• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Koop de Honda NSX van een F1-kampioen

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 28 april 2018 om 14:58 – 25 Reacties

Afbeelding Koop de Honda NSX van een F1-kampioenAfbeelding Koop de Honda NSX van een F1-kampioenAfbeelding Koop de Honda NSX van een F1-kampioenAfbeelding Koop de Honda NSX van een F1-kampioenAfbeelding Koop de Honda NSX van een F1-kampioenAfbeelding Koop de Honda NSX van een F1-kampioenAfbeelding Koop de Honda NSX van een F1-kampioenAfbeelding Koop de Honda NSX van een F1-kampioen

Koop de Honda NSX van een F1-kampioen
Een fraaier exemplaar zul je niet snel zien.

Wanneer we spreken over sportwagens, wordt de Honda NSX meer dan eens vergeten. Of dit nu te maken heeft met zijn niet bijzonder indrukwekkende aantal pk’s, zijn ietwat aparte ontwerp of het feit dat er een Honda badge op de voorkant pronkt, is lastig te zeggen. Desondanks was de wagen op eigenlijk ieder vlak beter dan zijn tijdgenoten uit Italië.

Dit is tegelijkertijd een perfecte afspiegeling van de verhoudingen die Ferrari en Honda destijds hadden in de Formule 1. De Scuderia mag dan het meest succesvolle team in de geschiedenis van de sport zijn, rond het begin van de jaren ’90 waren de Italianen nergens te bekennen. Honda, daarentegen, had een vruchtbare relatie met McLaren en domineerde de Formule 1 enkele jaren lang. Reken daarbij het feit dat ze op hetzelfde moment ook nog eens één van de allerbeste coureurs ooit tot hun beschikking hadden, en het is ineens niet zo’n gek idee dat de NSX een dijk van een auto werd.

Dat een auto van dat kaliber bij velen in de smaak viel, is daarom evenmin vreemd te noemen. Één van de late instappers was Jenson Button. De wereldkampioen van 2009 kreeg in zijn tijd bij BAR-Honda een fraai cadeau van zijn leidinggevenden. In zijn tweede jaar bij het team, in 2004, kreeg de Brit na een bezoek aan de Honda fabriek in Engeland pardoes een gloednieuwe NSX mee naar huis.

De Honda NSX, met een 3,2-liter V6 in het midden, werd na enkele jaren weer van de hand gedaan. Gedurende zijn leven wisselde hij driemaal van eigenaar. De eigenaren hebben er klaarblijkelijk stuk voor stuk van genoten. De wagen heeft in zijn leven ongeveer 44.000 kilometer gereden. Gezien de staat van de auto zou je dat echter niet zeggen. De bolide ziet er, zeker in dat schitterende Long Beach Blue, uit alsof hij regelrecht uit de fabriek is komen rollen. Rekening houdende met zijn geschiedenis valt de prijs overigens nog mee. De NSX staat voor 99.500 Britse ponden te koop.

Ook interessant!

  • Honda NSX
  • Einde Honda NSX aangekondigd met Type S
    Einde Honda NSX aangekondigd met Type S
  • Gespot: eerste nieuwe Honda NSX op Nederlands kenteken
  • Voel je 'gangsta' in deze one-off NSX Cabrio

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, geld, Honda, Jenson Button, Klassiekers, nsx, occasion

Vorig bericht: « Autoblog advies: jonge, luxe vijfdeurs voor € 7.000
Volgend bericht: Kwalificatie Formule 1: Grand Prix van Azerbeidzjan 2018 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Edge zegt

    28 april 2018 om 15:04

    Jenson Button? Jenson Butthead zul je bedoelen. Je moet toch wel gek zijn als je als multimiljonair zo’n prachtige NSX te koop zet.

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      28 april 2018 om 15:44

      @Edge: ik begrijp het ook niet

      Login om te reageren
    • sportevo zegt

      28 april 2018 om 16:48

      @Edge: ook al ben je multi-miljonair, dan nog kun je spullen verkopen als je er niets mee doet.

      Misschien reed hij er te weinig of nooit meer mee.

      We lopen hier altijd te zeuren dat het zonde is als (speciale) auto’s nooit buitenkomen dus wat willen we dan? Nu kan hij misschien naar een liefhebber die er wel mee rijdt.

      Login om te reageren
  2. cpp1 zegt

    28 april 2018 om 15:11

    Deze hoef ik niet, zou alleen het pre face lift model met de klapkoplampen willen. Veel mooier.

    Login om te reageren
    • beefcake zegt

      28 april 2018 om 23:05

      @cpp1: precies! Klappers of niets!

      Login om te reageren
    • munchburg zegt

      29 april 2018 om 12:59

      @cpp1: ik hoef deze wel, maar die met de klapkoplampen is zeker ook smullen.

      Login om te reageren
  3. alpinafanb10 zegt

    28 april 2018 om 15:16

    Je hoeft hem ook niet! Ik vind hem prachtig en met historie. Jammer voor de linksgestuurde landen. Ik zou deze prachtige NSX graag eens willen sturen.

    Login om te reageren
  4. moveyourmind zegt

    28 april 2018 om 15:42

    Tip 1 voor als je voor de advertentie foto’s van je auto maakt: Zorg voor een rustige achtergrond…

    Tip 2: Probeer balans te vinden. Een kerkhof mag dan wel de ideale achtergrond lijken, maar straalt wellicht nét iets teveel rust uit.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      28 april 2018 om 15:51

      @moveyourmind: de meeste NSX-eigenaren schijnen daar wel te liggen.

      Login om te reageren
      • Erik zegt

        28 april 2018 om 22:43

        @willeme: die zijn dan geen eigenaar meer als ze daar liggen.

        Login om te reageren
        • Yzord zegt

          29 april 2018 om 04:53

          @erik2907: als de auto nog steeds op hun naam staan dan zijn ze nog steeds eigenaar ?

          Login om te reageren
          • moveyourmind zegt

            29 april 2018 om 07:50

            @yzord: ‘Hier ligt de eigenaar van een NSX…
            De Honda en zijn geld hield hij lekker zelf en de erfgenamen kregen niks…’

            Login om te reageren
      • imarinos zegt

        29 april 2018 om 08:40

        @willeme: ben je gehackt door lincoln?

        Login om te reageren
    • soes750 zegt

      29 april 2018 om 10:45

      @moveyourmind: ze proberen deze NSX weg te zetten als een grafbak. Een schande is het!

      Login om te reageren
  5. MaartenD zegt

    28 april 2018 om 16:12

    Doe maar een pre facelift exemplaar met opklap lampen

    Login om te reageren
  6. davelepeef zegt

    28 april 2018 om 17:46

    Gaaf man. Meteen een lekkere uitbouw erop en fatsoenlijke velgen. Misschien een mooie striping erop…

    Login om te reageren
    • munchburg zegt

      29 april 2018 om 13:00

      @davelepeef: neeeeeeee. Nee. Nee. Nee. Neeeeeeee.
      Neem er dan een die al eens onder handen is genomen en bouw die dan om.

      Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        29 april 2018 om 14:39

        @munchburg: nee, ombouwen altijd vanaf een solide basis, anders weet je nooit wat je tegenkomt. Heb vroeger twee omgebouwden gekocht, die zijn allebei in onderdelen verkocht en/of naar de sloop gegaan. Daarna één prachtexemplaar echt fantastisch omgebouwd, neon, stereo – alles. Die is helaas afgebrand, slechte isolatie van de turbo :'(. Met verzekeringsgeld weer een topper gekocht, die om laten bouwen voor circuitwerk. Na 2 jaar flink gecrasht, zo goed sturen ze echt niet. Weer één op de sloop dus. Daarna maar gestopt met NSX ‘en.

        Login om te reageren
  7. boss1 zegt

    28 april 2018 om 18:23

    ik heb liever de nsx-r in het wit hahah

    Login om te reageren
  8. utregcity zegt

    28 april 2018 om 18:28

    Ja ik wil!

    Login om te reageren
  9. sportevo zegt

    28 april 2018 om 18:53

    Als ik het stuk in de advertentie goed lees, dan is Button nooit eigenaar geweest maar mocht hij de auto van Honda UK gebruiken als hij in Engeland was.

    Login om te reageren
  10. ikleesookoverautos zegt

    28 april 2018 om 18:55

    Wie een NSX vergeet is toch wel een echt koekenbakker.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      28 april 2018 om 22:55

      @ikleesookoverautos: serieus? Nice, dan ben ik een koekenbakker ;). Een blauwe coupe, postfacelift en met een handbak. Potjandrie, die zou ik graag voor de deur hebben staan :-).

      Login om te reageren
  11. jvthof zegt

    29 april 2018 om 09:20

    Bestaat er een conversie naar stuur aan de goede zijde voor?

    Login om te reageren
  12. Gulli zegt

    29 april 2018 om 13:48

    Jammer voor @jaapiyo dat deze zo’n epische front-overhang heeft

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North