• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Is ‘Ringrondje van 7:18 met nieuwe 911 Turbo S wel echt?

Auteur: RubenPriest, gepost 23 januari 2016 om 08:42 – 61 Reacties

Afbeelding Is ‘Ringrondje van 7:18 met nieuwe 911 Turbo S wel echt?Afbeelding Is ‘Ringrondje van 7:18 met nieuwe 911 Turbo S wel echt?Afbeelding Is ‘Ringrondje van 7:18 met nieuwe 911 Turbo S wel echt?Afbeelding Is ‘Ringrondje van 7:18 met nieuwe 911 Turbo S wel echt?Afbeelding Is ‘Ringrondje van 7:18 met nieuwe 911 Turbo S wel echt?Afbeelding Is ‘Ringrondje van 7:18 met nieuwe 911 Turbo S wel echt?Afbeelding Is ‘Ringrondje van 7:18 met nieuwe 911 Turbo S wel echt?Afbeelding Is ‘Ringrondje van 7:18 met nieuwe 911 Turbo S wel echt?

911 Turbo S mk2
Ja, dat is een kritische vraag op de zaterdagmorgen. Tekst en uitleg na de klik.

Het is een trend wat met de jaren lijkt toe te nemen: pronken met supersnelle tijden op een rondje Nordschleife. Zo stond de tijd van 7:58 met de M2 groot getoond op de BMW-stand in Detroit. Porsche claimde in Detroit een tijd van 7:18 neergezet te hebben met de gefacelifte 911 Turbo S. Dat is rap. Sterker nog, dat is rapper dan de huidige GT3 RS (7:20). Hoe dan?!1!1

In een interview met Car&Driver in Detroit geeft Porsche uitleg. Zo verklaren ze dat ze op sommige stukken niet volgas konden rijden vanwege het (inmiddels opgeheven) snelheidslimiet op de ‘Ring. Precies op die plekken hebben de Duitsers digitaal berekende data van het rondje van de 991 Turbo S mk.1 meegenomen. Dus de tijd van 7:18 is geen compleet rondje, maar met behulp van de computer gerealiseerd. Ze noemen dit zelf ‘Digital Simulation’.

I call bullshit. Doe eens gewoon realistisch Porsche. Hang een camera in de auto, meetapparatuur erbij. Knal een rondje over het 20,8 kilometer lange stuk asfalt en presenteer de tijd. Overigens gaat Porsche deze lente een échte poging wagen met de vernieuwde 911 Turbo S. De limieten zijn er niet meer, dus kunnen de engineers en testcoureurs hun trucje doen. We zijn benieuwd of die 7:18 ook echt gehaald gaat worden.

Ook interessant!

  • Porsche 911 Turbo kust Peugeot 206 in Friesland/Groningen
  • BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
    BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
  • Porsche viert een feestje met deze 911 Turbo S
  • Porsche 911 Turbo S Lightweight Package is sneller dan Tesla

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

911, nurburgring, Porsche, turbo, turbo-s

Vorig bericht: « Deze 11 auto’s hebben waardeloze proporties
Volgend bericht: Topcar probeert Mercedes GLE Coupé fraai te maken »

Lees Interacties

Reacties

  1. p0wn3d zegt

    23 januari 2016 om 08:46

    Gaat VAC dit nu ook al faken? Goed hoor.

    Login om te reageren
    • iamjeremyclarkson zegt

      23 januari 2016 om 10:02

      @p0wn3d: het zou erger zijn als VAG dat deed…

      Login om te reageren
      • p0wn3d zegt

        23 januari 2016 om 10:07

        @iamjeremyclarkson: haha oeps, het is nog vroeg!

        Login om te reageren
        • iamjeremyclarkson zegt

          23 januari 2016 om 10:10

          @p0wn3d: is te begrijpen, ik snap je punt!

          Login om te reageren
          • soundgarden zegt

            23 januari 2016 om 12:26

            @iamjeremyclarkson: dat corrigerende gedrag hier ook steeds…. Man man man.

            Login om te reageren
            • Orichy zegt

              23 januari 2016 om 14:00

              @soundgarden: maar het kan een wereld van verschil zijn, want als je baas 2,000 euro overmaakt naar je rekening, in plaats van 2.000 euro ga jij ook vragen stellen toch. Dus zo gek is het allemaal niet. Na correctie is het voor iedereen duidelijk, toch?

              Login om te reageren
              • JanJansen zegt

                24 januari 2016 om 07:24

                @Orichy: of het verschil tussen “als” en “dan”
                Het gaat namelijk beter als je denkt.

              • remcott zegt

                24 januari 2016 om 11:42

                @janjansen: dan denk je er wel over na

    • roppp zegt

      23 januari 2016 om 11:09

      @p0wn3d: met sjoemelsoftware in een sjoemelrondje een sjoemeltijd neerzetten……. Wat is het probleem? ?

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        23 januari 2016 om 13:49

        @roppp: Dat de sjoemelklanten liever zelf sjoemelen dan gesjoemeld worden :)

        Login om te reageren
    • mrrallycross zegt

      23 januari 2016 om 12:22

      @p0wn3d: ze hebben daar inderdaad blijkbaar meer sjoemelsoftware dan die die ze alleen in hun motoren stoppen

      Login om te reageren
  2. Davidov zegt

    23 januari 2016 om 08:47

    Ik ben benieuwd.

    Login om te reageren
  3. pumpstick zegt

    23 januari 2016 om 08:47

    Sjoemelrondje!

    Login om te reageren
  4. henkhupelschoten zegt

    23 januari 2016 om 08:49

    Ook al in rondetijden sjoemelen? Ik voel een megaclaim aankomen!..

    Login om te reageren
  5. rolov zegt

    23 januari 2016 om 08:53

    En nog steeds 10 sec trager dan de Nismo. Het blijft ongelofelijk. Zelfs digitaal winnen ze het niet ;)

    Login om te reageren
    • marc94 zegt

      23 januari 2016 om 17:34

      @rolov: maar je rijd in een degelijk gebouwde chique auto in plaats van een rijdende gameboy met een hoop plastic. Ja de nismo is dik en er mankeert niks aan.maar als je ze voor me neerzet neem ik toch de turbo S.

      Login om te reageren
      • rolov zegt

        23 januari 2016 om 21:21

        @marc94: ik heb de keus nog niet hoeven maken dus de Nismo gaat nog steeds voor bij mij.

        Login om te reageren
    • yipikaye zegt

      23 januari 2016 om 19:56

      @rolov: jajajajaja,
      Ik weet nog goed toen de Japanners een, zogenaamde, snelle tijd hadden neergezet.
      De Nissan was al verdwenen voordat iemand kon controleren of er op intermediates of straatbanden was gereden.

      Login om te reageren
      • yipikaye zegt

        23 januari 2016 om 19:57

        @yipikaye: laat staan om een controle uit te voeren op de turbodruk e.d.

        Login om te reageren
        • rolov zegt

          23 januari 2016 om 21:20

          @yipikaye: gelukkig doet Porsche het veel eerlijker met hun digitale ronde.

          Login om te reageren
        • remcott zegt

          24 januari 2016 om 11:46

          @yipikaye: gebeurt dat bij Porsche wel bij alle records?

          Login om te reageren
  6. willempjuh zegt

    23 januari 2016 om 08:55

    Sjoemel-rondetijden

    Login om te reageren
  7. reactief zegt

    23 januari 2016 om 08:57

    Beetje flauw van Porsche. Hoort niet bij hen. Normaal zijn ze juist conservatief met cijfers.
    Als ze het direct op deze manier gecommuniceert hebben is het trouwens prima.

    Dat de Turbo sneller is dan de RS verbaasd me trouwens niet. Heb al eerder een keer een test gezien op circuit tussen beide, toen was de Turbo ook sneller.

    Persoonlijk boeit het me niet, die circuittijden. Zelf zou ik die tijden toch nooit halen, en sneller is niet perse leuker!
    Zie liever een test van jullie, waarbij jullie enthousiast zijn of juist niet.

    Login om te reageren
  8. uncivilsum zegt

    23 januari 2016 om 08:59

    Een beetje hypocriet van porsche als je bedenkt dat ze de rondentijden van de Nissan GTR R35 in het begin betwijfelde

    Login om te reageren
  9. coffeecup zegt

    23 januari 2016 om 09:02

    Digital simulation. Ja, daar zijn ze bij het moederconcern erg goed in…

    Login om te reageren
  10. trustmeiamanengineer zegt

    23 januari 2016 om 09:12

    Haha lame.

    Login om te reageren
  11. gtwillem zegt

    23 januari 2016 om 09:22

    Op zich kan ik het wel begrijpen: Porsche kon de 991.2 niet voluit laten rijden, dus hebben ze op juist die stukken de telemetrie overgenomen van de voorganger. Dan lijkt mij die 7:18 zelfs een behoudende opgave, daar ik denk dat de 991.2 op die stukken zelfs nog ietsjes sneller zal zijn.

    Porsche had het alleen geen ‘gereden’ rondetijd moeten noemen maar een ‘geschatte’ rondetijd met de uitleg.

    Ik vind rondetijden waarbij gebruik is gemaakt van totaal andere banden (Leon Cupra R), onderstel (Corvette ZR1 C6), rolkooi (Civic Type-R) en dergelijke kwalijker. Of rondetijden die wel benoemd worden, maar waarvan je de auto nog steeds niet kan kopen (Giulia QV).

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      23 januari 2016 om 10:39

      @gtwillem: Eens!

      Login om te reageren
    • mrB zegt

      23 januari 2016 om 12:51

      @gtwillem: Precies wat ik denk. De nieuwe zal nergens langzamer zijn, dus kwa tijd zal het vast realistisch zijn. Over een paar maanden kunnen ze compleet los en dan zal er waarschijnlijk dezelfde tijd +1/-3 seconden uitkomen.

      Login om te reageren
  12. Rick-dos zegt

    23 januari 2016 om 09:45

    Het verschil met de concurrentie is dat meestal derden meestal binnen een paar seconden kunnen komen van hetgeen Porsche claimt. Dat heb ik niet bij de concurrentie gezien.

    Het is ook geen gesjoemel als Porsche zelf aangeeft hoe ze tot een bepaalde tijd zijn gekomen. Het is aan journalisten/het publiek om de claim te weerleggen.

    Login om te reageren
  13. pinut187 zegt

    23 januari 2016 om 09:45

    Nee das niet echt…

    Login om te reageren
  14. hallobanaan zegt

    23 januari 2016 om 09:48

    De Nordschleife wordt op dit moment dusdanig aangepast dat ik me afvraag of oude rondetijden dalijk nog gelden. Allemaal opnieuw een poging wagen zeg ik!

    Login om te reageren
    • stephane8200 zegt

      23 januari 2016 om 11:23

      @hallobanaan: inderdaad. Met dat bultje bij Flugplatz er bijna uit zal ook het remmen en instabiliteit minder worden. Zal niet heel veel schelen maar 1-2 seconden is realistisch, denk ik.

      Login om te reageren
  15. clarkson zegt

    23 januari 2016 om 10:01

    Ik denk dat dit wel erg optimistisch is.

    Maar wat ik me afvraag.. Als ze die baan afhuren voor een dag/paar uur, kunnen ze dan niet gewoon doen wat ze willen? Dus overal vol gas?

    Login om te reageren
    • MJB zegt

      23 januari 2016 om 11:24

      @clarkson: Waren die limieten er niet voor geluidsoverlast of uitstootbeperking? Dan lijkt me niet dat die bij afhuren opeens niet zouden gelden.

      Login om te reageren
      • clarkson zegt

        23 januari 2016 om 14:39

        @MJB: Nee.

        http://www.autoblog.nl/nieuws/gruwelijke-crash-op-de-nurburgring-in-elk-geval-1-dode-75747

        Hierdoor.

        Login om te reageren
        • MJB zegt

          23 januari 2016 om 14:41

          @clarkson: Ah, thanks. Dacht dus ergens iets gelezen te hebben dat het om uitstoot en geluid ging. Niet dus.

          Login om te reageren
  16. Dutchdriftking zegt

    23 januari 2016 om 10:40

    Ik ruik sjoemelsoftware met de gesimuleerde tijden….

    Login om te reageren
  17. w0o0dy zegt

    23 januari 2016 om 10:42

    Of je die tijd gaat halen als er geen snelheidslimieten zijn is de vraag. Een echt rondje is een aaneenrijging van foutjes en goede stukken.. Een halve meter later remmen kan al tijd kosten in de volgende bocht. Je moet het dus gewoon echt dien anders is het bullshit.

    Login om te reageren
  18. bofkont zegt

    23 januari 2016 om 10:51

    Verkoop technisch zullen die ronde tijden wel erg belangrijk zijn, maar kom op man, het is niets anders dan wedstrijdje ver piesen, om die tijden te benaderen moet je sowieso professioneel coureur zijn. Als ik dit geld had te besteden waren de ringtijden wel het laatste om mee te laten wegen in de keuze.
    Maar zeer dikke wagen zo’n Turbo S, zou hem veel liever hebben dan een GT3RS of dergelijke hardcore racer.

    Login om te reageren
  19. pomoek zegt

    23 januari 2016 om 10:56

    Porsche gaat als ze die rondetijd in het eggie niet halen natuurlijk wel compleet voor zaad. Ze zijn nu officieel toegetreden tot de autofabrikanten die vooral bullshit verkopen in plaats van auto’s…

    Login om te reageren
    • roppp zegt

      23 januari 2016 om 11:15

      @pomoek: what’s new? In de basis is en blijft het een doorontwikkelde kever die enkel en alleen op de been blijft met behulp van bakken corrigerende software.

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        23 januari 2016 om 13:38

        @roppp: ongeacht de geschiedenis is de 911 wel een auto die relatief snel is op een circuit. Ik ben helemaal geen fan van porsches maar heb diep respect voor de engineers daar.

        Login om te reageren
        • roppp zegt

          23 januari 2016 om 13:47

          @lekbak: met racewagens die vaak een hele andere configuratie hebben dan de normale straatauto’s.

          Login om te reageren
          • lekbak zegt

            23 januari 2016 om 13:54

            @roppp: als jij naar de dealer gaat en een porsche sportauto haalt, heb jij één van de snellere auto’s van die klasse. Dat heeft geen bal met race auto’s te maken.

            Sterker nog, zelfs een cayenne en een panamera zijn relatief snel voor wat het is.

            Daarbij zijn de 911, boxter en de cayman ook nog eens ontzettend betrouwbaar en voor een sportwagen erg comfortabel. Dat allemaal gepaard met goed stuurgevoel.

            Je kunt je kop in het zand steken en roepen dat het slecht spul is. Maar de feiten spreken je tegen.

            Login om te reageren
            • autoriteit zegt

              23 januari 2016 om 15:18

              @lekbak: zo is het precies

              Login om te reageren
            • roppp zegt

              24 januari 2016 om 13:06

              @lekbak: waar zeg ik dat het slecht spul is. Eigenlijk is het juist bijzonder knap.

              Login om te reageren
    • autoriteit zegt

      23 januari 2016 om 11:19

      @pomoek: volgens mij verkopen ze vooral erg mooie, snelle en goede auto’s hoor, niet overdrijven he?

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        23 januari 2016 om 11:36

        @autoriteit: “vooral mooie en snelle auto’s”
        Verkoopcijfers niet gezien? Vooral Cayenne’s, Macan’s en Panamera’s en dan ook nog overwegend als diesel of hybride… Verder verkopen ze ook af en toe een echte sportwagen en veel wagens die op sportwagens lijken maar vooral door winkelstraten en door villawijken tuffen

        Login om te reageren
        • autoriteit zegt

          23 januari 2016 om 14:15

          @w0o0dy: ook de Cayenne, Macan en Panamera schaar ik onder mooie en snelle auto’s, het zijn bepaald geen trage stakkers… Dus ik blijf bij mijn standpunt.

          Login om te reageren
          • roppp zegt

            24 januari 2016 om 13:08

            @autoriteit: de enige echte Porsche’s zijn de 911 en de Boxster. De rest zijn geldmakers waar de badgegeilers

            Login om te reageren
            • roppp zegt

              24 januari 2016 om 13:08

              @roppp: massaal zijn ingetrapt.

              Login om te reageren
              • autoriteit zegt

                24 januari 2016 om 14:33

                @roppp: dat vind jij, maar daar ben ik het niet mee eens. Jouw stelling doet die auto’s flink tekort. Ik snap echter wel wat je bedoelt en ben zelf ook meer van de 911, Boxster en 918 Spyder dan van de andere modellen.

              • roppp zegt

                24 januari 2016 om 14:37

                @autoriteit: wat fijn om te horen, schat!

  20. moveyourmind zegt

    23 januari 2016 om 11:03

    Pffff,

    Heb net met mijn auto een digitaal rondje gedaan op de Nordschleife en maak gehakt van die Porsche…

    7 minuut 15! Met een sedan van 1728 kg gewoon op 16 inch winterbanden…

    Wel met behulp van een beetje chiptuning: beetje extra werkgeheugen in de pc, snellere processor en een extra grote koelventilator achter het moederbord.

    Login om te reageren
    • autoriteit zegt

      24 januari 2016 om 14:35

      @moveyourmind: haha ik moest wel om je opmerking lachen :) +1

      Login om te reageren
  21. azuli zegt

    23 januari 2016 om 11:11

    Ach Porsche is ook een merk dat valt onder de Sjoemelgroep AG.

    Login om te reageren
  22. enricoleerdam zegt

    23 januari 2016 om 11:17

    Even over die kleur geel. Ben ik de enige die de oude kleur geel mooier vind? Of zijn er meerdere kleuren geel standaard?

    Login om te reageren
  23. mrrallycross zegt

    23 januari 2016 om 12:23

    Niet realistisch dus

    Login om te reageren
  24. Orichy zegt

    23 januari 2016 om 14:04

    Dat getal 718 is een magisch getal voor Porsche, vandaar die spielerei.

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      23 januari 2016 om 21:28

      @Orichy: 911 is magischer . Ik vind het prima als ze die tijd aanhouden ;)

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North