• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kijk, de Continental krijgt zowaar ‘suicide doors’

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 17 december 2018 om 17:57 – 32 Reacties

Afbeelding Kijk, de Continental krijgt zowaar ‘suicide doors’Afbeelding Kijk, de Continental krijgt zowaar ‘suicide doors’Afbeelding Kijk, de Continental krijgt zowaar ‘suicide doors’Afbeelding Kijk, de Continental krijgt zowaar ‘suicide doors’Afbeelding Kijk, de Continental krijgt zowaar ‘suicide doors’Afbeelding Kijk, de Continental krijgt zowaar ‘suicide doors’Afbeelding Kijk, de Continental krijgt zowaar ‘suicide doors’Afbeelding Kijk, de Continental krijgt zowaar ‘suicide doors’

Kijk, de Continental krijgt zowaar 'suicide doors'
Alleen jammer dat niet iedereen er van zal kunnen genieten.

Heel van aandacht besteden we niet aan het Amerikaanse Lincoln, maar af en toe kunnen we ze niet uit de weg. Vandaag hebben we met zo een geval te maken, want Lincoln heeft spontaan de zelfmoorddeuren teruggebracht. De iconische en inmiddels praktisch uit de weg geruimde ‘suicide doors‘ maken hiermee hun terugkeer bij Lincoln, maar niet in exact dezelfde vorm.

Lincoln heeft niet alleen de constructie veranderd, maar ook de naam van de bijzondere deuren. Logisch, want de term suicide doors is marketingtechnisch niet per se de beste optie. Net als bijvoorbeeld Rolls-Royce kiest Lincoln ervoor om de deuren te bestempelen als zogenaamde ‘Coach Doors‘, ofwel koetsdeuren.

We zijn nog niet lang op de hoogte van de komst van een nieuwe Lincoln Continental met zulke openslaande portieren. Pas sinds enkele dagen gingen er geruchten rond dat de Amerikaanse automaker met een model als deze op de proppen zou komen. Op verschillende fora doken er al foto’s op van een persconferentie, waarop de koetsdeuren te zien waren. Inmiddels heeft Lincoln de auto daadwerkelijk onthuld, maar de vreugde is maar van korte duur.

De desbetreffende Continental is, zoals verwacht, namelijk geen volwaardig productiemodel. In plaats daarvan hebben we hier te maken met een jubileummodel, waarvan in totaal niet meer dan tachtig exemplaren op de markt zullen komen. De speciale, uitgerekte sedan moet tegen het einde van 2019 pas geleverd worden.

De Lincoln Continental 80th Anniversary Edition, zoals de auto in zijn volledigheid heet, is niet zomaar een gelimiteerd model met suicide doors. Nee, Lincoln heeft meer voor de kleine schare kopers in petto. De wielbasis van de koets wordt namelijk met ruim 15 centimeter verlengd, waardoor de beenruimte achterin aanzienlijk toeneemt. De voorste en achterste helft van de Continental wordt gescheiden door een forse B-pilaar. Door de extra veiligheid die de brede steun tussen de voor- en achterstoelen met zich meebrengt, wordt het idee van de suicide doors enigszins tenietgedaan. Dat gezegd hebbende, eenmaal onoplettend verkeerd uitstappen en je wordt alsnog stevig geplet door de portieren – die 90 graden kunnen openzwaaien.

De desbetreffende Lincoln Continental wordt enkel geleverd met een drieliter twin-turbo V6, die ongeveer 400 pk en krap 550 Nm produceert. Geïnteresseerden zullen overigens blij zijn om te horen dat Lincoln in een later stadium nog een beperkte oplage van deze Anniversary Edition op de markt zal brengen.

Ook interessant!

  • Bentley Continental is officieel geen ouwelullenbak meer
  • Bentley Continental GT Gymkhana
    Bentley Continental GT Gymkhana video is ongepast
  • Urban Bentley Continental is subtiel bruut
  • De Bentley Continental GT Speed is terug

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

continental, lincoln

Vorig bericht: « Lamborghini Urus: rijtest en video
Volgend bericht: Mag dit de nieuwe Nissan GT-R worden? »

Lees Interacties

Reacties

  1. toyotafortuner zegt

    17 december 2018 om 18:09

    80e verjaardag van de Continental en ze komen met de eerste Continental met suicide-doors, sinds de 60s 4-deurs cabrio! Wat een manier om een verjaardag te vieren!

    Login om te reageren
  2. Pallas zegt

    17 december 2018 om 18:26

    Doe dan zonder B-stijl!

    Login om te reageren
    • johnhert zegt

      17 december 2018 om 18:48

      @pallas: Dat wordt tegenwoordig wat lastig denk ik met de crashtests etc…

      Login om te reageren
      • jpoers zegt

        18 december 2018 om 14:29

        @johnhert: moederbedrijf zou t toch moeten kunnen, zie de b-max, die had ook geen b-stijl.

        Login om te reageren
        • Kvgorp zegt

          18 december 2018 om 15:44

          @jpoers: die is ook nog steeds zo lekker leverbaar.

          Login om te reageren
          • jpoers zegt

            18 december 2018 om 19:10

            @kvgorp: vandaar het woordje ‘had’.

            Login om te reageren
        • johnhert zegt

          18 december 2018 om 21:03

          @jpoers: Alleen is de voor- en achterdeur van deze Lincoln samen langer dan een complete B-max…

          Login om te reageren
  3. gokartmozart zegt

    17 december 2018 om 18:32

    Rare neus, beetje een kruising tussen een Jaguar een Volvo S80 vorig type.
    Vanachter kruising Jag en A6 vorige model…. Als ik kijk wat Ford US kan dan kan dit heel veel beter op het gebied van design. Geen krachtige lijnen. jammer

    Login om te reageren
    • Ultimora zegt

      17 december 2018 om 23:22

      @gokartmozart: wat betreft de foto’s ben ik dat helemaal met je eens, maar ik ben de auto nou al een paar keer in de V.S. In het echt tegen gekomen (als normale versie uiteraard) en dan vergis je je echt niet. De Lincolns hebben een prachtige eigen identiteit waardoor je ze gelukkig makkelijk herkent.

      Login om te reageren
  4. allesmetturbo zegt

    17 december 2018 om 18:36

    Echt een prachtige auto

    Login om te reageren
  5. wimof zegt

    17 december 2018 om 18:42

    Hier kan je zeker ergens mee toekomen.

    Login om te reageren
    • stationcar zegt

      17 december 2018 om 20:53

      @wimof:
      Je bedoelt zeker dat je hiermee ergens naartoe kan komen? Wat opzich een vrij onbegrijpelijke opmerking gezien het feit dat we hier een auto bespreken, maar het is meer begrijpelijk dan de gramaticaal onvolledige opmerking die je zojuist geplaatst hebt.

      Ontopic;
      Mooie auto, en ook gave deuren, ik zou het waarderen als we deze ook op onze Nederlandse wegen tegen zouden komen!

      Login om te reageren
      • sabrerator zegt

        17 december 2018 om 21:24

        @stationcar:
        @wimof is volgens mij Belg. Ergens toekomen is hier ergens aankomen.
        Daar kun je mee aankomen, bedoelt hij dus. Ga ik van uit.

        Login om te reageren
        • wimof zegt

          18 december 2018 om 11:34

          @sabrerator: Klopt.

          Login om te reageren
      • 9000cse zegt

        18 december 2018 om 03:53

        @stationcar: Probeer eens te begrijpen, dat er ook Belgen zijn, die naar deze site komen. Hun Nederlands is nou eenmaal anders dan ons Nederlands, maar daarom gramaticaal niet minder juist of onjuist.
        Zoals @sabrerator al zegt, betekent het gewoon niets anders dan dat je met zo’n auto best wel ergens mee kunt komen voorrijden. Ik hoop alleen maar dat je de post van @wimof nu wel begrijpt.
        En wat ik nu meen te moeten zeggen is niet alleen voor @stationcar bedoeld, maar voor iedereen op deze site. Wees eens niet zo kritisch op taalfouten van anderen, maar probeer te begrijpen wat ze willen zeggen. Want daar gaat het om. Onze Nederlandse taal is gramaticaal gezien verschrikkelijk moeilijk! En -helaas- beheerst slechts een klein aantal mensen onze eigen taal. Mij, -ik ben nu 70- werd die gramatica er op school ingestampt en ging je niet “over” naar de volgende klas, als je het niet beheerste. Als ik op alle taalfouten op deze site zou gaan letten, dan zou mijn interesse al lang verdwenen zijn, omdat zowel scribenten van de hier verschijnende artikelen alsook de reaguurders(?) hierop, ontzettend veel taalfouten begaan. Mij gaat het om wat zij bedoelen te zeggen en niet om de manier waarop.
        Dit is overigens een reactie van een in Nederland geboren Limburger, die met ABN werd opgevoed. Is daar misschien ook iets mis mee? Oh ja? Controleer dit bericht dan maar op de betreffende taalfouten.

        Login om te reageren
        • enjoypunani zegt

          18 december 2018 om 08:36

          @9000cse: eensch, u was vroeg bij de les deze morgen.

          Login om te reageren
  6. chriscross zegt

    17 december 2018 om 18:46

    Met de foto van de achterzijde dacht ik naar een Talisman te kijken met een ontzettende dikke reet. Nee dank je.

    Login om te reageren
  7. panam1 zegt

    17 december 2018 om 18:50

    Poor mans Rolls – maar wel een hele mooie wagen

    Login om te reageren
  8. Edge zegt

    17 december 2018 om 18:52

    Ik vraag mij af of hier een markt voor is. De gewone Continental til je met veel pijn en moeite naar $75k. Deze variant gaat volgens de Amerikaanse berichtgeving rond de $100k kosten. Dat vind ik wel een erg heftige toeslag voor andersom openslaande deuren en een middenconsole op de achterbank.

    Login om te reageren
    • ikleesookoverautos zegt

      18 december 2018 om 17:37

      @edge: amerika en China

      Login om te reageren
  9. moveyourmind zegt

    17 december 2018 om 18:53

    Ben heel enthousiast over de Navigator, vooral het interieur van dat bakbeest is fenomenaal mooi en komt qua afwerking en luxe, en uitstraling heel dichtbij dat van wat je van een limousine zou verwachten.

    Van deze speciale editie van de Continental zou je dan verwachten dat ze alles uit de kast zouden halen om daar zwaar overheen te gaan.

    Helaas is dat maar ten dele gelukt. In deze klasse wil je niet dat de achterzijde van de voorstoelen zichtbaar geen echt leer is. Én het zijpaneel dat voor de C-stijl geplaatst is oogt ook nogal primitief. En tot slot lijken de verhoudingen nét niet te kloppen, op de één of andere manier lijkt de neus tekort

    Wel jammer, voor de rest lijkt het me een fantastische auto.

    Login om te reageren
  10. volvo480gtt zegt

    17 december 2018 om 19:27

    Fraaie auto. Vind de neus wat weghebben van de S80.
    Vind m aanzienlijk fraaier dan menig Europese auto’s.

    Login om te reageren
  11. Turbo S zegt

    17 december 2018 om 19:41

    En ik maar denken dat het om een nieuwe Bentley ging.

    Login om te reageren
  12. rolov zegt

    17 december 2018 om 20:25

    Ik vind het wel wat. Alleen die b stijl is niet echt mooi. Maar goed. Hii kost dan ook 100k in dollars

    Login om te reageren
  13. jack_abarth zegt

    17 december 2018 om 20:32

    Serieus, een heel stuk geweid aan een Lincoln en dan geen één keer 2 puntjes achter elkaar?!?

    Login om te reageren
  14. mpgc zegt

    17 december 2018 om 20:34

    Op zich een mooie auto, maar te weinig eigen identiteit. Motorkap had van mij ook wat langer gemogen.

    Login om te reageren
  15. bakbanaan zegt

    17 december 2018 om 21:04

    De deurklinken zitten wel heel lelijk geplaatst zo

    Login om te reageren
  16. cvoo zegt

    17 december 2018 om 22:24

    Heeft wel iets weg van t laatste type Saab 9-5 (zeker op foto 15).

    Login om te reageren
  17. mashell zegt

    17 december 2018 om 22:38

    Bijzonder veel foto’s met geopende portieren.

    Login om te reageren
  18. 9000cse zegt

    18 december 2018 om 04:23

    Ik heb de Lincolns lange tijd kunnen bewonderen als tegenhangers/concurrenten van Cadillac. Maar dat is uit lang vervlogen tijden. De tijden, waarin limousines nog bewondering afdwongen. Die tijd is voorbij! En wat betekenen “premium” limousines uit de US of A nu nog op het Europese continent? Niets toch? En dat is ook niet verwonderlijk, omdat de “Duitsers” het gewoon beter doen! Welke Amerikaanse “premium” auto kan het immers tegen “hun” opnemen? Ze lopen daar in Murica nou eenmaal achter! Lopen achter bij Europese kwaliteitseisen en zeker bij en door Trumpiaanse klimaatmaatregelen.
    Wat nou met bewondering voor de creatie van deze limousine? Zullen we hem hier ooit kunnen zien op de weg? 80 van deze limousines in totaal? En wat denk je? Only verdeeld over de USA en in de oliestaten! Meer niet! En mis ik iets? Nee!!!! Want hij ziet er voor mij ook helemaal niet uit als wat Lincolns vroeger voor mij betekenden. Hun imago =en dat van Cadillac- is weg en dat zal niet vlug te herstellen zijn.

    Login om te reageren
  19. tig3r zegt

    18 december 2018 om 07:56

    Wat maken Amerikanen toch echt vreselijk lelijke auto’s, Lincoln, Tesla, Ford, het is toch niet om aan te gluren allemaal… Ligt helemaal in lijn met de keuzes ook van de presidenten…

    Login om te reageren
  20. thjvanvlerken zegt

    18 december 2018 om 22:32

    Prachtige wagen, nu moeten ze nog naar Europa komen voornamelijk de Aviator

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North