Hyundai prijst extra sportieve Tucson

Auteur: , 12 Reacties

En je kan hem met als mild hybride krijgen, ook!

Hyundai was een voorloper als het gaat om crossovers, al heel vroeg zagen de Zuid-Koreanen in dat er goed geld te verdienen was met SUV’s en crossovers. Het was de Tucson die het spits afbeet voor Hyundai, maar met de Tucson wist Hyundai een grote nieuwe doelgroep naar de showrooms te lokken.

Inmiddels zitten we al op de derde generatie van de Tuscon. Derde? Jazeker, de tweede generatie Tuscson werd bij ons ix35 genoemd. Ze geen in Seoul helemaal met de tijd, want voor de Tuscon zijn namelijk twee dingen leverbaar die echt helemaal hip zijn: 48V-ondersteuning en sportpakketjes.

Hyundai Tuscon N-Line

48V ondersteuning is een zogenaamde mild hybride. Het helpt voornamelijk op lage snelheid om de boel aan de gang te brengen. Een groot voordeel is dat zo’n 48V-systeem lekker compact is. Dus je kan zo relatief eenvoudig een motor een stukje schoner maken. Alleen de 1.6 CRDi motor wordt uitgerust met deze assistentie. De 1.6 T-GDI zal het alsnog zonder moeten doen.

Hyundai Tuscon N-Line

Dan het ‘sportpaketje’. De Tuscon is nu voor het eerst leverbaar in N-Line uitvoering. Natuurlijk, hij loopt geen streep harder dan een Tuscon Comfort of Tuscon Premium, maar het ziet er lekker vlot uit dankzij 19″ wielen en zwarte details. Ook in het interieur is de Tuscon N Line sportiever met zwarte hemelbekleding, sportieve suède/lederlook zetels en een N-logo op de pookknop. Het is niet alleen maar cosmetisch, de ophanging is wel degelijk sportiever afgestemd. De vering aan de voorzijde is 8 procent stijver en aan de achterzijde is deze 5 procent stijver.

Hyundai Tuscon N-Line

De goedkoopste Tucson is een 1.6 CRDI 48V i-Drive (echt waar!) voor 33.995 euro. De duurste is de 1.6 T-GDI Premium met DCT7-automaat en vierwielaandrijving. Die uitvoering kost 49.995 euro. De Tucson N-Line is er vanaf 39.995 euro.



12 reacties

Best lekker in dat rood. Maar of een Hyundai koper zoveel ‘lef’ heeft om het te bestellen zal me benieuwen.
Als die zwarte randen rondom nou ook meegespoten waren, had ik het nog best een mooie auto gevonden. Nu ziet het er alsnog uit als de basisuitvoering.
@berlinetta: nee joh, zo ziet deze er stoer uit. Lijken de wielkassen groter. In kleurgesproten wordt de verhouding blik wiel anders en oogt de wagen massief en daarmee zwaar.
Maar goed, ik ben dan ook van het comitee ter bevordering van kunststof spartbordranden.
Ik verbaas me altijd over die slecht gefotoshopte Nederlandse kentekens. Een N-Line of Tucson dealerplaat ziet er toch veel beter uit? Niet alsof de politie meekijkt naar persfoto’s. (overigens correspondeert het kenteken niet eens met een Tucson maar met een i30)

Anyway, best een stoere bak, dat sportieve is natuurlijk een beetje laf (in het bijzonder die zwarte velgen, laat die maar lekker grijs) maar daar kan Hyundai verder ook niks aan doen. Ook het interieur ziet er gezellig uit, goed bezig!

Overigens krijg ik altijd @norge flashbacks bij het zien van een Tucson… opdat hij ooit terugkeert.
@720s: Scherp! Op de kentekencheck is het een i30…
Wat is dit nou weer, zo’n bakbeest maak je toch nooit echt sportief.
Breng dan een i30 N-line uit, met een pk of 200 en een sportief onderstel.
Elk willekeurig automerk die sportief roept: zwarte velgeeennnnnnn want zooo sportief!! Wie heeft een kotsemmer voor me?
@soundgarden: ⚱️
Heerlijk comfortabel, zo’n M Line.

O wacht.
Velgen lijken wat klein voor een sportieve bak.
Wat een gedrocht!
“De goedkoopste Tucson is een 1.6 CRDI 48V i-Drive voor 33.995 euro.”

Hmm… op de Hyundai website is 1.6 GDI i-Drive 3000 euro goedkoper….

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).