
Vind je de Taycan Turbo GT te tam? Dan hebben we goed nieuws.
De Taycan Turbo GT Weissach is een van de meest extreme EV’s die je op dit moment kunt kopen. Porsche heeft hun best gedaan om echt wat bijzonders op de markt te zetten. Je kunt je alleen afvragen wie er nu echt zit te wachten op een hardcore EV zonder achterbank. Laat staan een nóg extremere variant…
Dat is namelijk wat we zien op deze foto’s. @spotcrewda kwam bij de Nürburgring een Taycan tegen die duidelijk nog een tandje extremer is. We zien extra brede wielkasten, louvres boven de voorwielen, een enorme spoiler, een rolkooi, de hele rambam. Dit begint heel veel op een RS-model te lijken.




We zien ook aerodiscs op de achterwielen, die we kennen van de Manthey-kit voor de GT3 en GT3 RS. Het zou dus kunnen gaan om een Manthey-pakket, maar… er zijn geluiden dat dit daadwerkelijk een RS-model wordt. Manthey – waar Porsche een meerderheidsbelang in heeft – zou naar verluidt meehelpen met de ontwikkeling.
Dit moet wel een knotsgek model worden, want de Taycan Turbo GT is al aardig extreem. Ook qua vermogen, want deze variant heeft maar liefst 1.104 pk als je de launch control activeert. En daar gaat deze Turbo GT RS wellicht nog overheen.
Met deze auto aast Porsche ongetwijfeld op het ‘Ringrecord voor elektrische auto’s. Het felbegeerde record is sinds juni in handen van de Chinese Xiaomi SU7 Ultra. Dat kan Porsche natuurlijk niet over hun kant laten gaan.
Foto’s: @spotcrewda, via Autoblog Spots





Ding is de grindbak in gegaan? Diffuser is kapot, achterband is vies
‘heeft’ mag weg
“Wat is Porsche toch aan het doen? Zijn het de laatste stuipen?” – @NicolasR
(https://www.autoblog.nl/nieuws/wat-is-porsche-toch-aan-het-doen-zijn-het-de-laatste-stuipen-7153797)
Ook hier is opnieuw de vraag “Wat is Porsche toch aan het doen?”
Alsof geld steken in deze flop voor nóg sneller, nóg extremer en nog meer carbon-tupperware ze ook maar 1 centimeter verder weg van de financiële afgrond brengt.
Porsche is goed in het bouwen van klinische sportwagens. Snel, down-to-business, pünktlich en bijna emotieloos maar strak sturen.
De wereld zit niet te wachten op klinische sportwagens waar het kloppende hart en het laatste kleine beetje ziel uit gerukt is.
Financiële afgrond?
Emoties zitten in de mens niet in de auto. Er zijn heel veel mensen die heel blij worden van een auto zonder gekke kuren, die gewoon doet wat deze moet doen. Zij die wel gekke kuren willen kunnen een klassieke Alfa of MG proberen. Of gewoon een Range Rover natuurlijk.
Al geven ze hem 2000PK, zelfs dan blijft hij tam tegenover de GT2,3,4RS
Denk inderdaad dat die Xiaomi er wat mee te maken heeft.. Porsche wil natuurlijk dat Ringrecord terug..
Toch gênant dat Porsche moeite heeft om een record terug te pakken van een Chinees merk dat met hun allereerste auto hun records verpulverd heeft.
Chinezen is niets te gek om records te pakken.
Waarschijnlijk zijn daar ook nog weddenschappen op afgesloten, daar zijn ze ook dol op.
Het is: “de hele RimRam” en niet “RamBam”…
Het is: “de hele RimRam” en niet “RamBam”…