• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gelekt: de specs van de Hyundai i30 N [275 pk]

Auteur: Author, gepost 14 februari 2017 om 14:57 – 39 Reacties

Gelekt! De specs van de Hyundai i30 N [275 pk]


De Koreanen hebben mooi spul voor ons in petto. De harde cijfers moesten nog effe geheim blijven, maar da’s niet gelukt!

Als we de spec sheets mogen geloven kan de nog te introduceren Hyundai i30 N zich zeker meten met een icoon als de Golf GTI. Het Australische Car Advice gooide per ongeluk enkele pagina’s propvol informatie over de i30 N online. Per ongeluk, want de boel werd heel rap weer offline gehaald. Gelukkig was een alerte reddit-user zo vriendelijk om de boel via Google cache op te snorren en op Imgur te knallen.

De i30 N komt met twee vermogens: 250 pk voor de gewone versie en 275 pk voor de i30 N met performance package. Verder krijgt ‘ie Hyundai’s E-LSD-systeem. De naam verraadt het al, maar dit is dus een elektronisch aangestuurd sperdifferentieel. Zijn we blij mee, want we beginnen onderhand genoeg te krijgen van torque vectoring-systemen die soms nét niet lekker werken en ondertussen wel je remmen opvreten.

Naar alle waarschijnlijkheid krijgt de Performance-versie een straffer onderstel voor meer fun en snellere rondetijden bij circuitgebruik. We vragen ons af of de normale i30 N überhaupt veel verkocht gaat worden. Kijk naar een auto als de Mercedes-AMG GT of een Porsche 991 Turbo: zie jij weleens een versie zonder ‘S’ voorbijkomen? Precies, wij ook niet of nauwelijks.

Over de transmissie zijn de sheets gelukkig duidelijk. De i30 N krijgt bij z’n introductie een handbak met zes versnellingen, in 2019 volgt een DCT met acht verzetten. Verder komen er ook “N-pakketten” die niet zozeer gefocust zijn op de technische kant, maar die wel uiterlijke verfraaiingen bieden voor de gewone i30.

De introductie staat naar verluidt gepland voor het einde van dit jaar, dus nog even geduld!

Foto: de Hyundai RN30 Concept

Ook interessant!

  • Hyundai IONIQ 5 rijtest video
    Hyundai IONIQ 5 rijtest video
  • Hyundai Tucson (2021) rijtest video
  • Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
    Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

gelekt, Hyundai, i30, i30n

Vorig bericht: « Tesla-rijder voorkomt megacrash op de Autobahn [updated]
Volgend bericht: Kijken we binnenkort ein-de-lijk Formule 1 via internet? »

Lees Interacties

Reacties

  1. mrrallycross zegt

    14 februari 2017 om 15:07

    Leuk! Hoop dat hij nog goed gaat lijken op het concept dan wordt het echt een feest van een auto

    Login om te reageren
  2. berlinetta zegt

    14 februari 2017 om 15:11

    Als de prijs schappelijk is, heb je wat mij betreft een prima funauto. Ik hoop dat hij rond de 35k gaat kosten. Dan gaan we hem misschien nog eens zien op de Nederlandse wegen.

    Login om te reageren
    • jurdespotter zegt

      14 februari 2017 om 15:17

      @berlinetta: ik denk niet dat de i30 voor 35k op de markt gaat komen. Ik denk eerder rond de 40-50k.

      Login om te reageren
      • escort77 zegt

        14 februari 2017 om 16:18

        @jurdespotter: dan vrees ik dat veel kopers toch veilig voor een Golf GTI (Clubsport) gaan.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          14 februari 2017 om 16:33

          @escort77: Precies, dat denk ik dus ook. Althans hier in het blinde Europa.

          Login om te reageren
        • focusrs1 zegt

          14 februari 2017 om 16:54

          @escort77: klopt helemaal veel mensen zijn saai en kiezen voor een Golf en daarom hebben we een nogal duf autopark rondrijden…

          Login om te reageren
          • appelvis zegt

            14 februari 2017 om 19:09

            @focusrs1: als Hyundai evenveel hiervoor gaat vragen als een Golf GTI, gaat ‘ie niet goed verkopen. De huidige GTI wordt alom gezien als een prima sturende auto. Daarnaast doet ‘ie het op alle andere vlakken ook goed én biedt ‘ie een “betere” badge dan de Hyundai. Die heeft alleen wat meer vermogen

            Login om te reageren
            • focusrs1 zegt

              14 februari 2017 om 19:23

              @appelvis: nou ja goed sturend…heb in de golf GTI R gereden en die

              Login om te reageren
            • focusrs1 zegt

              14 februari 2017 om 19:25

              @appelvis: wat ik dus wilde zeggen voordat ik eruit geknikkerd werd…dat ik in de golf GTI R heb gereden en hij toch aanzienlijk minder goed stuurd als mijn focus RS.

              Login om te reageren
              • appelvis zegt

                14 februari 2017 om 19:29

                @focusrs1: je vergelijkt nu twee auto’s met behulp van twee auto’s die niet hetzelfde zijn als de twee auto’s in kwestie… Ook al is de Golf R ook een Golf, het is een andere auto met een andere aandrijflijn en 4WD i.p.v. 2WD. Waarom je dan ook nog je Focus RS erbij haalt, is me al helemaal een raadsel

              • focusrs1 zegt

                14 februari 2017 om 19:32

                @appelvis: om aan te geven dat men niet zomaar een Golf moet kopen omdat hij bekend staat om zijn degelijkheid terwijl er meer leuks te krijgen is voor hetzelfde geld

        • vondudenstein zegt

          14 februari 2017 om 20:10

          @escort77: maarrrrrr de Golf is een sjappie bak en deze Hyundai gewoon echt tof!

          Login om te reageren
    • escort77 zegt

      14 februari 2017 om 16:16

      @berlinetta: precies, alles gaat vallen of staan met de prijs die ze gaan vragen. Leuke plaatjes en veel papieren pk’s zijn leuk om over te kletsen op forums, maar uiteindelijk moeten ze verkocht worden ook. Ik vrees dat als ze qua prijs teveel naar Golf GTI of Focus gaan, het een lastige zaak wordt.

      Login om te reageren
  3. trustmeiamanengineer zegt

    14 februari 2017 om 15:11

    Geen slecht vooruitzicht, en het feit dat de ex BMW M baas zich er tegenaan bemoeit maakt het allemaal nog mooier (op papier) in ieder geval.

    Login om te reageren
  4. toyotafortuner zegt

    14 februari 2017 om 15:13

    K ben toch wel benieuwd. T klinkt iig goed. En t concept is lekker dik.

    Login om te reageren
  5. kara zegt

    14 februari 2017 om 15:13

    nou een normale Peugeot 308 GTI heeft ook 270pk is niet zo indrukwekkend.

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      14 februari 2017 om 15:33

      @kara: deze is idd indrukwekkender ;-)

      Login om te reageren
    • arns301 zegt

      14 februari 2017 om 15:36

      @kara: Ligt er helemaal aan wat je gewend bent, sommigen mensen rijden in auto’s met 60/70pk en dan is dit wel een bommetje hoor.

      Login om te reageren
    • Onehp zegt

      14 februari 2017 om 15:52

      @kara: grootste probleem met de 308 is dat ie op papier heel licht zou zijn (1280kg EU) maar in de praktijk +1400kg was en daarmee gelijk loopt met de sterke concurrentie.

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      14 februari 2017 om 16:35

      @kara: Voor een hothatch vind ik het toch aardig wat. Er zijn er slechts enkelen die meer pk leveren, maar die kosten dan ook heel wat meer.

      Login om te reageren
  6. cossiekiller zegt

    14 februari 2017 om 15:16

    Een ‘s’ of ‘performance’ versie is gewoon pure marketing. Dat had de auto van origine al moeten zijn. Nu leg je er enkele duizenden voor op de toonbank om geen mindere versie te hebben.

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      14 februari 2017 om 15:58

      @cossiekiller: wat geldt voor de dure sportwagens is niet per se geldig hier. Voor sommige markten/klanten kan die paar pk een groot verschil uitmaken in taxen/verzekeringspremie. Dan is net de zwakkere versie de beste koop, want vaak bijna even snel, immers ook vaak lichter met wat minder uitrusting die je niet per se altijd wenst.

      Login om te reageren
  7. martijn11 zegt

    14 februari 2017 om 15:26

    In een ander kleurtje ziet hij er niet eens zo slecht uit denk ik

    Login om te reageren
  8. arns301 zegt

    14 februari 2017 om 15:34

    Hopelijk is de prijs van die auto een beetje betaalbaar zodat we ‘m kunnen zien rijden hier in Nederland. Lijkt me een goede funcar!

    Login om te reageren
  9. Onehp zegt

    14 februari 2017 om 15:53

    Zit de e-lsd (Borg Warner FXD?) ook op het zwakkere broertje?

    Ik ben vooral benieuwd naar het gewicht, die is vaak aan de hoge kant op moderne waggies.

    Login om te reageren
  10. viezefreddyw zegt

    14 februari 2017 om 15:56

    En dat van een Hyundai, wie had dat verwacht?

    De Slopelroepers in ieder geval niet.

    Login om te reageren
  11. gregorius zegt

    14 februari 2017 om 15:57

    Zijn er meerdere mensen hier die eigenlijk niks hebben met hot-hatches? En die ook niet warmer worden van 1.6T or 2.0T motoren, ook al hebben ze 360 pk (A45)?

    Login om te reageren
    • arns301 zegt

      14 februari 2017 om 16:01

      Maaaawh, valt reuze mee. Heb wel uitzonderingen gemaakt voor bommetjes zoals de nieuwste RS3 en de de wat nieuwere Focus RS’jes. @gregorius:

      Login om te reageren
    • Onehp zegt

      14 februari 2017 om 16:02

      @gregorius: hangt ervan af. Heb je de ruimte niet nodig dan liever iets sportief in de basis. Maar voor de geboden ruimte zijn hot-hatches vaak net licht en daarom plezanter dan configuraties met ‘echte’ motoren… En nog mmer zo bij de paar ‘hot estates’, een onderschatte categorie vind ik.

      Login om te reageren
    • crackdavid zegt

      14 februari 2017 om 16:21

      @gregorius: Heb je er wel eens mee gereden? Want dan zou je je mening wel wat bijstellen denk ik…

      Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      14 februari 2017 om 18:40

      @gregorius: welke (goede) hot-hatch heb je op een leuke weg gereden?

      Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      14 februari 2017 om 18:51

      @gregorius: ik heb liever een dikke AMG Cklasse maar een Focus ST past simpelweg beter in het budget. Denk dat daar de populariteit ligt.

      Login om te reageren
  12. allesmetturbo zegt

    14 februari 2017 om 16:11

    Wat bruut! Dat beloofd veel goeds. Laat maar komen!

    Login om te reageren
  13. reistje zegt

    14 februari 2017 om 16:15

    Het zou toch leuk zijn als Hyundai met wat echt spannends komt om het imago wat frisser te maken!
    Ik ben benieuwd in ieder geval.

    Login om te reageren
  14. Michiel1 zegt

    14 februari 2017 om 18:46

    ik ben nu al in hogere sferen met Hyundai’s E-LSD!!

    Login om te reageren
  15. rob5nismo zegt

    14 februari 2017 om 21:12

    Ik hoop dat ze de.productie versie 1op1 overnemen van het prototype

    Login om te reageren
  16. Arno's zegt

    15 februari 2017 om 10:27

    Mij lijkt dat het gros bij een prijsverschil van 1500,- euro met de Gti toch echt ”veilig” voor deze tweede zal kiezen. Kijk maar naar de Kia Ceed GT, een mooie auto maar die heeft het ook niet echt gemaakt in ons landje. Dus een flinke aanbieding van ver onder de prijs van een GTI of inpakken en wegwezen

    Login om te reageren
  17. Arno's zegt

    15 februari 2017 om 10:27

    Mij lijkt dat het gros bij een prijsverschil van 1500,- euro met de Gti toch echt ”veilig” voor deze tweede zal kiezen. Kijk maar naar de Kia Ceed GT, een mooie auto maar die heeft het ook niet echt gemaakt in ons landje. Dus een flinke aanbieding van ver onder de prijs van een GTI of inpakken en wegwezen

    Login om te reageren
  18. Arno's zegt

    15 februari 2017 om 10:27

    Mij lijkt dat het gros bij een prijsverschil van 1500,- euro met de Gti toch echt ”veilig” voor deze tweede zal kiezen. Kijk maar naar de Kia Ceed GT, een mooie auto maar die heeft het ook niet echt gemaakt in ons landje. Dus een flinke aanbieding van ver onder de prijs van een GTI of inpakken en wegwezen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North