• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kekke Hyundai i20 N-Line fleurt je dag

Auteur: willeme, gepost 30 september 2020 om 08:57 – 12 Reacties

Hyundai i20 N-Line

Met zo’n hippe Hyundai i20 met N-Line sportpakket maak je helemaal de blits op de parking van de Jumbo!

Zoals elke tak van sport is de auto-industrie onderhevig aan trends. We zien dat infotainment schermen, connectiviteit, downsizing, elektrificatie, veiligheid, autonomie en opvallend design belangrijker zijn dan ooit. In dat rijtje past ook het ‘sportpakket’. Elk merk heeft een aanduiding voor een sportievere uitvoering. Daarmee doelen we echt op de aankleding en niet zozeer een sneller model, alhoewel we een i20N (video onder) graag zien verschijnen!

N-Line pakket

Bij Hyundai heet het sportieve pakket ’N-Line’, je weet wel, vernoemd naar aanleiding van (onder meer) de Hyundai i30N, de absolute topmodellen van het merk. We konden al kennis maken met de Hyundai i30 N-Line en er is zelfs een Hyundai i10 N-Line (echt waar!). Vandaag vullen de Zuid-Koreanen dat gat op met de nieuwe Hyundai i20 N-Line.

Hyundai i20 N-Line

De Hyundai i20 is nog heel erg vers, dus logisch dat Hyundai de keuze uitbreidt met een dergelijke uitvoering. Mocht je in de markt zijn voor een dergelijke auto, is zo’n pakket best aantrekkelijk. In dit geval krijg je een iets dikker voorkomen en een wat rijkere standaarduitrusting. 

Kenmerken Hyundai i20 N-Line

Zo is er een nieuwe voorbumper met zwarte grille en N-Line badge voor de B-segment hatchback van Hyundai. Tevens is er een nieuwe achterbumper. Diverse grijze accenten moeten het sportieve karakter onderstrepen. Ofzo. Hyundai spreekt zelf van ‘sculpturale esthetiek van het exterieurdesign’. Bij deze ben je geïnformeerd, om met Rene van der Gijp te spreken. 

Vier kleuren

We blijven een bij de goedlachse voetbalanalist. Het is gewoon een prima uitvoering, niets mis mee. Want met de verchroomde uitlaatdempers en de speciale lichtmetalen velgen staat er gewoon een keurig wagentje. Je kan de i20 N-Line krijgen in zwart, grijs, wit en koper. Kies je voor wit, dan is een zwart dak mogelijk. 

In het interieur gaat het feestje verder, want je krijgt standaard sportzetels. Daarnaast zien we wat N-badges en rode stiksels. Ook het sportstuurwiel, de aluminium pedalen én sportieve pookknop met rode stiksels en N-logo schreeuwen motorsport-heritage. 

Motoren voor Hyundai i20 N-Line

Zoals gezegd is de Hyundai i20 N-Line geen streep sneller dan een gewone i20, de motoren zijn immers identiek. Er is keuze uit een 1.2 MPI, een atmosferische viercilinder met 84 pk, gekoppeld aan een vijfbak. Dan is er de 1.0 T-GDI driecilinder turbo met milde hybride technologie, ofwel een generator die assisteert bij het wegrijden. Deze is standaard voorzien van een handgeschakelde zesbak, een zeventraps automaat met dubbele koppeling is optioneel leverbaar.

Wanneer?

De Nederlandse introductie volgt in maart 2021. Te zijner tijd worden de prijzen bekend gemaakt.

Ook interessant!

  • Dikke Hyundai i20 N
    Dikke Hyundai i20 N is een lekker bommetje
  • Hyundai Bayon is de nieuwste Koreaanse cross-over
  • Hyundai i20 N
    Hyundai i20 N rijtest en video: bijna perfect
  • i20N met 250 pk
    i20N met 250 pk is nóg veel leuker

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Hyundai, i20, n-line, Video

Vorig bericht: « Nieuwe BMW 4 Serie Cabrio met lichter dak
Volgend bericht: X2 Edition M Mesh heeft 20″ pattas én oranje striping »

Lees Interacties

Reacties

  1. dawid1 zegt

    30 september 2020 om 09:29

    Moest gelijk aan een RS6 denken als je de voorkant ziet

    Login om te reageren
  2. Pascal zegt

    30 september 2020 om 09:38

    Mooie voorkant, maar het is gewoon knap hoe lelijk ze de achterkant hebben gemaakt! Interieur is dan wel weer mooi… maar hey, over goede smaak valt niet te twisten.

    Login om te reageren
    • okdoei zegt

      30 september 2020 om 09:55

      @Pascal: Ze hebben voor de achterkant gekeken naar Italiaans design maar de fout gemaakt om de Lancia Ypsilon als voorbeeld te pakken.

      Login om te reageren
      • knapzuur zegt

        30 september 2020 om 10:10

        Ik vermoed toch dat de Nissan Pulsar meer inspiratie heeft gegeven.

        Login om te reageren
  3. dalmore zegt

    30 september 2020 om 09:47

    Wauw die achterkant is gewaagd. Voorkant is erg netjes maar de tijd zal uitwijzen of de achterkant uiteindelijk ook went.
    Bij Audi/bmw kon ik meteen al zeggen dat het ook niet na een jaar zou wennen

    Login om te reageren
  4. Loek zegt

    30 september 2020 om 09:50

    Qua techniek is Hyundai goed bezig, maar qua design is dit ding nog een beetje (te) apart.

    Login om te reageren
  5. leonlampe zegt

    30 september 2020 om 10:06

    Mooie auto!! Ook leuk dat het er niet zo saai en standaard uit ziet

    Login om te reageren
  6. Edge zegt

    30 september 2020 om 10:07

    Dit design leent zich volgens mij enorm goed voor voor een Toyota GR Yaris concurrent. De auto lijkt al breder dan dat ‘ie is door de manier waarop de achterkant is vormgegeven. Een potent blok en uitgeklopte wielkasten zouden het geheel echt af maken.

    Login om te reageren
  7. banderas zegt

    30 september 2020 om 10:22

    Op alle fronten vind ik altijd een Kia fraaier, maar hoe Kia het voor elkaar kreeg om de leuke Rio met het huidige model zo saai te maken vind ik knap. Dus +je voor Hyundai.

    Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    30 september 2020 om 10:24

    Eerlijk is eerlijk. hij knapt er gewoon van op. Wel jammer dat ze de grille van Audi jatten, en het dan nét niet goed uitvoeren. De ‘Tigernose’ van Kia is dan beter gelukt.

    Login om te reageren
  9. JamesBond007 zegt

    30 september 2020 om 10:57

    Fraai ding, met name van de voorkant! leuk design. Achterkant is weer heel wat anders… Ziet er uit als zo’n grumpy hond met zo’n kwijlbek

    Login om te reageren
  10. poes zegt

    30 september 2020 om 11:35

    Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind de achterkant wel gaaf. Heel het autootje trouwens. Ook van binnen. Topper in dit segment.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North