• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kim Jong-un’s Maybachs illegaal vervoerd vanuit Rotterdam

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 17 juli 2019 om 19:14 – 72 Reacties

Kim Jong-un


Dat mag zomaar niet.

Waar een wil is, is een weg. Zeker vanuit het opzicht van een dictator mag dit spreekwoord serieus worden genomen. De leider van Noord-Korea, Kim Jong-un, heeft recentelijk bewezen dat hij alles kan krijgen dat zijn hartje begeert. Terwijl de bevolking wordt getart door de hongersnood, wordt de leider van de “republiek” gezellig rondgereden in Maybachs en Rolls-Royces – iets dat door de Verenigde Naties sinds 2006 strikt is verboden. Uit onderzoek is ondertussen gebleken hoe de dictator aan zijn gepantserde miljoenenauto’s is gekomen. Wat blijkt: Nederland is erbij betrokken.

In april dit jaar schoot Kim Jong-un zichzelf wederom in eigen voet, door in beeld te komen achterin een van zijn gloednieuwe Maybachs. Tijdens zijn staatsbezoek aan Rusland was te zien hoe de Noord-Koreaan uitstapte uit een gepantserde S600 Pullman Guard, ter waarde van ongeveer anderhalf miljoen euro. Dit bracht niet alleen Daimler, dat van niets zegde te weten, in verwarring, tegelijkertijd riep het de vraag op hoe de dictator aan zijn bolide was gekomen. De Verenigde Naties heeft de export van luxe goederen naar het land immers al ruim 10 jaar verboden.

Inmiddels is er duidelijkheid over het verhaal. The New York Times en non-profit organisatie Center for Advanced Defense Studies hebben deze week de resultaten van hun onderzoek gepubliceerd. Hieruit blijkt dat de twee auto’s, een Maybach 62S en een S600 Pullman Guard, hun tocht richting Noord-Korea in juni 2018 startten in Rotterdam.

Halverwege vorig jaar werden de auto’s op een containerschip geladen in de Rotterdamse haven, bij rederij Slavenburg & Huyser, aldus het NRC. Vanuit daar gingen de auto’s per boot richting het Chinese Dalian, waar ze 41 dagen later arriveerden. Echter, in plaats van direct naar Noord-Korea te worden vervoerd, maakten de auto’s eerst een verwarrende tocht richting Osaka (Japan) en Busan (Zuid-Korea), alwaar de containers op een “ghost ship” van een Russische zakenman werden geplaatst. Na een stop in Vladivostok kwamen de auto’s uiteindelijk in Noord-Korea terecht. Per vrachtvliegtuig werdeen de Maybachs naar Kim Jong-un gevlogen.

Na publicatie van het onderzoek heeft het NRC contact opgenomen met de rederij om uit te vinden in hoeverre het op de hoogte is geweest van deze illegale activiteiten. Een woordvoerder van het bedrijf heeft laten weten bekend te zijn met de zaak, maar niet inhoudelijk te kunnen reageren.

Ook interessant!

  • 11 bizarre dingen van de Mercedes-Maybach GLS 600
    11 bizarre dingen van de Mercedes-Maybach GLS 600
  • Mercedes bevestigt eindelijk V12 voor Maybach S-klasse
  • Brabus 800 Maybach GLS zou verboden moeten worden
  • Maybach Edition 100 is extra luxueus

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

kim-jong-un, Maybach, Mercedes, onderzoek

Vorig bericht: « Deze twee hot hatches komen wéér niet
Volgend bericht: Toyota’s Supra sneuvelen nog óp de trailer »

Lees Interacties

Reacties

  1. RickB zegt

    17 juli 2019 om 19:31

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
    • r55clubman zegt

      17 juli 2019 om 20:28

      -edit: nutteloze bijdrage-

      Login om te reageren
      • n0zem zegt

        17 juli 2019 om 20:35

        @r55clubman: *bevestigt en een tweetal weet en schrijft. Maar gelukkig bent u geen scribent voor dit blog. ;-)

        Login om te reageren
  2. T16 zegt

    17 juli 2019 om 19:31

    Living the Thug life.

    Login om te reageren
  3. hehe zegt

    17 juli 2019 om 19:35

    Maar ze hebben gelukkig het nog niet van de pillen in de kofferbak ontdekt.

    Login om te reageren
  4. slickrick zegt

    17 juli 2019 om 19:38

    Hoezo “in de voet geschoten” had moeten staan: wederom zichzelf beloond .

    Sancties voelt de elite niks van, alleen de burgerbevolking.

    Login om te reageren
    • faalhaas zegt

      17 juli 2019 om 21:52

      @slickrick: Er zijn dagen dat ik graag mezelf in de voet schiet met een Maybach

      Login om te reageren
  5. mopar zegt

    17 juli 2019 om 19:43

    Waar een wil is is een weg, zeker als leider van een land. Sancties hebben alleen effect op de normale (lees: arme) bevolking daar. De “geaccepteerde” upper class in NK leeft gewoon een normaal leven. Was er in 2017 en verbaasde me over hoeveel relatief moderne Mercedessen en BMW’s je zag rondrijden in de stad. Kimmie zal dus niet al te veel moeite hebben gehad, zeker niet met z’n Russische vrienden, om aan zo’n Guard te komen.

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      17 juli 2019 om 21:46

      @mopar: u bent er geweest? Gaaf.

      Login om te reageren
      • mopar zegt

        18 juli 2019 om 04:11

        @pomoek: Maar 3 uurtjes vliegen van waar ik destijds woonde en wilde het altijd een keertje doen. Gewoon voor de ervaring want even de toerist uithangen en zien hoe de normale mensen leven is daar natuurlijk niet mogelijk. Maar leuk om te kunnen zeggen dat je er bent geweest.

        Login om te reageren
        • pomoek zegt

          18 juli 2019 om 09:10

          @mopar: bijzonder, je bent een van de weinige. Kiki en Trump dan ;-).

          Login om te reageren
    • koffiekopje zegt

      18 juli 2019 om 15:04

      @mopar: Just checking… Noord of Zuid Korea?

      Login om te reageren
      • mopar zegt

        18 juli 2019 om 15:40

        @koffiekopje: Allebei. Eerst naar de DMZ geweest iets buiten Seoul en dan de andere kant ervan bezocht in noord Korea.

        Login om te reageren
        • koffiekopje zegt

          18 juli 2019 om 16:56

          @mopar: Lijkt me een bijzondere ervaring! Moet je daar nog bijzondere stempels voor halen? Is dat een beetje te doen?

          Login om te reageren
  6. pindakoning zegt

    17 juli 2019 om 19:48

    Zijn ze vanaf Vladivostok naar Noord-Korea verscheept of per vrachtvliegtuig vanuit Vladivostok naar Noord-Korea gevolgen?

    Login om te reageren
    • hehe zegt

      17 juli 2019 om 19:54

      @pindakoning: ik vraag mij meer af waarom een Rotterdamse rederij, die een deel van het voortraject heeft verzorgd, daar nog verantwoordelijk voor zou moeten zijn?

      Login om te reageren
      • emping zegt

        17 juli 2019 om 20:20

        @hehe: precies dat maar is toch weer een mooie clickbait

        Login om te reageren
      • Gulli zegt

        18 juli 2019 om 10:43

        @hehe: Nederlandse rederij verscheept vracht naar China. Dat is uiteraard hoogst verdacht!
        Het meesterbrein woont natuurlijk in Rotterdam en bankiert bij de Rabobank. Zonder ons was Kim nergens!

        Login om te reageren
  7. chriscross zegt

    17 juli 2019 om 19:51

    Hier rennen minimaal 28 man omheen ter beveiliging

    Login om te reageren
  8. dees zegt

    17 juli 2019 om 19:52

    Dit had ik ze ook wel kunnen vertellen.
    Dat de auto’s via een holding ofzo gekocht zijn, dan per boot naar China of Rusland gebracht zijn en vanuit daar naar Noord Korea.
    Noord Korea stuurt jaarlijks een hele vloot aan slaven naar bv Rusland om daar in het midden van nergens bomen te hakken. Daarmee halen ze buitenlandse valuta op waarmee ze dingen kunnen kopen voor Kim en zijn vriendjes.

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      17 juli 2019 om 20:44

      @dees: die vloot slaven zitten niet alleen in Rusland.

      Login om te reageren
      • Crosscabouter zegt

        17 juli 2019 om 21:12

        @rolov: nope. Zitten dichterbij dan je denkt. Over de grens met Polen in Szeczin zitten een compleet containerdorp vol met deze slaven. Doen het vuile laswerk op de scheepswerf.

        Login om te reageren
        • bischero zegt

          17 juli 2019 om 22:18

          @crosscabouter: word up!

          Login om te reageren
        • rolov zegt

          18 juli 2019 om 09:34

          @crosscabouter: idd

          Login om te reageren
  9. cross zegt

    17 juli 2019 om 19:53

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  10. raoufff zegt

    17 juli 2019 om 20:04

    Slavenburg & Huyser, de naam zegt het al.

    Login om te reageren
  11. mpgc zegt

    17 juli 2019 om 20:32

    Volgens mij is de belangrijkste vraag: wie heeft de auto’s verkocht en heeft deze persoon/organisatie gecheckt wie de (echte) koper was.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      17 juli 2019 om 21:00

      @mpgc: Is dat mogelijk dan, checken wie de “echte eigenaar” wordt?

      In feite rijdt Kimmeke gewoon in een occasie…

      Login om te reageren
    • vetnek zegt

      17 juli 2019 om 23:14

      @mpgc: Carlink. Stond een tijd geleden in de Instagram story van de eigenaar.

      Login om te reageren
    • slickrick zegt

      19 juli 2019 om 22:04

      @mpgc: wie de echte koper is…..hoe wil je dat checken dan ? Je denkt toch niet dat bij de export balie van de RDW Kim zijn naw gegevens zijn ingevuld

      Login om te reageren
  12. alassad zegt

    17 juli 2019 om 20:33

    En wie heeft de auto naar die haven in Rotterdam gebracht?

    Login om te reageren
    • chimaera zegt

      18 juli 2019 om 07:59

      @alassad: Zeecontainers. Zie je niks van ;)

      Login om te reageren
  13. technofreak zegt

    17 juli 2019 om 20:37

    Dus de rederij heeft de auto naar z,n koper in China gebracht. punt.
    De 4e eigenaar heeft de auto als occassion aan Oen verkocht.

    Als je bij domeinen de cabrio van De Neus koopt, ben je dan verantwoordelijk voor de ontvoering van Heineken, met terugwerkende kracht?

    Login om te reageren
    • EdGaR zegt

      17 juli 2019 om 20:45

      @technofreak: ? lol

      Login om te reageren
    • pomoek zegt

      17 juli 2019 om 22:00

      @technofreak: Je analogie klopt niet. Het is meer als dit: De neus koopt een kilo cocaïne in Colombia. Hij vraagt aan jou of je vanuit Colombia een pakketje wil meenemen naar Nederland. Maar hij zegt niet dat daar een kilo cocaïne in zit. Jij krijgt daar 10.000 euro voor maar je weet dus niet wat er in dat pakketje zit. Succes met je verhaal bij de douane mensen op Schiphol!

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        17 juli 2019 om 23:18

        @pomoek: nee, want het is illegaal om Cocaine te verschepen.
        Echter, een Maybach en S600 naar China te verschepen, het 2e land in de wereld in de hoeveelheid ‘miljonairs’; dat lijkt me eerder normale business dan een stinkend zaakje.

        Login om te reageren
        • pomoek zegt

          18 juli 2019 om 09:08

          @gregorius: het punt is dat de auto is gekocht door noord Korea. Dat maakt de transactie illegaal. Alle daaruit voortvloeiende handelingen zijn dus illegaal. Geld verdienen aan het regime in Noord Korea is in ieder geval immoreel.

          Login om te reageren
          • Gulli zegt

            18 juli 2019 om 10:47

            @pomoek: waarom zou het vervoersbedrijf dat nota bene bestaat vanwege het vervoeren van spullen in ruil voor geld daar verantwoordelijk voor zijn?

            Andere analogie: iemand rijdt 400km/u over de A12 en rijdt iemand helemaal dood. Dat mag niet. Rijkswaterstaat en onderaannemers worden aangeklaagd want zij hebben geld aangenomen om een weg aan te leggen waar illegale dingen worden gedaan.

            Login om te reageren
            • pomoek zegt

              18 juli 2019 om 14:26

              @gulli: omdat het zo is? Het aanleggen van een weg is niet illegaal. Het te hard rijden wel. Spullen vervoeren is niet illegaal. Illegaal spullen ervoeren is dat wel.

              In de wapenhandel is het gebruikelijk te werken met een eindgebruikers verklaring. Zo weet je als vervoerder dat je legaal wapens aan het vervoeren bent. Heb je die verklaring niet dan zit je fout. Dat is nu ook het geval. De vervoerder heeft deelgenomen aan illegale handel.

              Login om te reageren
              • koffiekopje zegt

                18 juli 2019 om 15:07

                @pomoek: Ehh… Nee. Voor auto’s is het namelijk niet gebruikelijk om te werken met een eindgebruikersverklaring.
                For all I know heeft Kim Jong Un mijn vorige auto ook gekocht. Ik heb ‘m verkocht aan een Aziaat die zei dat hij ermee naar Italië ging. Maakt mij niet schuldig, zelfs niet als ik ‘m in China aflever.

          • gregorius zegt

            18 juli 2019 om 16:11

            @pomoek: klopt, maar er stond toch geen Kim Jong Un op het bonnetje. Hier stond waarschijnlijk een Chinees bedrijf op. En wat ik aangaf: er zijn miljoenen miljonairs in China; het is dus compleet niet gek dat er een Chinees bedrijf, waarvan je nog nooit gehoord hebt, vraagt (en betaalt) om 2 van zulke auto’s te verschepen (en aan te kopen voor gebruik of voor handel).

            Login om te reageren
            • pomoek zegt

              18 juli 2019 om 17:17

              @gregorius: en @koffiekopje: MB checkt daadwerkelijk of de kopers van hun auto’s niet op sanctielijsten staan, althans dat beweren ze tegenover de NY Times. Hoe dan ook, de haven van Rotterdam en een Nederlandse rederij zijn gebruikt bij illegale activiteiten. Ik begrijp het best als je zegt: “dat hadden ze van te voren niet kunnen weten”. Dat neemt niet weg dat het is gebeurd.

              Login om te reageren
              • gregorius zegt

                18 juli 2019 om 22:53

                @pomoek: maar op die fiets kan je blijven fietsen. NA dat deze auto’s door deze rederij zijn vervoerd zijn ze nog 2 keer overgeladen. Zo kan je van vrijwel alles van luxe, gemaakt in de EU en de US, wat zich in Noord Korea bevindt, wel een connectie vinden, 3 transporten terug.
                Het feit dat de opdrachtgever juist deze auto in China hebben overgeladen en daarna met een omweg naar Vladivostoc zijn gegaan; zou je uit kunnen afleiden dat ze er vanuit gingen dat deze NLse rederij niet zou mee willen werken aan het verschepen van die auto’s. Dat spreekt alleen maar voor ze.

              • pomoek zegt

                18 juli 2019 om 23:09

                @gregorius: ik denk dat hier ook een beetje de crux is/zit/ligt. Waar begint/eindigt je verantwoordelijkheid voor hetgeen je vervoert? Zijn de mannen die de auto’s in de containers hebben geladen verantwoordelijk? Ik denk het niet. Is de rederij verantwoordelijk te houden voor wat ze vervoeren, ook al hebben ze de beste intenties? Inderdaad kun je daar je vraagtekens bij zetten als ze om de tuin zijn geleid. Met andere woorden: Wast wist de reder en wat had hij, redelijkerwijs, moeten en kunnen vragen aan de kopende partij. Ik begrijp dat er maandelijks 500 Maybachs in China worden afgezet. Is dit een normale manier van transport voor dergelijke auto’s? Uit het artikel begrijp ik dat er altijd erg goed wordt gekeken naar de export van dergelijke luxe producten, vooral omdat deze onder dictators nogal populair zijn. Laat ik het zo stellen: Ik heb nog een hoop vragen die ik waarschijnlijk nooit beantwoord krijg.

              • gregorius zegt

                22 juli 2019 om 14:22

                @pomoek: en dat mag ook best onderzocht worden.
                Ik gok echter dat de rederij echter een lijstje heeft met vragen en onderzoek dat ze moeten doen voordat het goed is en ik gok dat ze dat hebben gedaan en ik gok dat de kopende partij hun huiswerk ook heeft gedaan door genoeg tussenpartijen en tussenstops in het process te verwikkelen zodat de rederij deze auto’s wilde verschepen.
                Maar waar moet je nou boos op worden: een rederij uit Nederland die auto’s naar China verscheept; of de 100den partijen in China en Rusland die gewoon open en bloot dagelijks zaken doen met Noord Korea.
                Afgezien wat je vindt van Noord Korea en de sancties; lijkt mij dat deze bijdrage van dit Nederlandse bedrijf te verwaarlozen in het vraagstuk over het handhaven van de sancties tegen Noord Korea.

              • koffiekopje zegt

                20 juli 2019 om 00:35

                @pomoek: Ehh… Nee, het klopt niet wat je zegt.
                Je kan de kóper van je auto wel controleren, maar wie zegt dat die de auto niet direct doorverkoopt?

                Als ik morgen een Mercedes van een paar ton op ga halen kijkt daar niemand van op. Als ik ‘m overmorgen doorverkoop aan Kim Jong Un kijkt daar alleen iemand van op omdat ik een Nederlander ben.
                Als ik een Chinees was geweest, en ik had op Chinees grondgebied gekocht, had Mercedes hooguit “niet meer doen he!” kunnen zeggen. Of me de volgende auto kunnen weigeren.

                De verantwoording gaat zo ver als de koper. En maar goed ook, want anders is het écht niet meer mogelijk om hier normaal te ondernemen.

              • pomoek zegt

                20 juli 2019 om 08:50

                @koffiekopje: het verschil zit ‘m erin: wie is de eerste koper? Uit het verhaal lijkt het Kim te zijn. Maar dat is niet duidelijk. Als het Kim is dan ligt er meer verantwoordelijkheid bij de verkoper en transporteur. Natuurlijk kun je er weinig aan doen als de koper de auto doorverkoopt.aar het is helemaal de vraag of dat hier is gebeurd.

              • koffiekopje zegt

                20 juli 2019 om 11:24

                @pomoek: Natuurlijk heeft Kim Jong Un de opdracht uitgezet om deze auto te kopen. Maar als ik hier een Skyline R34 of iets anders exotisch rechtstreeks uit Japan laat halen, weet de verkopende partij dáár alleen dat er een auto gekocht wordt door Rising Sun Imports BV (spontaan verzonnen naam).

    • henkhupelschoten zegt

      17 juli 2019 om 22:32

      @technofreak: https://www.google.nl/amp/s/amp.nos.nl/artikel/2188041-bavaria-en-philips-in-noord-korea-ondanks-sancties.html

      Login om te reageren
    • fconderkantlat zegt

      17 juli 2019 om 23:21

      @technofreak: volgens mij is Slavenburg en Huyser niet eens een rederij, meer een expediteur.

      Login om te reageren
    • fconderkantlat zegt

      17 juli 2019 om 23:31

      @technofreak: en in zon geval heeft de expediteur voor zendingen naar China alleen te weten wie de ontvanger/consignee van de lading is in China. De expediteur regelt dan alle papierwerk en dat de mercedes geladen wordt (meestal met een lokale transporteur, een nederlandse vervoerder mogelijk) in een container en dat er een plekje geboekt wordt bij een containerrederij (ook een derde partij). Expediteur zal waarschijnlijk onder CFR of CIF shipment condities de zending voldaan hebben. Dat betekent dat de expediteur verantwoordelijk is voor de zending tot aan de haven van bestemming, in dit geval een Chinese haven. Alles erna zou hij aan de hand van bovengenoemde shipment condities NIET verantwoordelijk voor zijn, en hoeft hij of zij dus niet mee te bemoeien of meer info voor nodig te hebben.

      Vervolgens is er een Chinese partij als die als ontvanger/consignee fungeert van de betreffende lading (waarvan deze partij mogelijk ook niet gelieerd/gekoppeld is aan connecties met Kim Yong). Deze partij zendt de lading naar Busan naar een ontvanger/consignee die mogelijk wel gelieerd zou kunnen zijn met Kim Yong. Dit is een fase waarbij Slavenburg echt zo goed als niks te maken meer heeft met de lading en de goederen.

      Login om te reageren
  14. Dutchdriftking zegt

    17 juli 2019 om 21:02

    Pfoe, dat transport heeft nog meer gekost dan de wagens zelf….

    Login om te reageren
  15. brammetjedeb zegt

    17 juli 2019 om 21:20

    Kim-Yong Poen…

    Login om te reageren
  16. autodrome zegt

    17 juli 2019 om 21:24

    En laat je volk maar creperen terwijl je jezelf in weelde baad, dikke, walgelijk pad …..

    Login om te reageren
    • sirprize zegt

      17 juli 2019 om 21:43

      @autodrome: alles voor de Grote Leider ?

      Login om te reageren
  17. quinn zegt

    17 juli 2019 om 21:46

    Waarschijnlijk is Carlink hierbij betrokken of Jetcars?

    Login om te reageren
    • dirkiii zegt

      17 juli 2019 om 22:02

      @quinn: bron?

      Login om te reageren
      • db14 zegt

        17 juli 2019 om 22:17

        @dirkiii: Volgensmij had Jeroen (carlink) er 1 te koop staan. En pasgeleden kwam al in het nieuws dat Kimmie zo’n merc had gekocht. Jeroen had toen iets op instagram gepost hierover waarmee hij suggereerde dat de merc bij Carlink vandaan komt.

        Login om te reageren
        • olivier420 zegt

          17 juli 2019 om 22:32

          @db14: er is inderdaad een opmerking geplaatst met “ik weet wel wie”. Of hij het zelf ook was, is een tweede natuurlijk..

          Login om te reageren
          • vetnek zegt

            17 juli 2019 om 23:16

            @olivier420: exact, deze heb ik ook voorbij zien komen.

            Login om te reageren
          • ghost zegt

            18 juli 2019 om 00:06

            @olivier420: 2 Noord Koreanen staan te bellen naar elkaar bij de bushalte;

            Neemt die ene op: Hallo met Wie.

            Zegt die ander: Ha Wie, met Lo.

            Login om te reageren
  18. eron zegt

    17 juli 2019 om 21:47

    Die goeie oude VOC mentaliteit ?

    Login om te reageren
  19. maferick74 zegt

    17 juli 2019 om 23:04

    They took our jobs

    Login om te reageren
  20. vetnek zegt

    17 juli 2019 om 23:12

    Auto’s van Carlink hè. Kwam een tijd geleden al eens via Instagram voorbij van de eigenaar van ‘t bedrijf.

    Login om te reageren
    • vetnek zegt

      17 juli 2019 om 23:15

      @vetnek: https://www.autoblog.nl/nieuws/te-koop-in-nl-merc-maybach-pullman-voor-700k-104633

      Login om te reageren
  21. fconderkantlat zegt

    17 juli 2019 om 23:20

    As maritieme en scheepvaart expert is naar mijn kennisgeving Slavenburg & Huyser meer actief als expediteur dan als rederij met eigen schepen. Zal ver van deze praktijken vandaan zitten en denk ik geen idee hebben gehad dat de lading voor en naar Kim Jong Un bedoeld was. Hierdoor is deze partij een beetje de gebeten hond denk ik.

    Login om te reageren
  22. ghost zegt

    18 juli 2019 om 00:02

    Vanavond Lord of War op TV, tis een film tuurlijk maar dan snap je weer hoe de cirkel rond is ;-)

    Login om te reageren
    • joostgrn zegt

      18 juli 2019 om 00:31

      @ghost: Mooie film! Cage in zijn betere jaren…

      Login om te reageren
  23. tvr1974 zegt

    18 juli 2019 om 11:41

    En dan maakt de VN zich druk om een auto van een half miljoen… Denk als ik t zo lees dat zijn transport kosten hoger zijn geweest… pfff

    Login om te reageren
  24. superg zegt

    19 juli 2019 om 16:56

    Voor geld doen mensen alles wat verboden is……toch te erg dat je je volk laat creperen en zelf in weelde leeft. O ja, dat is tegenwoordig heel gewoon en geaccepteerd.

    Login om te reageren
    • koffiekopje zegt

      20 juli 2019 om 11:24

      @superg: Gebeurt overal.

      Login om te reageren
      • superg zegt

        20 juli 2019 om 11:29

        @koffiekopje: helaas

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North