• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Komt de productie van de Model 3 een beetje op gang?

Auteur: Author, gepost 3 oktober 2017 om 07:36 – 25 Reacties

Tesla Model 3


Mwoh, niet echt.

Zoals bekend was Tesla aanvankelijk van plan om de productie van de betaalbare Model 3 per maand flink op te schroeven. In de zomermaanden rolden de eerste exemplaren van de band, in Q3 moest de productie 1.500 stuks bedragen en daarna zou de Model 3 pas écht in grote aantallen van de band rollen. Dat liep anders.

Tussen juli en september wist Tesla namelijk slechts 260 Model 3’s te produceren. Als oorzaak van deze trage productie wordt gewezen naar knelpunten in de productie, maar deze worden verder niet toegelicht uit uitgelegd. De vele duizenden klanten die een aanbetaling hebben gedaan voor zo’n EV zullen dus nog even geduld moeten hebben.

Tesla heeft fors geïnvesteerd om de productielijnen te prepareren voor de Model 3. Hoewel de auto nog amper op de weg verschenen is durven we de Model 3 al wel een succes te noemen. Sinds de orderboeken open gingen werd de EV zo’n 1.800 keer per dag besteld. Klanten gaven eerder echter al aan niet helemaal zeker te zijn van de leverdatum van de Model 3.

Voor Jon McNeill is bovenstaande overigens ook niet echt goed nieuws. Deze Tesla-baas moest ervoor zorgen dat de productie en levering van de Model 3 op rolletjes lopen en daarmee kon McNeill zo’n 7 ton verdienen. Vooralsnog lijkt het erop dat ‘ie zijn bonus nog niet heeft veiliggesteld.

Ook interessant!

  • Tesla Model S Plaid komt met carbonkeramische remmen
  • Tesla maakt Model 3 en Model Y nu ook kneiterduur
  • Tesla maakt Model S en Model X kneiterduur
  • Tesla Model 3 station beter dan een Model Y?
    Tesla Model 3 station beter dan een Model Y?

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

autoverkoop, Elektrisch, fabriek, model-3, Tesla

Vorig bericht: « Prijsvergelijking: Hyundai Kona vs Kia Stonic
Volgend bericht: Bikkel! Max had griep in Maleisië »

Lees Interacties

Reacties

  1. henkp1 zegt

    3 oktober 2017 om 07:44

    Aie, moeten ze snel wat aan gaan doen bij Tesla lijkt mij, anders kan dit weleens heel verkeerd aflopen. En dat is niet te hopen. Ik ben benieuwd wat de knelpunten zijn.

    Login om te reageren
  2. henkp1 zegt

    3 oktober 2017 om 07:48

    @redactie
    Er staan een paar foutjes in de tekst:
    ” maar deze worden verder niet toegelicht uit uitgelegd. ”
    Uit??

    Zin loopt (!) niet:
    “Deze Tesla-baas moest ervoor zorgen dat de productie en levering van de Model 3 op rolletjes lopen en daarmee kon McNeill zo’n 7 ton verdienen. “

    Login om te reageren
  3. shalomleon zegt

    3 oktober 2017 om 07:59

    Ach geef het wat tijd. Op deze manier wordt het productieproces verbeterd en dus komt er een betere auto op de markt. Tegen de tijd dat ie hierheen komt is het aanzienlijk verbeterd

    Login om te reageren
    • stalensnuitje zegt

      3 oktober 2017 om 08:40

      @shalomleon: daar hebben de “traditionele” autobouwers uitgebreide processen en voorseries voor. Maar Elon Musk had die ouderwetse methodes allemaal niet nodig, zei hij…

      Login om te reageren
      • shalomleon zegt

        3 oktober 2017 om 10:04

        @stalensnuitje: klopt, maar het is jammer dat wij allemaal te jong zijn om te vergelijken met een “traditioneel” merk dat 100 jaar geleden deed….

        Login om te reageren
        • stalensnuitje zegt

          3 oktober 2017 om 10:07

          @shalomleon: nee, je wilt vergelijken met hoe die merken het vandaag doen. En uit ervaring weet ik dat die processen ervoor zorgen dat zo’n complex product voor een relatief beperkt bedrag kan worden aangeboden.

          Login om te reageren
          • dutchneon zegt

            4 oktober 2017 om 01:22

            @stalensnuitje: ja en we weten ook hoe dat de uiteindelijke kwaliteit ten goede komt…. kijk naar VAG troep met merkenbrede faals, als kettingspanners en kettingen, olie verbruikende FSI’s, falende drijfstanglagers, cylinder coating fails, falende navigatieunits in gloednieuwe auto’s.

            Login om te reageren
  4. pomoek zegt

    3 oktober 2017 om 08:25

    Ben ook wel benieuwd naar die knelpunten. Kwaliteit van de Amerikaanse arbeiders?

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      3 oktober 2017 om 11:14

      @pomoek: dat is meteen de reden dat er zo veel mogelijk robots in die fabriek staan (en Trump niet blij is met mr Musk)

      Login om te reageren
  5. Gulli zegt

    3 oktober 2017 om 08:43

    Waarom lees ik altijd onderbroeken ipv orderboeken?

    Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      3 oktober 2017 om 11:34

      @gulli: dyslexie?

      Login om te reageren
    • pomoek zegt

      3 oktober 2017 om 11:38

      @gulli: a dirty mind?

      Login om te reageren
      • Gulli zegt

        3 oktober 2017 om 11:59

        @pomoek: ja, kun je nagaan als ze schrijven dat de orderboeken vol staan…

        Login om te reageren
        • pomoek zegt

          3 oktober 2017 om 12:02

          @gulli: haha, gatver…

          Login om te reageren
  6. rhellema zegt

    3 oktober 2017 om 09:21

    Ah, gelukkig weet een item over Tesla. Een dag geen Tesla is een dag niet geleefd op de autoblogredactie.

    Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      3 oktober 2017 om 11:35

      @rhellema: het is zowel positief als negatief nieuws. Dus is het niet zo erg toch?

      Login om te reageren
  7. Elja zegt

    3 oktober 2017 om 09:34

    In het persbericht geeft Tesla wel aan dat ze weten waar het probleem zit en dat ze verwachten het op korte termijn op te kunnen lossen. Als ze dat inderdaad lukt hoeft het uiteindelijk amper vertraging op te leveren. Eind dit jaar willen ze 5.000 Model 3’s per week bouwen, die 1.500 die ze nu achterlopen op hun eerdere inschatting staat dan voor een vertraging van 2 dagen.

    Login om te reageren
  8. stfu zegt

    3 oktober 2017 om 10:01

    Jammer dat niet even wordt vermeldt dat ze wel veel meer Model S en X hebben gebouwd dan vorig jaar. In dat opzicht doen ze het juist erg goed.

    Login om te reageren
  9. bosje zegt

    3 oktober 2017 om 10:17

    Wie had dat gedacht? Een jong merk zet een compleet nieuwe productielijn op een niet helemaal conventionele manier op. En dan heet het ook nog Tesla met Elon Musk aan het roer. Ja, dat duurt langer dan voorspeld, maar dat was te verwachten. Maar het is de vraag of alle wachtende klanten en de aandeelhouders dat ook zo zien.

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      3 oktober 2017 om 11:17

      @bosje: gaat nog altijd sneller dan de conventionele auto fabrikanten;
      de Ampera is bijvoorbeeld ook niet leverbaar (verwachting is nu eind 2018)

      Login om te reageren
      • bosje zegt

        3 oktober 2017 om 11:52

        @JanJansen: dat is wel een heel specifiek voorbeeld (al rijdt hij als Chevrolet Bolt al wel rond in de US geloof ik). Maar dat geeft toch alleen maar aan dat zelfs bestaande autobouwers dit niet met twee vingers in de neus doen? Laat staan dat een relatief nieuw bedrijf dit even volgens optimistische planning op pootjes zet.

        Login om te reageren
  10. pomoek zegt

    3 oktober 2017 om 11:54

    Ik denk dat Tesla blij mag zijn dat de Chinezen voorlopig alleen elektrische auto’s voor de lokale markt aan het bouwen zijn. Daar zitten best aardige modellen tussen.

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      3 oktober 2017 om 12:28

      @pomoek: ja want iedereen staat te springen om Chinese auto’s. Zelfs de Chinezen hebben de voorkeur voor Duitse BMW’s ipv de lokale gefabriceerde variant.

      Login om te reageren
      • pomoek zegt

        3 oktober 2017 om 12:33

        @flutterby: net als veel Nederlanders hebben Chinezen graag een BMW. Maar één of dat haalbaar is een natuurlijk een tweede. Er zijn heel veel Chinese goedkope elektrische auto’s op de markt. Voor consumenten die op de prijs letten zeker een alternatief. Ware het niet dat ze hier niet te koop zijn.

        Login om te reageren
        • pomoek zegt

          3 oktober 2017 om 12:59

          @pomoek: twee keer een teveel…

          Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North