• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Beleef nieuwe ouderwetse lol in deze trapkar

Auteur: willeme, gepost 25 augustus 2019 om 10:01 – 21 Reacties

Afbeelding Beleef nieuwe ouderwetse lol in deze trapkarAfbeelding Beleef nieuwe ouderwetse lol in deze trapkarAfbeelding Beleef nieuwe ouderwetse lol in deze trapkar

Lada Granta Drive Active '19
Het blijft leuk.

Een van de leukste auto’s om te rijden is een rappe doch compacte old-school auto. Stap voor de lol in een Peugeot 106 GTI of Renault Clio 16v en je maakt de hele dag kirrende geluiden. Dankzij het gebrek aan overtollige kilo’s is de snelheidsbeleving veel groter.

Ook kun je zo’n auto fatsoenlijk op zijn staart trappen, zonder direct achter de tralies te belanden. Kortom, rappe old-school auto’s zijn leuk. Helaas zijn ze vaak oud en behoorlijk afgeleefd, waardoor de meeste mensen begrijpelijkerwijs bedanken. Dan zijn er nog een paar liefhebbers die een 205 GTI kopen voor het geld waar je ook 3 gebruikte Alfa 159’s voor kunt aanschaffen. De laatste andere optie is om een nieuwe auto met oude techniek op de kop te tikken.

Lada Granta '18

Zo hadden we aan het begin van de maand de vernieuwde Renault Sandero R.S.. Of wat te denken van de Fiat Cronos HGT? Een auto die ook in dat rijtje past is de Lada Granta Drive Active. Ook dat is een sportieve moderne auto met een ouderwetse twist. Omdat je waarschijnlijk alweer vergeten bent wat een Lada Granta is, check de afbeelding boven deze alinea en aanschouw deze nobele Russische creatie.

Lada Granta Drive Active '19

De Granta Drive Active is er met een 1.6 16v met 106 pk die je naar keuze kunt uitrusten met een handbak of een automaat. Wel geeft Lada aan dat ze een speciale sportknop op de automaat hebben met een ‘speciaal dynamisch algoritme’. Hoe briljant is dat? De auto is speciaal gecreëerd voor ‘fans van een energetische rijstijl’.

De Granta Drive Active is voorzien van een sportonderstel, sportstoelen en diverse sportieve details zoals unieke bumpers, velgen en ‘X-Graphics’. Om het geheel af te maken krijg je ook een subtiele spoiler op de bips van je Granta. Mocht je de Granta Drive Active nog iets te braaf vinden, Lada heeft ook nog de hete Kalina NFR in de aanbieding.

Ook interessant!

  • nieuwe Lada Niva Bronto
    Nieuwe Lada Niva Bronto is échte Niva
  • Renault 5 is live met al zijn broertjes
    Nieuwe Renault 5 is live met al zijn broertjes
  • Dit kost de nieuwe Renault Express
  • Dit is nu officieel het nieuwe logo van Renault

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Lada

Vorig bericht: « Zo gaat de Audi RS7 eruit zien
Volgend bericht: 2.000 pk sterke Lotus blijkt niet aan te slepen »

Lees Interacties

Reacties

  1. robert110 zegt

    25 augustus 2019 om 10:07

    Ik mis de tennisbal op de trekhaak.

    Login om te reageren
    • Benny_Weisz zegt

      25 augustus 2019 om 11:03

      @robert110:
      Laat die tennisbal maar zitten, waar is de dashcam???

      Login om te reageren
    • lompey zegt

      25 augustus 2019 om 14:38

      @robert110: waar zie je een trekhaak dan?

      Login om te reageren
  2. kees66 zegt

    25 augustus 2019 om 10:08

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  3. quotama zegt

    25 augustus 2019 om 10:30

    1.6 16v met 106pk… echt snel gaat dat nooit aanvoelen. Die 106pk krijg je pas op 5-6000 toeren.

    Login om te reageren
    • saxoke zegt

      25 augustus 2019 om 11:02

      @quotama: maar omdat je “hard moet werken” en omdat er waarschijnlijk een onbestaande aanwezigheid is van geluidsisolatie gaat dit licht gewichtje toch snel aanvoelen. Ik heb een Saxo VTS met dieselblok gehad, een dikke 58pk op pakweg 850kg, alles behalve snel, maar door t aangepaste onderstel (schroefsetje) en de goeie bandjes leek 130 rijden sneller dan 230 in een moderne auto.

      Login om te reageren
      • marinepower zegt

        26 augustus 2019 om 00:37

        @saxoke: net als met karten, je gaat wellicht maar 50 km/h, maar de afstand tov wegdek en boardings, het stuiter gevoel, het snorrende Honda grasmaaierblokje doet je vermoeden dat je Hamilton kan bij blijven.
        Voor het gevoel rij je in een Hyundai Atos of Fiat Panda huurauto op elk Canarisch of mediterraan eiland altijd als een coureur.

        Login om te reageren
      • koffiekopje zegt

        26 augustus 2019 om 13:50

        @saxoke: De 1.5D van PSA leverde vaker 65 pk dan 58, en meer dan 100 Nm kwam ook vaak zat voor. Best een pittig blokje voor een atmosferische diesel, en relatief leuk om te rijden omdat ze – integenstelling tot alle turbodiesel van nu – harder begonnen te trekken boven de 3000 tpm. Doortrekken tot 5K had ook gewoon zin, want dan kwam het maximumvermogen er pas uit.
        Daarnaast liepen ze probleemloos 500.000 km (in tegenstelling tot de oudere 1.4D met natte cilinderbussen). Beste was wel om dit blok in een AX te hebben – die was dan nog vlot te noemen (door het nóg lagere gewicht).

        Login om te reageren
    • peug206 zegt

      25 augustus 2019 om 11:52

      @quotama: ik heb een 1.6 16v zonder turbo, die trekt vanaf 3000toeren harder dan de 2.0t mercedes met 190pk. Verschil is dat mijn 206 950kg weegt en de mercedes 1500kg. Durf rustig te stellen dat ik met de 206 behoorlijk vlotter kan rijden dan de mercedes ooit zou kunnen.

      Login om te reageren
      • ruben_vandenberg zegt

        25 augustus 2019 om 14:34

        @peug206: mooi, ik zie jou bij hetzelfde verkeerslicht wel weer…vlot rijden heeft totaal geen nut

        Login om te reageren
        • peug206 zegt

          25 augustus 2019 om 17:11

          @ruben_vandenberg: denk ik niet, ze hebben hier voornamelijk rotondes en buitenwegen. Niet echt waar de benz in excelleert dus..

          Login om te reageren
          • koffiekopje zegt

            26 augustus 2019 om 13:52

            @peug206: Juist wel. Koppel bij lage toerentallen helpt nogal. Ik heb precies hetzelfde motortje in m’n 206 gehad – klonk prima, draaide graag toeren en voelde ontzettend rap… maar de buurman met z’n V8-Benz haalde me net boven stationair toerental in.

            Login om te reageren
        • tjorque zegt

          25 augustus 2019 om 22:17

          @ruben_vandenberg: op het hypothetische circuit zijn geen hypothetische stoplichten ?

          Dus met je hypothetisch snelle auto ben je wel de snelste ?

          Login om te reageren
  4. Stefje zegt

    25 augustus 2019 om 10:30

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  5. Kartmans zegt

    25 augustus 2019 om 10:44

    Dik!

    Login om te reageren
  6. jarnobakker zegt

    25 augustus 2019 om 11:14

    De meeste lol heb ik gehad met een Ford fiesta ui 1993 . Het ding had een top van 130( blok zoop olie als een malle en tikte als een gek). Op de snelweg was dat altijd een super ervaring.

    Login om te reageren
  7. edward330d zegt

    25 augustus 2019 om 12:52

    Als ie twintig jaar geleden op de markt zou zijn gekomen was het misschien best een interessante auto geweest.

    Login om te reageren
  8. lekbak zegt

    25 augustus 2019 om 13:26

    Het belangrijkste staat er niet bij: wat weegt dit?

    Het lijkt me onmogelijk voor een sedan van dit formaat om minder dan 900kg te zijn, dan is het eigenlijk al te zwaar voor een 1.6 atmosferisch om echt leuk te zijn.

    Login om te reageren
  9. cossiekiller zegt

    25 augustus 2019 om 13:37

    De versies met handbak gaan binnen 10 jaar weg voor een veelvoud van de nieuwprijs!!

    Login om te reageren
  10. mpgc zegt

    25 augustus 2019 om 14:06

    Old school en ongeveer het zelfde vermogen maar daar houdt de vergelijking wel ongeveer mee op ?

    Login om te reageren
  11. j4cks0n zegt

    28 augustus 2019 om 13:16

    De Fiat Chronos linkt naar de “Renault”.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North