Gehocab maakt een knus woonhok van je Amarok

Auteur: , 32 Reacties

En hij heeft de achterlichten van een Lamborghini Countach. Wat wil je nog meer?

De term ‘kamperen’ wordt wederom volledig uit zijn verband getrokken, ditmaal nota bene door een stel Duitsers. Gehocab vindt dat luxe ook in de wildernis binnen handbereik moet zijn en creëert een oplossing voor een klaarblijkelijk bestaand probleem. De Duitsers mikken een klein huisje achterop een Volkswagen Amarok en breiden daarmee het premium pickup segment verder uit.

De Gehocab Kora, zoals de wagen in zijn volledigheid heet, is een bijna 6 meter lange camper. De vaste cabine aan de achterzijde is 2,5 meter lang en weegt slechts 210 kg. Vul je de ruimte met spullen, dan zal hij echter eerder rond de 600 kg wegen. Het relatief lage gewicht is te danken aan het feit dat Gehocab de cabine van carbon maakte. Zeker met het enorme bed bovenin klinkt het niet per se als een plek waar je zeeën aan ruimte hebt, maar toch passen er een doucheruimte, toilet en woon- en eetkamertje in.

Nu we het toch over eten hebben, in de Kora wordt het eten niet geprepareerd met een gasstel. In de keuken vinden we namelijk een inductieplaat, evenals een kleine oven met magnetron functies. De stroom haalt de Kora uit drie batterijen met een capaciteit van 254 Ah.

Overigens kun je met de Gehocab Kora nog wel degelijk meekomen wanneer je van de gebaande paden struint. De Amarok staat na de conversie, die incl. voertuig tenminste 134.000 euro kost, 50 millimeter hoger op zijn poten. Je moet er een aantal spaarvarkens op stukslaan, maar ja, dan heb je wel wat.



32 reacties

Haha, en dan nog de Nederlandse bpm betalen. Dan zou ik toch wel een integraalcamper halen.
@granlusso: het is officieel een camper dan betaal je toch maar 1/3?
@gasskaas: Nee, de bpm betaal je volledig. Je wordt wel ontzien in de wegenbelasting, maar dan moet je camper wel voorzien zijn van een vaste keuken.
@granlusso: haha 50 mm verhoging en nog nergens komen met je pick-up. Dingen zijn bedroevend in het terrein omdat ze geen sper hebben
@seanxtype:Een sper is gewoon beschikbaar op de amarok… en op de Hilux en de Navara. Eigenlijk op alle pick-ups in dit segment.

Mij lijkt dit ding wel gaaf, maar een afkoppelbare unit in de praktijk veel handiger.
Gelukkig licht, zou toch alle biertjes goed laag en centraal opslaan, anders zal dit ding sneller dan je wilt omslaan…
Gekkenwerk, ik hou ervan!
Neehoor, zijn niet de achterlichten van een Countach (eigenlijk van een Alfetta). Deze hebben meer weg van een Vector.
@posthumus: als ik de achterkant zie dan kun je er ook mee naar je laatste rustplaats. Wel dan graag in het zwart leveren.
Als veelkampeerder vind ik dit soort creaties altijd grappig. Maar dit vind ik een gemiste kans: als je je camper baseert op een pickup, doe dan zo’n opzetstuk wat je eraf kan halen, zodat je met enkel je VW op stap kan en niet zo’n groot onding meesleept.

Het ziet er namelijk wel leuk uit, maar door de vierdeurs cabine met grote motorkap en de rijhoogte wordt er veel ruimte verknald aan het “mooi uitzien” van het geheel. Er is een reden dat men hiervoor Fiat Ducato’s gebruikt.
@720s: Precies, slaapcabine laten staan op de plek en de Amarok eronderuit rijden. Dan was het top geweest
@720s: exact dit!
@720s: Mijn moeder heeft sinds kort zo’n Fiat hok. Helemaal in het grijs en moet eerlijk zeggen dat het gewoon een vet ding is. Koste 65k dacht ik. Deze prijs slaat dan nergens op.
@fmgarcia: Ik zal eerlijk zijn in dat ik campers gewoon geniaal vind. Aan elk stukje ontwerp zie je dat een ontwerper gewoon zijn verstand heeft gebruikt om iets zo praktisch en klein mogelijk te maken. Dat vind ik de lol van kamperen, hoeveel je kunt meenemen in een soort rijdend huis.

Die prijzen zijn inderdaad extreem. Maar je krijgt er wel wat voor terug. Even los van of de Ducato in basis betrouwbaar is (je gebruikt hem niet het hele jaar terwijl hij als bestelbus daar wel voor ontworpen is), je gaat er nog jaren plezier van hebben. Er is wel wat afschrijving, want de relatief oude modellen zijn nu al weer een stukje goedkoper.

Mijn ouders (en ik dus) hebben het nog primitiever: we gaan elk jaar overal naartoe met onze Holtkamper Flyer vouwwagen. Geniaal ding, uitgeklapt binnen 10 minuten en is groot genoeg voor vier personen. Nieuwprijzen van die dingen liggen tussen 10 en 20 duizend euro, daarom hebben wij een exemplaar uit 1989. Zelf nog wat omgebouwd omdat er wel wat kleine dingen mankeerden maar al met al niet meer dan 1300 euro aan uitgegeven. Ik vind het heerlijk. Behalve de reis overal naartoe, omdat je wel altijd een aanhanger achter je auto hebt en dus nergens hard kan. Rationeel natuurlijk heel kudt, maar het heeft zijn charme.
@720s: Geniaal voor die prijs, hulde!
Net zo bruikbaar als elke andere camper dan ook, maar wel een stuk mobieler.
Ik vraag mijn wel af hoe ze voorkomen dat hij op zijn kont gaat hangen met alles erop en aan, het steek een behoorlijk stuk uit aan de achterkant.
@HZW: makkelijk te ondervangen met zwaardere veren en luchtondersteuning.
Tja, het blijft een (te) kleine piepschuim doos. Doe mij maar een roof-rack met daktent. Kun je tenminste de auto ook nog gebruiken waarvoor ‘ie bedoeld is.
Ziet er echt super gaaf uit enzo. Ik krijg ineens zin om een volledig verzorgde vakantie te boeken naar één of ander all-in resort in een quasi politiek onrustig land.
Lijkt me duurder dan je hele leven elke vakantie in een vijf-sterren-hotel slapen…
Heb altijd bewondering hoe ze die ruimte zo efficiënt ingedeeld krijgen
@draadloos: gewoon kleiner spul in mikken.
Alles elektrisch en dan 4,5kwh tot je beschikking hebben. Dat is dan geen luxe maaltijd als je ’s avonds ook nog een uurtje tv wilt kijken of de koelkast koud wilt houden…
@lekbak: idd, wij hebben zelfs een aparte groep in de meterkast gekregen voor onze inductieplaat. Volgens mij trek je de accu’s al leeg voordat je een pannetje water hebt kunnen opwarmen
Ga je een avontuurlijke trip maken kan je op de plaats van bestemming alsnog een terreinwagen huren…

En de rest van het jaar heb je nog steeds geen terreinwagen cq. pick-up.

Zou óf voor de hierboven genoemde daktent gaan, óf voor een trekhaak op de Amarok en er een fatsoenlijke caravan achter hangen.
Best wel nice voor een lange trip, zo’n Amahok
*heliumballonnetje* “Heeeeeee, grote Smurf!!!”
Amahok
Als dat achterlichten van een Countach zijn heeft hij de koplampen van een F40.
Lijkt qua design een beetje of je arme Amarok door een stuk touringcar wordt genomen… 🤔
Duurder, minder ruim en een stuk lelijker dan een VW California. Maar daardoor zal deze wel heel exclusief blijven.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).