Deze coole limo is nog cooler geworden

Auteur: , 41 Reacties

Check die velgen! Gewoon af-fabriek.

Nog niet zo heel lang geleden waren we aan het brainstormen over coole limousines. Daar is uiteindelijk dít lijstje uit voort gekomen. In de commentsectie was duidelijk dat men wel een auto miste: de Genesis G90. Voor degenen die niet slapen met een auto-encyclopedie onder hun kussen: Genesis is het (premium) luxemerk van Hyundai. Net als Lexus (Toyota), Acura (Honda) en Infiniti (Nissan).

Hun absolute topmodel is de G90, een gigantisch slagschip met enkel dikke motoren. En het is de G90 die flink onder handen is genomen. Wil je dus helemaal het mannetje zijn bij de Zuid-Koreaanse maffia, dan is dit je auto. De grille is net als bij een Audi A8 of Lexus LS500 enorm groot en opvallend. Niet direct mooi, maar ze zullen er goed over nagedacht hebben. De vorige G90 had nog een generiek ogend front.

Hyundai G90 Genesis '20

Ook de achterkant is nu een stuk strakker dan voorheen. Het blijft natuurlijk smaak, maar de bips van de G90 ziet er eigenlijk cooler uit dan die van de BMW 7 Serie of Audi A8. Helemaal als je kijkt naar de doorlopende lichtstrip. De enorm gave putdeksel-velgen dragen eveneens bij aan de feestvreugde.

Ook in het interieur is er veel werk verricht. Met name het 12,3 inch infotainment systeem is een enorme stap voorwaarts. Nu hopen dat het ook net zo goed werkt als bij de Duitse tegenstrevers. Om de rust aan boord te vergroten, is de G90 leverbaar met Active Noise Cancellation. Dus hoe veel kabaal er buiten ook is, binnenin de Genesis G90 blijft het sereen.

Hyundai Genesis G90

Qua motoren is er keuze uit twee zescilinders en een achtcilinder. Instappen doe je met de atmosferische 3.8 liter V6. Een stapje hoger staat de 3.3 V6 met turbo die we natuurlijk kennen uit de Kia Stinger. Topmodel is een 5.0 V8. Alle motoren zijn voorzien van directe brandstofinjectie. Er is keuze uit drie uitrustingsniveau’s: Luxury, Premium Luxury en Prestige. Bij de zescilinders kun je kiezen, de V8 is er alleen als Prestige. Of de Genesis G90 ook naar Nederland komt is, niet duidelijk. Vooralsnog is er hier nog geen Genesis-dealer.



41 reacties

Ik zie iets van Volvo koplampen, Mazda grill, Rolls-Royce/Bentley raamlijsten, Porsche Turismo achterlichten. Het ergste is nog, ik vind het nog mooi ook. Gevalletje beter goed gestolen dan slecht bedacht!
@volvologisch: Mazda grille of Mazda dealer garage deur?
@volvologisch: Embleem van Aston Martin ben je nog vergeten.
@volvologisch: stoelen van Audi… Zeker die boog over de achterkant van de voorstoelen…
De inspiratie van de grille:

https://goo.gl/images/UtJKpv
@jaapiyo: je kunt beter dan dit. Tip voor jou is misschien om niet grappig te willen zijn of popi te willen doen. Want dan gaat het in woord en beeld vaak mis. Je bent een prima schrijver, dat krampachtige heb je helemaal niet nodig. Misschien vervelende feedback, maar het is de zoveelste keer dat je het doet en het is irritant.
Ik denk dat ik voor heel veel lezers spreek. Doe met deze feedback wat je goeddunkt.
@kunstomdathetmoet:
Nee.
Maar ik ben dan ook 100% voorstander van de betere vrouwenbips
(nu vooral een inkoppertje over mijn nick-doen)
@desjonnies: Met mijn nick geef ik ook al de voorzet vrees ik.
@viezefreddyw: stelletje vieze Sjonnies…
@kunstomdathetmoet: Pfff wat een azijn. Ik vond hem wel creatief gevonden. Even een grinnik tussen alle ellende door.
@kapiteinknalgordel:
Heb jij een zwaar leven?
@e28forever: nou ik mag niet klagen maar zie genoeg om me heen
Top wagen zeg! Ik dacht eerst dat het een nieuwe Lincoln was, echt een bazenbak!
Zag afgelopen maand in een paar Genesissen in New York. De 80 en de 90. Ze zien er niet slecht uit in het echt; op zo’n manier dat er eigenlijk niks over te klagen valt: a la Mercedes S klasse strategie.
Echter, als ze eindelijk met de SUV zouden komen, zou ik m serieus overwegen (op basis van de Grand Santa Fe).
Bij voorkeur dan met de 3.3 die aan het plug-in hybride systeem van de Kona/Ionic is gehangen.
@gregorius: Over elke auto valt wat te klagen, zo ook over deze Genesis en de S-klasse. Smaken verschillen nou eenmaal teveel om het unaniem eens te zijn over het design van een auto.
doet me denken aan een kruising tussen een Maybach en een Volvo
Echt heel uitgesproken mooi is ie niet aan de buitenkant, maar hij is minder lomp dan een 7-serie en minder oostblok dan een Audi A8. Da’s ook niet zo moeilijk. De achterlichten en de velgen zijn sierlijk, de grille zou dat zijn als ie veel kleiner en niet uitgezakt was. De lijn die de koplampen verdeelt en doorloopt tot in de clignoteurs is een stijlmisser en moet dus weg. Het interieur is warmer en uitnodigender dan dat van de A8, maar da’s evenmin moeilijk. Het is lichter en heeft een rijkere uitstraling dan dat van de A8 en de 7.

Niet gek dit, Infiniti is op de goede weg.
@kunstomdathetmoet: Infiniti? Hyundai!
@kunstomdathetmoet: dit is een genesis, wat een automerk van hyundai is, niets met infiniti te maken dus..
Nice! Die velgen zijn ruig. Totdat je ze moet gaan poetsen…
@chimaera: Daar mag de chauffeur zich druk om maken.
Van alles wat en het stuur is een slap aftreksel van een Mulsanne.

Verder prima concurrent!
@888natan: (niet voor de Mulsanne natuurlijk).
Die velgen zijn aartslillijk zo kitscherig. Maar de rest kan ik wel waarderen. De voorkant is een lieddesbaby van volvo en mazda
Ergens retro, ergens modern. Doe maar!
Middenconsole die doorloopt naar de achterbank. Zo hoort het. (foto 7)
Eindelijk geen opplak Ipads op de dashboard.
@appeltaartislekker: nee, die zitten op de achterkant van de voorstoelen 😂
Volvo neus en BMW stoelen😒
Buiten de wat vreemde grill om vind ik het een heel mooie en fraaie wagen om te zien. Interieur is een plaatje.
Chique bak,maar die gaat echt niet naar NL komen
Ik hoop dat Koreaanse CEO’s, taxichauffeurs en politici net zo enthousiast zijn als bovenstaande reaguursels. Zij vormen namelijk de enige doelgroep voor dit soort auto’s. In Europa koopt niemand dit en dat ligt niet alleen aan de belastingen. Als het zelfs Lexus hier niet lukt, waarom Genesis dan wel?
@escort77: Er is maar 1 doelgroep voor dit soort auto’s : Amerikanen en Chinezen. Oh wacht, 2 dus… Die houden van groot, en van sedans, en de imago’s van de merken zijn compleet anders…
Ik word oud. Ik weet nog dat de enige Hyundai waaruit je kon kiezen de Pony was. Net nieuw op de Nederlandse markt, kocht mijn buurman er een. Trots vertelde hij nog dat Hyundai’s kwalitatief beter waren dan andere auto’s, omdat ze gemaakt waren van dikker plaatstaal. De Pony’s die er nu nog zijn zijn op twee handen te tellen, de rest is inmiddels volledig weggeroest. Dit nieuwe slagschip zal vast beter gebouwd zijn dan die eerste Pony’s ;-)
Importeren die handel, dan heb je nog eens een wagen die écht niemand kent.
Echt een dikke bak! Effe wachten op de R-Spec, die vind ik doorgaans net wat knapper nog. Maar verder, mooi spul!
Blijft lullig dat je naar de hyundai dealer moet voor onderhoud mocht je zo’n schitterende sloep importeren.
@srthellcat: waarom? Omdat je dan als enige met een bazenbak komt aanzetten ?
Heb in het huidige model gereden. Echt geweldig mooi

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).