• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Koop de RS4 (B8) Sedan die Audi niet wilde maken

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 26 februari 2019 om 16:03 – 37 Reacties

Afbeelding Koop de RS4 (B8) Sedan die Audi niet wilde makenAfbeelding Koop de RS4 (B8) Sedan die Audi niet wilde makenAfbeelding Koop de RS4 (B8) Sedan die Audi niet wilde makenAfbeelding Koop de RS4 (B8) Sedan die Audi niet wilde makenAfbeelding Koop de RS4 (B8) Sedan die Audi niet wilde makenAfbeelding Koop de RS4 (B8) Sedan die Audi niet wilde makenAfbeelding Koop de RS4 (B8) Sedan die Audi niet wilde makenAfbeelding Koop de RS4 (B8) Sedan die Audi niet wilde maken

Koop de RS4 (B8) Sedan die Audi niet wilde maken
Dit is je kans.

De Audi RS4 bestaat inmiddels alweer enkele generaties en in die tijd is er aan de auto relatief veel veranderd. Natuurlijk is het uiterlijk door de jaren heen flink op de schop gegaan, maar ook de beide varianten heeft het merk niet altijd geleverd. Sinds de vorige (B8) generatie van de krachtigste A4 is de auto niet meer als Limousine te bestellen. Sommige handige knutselaars waren het hier duidelijk niet mee eens, getuige deze ernstig aangepakte Audi A4.

De verkoper van de volgens hem “unieke” Audi RS4 Sedan vertelt in zijn advertentie hoe de vork precies in de steel zit. Om de A4 van binnen en buiten te kunnen laten passeren voor een “echte” RS4 Limousine, heeft de eigenaar destijds allerlei originele RS-onderdelen gebruikt. Met name het interieur, waar daadwerkelijk stoelen en vloermatten e.d. te zien zijn, is nagenoeg hetzelfde als het origineel.

Voor de buitenzijde was het ombouwproces iets lastiger, maar ook hier was de eigenaar niet voor een gat te vangen. De verbreding van de achterschermen is bijvoorbeeld “vakkundig uit staal gemaakt”. En hoewel het er niet per se onopvallend uitziet dankzij zijn extreem lage pose en de Vossen-velgen, is het resultaat absoluut niet verkeerd.

Op technisch gebied zit het ook wel snor met de Audi RS4 Sedan. Om ervoor te zorgen dat alles overeenkwam met de Avant, gebruikte de eigenaar een RS5 als donorauto. Naar verluidt zijn alle technische performance onderdelen overgeheveld om de RS4 Limousine in het leven te roepen. De 450 pk sterke 4,2-liter V8, de versnellingsbak en zelfs de Quattro-vierwielaandrijving maken hun opwachting in de sedan. Hierdoor kon de eigenaar zijn auto na een uitvoerig keuringsproces bij de RDW zelfs laten registreren als RS4.

Alles in acht genomen is het dan ook geen verrassing dat de verkoper een aardige bom duiten voor zijn creatie wil vangen. De Audi, die 76.800 kilometer heeft gelopen, staat momenteel te koop tegen de som van 37.250 euro. Hebben?

Met dank aan iedereen voor de tips!

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Audi RS4 B8 Avant van Ralf
    Mijn Auto: Audi RS4 B8 Avant van Ralf
  • Nieuwe generatie Audi A4
    Nieuwe generatie Audi A4: 'zowel EV als S4 TDI'
  • Gespot - De gloednieuwe Audi RS3 Sedan
  • Audi A7 L
    Audi A7 L wordt prachtige, gestrekte sedan

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

a4, Audi, blauw, Limousine, RS4, sedan, tuning

Vorig bericht: « Gewürzstraminer: nieuwe Macan wordt volledig elektrisch
Volgend bericht: Peugeot terug naar de VS, slaagt het ditmaal wél? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jochempie zegt

    26 februari 2019 om 16:11

    Ja hallo, wat heb je nou aan een auto zonder onderstel?? Zeker op een performance-sedan lijkt me dat handig. 250 km/u in de bump stops gaat gauw pijn doen.

    Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    26 februari 2019 om 16:16

    Een maand of 2 geleden al getipt? Hoe dan ook het ziet er netjes uit.

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      26 februari 2019 om 16:24

      @dutchdriftking: veelzeggend dat ie dan nog steeds te koop staat. Bijzonder karretje wel.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        26 februari 2019 om 16:42

        @str8six: Tja, het is een auto voor een specifieke doelgroep. De meeste mensen vinden het gaaf, maar kunnen/willen het niet betalen. De personen welke dit wel kunnen hebben veelal liever een origineel exemplaar.

        Een liefhebber welke het kan betalen, dit gaver vind dan een originele station, het níet liever zelf doet, en dus ook voldoende vertrouwen heeft in de kunde van de huidige eigenaar, die vindt je niet op iedere hoek van de straat, en hierom duurt verkoop van dergelijke wagens nogal lang.

        Login om te reageren
        • lekkaah zegt

          26 februari 2019 om 17:10

          @dutchdriftking: +1 zelfs al zijn er eigenaren die hem zo willen zouden liever een ‘OEM’ versie willen en het zelf doen

          Login om te reageren
  3. gasskaas zegt

    26 februari 2019 om 16:17

    Janmer dat er dan altijd meteen airride en foute velgen worden toegevoegd.

    Login om te reageren
    • gebruikersnaam3 zegt

      26 februari 2019 om 16:36

      @gasskaas: Dat is er natuurlijk zo af. Moeilijker wordt het een goede audi mag-ride in te bouwen.

      Login om te reageren
  4. baklava zegt

    26 februari 2019 om 16:21

    Verschrikkelijk zo’n airride systeem.

    Login om te reageren
    • numpty zegt

      26 februari 2019 om 17:02

      @baklava: eens! Ballonnen zijn voor kinderfeestje.

      Login om te reageren
      • saxoke zegt

        26 februari 2019 om 21:02

        @numpty: hahahahahahahahahaha die had k nog ni eerder gehoord. Werkelijk schitterend. Fuck luchtbucht! Drive it like you show it

        Login om te reageren
        • numpty zegt

          26 februari 2019 om 21:13

          @saxoke: heb hem niet zelf verzonnen hoor.. ;-) Maar ik heb liever een behoorlijke schroefset onder m’n auto dan luchtzakken.

          Login om te reageren
    • ghost zegt

      26 februari 2019 om 17:10

      @baklava: my mommy says Airride is for Fags..

      Login om te reageren
      • nasty zegt

        26 februari 2019 om 18:00

        @ghost: that’s why she made you

        Login om te reageren
        • ghost zegt

          26 februari 2019 om 18:17

          @nasty: rustaaaaaagh!

          Login om te reageren
          • nasty zegt

            27 februari 2019 om 06:37

            @ghost: :p

            Login om te reageren
  5. wahltiroler zegt

    26 februari 2019 om 16:32

    De kleur is mooi maar nee dank u

    is deze blauwe véél leuker en mooier

    https://www.autoblog.nl/nieuws/zo-is-de-bmw-330i-helemaal-het-mannetje-121043#post-121043

    Login om te reageren
  6. fendercd60 zegt

    26 februari 2019 om 16:43

    Goeie achterkant foto’s!

    Login om te reageren
  7. tttijn zegt

    26 februari 2019 om 16:44

    Knap werk hoor!!

    Login om te reageren
  8. mats106rallye zegt

    26 februari 2019 om 16:51

    Mooi gedaan! Jammer van de airride maar das zo op te lossen!

    Login om te reageren
  9. davelepeef zegt

    26 februari 2019 om 16:58

    Toe maar, zélfs de matten zijn echt RS, petje af hoor… Maar zonder dollen, wel een heel leuk project. Zoals vaker aangehaald, jammer van die airride, da’s voor mensen die vooral graag stilstaan of hoogstens langzaam rijden. Maar, dat wordt gecompenseerd door de kleur!

    Login om te reageren
  10. dennisdd zegt

    26 februari 2019 om 17:03

    Best gek dat de RDW bepaald of je het mag registreren als RS4. Lijkt mij dat de RS afdeling van Audi dat moet bevestigen of het dat label mag dragen.

    Maargoed, alles wat je in een auto stopt maakt hem over het algemeen minder waard. Denk dat de onderliggende auto nu an sich meer opgebracht had.

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      26 februari 2019 om 17:12

      @dennisdd: ik vind het best wel vreemd. Een auto als deze heeft de fabriek verlaten met een bepaalde typenaam/handelsbenaming. Die zou aangehouden moeten worden. Maar goed, we hebben het over de RDW, ik heb die database onlangs eens doorgevoerd in SQL management studio, ik was echt verbaasd van de hoeveelheid data-inaccuracy…totaal geen eind aan vast te knopen!

      Login om te reageren
      • duderuud zegt

        26 februari 2019 om 18:41

        @ghost: Mee eens. Mijn M140i bijvoorbeeld staat in het register als “Mi 140i” station…wut?

        Login om te reageren
        • ghost zegt

          26 februari 2019 om 18:47

          @duderuud: jup, de gekste auto’s die als station worden vermeld. Meest storende vond ik nog de registratie van het chassisnummer. Dat is vooral bij campers soms omschreven in meer dan 100 tekens…alsof je er dan nog ene moer van begrijpt…

          Login om te reageren
          • duderuud zegt

            26 februari 2019 om 18:49

            @ghost: Ik vraag me serieus af hoe moeilijk het nou is om de juiste gegevens in te voeren. Het lijkt haast of een keurmeester bij het eerste model z’n bril niet op had en dat ze het teveel moeite vinden om het later te corrigeren…

            Login om te reageren
            • ghost zegt

              26 februari 2019 om 19:06

              @duderuud: naja het zet hem in het feit dat kennelijk iedereen alles KAN invoeren. Er zouden vaste waarden door een systeem Armin moeten worden vastgelegd. En je zou per merk types moeten kunnen selecteren. Voor merken en types is dat prima te doen!

              Login om te reageren
  11. reactief zegt

    26 februari 2019 om 17:11

    Hij/zij wil eigenlijk liever een TT denk ik..

    Begrijpelijk, dit is vakkundig lelijk gemaakt.

    Login om te reageren
  12. toyotafortuner zegt

    26 februari 2019 om 17:16

    Mooie kleur en velgen

    Login om te reageren
  13. jerone zegt

    26 februari 2019 om 17:17

    Klein detail maar wel belangrijk, het gaat hier om een B8.5, niet een B8. De B8 is aanzienlijk lelijker in mijn opinie.

    Gaaf gedaan maar inderdaad, airride en pimpvelgen verpesten het totaalplaatje. Ik zou echter niet huilen als ik er mee moest rijden!

    Login om te reageren
  14. deora zegt

    26 februari 2019 om 17:36

    Volgens de RDW staat die gewoon als A4 op kenteken. De inhoudt van de motor en het vermogen staat wel correct op kenteken.

    Login om te reageren
  15. dave130r zegt

    26 februari 2019 om 17:48

    Zeker knap gemaakt maar de voor schermen ogen mij kijkend naar foto 1 en 2 niet lekker. Misschien iets te “hoekig” of te groot? Ik weet ’t niet.

    Login om te reageren
  16. jaapiyo zegt

    26 februari 2019 om 17:55

    @rachid is terug en scherper dan ooit ? #shoutout

    Login om te reageren
  17. kareljansen zegt

    26 februari 2019 om 19:18

    Zo goed beginnen, maar het dan toch niet kunnen laten om er een sjonniebak van te maken.. Zo zonde!

    Login om te reageren
  18. fortunato zegt

    26 februari 2019 om 20:27

    Vreselijk toch die airride en die velgen, ultra pauper.

    Login om te reageren
  19. kennone zegt

    26 februari 2019 om 21:55

    Deze is wel dik hoor!, (op de scheetzakjes na dan)

    Login om te reageren
  20. ozzytrk zegt

    27 februari 2019 om 20:06

    Hijs te koop voor €37.000

    Login om te reageren
  21. Chauffeur zegt

    4 maart 2019 om 18:23

    Ik neem aan dat het deze Poolse Audi (ombouw door NOSB) is: https://www.youtube.com/watch?v=akVNwx5IXzM

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North