• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

‘Honda NSX Type-R komt in de herfst 2019’

Auteur: willeme, gepost 28 mei 2019 om 17:11 – 29 Reacties

Honda NSX (J)


Wellicht dat deze versie wel de interesse van gefortuneerde supercar kopers kan wekken.

De Honda NSX is altijd een beetje een onbegrepen auto geweest. Zowel de eerste als de tweede generatie werden niet echt door pers en publiek jubelend onthaald. Het is geen McLaren of Ferrari, maar de auto kost wel ongeveer hetzelfde geld.

De NSX is niet zo dramatisch als een Lamborghini Huracan met zijn tiencilinder, maar ook zeker niet zo gebruiksvriendelijk als een Porsche 911 Turbo. Kortom: de (onlangs opgefriste) NSX is een lastige business case. In technisch opzicht is het (net als de eerste generatie) een waar pareltje. Zie het als een junior-Porsche 918 Spyder voor een fractie van de prijs en je zit dichtbij.

Honda NSX '19

Er gaan al wat langer geruchten over een hete Type-R variant. Vandaag weet Forbes te melden dat deze versie er definitief gaat komen. De NSX Type-R zou er 77 pk bij krijgen, waardoor het totaal uitkomt op 650 pk. Uiteraard gaat het koppel ook omhoog. Qua gewicht kun je een afname verwachten en de remmerij zal van (nog) betere kwaliteit zijn.

Honda NSX GT3 '18

Dan het uiterlijk. Hoe kan de nieuwe NSX Type-R er dan uit komen te zien? Denk aan de NSX GT3 racer met wat invloeden van de oude NSX Type-R, inclusief de lak Championship White. Als de geruchten correct zijn, wordt de NSX Type-R onthuld op de Tokyo Motor Show in de herfst van dit jaar. In Japan en Europa zal de auto als ‘Honda NSX Type-R’ door het leven gaan, in Amerika wordt de naam van de auto Acura NSX Type-R. Dat zou een noviteit zijn, want de vorige Acura NSX was niet als Type-R leverbaar. De enige Acura die geleverd is met ‘Type-R’ badge, is de Integra.

Ook interessant!

  • Einde Honda NSX aangekondigd met Type S
    Einde Honda NSX aangekondigd met Type S
  • NSX Type S
    NSX Type S is sterker, sneller en lichter
  • Honda NSX
  • Gespot: eerste nieuwe Honda NSX op Nederlands kenteken

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

acura, Honda, Hybride, nsx, plug-in, type-r

Vorig bericht: « Nieuwe auto’s brengen hoge schadekosten met zich mee
Volgend bericht: XC90 bestuurder heeft in 3 jaar tijd 650 keer getankt »

Lees Interacties

Reacties

  1. 911targa zegt

    28 mei 2019 om 17:20

    Voorkant een Audi R8, achterkant een Porsche 991. Geheel niet lelijk.

    Login om te reageren
    • baardmijt zegt

      28 mei 2019 om 17:25

      @911targa: Klinkt interessant. Ben wel benieuwd eigenlijk. Over welke auto gaat dit?

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        28 mei 2019 om 18:06

        @baardmijt:

        Geloof niet dat die knul heel veel verder is gekomen de vorm van de grill en achterlicht units aka plastic meukiemeuk ..

        Althans .. zo schat ik het in ..

        Login om te reageren
    • theblazerunner zegt

      28 mei 2019 om 21:18

      @911targa: Ik zie het er wel in! Alsnog wel een begeerlijke auto!

      Login om te reageren
  2. lincoln zegt

    28 mei 2019 om 17:44

    Met de 160.000 dollar stickerprice is deze Acura toch wel een flinke bek gekoper dan de handtasjes ..

    En heeft een serieus minder kinderachtig voorkomen dan diezelfde handtasjes ..

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      28 mei 2019 om 18:43

      @lincoln: Doel je op Italiaanse design-tasjes met of zonder verbrandingsmotor ? Of op de witwas bankiersvrouw in London ?

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        28 mei 2019 om 18:49

        @dawwg:

        Op de modehuizen die de vierwieler markt bedienen ..

        Voor Honda is de verkoop van dit voertuig iig geen levensbehoud ..

        Login om te reageren
        • dawwg zegt

          28 mei 2019 om 18:50

          @lincoln: Tja, slangenpenisvoorhuid-leer is dan ook zeer exclusief he ….

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            28 mei 2019 om 19:02

            @dawwg:

            Doe jezelf een dienst en Google effe op “corinthian leather” ..

            Login om te reageren
            • theblazerunner zegt

              28 mei 2019 om 21:25

              @lincoln: https://www.autoblog.com/2016/07/25/junkyard-gem-1977-chrysler-cordoba-corinthian-leather/?guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6Ly93d3cuZ29vZ2xlLm5sLw&guce_referrer_sig=AQAAACvcXx0tjQ_-PKa4o2tK8fKj-bxQSGdtt2O-nLVHBoKQAvGpNasWKUXw5ebp6eLYDSoJsRQEsC1aTbmaBOZHSa3aCuVM6YBV2au_Tk0md9ftwbaSNL0PZj6MEO5kXKu9dxviRXSDY-zB7zq79jz-sf4i4yKtk0gpprMuZQJ7LFRZ

              Login om te reageren
  3. str8six zegt

    28 mei 2019 om 17:59

    Dat ding ziet er gewoon echt niet uit

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      28 mei 2019 om 18:03

      @str8six:

      VAG heeft zijn marketing idd beter voor elkaar ..

      Login om te reageren
      • str8six zegt

        28 mei 2019 om 18:51

        @lincoln: VAG idem

        Login om te reageren
      • geoyuri zegt

        28 mei 2019 om 19:33

        @lincoln: Yep. Tegenwoordig spenderen bedrijven meer aan marketing dan aan R&D.

        Login om te reageren
        • kle500 zegt

          28 mei 2019 om 19:42

          @geoyuri: Ben bang dat veel luxemerken niet zoveel aan marketing hoeven te doen, als bijv. Een Lanborghini weer met een schreeuwerig model met een paar stickers en wilde vleugels komt onder het mom: special dan komt het volk er toch wel op af. En dat andere grote merk verdiend geld aan zijn marketing (lees: petjes en sleutelhangers). Als je de racerij als marketing mee telt is het een iets ander verhaal.

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            28 mei 2019 om 19:48

            @kle500:

            Nope ..
            Moet gewoon geld bij als Ronaldo in jouw auto gaat rijden / instagrammen ..

            Topgear kost geld ..
            Doug demuro kost geld ..
            Schmee kost geld ..
            Concoursen kosten geld ..
            Autoblog doet het ook niet altijd gratis ..
            In films verschijnen is niet gratis ..
            Enz enz enz ..

            Login om te reageren
          • geoyuri zegt

            28 mei 2019 om 19:50

            @kle500: Racerij is ook een combi van exposure, marketing en een beetje R&D. Maar je hebt gelijk. Sommige bedrijven (Tesla bv) krijgen veel gratis reclame (ook negative aandacht is aandacht).

            Login om te reageren
            • lincoln zegt

              28 mei 2019 om 20:18

              @geoyuri:

              Video games ..

              Je weet wel .. het waarom die ouwe zo “mooi” is ..

              Login om te reageren
              • geoyuri zegt

                28 mei 2019 om 20:44

                @lincoln: vooral die ene in Choro Q3 ;)

  4. utregcity zegt

    28 mei 2019 om 19:13

    Doe mij er maar één, die rooie vind ik wel prima. Ding rijdt als op rails en gaat als de brandweer, maar onbekend maakt onbemind, nietwaar? Extra 77 paarden, elektrisch of analoog? ?

    Login om te reageren
  5. cossiekiller zegt

    28 mei 2019 om 19:34

    Ik zou echt voor de NSX gaan als ik 2 ton zou kunnen stuk slaan op een supercar. Op straat is het echt een imposante verschijning!
    En al zeker als R versie zal dat ding sneller gaan dan ooit nodig is.

    Graag een donkerrode met die Vossen velgen van die rode Ferrari vanmorgen.

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      28 mei 2019 om 21:20

      @cossiekiller: tot he de 2 ton hebt. Dan ga je alsnog voor de porsche turbo.

      Login om te reageren
      • cossiekiller zegt

        28 mei 2019 om 21:25

        @rolov: Echt niet. Waarschijnlijk wel een Superformance Cobra of een Superformance GT40 mkII. Maar dat zijn dan weer geen daily’s… Een NSX zou nog lukken, ik rijd weinig.

        Login om te reageren
        • rolov zegt

          28 mei 2019 om 21:40

          @cossiekiller: met de nsx zou ik vooral snachts en rond de ring rijden

          Login om te reageren
    • hondafiel zegt

      29 mei 2019 om 23:42

      @cossiekiller: helemaal met je eens. De eerste NSX was volgens velen ook niets.

      Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    28 mei 2019 om 20:01

    Zo mooi als de vorige zo lelijk is de huidige.

    Login om te reageren
  7. Rick-dos zegt

    28 mei 2019 om 20:18

    Word dit ding überhaupt in Nederland verkocht? Zo ja, dan begrijp ik echt niet waarom het niet verkoopt. Ziet er prima uit.

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      28 mei 2019 om 21:24

      @Rick-dos: officieel niet. Je kan hem niet zomaar bij een Honda dealer bestellen. Plus niemand gaat 2 ton uitgeven aan maar een Honda. We leven in een Duitse degelijkheid land he.

      Login om te reageren
  8. rolov zegt

    28 mei 2019 om 21:26

    Ik zou hem ook zo graag willen bezitten. Maar toch zou ik eerst de amg gtr halen. En dan deze. Precies de reden dat hij niet verkocht wordt. Niemand wil hem als eerste supercar.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North