• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze duistere M550d is een waar koppelkanon

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 9 oktober 2018 om 14:12 – 53 Reacties

Afbeelding Deze duistere M550d is een waar koppelkanonAfbeelding Deze duistere M550d is een waar koppelkanonAfbeelding Deze duistere M550d is een waar koppelkanonAfbeelding Deze duistere M550d is een waar koppelkanonAfbeelding Deze duistere M550d is een waar koppelkanonAfbeelding Deze duistere M550d is een waar koppelkanonAfbeelding Deze duistere M550d is een waar koppelkanonAfbeelding Deze duistere M550d is een waar koppelkanon

Deze duistere M550d is een waar koppelkanon
Eerlijk waar, hiermee vuur je jezelf af.

De BMW M550d xDrive is fabriek af al een zeer smakelijk koppelmonster. De absolute dieseltopper van de huidige generatie 5 Serie produceert vanaf het moment dat hij in versnelling wordt gezet al gruwelijk veel koppel en er hoeven niet veel toeren extra te worden gemaakt, wil je het aantal Nm’s bijna verdubbelen. Nu schroeft het Duitse mcchip-dkr het koppel op naar een nog spectaculairder niveau.

Middels een recentelijk gepresenteerde chiptuningspakket kan de BMW M550d xDrive voortaan van nog meer koppel genieten. De Duitsers bieden twee versies aan van hun chiptuning. In beide gevallen groeien zowel het koppel als het aantal trappelende paarden op respectabele wijze. Bij Stage 1 groeien de prestatiecijfers van 400 pk en 760 Nm naar 470 pk en 850 Nm. Als gevolg hiervan kan de auto voortaan 290 km/u, in plaats van de begrensde 250 km/u. Stage 2 doet er uiteraard een schep bovenop. Het vermogen is hier nu 515 pk en het koppel is een nekkenbrekende 865 Nm. Daarmee heeft de bolide bijna evenveel koppel als de inmiddels verdwenen Bentayga Diesel!

Afgezien van de aanpassingen onder de motorkap, geniet de krachtige 5 Serie van een nieuwe 20″ velgenset, dempers van KW en heeft de bolide een aantal subtiele uiterlijke wijzigingen. Wie er wel naar oren naar heeft om zijn M550d xDrive extra pit te geven, hoeft niet heel diep in de buidel te tasten. De stages kosten respectievelijk 1.399 en 1.679 euro.

Ook interessant!

  • BMW M440i xDrive Cabrio rijtest
    BMW M440i xDrive Cabrio rijtest video
  • BMW update M135i xDrive, moet nu nog beter rijden
    BMW update M135i xDrive, moet nu nog beter rijden
  • BMW M440i xDrive Gran Coupe rijtest video
    BMW M440i xDrive Gran Coupé rijtest video
  • BMW M3 xDrive
    BMW M3 xDrive is snelste M3 ooit met enorme voorbanden

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

5-serie, BMW, Diesel, m550d, mcchip, tuning, xDrive, zwart

Vorig bericht: « “Sigaretten zijn de schuld van Ferrari’s wanprestaties”
Volgend bericht: Heiß! Nieuwe BMW M3 laat zich van alle kanten zien »

Lees Interacties

Reacties

  1. MAB zegt

    9 oktober 2018 om 14:23

    Wat hou ik toch veel van monsterlijke diesels. Jammer dat je tegenwoordig veel 6 cilinders ziet ipv 8

    Login om te reageren
    • ritchie zegt

      9 oktober 2018 om 14:54

      @mab: in ieder geval beter dan 4 cilinders zoals de benzine modellen

      Login om te reageren
      • tymo zegt

        9 oktober 2018 om 15:46

        @ritchie: geef mij maar een Skoda met 5 clinders, een halve V10 klinkt beter, jeweetzelluf

        Login om te reageren
        • ritchie zegt

          9 oktober 2018 om 16:01

          @tymo: dan heb je nooit een e60 V10 gehoord :)

          Login om te reageren
          • tymo zegt

            9 oktober 2018 om 18:53

            @ritchie: spot the troll… En ja, dat genoegen heb ik meermalen gehad. Een van de betere concerten ooit ;)

            Login om te reageren
  2. viezefreddyw zegt

    9 oktober 2018 om 14:26

    Ondanks dat ik geen fan ben van de auto zijn dit wel cijfers om van te smullen. Ik ben liefhebber van diesel (of satansap voor een hoop mensen), heerlijk veel koppen en vermogen in alle rust. Een aandrijflijn als deze is voor mij het summum.

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      9 oktober 2018 om 15:59

      @viezefreddyw: het is bijna crimineel zoveel Nm. Normale velgen en zonder strepen en hij is gewoon heerlijk. Zou je hier ook dat HANS bij krijgen voor je nek?

      Login om te reageren
    • widodh zegt

      9 oktober 2018 om 16:25

      @viezefreddyw: Ga elektrisch rijden! Pak een Tesla Model S P100D en je zal voelen wat veel koppel doet :)

      Login om te reageren
      • lekkerlinksrijden zegt

        9 oktober 2018 om 17:26

        @widodh: fluisteren?

        Login om te reageren
      • ghost zegt

        9 oktober 2018 om 18:41

        @widodh: ik denk dat je als deze wagen aan Freddy kado geeft, dat ie er nog niet aan begint.

        Login om te reageren
        • lekkerlinksrijden zegt

          9 oktober 2018 om 19:26

          @ghost: misschien om een ecologisch verantwoorde wip in te maken met zijn meisie. Kan hij op zaterdagavond in de kroeg zeggen dat hij lekker groen bezig is

          Login om te reageren
          • ghost zegt

            9 oktober 2018 om 19:35

            @lekkerlinksrijden: Freddy met indianenverhalen in de kroeg, je kent de beste vent echt niet blijkt wel.

            Login om te reageren
            • lekkerlinksrijden zegt

              9 oktober 2018 om 19:56

              @ghost: niet persoonlijk nee. Waar ga ik fout? Bij het ecologisch wippen of de kroeg?

              Login om te reageren
      • elemento zegt

        9 oktober 2018 om 23:46

        @widodh: ja tot 100 na 100 kachelen ze in. P85 na 100 pak ik met 550d

        Login om te reageren
        • macready zegt

          10 oktober 2018 om 08:28

          @elemento:
          P85 nog net, P85D doet 100-200 in 11,2 s vs 12,3 s voor de 550D. Bovenop de afstand die de P85D al neemt tot 100 (bijna een seconde).

          Login om te reageren
          • elemento zegt

            10 oktober 2018 om 10:18

            @macready: standaard kan wel kloppen. Gekietelde 550d van mij doet ongever 13.5 sec 0 naar 200

            Login om te reageren
            • macready zegt

              10 oktober 2018 om 16:37

              @elemento:
              Dam blijven inderdaad alleen de S en X P90D en P100D over.

              Login om te reageren
    • elemento zegt

      9 oktober 2018 om 23:45

      @viezefreddyw: afgelopen weekend 550d stage 2 van mij 284km/h gps gehaald. Teller loopt 261 headup. Das wel.jammer

      Login om te reageren
  3. tge1 zegt

    9 oktober 2018 om 14:33

    Ik identificeer grote diesel toch nog altijd met trekkers. Het is niet mijn bakkie thee. Een klein dieseltje vind ik nog wel prima.

    Login om te reageren
  4. E34M5Touring zegt

    9 oktober 2018 om 14:34

    Ben benieuwd waarom deze versie zoveel extra vermogen aankan. De vorige 50d ging naar max 430pk oid.

    Login om te reageren
    • lexusis zegt

      9 oktober 2018 om 14:45

      @e34m5touring: N57s had drie turbo’s en de B57 versie heeft er vier.

      Login om te reageren
      • mondeoscti202 zegt

        9 oktober 2018 om 17:51

        @lexusis: Het zijn er vier om een zo vlak mogelijke koppel afgifte te krijgen, niet om het maximale vermogen op te schroeven. Een grote ipv vier zou meer maximaal vermogen moeten leveren.

        Login om te reageren
    • imarinos zegt

      9 oktober 2018 om 19:18

      @e34m5touring: vind ik ook jammer. Sinds kort heb ik het vorige type M550d en ben aan het rondkijken naar tuning.

      Powerbox is er wel met (op papier) meer vermogen maar chiptuning heeft mijn voorkeur.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        9 oktober 2018 om 19:29

        @imarinos: Powerboxen zou ik ver van weg blijven. Ken niemand die daar goeie ervaringen mee heeft. Gewoon een goeie softwareboer zoeken en dan maar iets minder vermogen. Je hebt er niks aan als je dat ding binnen de kortste keren kapot hebt. Zonde van zo’n wagen.

        Login om te reageren
  5. ardonjr zegt

    9 oktober 2018 om 14:40

    Die velgen maken er wel meteen een sjonnie bak van zeg.. Zonde. (al zullen de stikkers ook niet echt meehelpen denk ik)

    Login om te reageren
    • ritchie zegt

      9 oktober 2018 om 14:56

      @ardonjr: oghjeej

      Login om te reageren
  6. loserboi932 zegt

    9 oktober 2018 om 14:43

    Dat is nog steeds minder koppel dan de inmiddels 13 jaar oude SL65 AMG. En dat was gewoon een productie wagen waarmee je naar de dealer kon.

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      9 oktober 2018 om 14:46

      @loserboi932: Een dikke 6 liter V12 vergelijken met een 3 liter diesel is natuurlijk een beetje krom…

      Login om te reageren
      • loserboi932 zegt

        9 oktober 2018 om 14:55

        @viezefreddyw: biturbo niet te vergeten.

        Login om te reageren
        • NLBUURMAN zegt

          10 oktober 2018 om 09:21

          @loserboi932: de V12 was biturbo, de diesel heeft maar liefst 3 turbo’s

          Login om te reageren
          • r32turbo zegt

            10 oktober 2018 om 10:14

            @NLBUURMAN: 4 turbo’s de f10/11 had wel 3

            Login om te reageren
  7. protech zegt

    9 oktober 2018 om 14:59

    Altijd spannend of de transmissie en andere onderdelen van de aandrijflijn dit aankunnen!

    Login om te reageren
  8. kennone zegt

    9 oktober 2018 om 15:08

    470PK 850NM en de 300kmh niet halen?? Is ook een prestatie. De oude E39 M5 met minder vermogen haalde dat al..

    Login om te reageren
    • peug206 zegt

      9 oktober 2018 om 15:32

      @kennone: lezen is een kunst… begrenzer op 290…

      Login om te reageren
    • yipikaye zegt

      9 oktober 2018 om 18:08

      @kennone: zeker nog nooit van overbrengingsverhouding gehoord?

      Login om te reageren
  9. EdGaR zegt

    9 oktober 2018 om 15:15

    Roetmobiel!

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      9 oktober 2018 om 16:16

      @EdGaR:

      Dat was toch die concurrent van de ANWB?

      Login om te reageren
  10. kniesoor zegt

    9 oktober 2018 om 15:44

    Een standaard M550d zou voor mij prima volstaan, zie niet wat de paar PK en Nm toe gaan voegen qua rijbeleving.

    Login om te reageren
    • bmwe46m3balling zegt

      9 oktober 2018 om 16:04

      @amghans: voor de ware autist, gruwelijk veel.

      Login om te reageren
    • NLBUURMAN zegt

      10 oktober 2018 om 09:23

      @amghans: ik denk dat als je een M550D kan en wilt betalen, je geen reden ziet waarom je geen 1700€ zou uitgeven aan dik 25% extra vermogen, dat is dan ineens peanuts

      Login om te reageren
    • Foramen zegt

      11 oktober 2018 om 16:03

      @amghans: een geperfectioneerde koppelcurve maakt de auto zoveel fijner. Voor de cijfers is het inderdaad niet nodig.

      Login om te reageren
  11. duderuud zegt

    9 oktober 2018 om 17:15

    Ik ga ervan uit dat stage 2 alleen gebruikt kan worden met een aangepast in- en uitlaat traject (met ander luchtfilter en sportcat)?

    Wel een leuk pakket zo ?

    Login om te reageren
  12. tsteg zegt

    9 oktober 2018 om 18:34

    Als ik dit soort berichten lees dan begint het toch altijd wel een beetje te kriebelen, maar aan de andere kant zal ik het nooit doen als het niet gewoon bij de dealer kan en de fabrieksgarantie behouden blijft. Als dit blok met 4 turbo’s een motorschade of op een andere manier schade oploopt en ze komen erachter dat die stage 1 of 2 aangepast hebt wordt het een duur grapje.

    Zoals ik hierboven al schrijf is het heel vet wat eruit gehaald wordt. Aan de ander kant zijn het standaard vermogen en koppel voor mij nog genoeg. Die 2 keer in de maand dat er op de autobaan een Porsche of AMG langs wil ga ik wel aan de kant.

    Login om te reageren
  13. pablo007 zegt

    9 oktober 2018 om 18:44

    STOPPEN MET DIE KT DIESEL MOTOREN KT MOFFEN!!!

    Login om te reageren
    • imarinos zegt

      9 oktober 2018 om 19:16

      @pablo007: neem een snickers.

      Login om te reageren
  14. pablo007 zegt

    9 oktober 2018 om 19:28

    Ontwerper Claus Luthe moet terug komen en Hooydonk eruit gooien.

    Login om te reageren
    • galgootje zegt

      11 oktober 2018 om 09:20

      @pablo007: zei je dat elders niet ook letterlijk zo?

      Login om te reageren
  15. nautique206 zegt

    9 oktober 2018 om 21:05

    Graag in een goede kleur en fatsoenlijke achterbumper en velgen

    Login om te reageren
  16. jonasautoliker zegt

    9 oktober 2018 om 21:13

    Foto 2 is het net een siebener….

    Login om te reageren
  17. wahltiroler zegt

    9 oktober 2018 om 21:51

    Dat moet voldoende power zijn voor op de A16

    Vette bak maar wel over de top

    Login om te reageren
  18. bl_dienstverlening zegt

    9 oktober 2018 om 22:17

    Met trekhaak graag… Zelfs stoplicht sprintjes win je met 2 vingers in de neus met een sleurhut er achter…

    Login om te reageren
  19. bartsmit zegt

    10 oktober 2018 om 08:16

    Jammer dat ze altijd zo roken bij volgas. Dat staat zo pauper. Doe toch liever een M550i, klinkt ook veel beter. Daar kun je ook nog wel wat vermogen uithalen al is jij net zo snel als de vorige M5.

    Login om te reageren
  20. doemijmaar6inlijnmetxdrive zegt

    11 november 2018 om 09:24

    Machtige bak. Tuning maakt motor een stuk soepeler, maar ik denk dat je niet moet overdrijven. Stage 1 is al erg veel tov standaard. Zolang je motor en bak maar rustig laat opwarmen de eerste 15 kilometers dan heeft het minder invloed op de levensduur.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North