Heiß! Nieuwe BMW M3 laat zich van alle kanten zien

Auteur: , 32 Reacties

Kijk, daar worden wij blij van.

De tijd vliegt werkelijk waar. Stonden we vorige week nog te kijken (video) naar de officiële onthulling van de langverwachte, nieuwe BMW 3 Serie, krijgen we deze week ineens een reeks spionagefoto’s van de aankomende M3 voorgeschoteld. Het enthousiasme voor de alledaagse 3 Serie was al enorm, dus de M3 zal daar ongetwijfeld nog wel een schepje bovenop doen.

De afgelopen maanden is de BMW M3 (rijtest) al enkele keren op de foto gezet, maar deze week is de auto op en om de Nürburgring Nordschleife gespot zonder al teveel neppe of prototype onderdelen. In plaats daarvan lijkt de M3 ditmaal te zien te zijn met zijn productievoor- en achterlichten. BMW lijkt tegelijkertijd minder plastic op de auto te hebben geplakt, waardoor we de (vermoedelijk) ware vormen van de krachtigste Dreier kunnen bekijken.

BMW heeft op het moment van schrijven nog geen keiharde details of feiten over de M3 naar buiten gebracht, maar dat betekent niet dat we helemaal niets weten over de techniek van de bolide. Naar verluidt zal de nieuwe BMW M3 voorzien zijn van de inmiddels bekende 3-liter twin-turbo zes-in-lijnmotor. In de M3 moet deze krachtbron tenminste 450 pk produceren. Echter, de krachtigere configuratie, het Competition Package, zal zelfs in de buurt van 500 pk moeten gaan leveren. Het vermogen wordt ofwel via een handgeschakelde zesbak naar de wielen gestuurd, of via een achttraps automaat.

Hoewel de onthulling van de BMW M3 hiermee misschien dichterbij lijkt te komen, zal het nog bijna een jaar duren voordat we de auto in zijn geheel te zien krijgen. BMW trekt namelijk volgend jaar september pas de doeken van de nieuwe M3, tijdens de tweejaarlijkse Internationale Automobil-Ausstellung (IAA) in Frankfurt.

Bekijk HIER onze vergelijking tussen de nieuwe en de oude BMW 3 Serie.

Beeld: CarPix



32 reacties

Die achterste knalpot hangt wel laag of mankeert er nog een stuk plastic? (3′ voorlaatste foto.)
Hm, kheb nou niet bepaald lovende commentaren gelezen op de nieuwe 3. De M3 belooft alleen maar nog aanstelleriger gestyled te zijn.
@ericd: als ze nou zeiden dat de nieuwe 3 de m3 was had ik het ook zo geloofd…
@ericd: blijkbaar vraagt de doelgroep daar om. Heftige bumpers, grote brede wielen, veel uitlaateindstukken. Op die manier kun je zien dat het heus een snelle dikke auto is als deze stapvoets langs de terrasjes rijdt…
@mashell: Ach. Liever in een 318i met dik M pakket langs de terrasjes tuffen dan die sukkels die daadwerkelijk het potentieel van hun 10 jaar oude 335i met open uitlaat proberen in de WdW straat. Keilen vaak bijkans het terras op want achterwielaandrijving.
@ericd: ik ook niet, wel veel dat het een lexusje doet qua design
Nou moeten alle drugsrunners weer huilen dat ze nu allemaal in een oude M3 rijden en niet meer in de nieuwste. Wollah
Waar moeten we blij van worden? Een Bmw met stickers ,waar nog niets van kan zien. ?
@dijan: hou jij het maar bij VAG 🤓
@bmwe46m3balling: Jazeker ,bevalt erg goed ,vooral na veel problemen met BMW.
De foto’s zeggen nog erg weinig over het specifieke uiterlijk van de M-versie. Vrees, dat dat tot (dichtbij) september volgend jaar zo zal blijven. Ondertussen eens kijken wanneer er meer over de techniek bekend wordt.

* gezapig voor zich uitstaren doet *
Doe mij maar gewoon de 4.0 V8! Blijft de lekkerste 3-serie..
@raamkozijn123: True! Een hoogtoerige atmosferische 4L V8 graag.
@straatzakelijk: gaat m niet worden
@raamkozijn123: ik wil nog wel wat ouder en dan een m5. Met v10 alstublieft.
@peug206: tip, Duitse markt, lage KMs, en nog relatief mooie prijs!
Van’t weekend hebben we er 1 uitgekozen ( O shit nu wilt Nicolas weer foto’s )
Voor augustus 2009 productie datum bedraagt de bpm ook maar €4400.
Wat heb ik die V10 bizar gemist ( 2 jaar terug verkocht ik mijn daily E60 M5 )
@erwine60: whaha dat kan ik als student nog niet betalen. Maar tegen 2030 moet dat lukken ;-)
@erwine60: e60 m5 is in onderhoud extreem duur heb ik gehoord. Maar man, wat is zo’n e61 m5 touring lekker. En ja, we willen foto’s zien.
@raamkozijn123: nee joh. De M3 moet een sportieve wagen zijn, en geen muscle car. Dus geen V8 (net als de V10 in de M5 ook een vergissing was). Een lichter motorblok is beter. Dus een 6 in lijn en in de verdere toekomst gewoon een 4 cilinder zoals in de E30.
@mashell: de 4.0 V8 was overigens 15kg lichter dan de 3.2 6-in-lijn uit de E46
Ik ben toch wel erg blij dat de volgende M3 weer gewoon met een manuele 6 bak te verkrijgen is. Volgens mij is dit dan ook de laatste in deze klasse die nog een handbak heeft/krijgt.
Ben benieuwd naar de origami die ze nu weer op de voorbumper hebben geplakt. Of eigenlijk niet eens.
BMW 3 serie G20 is de lelijkste BMW ooit is gemaakt..
Grootste flop van 2019 wordt dit. massaal overstappen naar Mercedes AMG .
Eind 2019 komt een facelift , dit model gaat niet lang volhouden, alleen de 4 cilinders voor leaserijders..
Bmw is de weg kwijt totaal!
@pablo007: het is maar waar je je druk om maakt kerel, ben je ingehuurd door Mercedes om de hele dag te lopen zeiken op BMW?
@sjaakbonestaak: Pablo is uit de kast, hij is helemaal I-Am-Gay !
@pablo007: ik dacht dat we redelijk unaniem eens waren dat de 2 gran tourer de lelijkste BMW ooit is, maar dus toch niet. Ik zie in de G20 gewoon een 3 serie, niets bijzonders eigenlijk.
Blauwe remschijven?Het wordt toch geen hybride?!
@retsok: geen blauwe schijven te zien hoor.
@retsok: M-Sport remmen, dus blauwe remklauwen. Goudkleurig voor de M-Sport Carbon Keramische remmen
Bmw heeft ontwerper Claus Luthe nodig!
Hooydonk eruit gooien!!
Kwam gisteren iets van 4 of 5 van die bestickerde auto’s in kolonne tegen richting Nürburgring op de snelweg waaronder ook een SUV achtig ding. Geen idee van welk merk ze waren maar de ze reden op de 61 vanaf Hockenheim naar boven.
Zal dus deze week genoeg te spotten zijn.
Had liever een v8 met 2 turbo toeters gezien..

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).