Vector.

    Login om te reageren
    • Erik zegt

      21 mei 2018 om 16:52

      @posthumus: als ik de achterkant zie dan kun je er ook mee naar je laatste rustplaats. Wel dan graag in het zwart leveren.

      Login om te reageren
  5. Loek zegt

    21 mei 2018 om 15:24

    Als veelkampeerder vind ik dit soort creaties altijd grappig. Maar dit vind ik een gemiste kans: als je je camper baseert op een pickup, doe dan zo’n opzetstuk wat je eraf kan halen, zodat je met enkel je VW op stap kan en niet zo’n groot onding meesleept.

    Het ziet er namelijk wel leuk uit, maar door de vierdeurs cabine met grote motorkap en de rijhoogte wordt er veel ruimte verknald aan het “mooi uitzien” van het geheel. Er is een reden dat men hiervoor Fiat Ducato’s gebruikt.

    Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      21 mei 2018 om 16:19

      @720s: Precies, slaapcabine laten staan op de plek en de Amarok eronderuit rijden. Dan was het top geweest

      Login om te reageren
    • erce zegt

      21 mei 2018 om 16:44

      @720s: exact dit!

      Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      21 mei 2018 om 18:28

      @720s: Mijn moeder heeft sinds kort zo’n Fiat hok. Helemaal in het grijs en moet eerlijk zeggen dat het gewoon een vet ding is. Koste 65k dacht ik. Deze prijs slaat dan nergens op.

      Login om te reageren
      • Loek zegt

        21 mei 2018 om 19:10

        @fmgarcia: Ik zal eerlijk zijn in dat ik campers gewoon geniaal vind. Aan elk stukje ontwerp zie je dat een ontwerper gewoon zijn verstand heeft gebruikt om iets zo praktisch en klein mogelijk te maken. Dat vind ik de lol van kamperen, hoeveel je kunt meenemen in een soort rijdend huis.

        Die prijzen zijn inderdaad extreem. Maar je krijgt er wel wat voor terug. Even los van of de Ducato in basis betrouwbaar is (je gebruikt hem niet het hele jaar terwijl hij als bestelbus daar wel voor ontworpen is), je gaat er nog jaren plezier van hebben. Er is wel wat afschrijving, want de relatief oude modellen zijn nu al weer een stukje goedkoper.

        Mijn ouders (en ik dus) hebben het nog primitiever: we gaan elk jaar overal naartoe met onze Holtkamper Flyer vouwwagen. Geniaal ding, uitgeklapt binnen 10 minuten en is groot genoeg voor vier personen. Nieuwprijzen van die dingen liggen tussen 10 en 20 duizend euro, daarom hebben wij een exemplaar uit 1989. Zelf nog wat omgebouwd omdat er wel wat kleine dingen mankeerden maar al met al niet meer dan 1300 euro aan uitgegeven. Ik vind het heerlijk. Behalve de reis overal naartoe, omdat je wel altijd een aanhanger achter je auto hebt en dus nergens hard kan. Rationeel natuurlijk heel kudt, maar het heeft zijn charme.

        Login om te reageren
        • theblazerunner zegt

          21 mei 2018 om 20:44

          @720s: Geniaal voor die prijs, hulde!

          Login om te reageren
  6. HZW zegt

    21 mei 2018 om 15:28

    Net zo bruikbaar als elke andere camper dan ook, maar wel een stuk mobieler.

    Login om te reageren
  7. HZW zegt

    21 mei 2018 om 15:31

    Ik vraag mijn wel af hoe ze voorkomen dat hij op zijn kont gaat hangen met alles erop en aan, het steek een behoorlijk stuk uit aan de achterkant.

    Login om te reageren
    • Foramen zegt

      21 mei 2018 om 16:35

      @HZW: makkelijk te ondervangen met zwaardere veren en luchtondersteuning.

      Login om te reageren
  8. trustmeiamanengineer zegt

    21 mei 2018 om 15:58

    Tja, het blijft een (te) kleine piepschuim doos. Doe mij maar een roof-rack met daktent. Kun je tenminste de auto ook nog gebruiken waarvoor ‘ie bedoeld is.

    Login om te reageren
  9. rikus zegt

    21 mei 2018 om 16:04

    Ziet er echt super gaaf uit enzo. Ik krijg ineens zin om een volledig verzorgde vakantie te boeken naar één of ander all-in resort in een quasi politiek onrustig land.

    Login om te reageren
  10. PunicaOase zegt

    21 mei 2018 om 16:21

    Lijkt me duurder dan je hele leven elke vakantie in een vijf-sterren-hotel slapen…

    Login om te reageren
  11. draadloos zegt

    21 mei 2018 om 16:26

    Heb altijd bewondering hoe ze die ruimte zo efficiënt ingedeeld krijgen

    Login om te reageren
    • ikleesookoverautos zegt

      22 mei 2018 om 08:58

      @draadloos: gewoon kleiner spul in mikken.

      Login om te reageren
  12. lekbak zegt

    21 mei 2018 om 16:55

    Alles elektrisch en dan 4,5kwh tot je beschikking hebben. Dat is dan geen luxe maaltijd als je ’s avonds ook nog een uurtje tv wilt kijken of de koelkast koud wilt houden…

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      22 mei 2018 om 11:16

      @lekbak: idd, wij hebben zelfs een aparte groep in de meterkast gekregen voor onze inductieplaat. Volgens mij trek je de accu’s al leeg voordat je een pannetje water hebt kunnen opwarmen

      Login om te reageren
  13. moveyourmind zegt

    21 mei 2018 om 17:15

    Ga je een avontuurlijke trip maken kan je op de plaats van bestemming alsnog een terreinwagen huren…

    En de rest van het jaar heb je nog steeds geen terreinwagen cq. pick-up.

    Zou óf voor de hierboven genoemde daktent gaan, óf voor een trekhaak op de Amarok en er een fatsoenlijke caravan achter hangen.

    Login om te reageren
  14. allesmetturbo zegt

    21 mei 2018 om 17:23

    Best wel nice voor een lange trip, zo’n Amahok

    Login om te reageren
  15. supershallow zegt

    21 mei 2018 om 17:58

    *heliumballonnetje* “Heeeeeee, grote Smurf!!!”

    Login om te reageren
  16. gamma81 zegt

    21 mei 2018 om 18:48

    Amahok

    Login om te reageren
  17. luciano_borello zegt

    21 mei 2018 om 19:20

    Als dat achterlichten van een Countach zijn heeft hij de koplampen van een F40.

    Login om te reageren
  18. drdre1 zegt

    21 mei 2018 om 22:28

    Lijkt qua design een beetje of je arme Amarok door een stuk touringcar wordt genomen… ?

    Login om te reageren
  19. mashell zegt

    21 mei 2018 om 22:57

    Duurder, minder ruim en een stuk lelijker dan een VW California. Maar daardoor zal deze wel heel exclusief blijven.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North