• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Jazeker: dit is een Ford Focus

Auteur: willeme, gepost 21 mei 2017 om 21:59 – 20 Reacties

Afbeelding Jazeker: dit is een Ford FocusAfbeelding Jazeker: dit is een Ford FocusAfbeelding Jazeker: dit is een Ford FocusAfbeelding Jazeker: dit is een Ford FocusAfbeelding Jazeker: dit is een Ford Focus

Ford Focus
De motor komt alleen niet uit een Focus.

Onlangs werd de Ruf CTR 2 nog behandeld. Een bijzonder product dat uiteindelijk furore zou maken op Pikes Peak. Zeker als je kijkt naar wat voor auto’s er normaliter aan de start verschijnen van deze enorm veeleisende en gevaarlijke heuvelklim. Denk aan de Suzuki Escudo, HPD ARX-04b, Norma M20 of de Peugeot 208 T16 (die nog altijd het record in handen heeft). Of deze Ford Focus. Of tenminste, daar moet het op lijken.

Laten we beginnen met de overeenkomsten. De koplampen, A-stijlen en de vooruit. Verder is er enigszins iets van een Focus in te ontdekken, maar het is niet overduidelijk. Dat maakt verder ook niet uit, want deze auto is gebouwd om vooral heel erg hard te gaan. Ondanks dat de auto in opdracht van Ford is gebouwd, is het een product van Pace Innovations, onder leiding van directeur/eigenaar Tony Quinn. De beste man is een specialist als het aankomt om waanzinnig snelle heuvelklim specials alsmede V8 Supercars (de Australische raceserie).

En waanzinnig snel is deze Focus. De motor is een 3.8 liter grote V6 met twee turbo’s, goed voor 850 pk en 976 Nm. Gek genoeg is het geen EcoBoost V6, maar de VR38DETT uit de Nissan GT-R. De motor is in het midden geplaatst van het buizen-chassis om zo gemakkelijker de bocht om te gaan. Ook de enorme voor- en achtervleugel doen daarbij een duit in het zakje. Er is al succesvol getest met de auto, zodat deze van Australië naar Colorado verscheept kan worden.

De 2017 editie van de Pikes Peak International Hill Climb vindt plaats op 23 juni.

 

Ook interessant!

  • Extreme Bentley Continental is klaar om Pikes Peak te bestormen
  • Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
    Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
  • Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
    Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
  • Te koop. Maar niet deze
    Te koop: 2005 Ford GT met een beetje werk

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

focus, Ford, gt-r, Nissan, pikes-peak, r35

Vorig bericht: « Deze C63 AMG S heeft meer dan 600 pk
Volgend bericht: Dit wordt de meest epische autoroute aller tijden »

Lees Interacties

Reacties

  1. desjonnies zegt

    21 mei 2017 om 22:06

    En dan zijn er nog die een Lamborghini van Ad Personam kopen (die vroegâh Adje Kadettje werd genoemd bij de Opal)
    Watjes die Lambo mannen!

    Login om te reageren
  2. lincoln zegt

    21 mei 2017 om 22:22

    Nissan gtr ..
    Was dat ding al bijna vergeten ..
    De absoluut perfecte auto voor zijn doel .. Absurd lage verkoop cijfers ..

    Login om te reageren
    • stfu zegt

      22 mei 2017 om 09:25

      @lincoln: Het is dan ook GT-R, niet gtr ..

      Login om te reageren
  3. shadowbroker zegt

    21 mei 2017 om 22:36

    Zelfbouw frame met gtr blok en Ford Focus plastic…

    Login om te reageren
  4. Frenkyboy zegt

    21 mei 2017 om 22:43

    Flinke taartschep! Heeft ook wel wat weg van een kaasschaaf of strijkijzer op steroïden.

    Login om te reageren
  5. JanJansen zegt

    21 mei 2017 om 22:45

    Het is wachten tot de elektrische auto’s Pikes Peak gaan domineren. Torque vectoring heeft enorm veel voordelen op een dergelijk parcours.
    Op de Nurburgring is het al zo ver.

    Login om te reageren
    • peug206 zegt

      21 mei 2017 om 23:18

      @JanJansen: daar is 1 elektro onder het huidige benzine record. Domineren is dan een groot woord…

      Login om te reageren
  6. lekbak zegt

    21 mei 2017 om 22:57

    Dit is dus geen Ford Focus maar een racewagen waar ze een body geïnspireerd door een focus op hebben gezet…

    Login om te reageren
    • vroaaar zegt

      21 mei 2017 om 23:37

      @lekbak: ja, soort van aftermarket branding.

      Login om te reageren
  7. michaelb zegt

    21 mei 2017 om 23:23

    Aardige wielbasis voor een Hill Climb Racer

    Login om te reageren
  8. dracae zegt

    21 mei 2017 om 23:58

    Heel vreemd… als je van Ford’s houd, of door ze gesponsord wordt gebruik je een Ford motor…. als je van Nissans houd of door hen wordt betaald gebruik je een op Nissan geïnspireerd uiterlijk.

    Dit is dus van beiden niks..

    Login om te reageren
    • b00m3rang zegt

      22 mei 2017 om 03:13

      @dracae: Beetje als dat Missan/Alfa fiasco van vroehâh

      Login om te reageren
  9. Edge zegt

    22 mei 2017 om 02:22

    @Willeme: Zeker weten dat ‘ie in opdracht van Ford gebouwd is? Ik vind het namelijk nogal opmerkelijk. Een in opdracht van Ford gebouwde racewagen waar vervolgens geen Ford-logo op te bekennen is en de motor van een Nissan GT-R in ligt. En van Googlen word ik ook niet heel veel wijzer. Ik kom enkel tegen dat het een project is van Tony Quinn samen met het Pace Innovations van Paul Ceprnich. Er wordt geen woord gerept over de betrokkenheid van Ford zelf.

    Login om te reageren
  10. jochempie zegt

    22 mei 2017 om 07:49

    Hallo.. Alleen maar omdat er Focus koplampen op zitten is het nog geen Focus…

    Login om te reageren
  11. pomoek zegt

    22 mei 2017 om 08:08

    Zijn er eigenlijk regels waar de auto’s aan moeten voldoen voor Pike’s peak of mag gewoon alles?

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      22 mei 2017 om 12:44

      @pomoek: In de unlimited-class geldt dat vrijwel alles mag, zolang het maar goedgekeurd wordt door de organisatie. Er zijn wel een aantal veiligheidseisen, maar qua aandrijflijn en aerodynamica staat het je verder vrij om te doen waar je zin in hebt. Wil je met een FWD auto met 1.0 Ecoboost aan de start verschijnen, dan zou dat in theorie net zo makkelijk moeten kunnen als dat je met een V24 met 5000pk en 8 wielen komt opdagen.

      Login om te reageren
  12. breakingpoint zegt

    22 mei 2017 om 11:38

    @willeme : wat ik me al lang afvraag, waarom hebben veel Pikes Peak racers die typerende scherp oplopende neus? Want in andere raceklasses zie je dit gewoon niet…

    Login om te reageren
  13. rvd1 zegt

    22 mei 2017 om 14:10

    Volgens mij zie ik daar Hollandse reiger-Suspension zitten achterop.

    Login om te reageren
  14. ralfast zegt

    22 mei 2017 om 17:25

    Kan niet wachten tot dit plastic pakket beschikbaar is voor het opleuken van onze 1.6 tdci gebakkies! Dit gaat zeker in de smaak vallen bij onze huis-tuin-en-keuken customizers

    Login om te reageren
  15. Dutchdriftking zegt

    22 mei 2017 om 20:32

    Mooi is anders..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North