• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Karma toont elektrisch platform voor bedrijfswagens

Auteur: willeme, gepost 13 mei 2020 om 11:01 – 5 Reacties

Met het elektrische platform voor bedrijfswagens heeft Karma een troef in handen.

Elektrische auto’s gaan een gemeengoed worden. Elektrische bedrijfswagens eveneens. Nee, we gaan het niet nogmaals hebben over de Tesla Cybertruck, alhoewel dat strikt genomen wel degelijk een elektrische bedrijfswagen is.

Hip and Happening

Op dit moment zijn de Volkswagen eCrafter, Citroën ë-Jumpy en Opel Vivaro-e helemaal hip and happening. Nu zijn er een wel een paar nadelen (naast de voordelen), zoals een hoge prijs, lange laadtijden, hoog gewicht en beperkte actieradius. Bij een bedrijfswagen zijn dat serieuze minpunten.

Bedrijfswagens zijn er om mee te werken. Financiële incentives vanuit de overheid zijn dan niet voldoende. Gelukkig is er veel mogelijk op het gebied van ontwikkeling van de elektrische motor en met name met diens accu.

Karma Automotive

Gelukkig is Karma Automotive er met het EREV E-Flex Van platform. EREV staat voor Extended Range Electric Vehicle. De bedoeling is dat dit platform voor allerlei doeleinden gebruikt gaat worden. Er zullen diverse varianten van het platform komen, al naar gelang van de wensen en het budget.

Generator

Het meest eenvoudige elektrische platform van Karma levert een actieradius van zo’n 322 km. Dat is afhankelijk van opbouw en gewicht, uiteraard. Mocht je verder willen komen, dan is 644 km maximaal mogelijk. Inderdaad, precies het dubbele. Dat is dan in combinatie met een generator. Deze generator is een verbrandingsmotor, maar over cilindernaantal- en inhoud zegt Karma Automotive niets.

Enorm veel geld

Volgens Karma is het zelfs mogelijk dat het platform gebruikt kan worden voor bedrijfswagens die reeds in productie zijn. Als fabrikanten hiervoor kiezen, scheelt dat hen enorm veel geld in ontwikkeling, research, testen en homologatie. Uiteraard mag het meteen duidelijk zijn dat verkopen van de licentie van het platform het verdienmodel is voor Karma Automotive.

Revero GT

Veel onderdelen uit het platform zijn afkomstig van de Karma Revero GT, een doorontwikkeling van de Fisker Karma. Verder zijn er overigens geen banden tussen Fisker en Karma op dit moment.

Ook interessant!

  • Zo wil België alleen nog maar elektrische bedrijfswagens
  • Goedkoopste elektrische bedrijfswagen
    Goedkoopste elektrische bedrijfswagen heeft lage km-stand
  • Karma GS-6
    Karma GS-6 is nog altijd een Tesla-killer
  • Canoo pick-up is guitig en elektrisch

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

Bedrijfswagen, Elektrisch, karma

Vorig bericht: « Smart gaat overleven in opmerkelijk roerige tijden
Volgend bericht: Adieu Casper »

Lees Interacties

Reacties

  1. ty5550 zegt

    13 mei 2020 om 11:21

    Het platform zou fake zijn volgens insiders in het bedrijf om investeerders over de brug te halen.
    https://jalopnik.com/source-claims-that-karma-will-layoff-most-workers-and-s-1842985031
    Hier nog wat informatie over de bronnen dat het toch extra geloofwaardigheid geeft:

    “We should be clear that these statements reported here are from one primary source, confirmed to have a position within the company that could reasonably provide them with access to this information, and have been corroborated by another source inside the company.”

    Login om te reageren
  2. cossiekiller zegt

    13 mei 2020 om 11:52

    Karma hits back.

    Login om te reageren
  3. tjorque zegt

    13 mei 2020 om 12:59

    Hopen dat het niet truttig rijdt!
    Anders:
    Karma ‘s a bitch!

    Meh meh meh meh. :)

    Op zich vind ik dit wel een goed idee.
    Kan ik dit onderstel anders even onder een Jagggggg XF sportbrake of een 5 touring plempen?
    Lijkt me wel wat.

    Login om te reageren
  4. flutterby zegt

    13 mei 2020 om 14:16

    Productieaantallen?

    Login om te reageren
  5. lincoln zegt

    13 mei 2020 om 21:13

    Tja ..
    We willen allemaal het Rivian skateboard uitgevonden hebben ..

    Hou mijn centjes nog wel effe in de FoMoCo iig ..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North