• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gelimiteerde ABT RS4+ heeft flink veel vermogen

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 17 januari 2019 om 16:08 – 39 Reacties

Afbeelding Gelimiteerde ABT RS4+ heeft flink veel vermogenAfbeelding Gelimiteerde ABT RS4+ heeft flink veel vermogenAfbeelding Gelimiteerde ABT RS4+ heeft flink veel vermogenAfbeelding Gelimiteerde ABT RS4+ heeft flink veel vermogenAfbeelding Gelimiteerde ABT RS4+ heeft flink veel vermogenAfbeelding Gelimiteerde ABT RS4+ heeft flink veel vermogenAfbeelding Gelimiteerde ABT RS4+ heeft flink veel vermogenAfbeelding Gelimiteerde ABT RS4+ heeft flink veel vermogen

Gelimiteerde ABT RS4+ heeft nóg meer vermogen
Dat is immers iets waar je nooit genoeg van kunt hebben.

ABT heeft weer eens een fijn speeltje naar buiten gebracht. De huistuner van VAG-producten kwam vorig jaar nog met de smakelijke RS4-R op de proppen en deze zijn klaarblijkelijk als warme broodjes over de toonbank gevlogen. Vandaag presenteert de Duitse tuner namelijk een vergelijkbare RS4, die we de RS4+ dienen te noemen. Daarmee is de wereld weer een rappe powerwagon rijker.

Hoewel de naam van deze bijgepunte RS4 (rijtest) iets afwijkt van de naam van de RS4-R, is het in feite dezelfde auto. Goed, qua design mag hij er misschien anders uitzien, onderhuids hebben we wel degelijk met hetzelfde beestje te maken. En, laten we eerlijk zijn, dat is hoogstwaarschijnlijk waarvoor men de auto zal kopen. Waar een originele RS4 over precies 450 pk beschikt, is de 2,9-liter biturbo V6 in de ABT opgeschroefd tot 510 pk en 680 Nm. Zij die op zoek zijn naar nog dat beetje extra, moeten ABT vragen om het meest extreme pakket. In dit geval komt er nog eens 20 pk bij. ABT wil nog niet delen hoe snel de machtige A4 een sprint naar de 100 km/u kan afleggen. Ook de topsnelheid komt niet aan bod.

Wel laat ABT weten dat de zescilinder fatsoenlijk kan grommen, door een nieuw uitlaatsysteeem met vier dikke pijpen. Ieder van deze stortkokers heeft een diameter van ruim 10 centimeter. Mede dankzij het vernieuwde aerodynamische koolstofvezel pakket kan de auto goed op de plaat worden gezet, al moeten we zeggen dat de kleur Misano Red ook meehelpt. Zeker zo in een besneeuwde omgeving ziet het er uitermate puik uit.

Klanten die tijdig met ABT contact opnemen kunnen één van de in totaal vijftig exemplaren bestellen. De gelukkigen kunnen hun wagen dan nog verder personaliseren. In maart zullen de eerste exemplaren geleverd worden. Tevens staat de auto diezelfde maand ook op de Autosalon van Genève.

Ook interessant!

  • Audi RS Nogaro Editions
    Audi RS Nogaro Editions geven hoedtik aan RS2
  • ABT Audi
    Dít zijn de 8 gaafste ABT Audi's op een rij
  • Mijn Auto: Audi RS4 B8 Avant van Ralf
    Mijn Auto: Audi RS4 B8 Avant van Ralf
  • Kies maar: 3x ABT Audi RS

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

a4, abt, Audi, geneve-2019, RS4, rs4-r, tuning

Vorig bericht: « Ferrari lanceert klasse voor F40 Competizione en F50 GT
Volgend bericht: Tesla stopt met omstreden vriendenprogramma »

Lees Interacties

Reacties

  1. achterbankverwarming zegt

    17 januari 2019 om 16:21

    Zoals hij had moeten zijn!

    Login om te reageren
  2. bartjeeh zegt

    17 januari 2019 om 16:27

    Ik vind hem zo iets lomper lijken.
    Standaard ziet ie er veel sportiever uit.

    Login om te reageren
  3. mats106rallye zegt

    17 januari 2019 om 16:27

    Potdikkeme wat een lekkere bak! Doe mij deze maar ipv de RS6+

    Login om te reageren
  4. clubbtraxx zegt

    17 januari 2019 om 16:28

    Abt houd het meestal nog wel een beetje ingetogen. Stock met alleen de power upgrade lijkt mij ook al leuk anders.

    Login om te reageren
    • momo zegt

      17 januari 2019 om 18:54

      @clubbtraxx: de aanpassingen zijn in principe niet slecht. De roosters aan de zijkant daarentegen…

      Login om te reageren
  5. resulutionNL zegt

    17 januari 2019 om 16:35

    Hij is erg dik geworden zo!

    Login om te reageren
  6. str8six zegt

    17 januari 2019 om 16:39

    Ben geen Audi fan en al helemaal niet in combinatie met Abt. Maar dit is gewoon affengeil!

    Login om te reageren
    • T16 zegt

      17 januari 2019 om 18:13

      @str8six: he kijk eens bij MTM, 575 pk en 800 Nm? Kein probleem.
      https://www.mtm-online.de/en/products?FZID=RS4B9331Q&KIT=m4rs4450575qc
      Voor weinig geld 532 pk
      https://www.mtm-online.de/en/products?FZID=RS4B9331Q&KIT=m4rs4450532qm2
      612 pk kan ook, je betaald wel de hoofdprijs.
      Een S4 upgraden kan natuurlijk ook ook.

      Login om te reageren
  7. tge1 zegt

    17 januari 2019 om 16:42

    Razendsnel je huisafval naar het stort met deze overpowerde stationbak! :-) Voor de liefhebber ongetwijfeld de heilige graal.

    Login om te reageren
    • fouadski zegt

      17 januari 2019 om 17:53

      @tge1: hier past dan wel wat meer huisvuil in, in vergelijking met een yaris

      Login om te reageren
      • tge1 zegt

        17 januari 2019 om 18:05

        @fouadski: Nou, onze oude trouwe diesel Yaris kan ik goed vol stampen met rommel. Vorige week had ik een volle lading mee naar het stort. Het luxepaard staat nu veilig op stal.

        Login om te reageren
        • fouadski zegt

          17 januari 2019 om 18:06

          @tge1: waarom veilig? Rijd je er niet dagelijks mee?

          Login om te reageren
          • tge1 zegt

            17 januari 2019 om 18:27

            @fouadski: Nee het is een hebbedingetje, ik rijd er regelmatig mee, maar ik ga er geen pekel mee vangen.

            Login om te reageren
            • fouadski zegt

              17 januari 2019 om 18:33

              @tge1: begrijpelijk.

              Login om te reageren
        • dracae zegt

          17 januari 2019 om 21:21

          @tge1: Wat voor luxepaard?

          Login om te reageren
        • mwti zegt

          17 januari 2019 om 22:20

          @tge1: weggooien incl. verpakking dus…

          Login om te reageren
          • tge1 zegt

            17 januari 2019 om 23:06

            @mwti: Dat paste niet meer…. Iemand had zijn Audi RS4 station al in de oud ijzer container gegooid. :-)

            Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    17 januari 2019 om 16:48

    Een flinke vermogensupgrade met behoud van fabrieksgarantie, altijd fijn. Persoonlijk zou ik (wanneer ik ooit in de gelukkige positie terecht kom) mijn RS4 naar MTM brengen.

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      17 januari 2019 om 16:59

      @dutchdriftking: garantie ja, maar niet bijster lang…

      Login om te reageren
  9. mashell zegt

    17 januari 2019 om 16:58

    Ik scroll even losjes door de foto’s en krijg daarbij de indrukken: mooie rode kleur, A4 met frutsels, verlaagd om dienst te doen als sneeuwschuiver maar helaas wel vaak naar de garage moet.

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      18 januari 2019 om 13:15

      @mashell: dat dacht ik ook, zo verlaagd weinig sneeuwfun, de ruimte rond het wiel zal goed vollopen. Levert wel leuke plaatjes op.

      Login om te reageren
  10. dare2think zegt

    17 januari 2019 om 17:13

    Het lijkt misschien extreem veel voor een 2.9 V6 maar Alfa doet precies hetzelfde met de Giulia. Ik denk zelfs dat het getal 510 hier niet geheel toevallig is..

    Het koppel is dan toch weer 80 Nm hoger voor de Audi (680 vs 600).

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      17 januari 2019 om 17:49

      @dare2think: Die Alfa is volgens mij wel een stuk lichter.

      Login om te reageren
      • bmwfreak038 zegt

        17 januari 2019 om 18:31

        @berlinetta: en is geen station.

        Login om te reageren
  11. alcantara zegt

    17 januari 2019 om 17:13

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  12. henketruus zegt

    17 januari 2019 om 17:39

    Heel mooi!

    Login om te reageren
  13. Volvo_440_turbo zegt

    17 januari 2019 om 17:45

    Zo te zien een potente sneeuwruimer!

    Login om te reageren
  14. bmwfreak038 zegt

    17 januari 2019 om 18:31

    Heel dik dit! BMW waar blijven die tourings?

    Login om te reageren
  15. gtveej zegt

    17 januari 2019 om 18:38

    ABT aka dokter bibber software. Veel te duur en een koppelkromme om te huilen.

    Gewoon een standaard RS kopen en daarmee naar JD of een ander gerenommeerde VAG tuner.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      18 januari 2019 om 10:55

      @gtveej: Dat heb ik nooit begrepen. Ik was laatst in de fabriek van ABT in Kempten. Een gigantische showroom, fabriek en werkplaats. Ze doen de meest uiteenlopende projecten. Ze runnen al 30 jaar raceteams. Eenvoudige raceklassen én ook dingen als Formule E en DTM. Ze tunen enorme hoeveelheden auto’s op jaarbasis. Het is echt een gigantisch bedrijf dat met name in Duitsland maar ook daarbuiten hoog aangeschreven staat. Het gaat er bij mij niet in dat alles wat zo’n enorm bedrijf doet gigantisch slecht is en wat een paar geëvolueerde hobbyisten in schuur kunnen doen veel beter is. Niets ten nadele van JD, maar zo groot kan het verschil toch onmogelijk zijn?

      Is er statistische data om die bewering te onderschrijven? Op basis waarvan worden de uitspraken gedaan? Als het echt allemaal fruit met peren was, kan zo’n bedrijf toch onmogelijk bestaan?

      Login om te reageren
      • hotze zegt

        18 januari 2019 om 13:22

        @willeme: nauwe banden met vw misschien? Klachten die ik ken betroffen de Cupra 310, diverse exemplaren daarvan zouden tegenvallen qua werkelijk vermogen. Zou zelf ook voor de ‘hobbyisten’ gaan en de dealer zo min mogelijk laten fratsen (ga er even vanuit dat Abt via de dealer gaat).

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          18 januari 2019 om 13:35

          @hotze: Niet echt statistiek, van horen zeggen :-D

          Login om te reageren
          • hotze zegt

            18 januari 2019 om 22:42

            @willeme: het waren er diverse in ieder geval. Klachten gingen richting PON, zij leverden ook de tuning. Beste bewijs is meeleveren van een vermogenstest. Kweet niet of Abt dat doet…

            Login om te reageren
    • hotze zegt

      18 januari 2019 om 13:25

      @gtveej: JD geeft aan dat de tuning van deze motor nog in ontwikkeling is, nog even afwachten dus…

      Login om te reageren
  16. maussieknip zegt

    17 januari 2019 om 19:29

    Doe mij deze maar idd, exact zoals ik m zou willen hebben. Nu eerst de loterij!

    Login om te reageren
  17. cossiekiller zegt

    17 januari 2019 om 19:43

    Eén van de weinige VAG ’s die ik serieus zou overwegen als ik het geld had. De begeerlijkste break van het moment.

    Login om te reageren
  18. kennone zegt

    17 januari 2019 om 20:06

    Netjes. Maar gezien het vermogens toenamen hadden ze misschien beter voor de 5pitter kunnen kiezen. Heb het idee dat daar veel meer vermogen uit valt te halen

    Login om te reageren
  19. ghost zegt

    17 januari 2019 om 22:50

    Heerlijk! Doe mij er maar 1 in Porsche Viper Green.

    Login om te reageren
  20. evdw zegt

    18 januari 2019 om 09:46

    Prachtige machine, dat rood met zwart staat hem waanzinnig goed!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North