Kwalificatie Formule 1: Grand Prix van Bahrein 2019

Auteur: , 116 Reacties

Kan Ferrari zijn vorm weer vinden?

Kwalificatie Formule 1: Grand Prix van Bahrein 2019

Aan de rangorde van de teams is vooralsnog geen touw vast te knopen. Ferrari leek tijdens de wintertest in Barcelona veruit de beste papieren in de handen te hebben, maar de Italiaanse renstal kwam in Australië thuis van een koude kermis. Zowel in de kwalificatie als in de wedstrijd was het juist Mercedes dat de sterren van de hemel reed. Zelfs Red Bull met die vermaledijde Honda-motor scoorde beter in Melbourne.

In de vrije trainingen in Bahrein zijn de rollen omgedraaid. Ferrari heeft duidelijk weer gevonden wat ze in Albert Park hadden verloren. De beide coureurs hebben hun team in ieder van de vrije trainingen een zogenaamde clean sweep bezorgd. In andere woorden: overal waren Sebastian Vettel en Charles Leclerc de snelste twee coureurs van iedereen. Kunnen ze dit tempo ook in de kwalificatie doorzetten?

Q1
Williams, dat een dramatisch seizoen tegemoet lijkt te gaan, schiet bij het op groen gaan van de lichten direct maar naar buiten. Uitgerekend Robert Kubica, die door een tekort aan onderdelen dit weekend niet teveel mag trappen, opent de dans, maar een geklokte ronde zet hij niet neer. In plaats daarvan is het Alexander Albon van Toro Rosso die begint met een 1:31.125. Hij wordt op enkele tienden gevolgd door de kersverse Formule 2-kampioen George Russell, die eveneens voor Williams rijdt.

Na enkele minuten rijdt praktisch iedereen op de baan. Na de relatief trage ronden van Williams en Toro Rosso is het McLaren-rookie Lando Norris die een rappe ronde neer wil zetten. Dit lukt hem, maar niet in gewenste stijl. In de laatste bocht wordt hij namelijk ernstig opgehouden door, jawel, Romain Grosjean. De Haas-coureur heeft blijkbaar niet de nodige informatie gekregen van zijn team en parkeert zijn bolide doodleuk op de apex. Zal daar nog een penalty volgen? Wellicht. De snelheid zit er bij McLaren in ieder geval goed in, zo laat Sainz zien. De eerste rondetijd van de Spanjaard is vergelijkbaar met de ronde van Bottas.

Kwalificatie Formule 1: Grand Prix van Bahrein 2019

Over de Vliegende Fin gesproken, Mercedes lijkt ook in de kwalificatie niet met Ferrari te kunnen strijden. Na de eerste run moet Lewis Hamilton bijna 8 tienden toegeven op Charles Leclerc, die de eerste positie bezet. Bottas zelfs een volledige seconde! Vettel volgt zijn nieuwe teamgenoot op ongeveer 2,5 tienden. De Monegask doet dus allesbehalve onder voor zijn Duitse teamgenoot, een viervoudig wereldkampioen.

Bij het vallen van de vlag laait het gevecht in het middenveld op en staan de tijdenlijsten in vuur en vlam. Renault heeft ineens niet de snelheid uit de vrije trainingen en Hulkenberg en Ricciardo moeten strijden voor wat ze waard zijn. Laatstgenoemde slaagt, de Hulk lukt het niet. Alfa Romeo mist eveneens snelheid en alleen Raikkonen mag door, Giovinazzi blijft achter. Net als Lance Stroll. De beide Williams-coureurs eveneens, maar dat mag geen verrassing heten. Opmerkelijk is dat ook Red Bull niet zo rap is als in Melbourne. Gasly gaat met de hakken over de sloot Q2 in, Verstappen geeft ruim een seconde toe op de koplopers.

De afvallers in Q1: Giovinazzi, Hulkenberg, Stroll, Russell, Kubica.

Q2:
Bij de start van het tweede gedeelte van de kwalificatie laten de overgebleven coureurs er geen gras over groeien. Vrijwel iedereen duikt direct naar buiten om een goede ronde te kunnen produceren. Bottas begint met een hoge 1:28, waarmee hij zich op ongeveer vergelijkbare hoogte waant als de snelste ronde die door een Ferrari-rijder is genoteerd. Heeft Ferrari te vroeg zijn hand getoond, of kan het nog sneller?

Het antwoord volgt snel, want Charles Leclerc is direct ruim een halve seconde sneller dan Hamilton. Vettel laat de bal vallen en geeft ruim een seconde toe op zijn teamgenoot. Achter de beide Mercedes-coureurs vinden we Kevin Magnussen van Haas nog voor Verstappen, die P5 bezet. Grosjean is iets trager, maar staat wel in de top tien. Net als de McLaren-rijders. Ironisch genoeg is de formatie uit Woking, die rijdt met motoren van Renault, sneller dan het fabrieksteam. Ricciardo staat net als Gasly (Red Bull), de Toro Rosso’s en Sergio Perez in de gevarenzone. Raikkonen staat aan de goede kant, maar is absoluut niet veilig.

Kwalificatie Formule 1: Grand Prix van Bahrein 2019

Of toch wel! Blijkbaar zaten degenen in de gevarenzone al aan het maximaal haalbare, want niemand doet een fatsoenlijke sprong. Zelfs Gasly in de Red Bull blijft steken op P13 en weet daarmee niet te imponeren, al ligt dit volgens de Fransman aan zijn gaspedaal. Verstappen komt niet verder dan P7 en moet zelfs oud-rivaal Sainz voor zich dulden. Vettel verbetert zijn tijd ook nog, maar geeft wederom enkele tienden toe op Leclerc. Wordt dit het weekend dat de ster uit Monaco zijn stempel drukt in de Formule 1?

De afvallers in Q2: Ricciardo, Albon, Gasly, Perez, Kvyat.

Q3
Nu de laatste tien coureurs zijn overgebleven en Ferrari in de eerste twee kwalificatiesessies uiterst dominant is geweest, mogen we er van uit gaan dat de Scuderia een front-row lockout zal scoren. Maar eerst is het de beurt aan de middenvelders. Magnussen is wederom de beste van de rest en houdt de voorlopige P1 met een hoge 1:28. Mercedes schiet er onderdoor, maar Leclerc blijft de snelste van iedereen. Sterker: zijn rondetijd is exact even snel als het absolute ronderecord (1:27.958) van Sebastian Vettel, dat hij vorig jaar in de kwalificatie noteerde. Of hij nog sneller kan? Ongetwijfeld.

Vettel laat vriend en vijand nog even wachten, waarschijnlijk om even snel een plasje te plegen. Verstappen doet hetzelfde, maar om zijn banden te sparen. Volgens Christian Horner wil Red Bull de Nederlander niet naar buiten sturen met gebruikte banden. Max krijgt dus een enkele kans. Het is nog maar de vraag of hij de beide Haas- en McLaren-rijders zal kunnen overtreffen.

Kwalificatie Formule 1: Grand Prix van Bahrein 2019

Achterblijver Vettel is de eerste van de topcoureurs die aan zijn laatste run begint. Sebastian kent een redelijke start van zijn ronde, maar hij laat het in het laatste gedeelte liggen. Ook Bottas en Hamilton komen er niet aan. Dit maakt de weg vrij voor Charles Leclerc om de op een na jongste polezitter te worden in de geschiedenis van de Formule 1. En met een voorsprong van bijna drie tienden op teamgenoot Vettel, geeft hij een glashelder signaal aan zijn team: “Je suis arrivé“.

De volledige uitslag:
1. Leclerc
2. Vettel
3. Hamilton
4. Bottas
5. Verstappen
6. Magnussen
7. Sainz
8. Grosjean
9. Raikkonen
10. Norris
11. Ricciardo
12. Albon
13. Gasly
14. Perez
15. Kvyat
16. Giovinazzi
17. Hulkenberg
18. Stroll
19. Russell
20. Kubica



116 reacties

Waarom je de nieuwe Astra nu wilt configureren bekijk het hier!.
Potverdorie, Charles Leclerc op pole position. Prachtig! Ferrari is dit weekend ijzersterk.

Wel zijn er een aantal teams die nog een hoop werk moeten verzetten. Renault is er daar eentje van. Als je als fabrieksteam een klant van jou hoger ziet eindigen dan jij dan kan je alleen maar balen en naar jezelf kijken. De Honda-motor komt ook nog wat vermogen tekort om echt mee te doen. Ik ben benieuwd of de auto’s genoeg racepace hebben om mee te doen om het podium.

Maar het middenveld! Dat gaat spannend worden dit seizoen! Al die auto’s zitten dicht op elkaar. Ik ben benieuwd naar morgen. Kan een leuke race worden.
@viezefreddyw:
“Ik ben benieuwd of de auto’s genoeg racepace hebben om mee te doen om het podium”

Met de race pace van Red Bull zit het wel snor. Echt waar.
Ik heb dit net gelezen in de Telegraaf.

Max weer de eeuwige 5de. Het kan wel eens zo zijn dat het succes te lang op zich laat wachten en dat Max langzaamaan een fading star wordt. Volgens mij voelt het niet fijn voor Max om Leclerc langszij te zien komen.
@zwepp: punten worden verdeeld in de race, circuit leent zich voor inhaal acties dus die 5e plaats kan zo maar een 3e of 2e worden.
@toniominestrone: vandaag had het echter ook zomaar p10 kunnen zijn in kwali. Dat zegt veel over de kwaliteit van Max om er toch weer P5 van te maken, maar het is ook slecht nieuws voor de rest van het jaar. Zoals Di Resta achteraf al zei, nu moet je eerst maar weer zien Merc en Ferrari zien bij te halen voordat je kan denken aan Merc en Ferrari inhalen.
@toniominestrone: Yja, wanneer RB er niet aan te pas komt dit jaar, dan is Max weg naar Mercedes of Ferrrari, anders wordt hij nooit kampioen….met die yoekifoekies
@ger_dekker: Maar willen Mercedes en Ferrari hem nog wel? Ferrari heeft al een viervoudig kampioen en een kampioen van de toekomst, en Mercedes heeft met Bottas al een prima schoothondje naast Hamilton zitten
@edge: Luister maar naar de poscast van Rosberg en Toto Wolf. Toto wil Max heel graag hebben.
maar nuet naast Hamilton. Want die 2 rossen elkaar dan de baan af. Misschien over een jaartje of wat, als Hamilton stopt ja.
@toniominestrone: Tja, wanneer RB er niet aan te pas komt dit jaar, dan is Max weg naar Mercedes of Ferrrari, anders wordt hij nooit kampioen….met die yoekifoekies
@ger_dekker: geduld is een schone zaak, kijk naar Alonso, dat nooit het geduld om met een team te bouwen aan de toekomst, okay hij is 2 voudig wereldkampioen maar dit hadden er rustig 4 kunnen zijn wanneer hij de rust had behouden en samen met het team door te groeien naar succes. (2 keer gefaald bij Mc Laren en 1 keer bij Ferrari).
@ger_dekker: ik hoorde de voorzitters van de fanclub op ziggo ook al dat ie naar ferrari moest. Nou, nieuws voor jullie, die komt daar voorlopig niet terecht met zn ‘teamgeest’

@ger_dekker: zie volgend jaar nog wel gebeuren dat Max vertrekt bij RB. Denk dat Leclerc het Vettel heel moeilijk gaat maken en dat Vettel kan vertrekken eind van het seizoen. Neemt Max zijn stoeltje over.
@toniominestrone: Het feit dat Max nog geen pole heeft gereden en Leclerc nu al is wel pijnlijk anders…morgen moet Max weer gaan slopen, hopelijk. Volwassen en steady naar voren.
@zwepp: zeker vervelend.
@zwepp: ah. De hollandse ziekte steekt de kop al vroeg op dit jaar. Wat een kletsverhaal. Het is race 2 van het seizoen en hij zet hem met 1 setje banden keurig op P5, terwijl ze het hele weekend al problemen hadden met de softs. Max rijdt morgen gewoon als een shining star het podium op.
@zwepp: beetje voorbarig, het zit hem inderdaad niet mee maar hij heeft nog minimaal 10 jaar om een wk binnen te slepen.
Dat het in de toekomst tussen LeClerc en Verstappen gaat is volgens mij niks nieuws.
@zwepp: met afstand de meest onzinnige infantiele opmerking, hulde🤓
@drdrift: Want? Ik snap de ophef niet echt. Het is toch niet leuk (voor Max) om Leclerc in zijn 2de weekend voor Ferrari pole te zien pakken? Ja, er kan nog van alles gebeuren bla bla bla, maar die jongens denken alleen maar aan nu. Misschien is een cursus begrijpend lezen een goede voor je met je infantiele reacties.
@zwepp: lees je even in hoe het F1 spelletje werkt. Volg het hele weekend ipv alleen de kwalificatie. Dan begrijp je waarschijnlijk iets beter dat het echt geen hout snijdt wat je beweert.
@zwepp: Leclerc wist zijn allereerste race bij een topteam niet eens om te zetten in winst. Dat moet toch wel pijn doen bij hem.
@zwepp: hij is pas 21 hè
@zwepp: zat jij naar voetbal te kijken ofzo?
Leclerc is magistraal, heeft hem slechts 2 kwalificaties gekost om Pole te pakken, echt absurd.
Renault heeft serieus werk aan de winkel, tjonge jonge wat een vertoning.
Verder zie je heel duidelijk bij Mclaren dat ze die 40 miljoen per jaar voor ene F. Alonso toch veel beter in de wagen hadden gestoken.

Ohja, aan iedereen die eind vorig jaar zei “Gasly gaat het Verstappen moeilijk maken”
HAHAHA
@brent_decat: Die 40M konden ze de laatste jaren al niet ophoesten; Alonso kreeg daarvoor in de plaats sponsor-ruimte op de auto en de paddock; en dat was zelfs een redding voor McLaren omdat ze moeite hadden andere grote sponsors te vinden en tenminste niet met een lege wrap rondreden … Maar goed, ben inderdaad wel enorm blij dat ze het tot nu toe stukken beter doen dan de voorgaande jaren; denk dat Alonso – nog even los van de financieen – inderdaad een blok aan het wiel was !
De jongste polezittersdienogindef1rondrijden staan op 1, 2 en 3!
Leclerc gaat morgen ook keihard toeslaan. Die baalde stevig van de onzinnige team-order in Melbourne. Dat gaat hem niet weer gebeuren. Max heeft zijn grootste kwelgeest weer terug en dan ook nog in een betere wagen. Lastig. Maar goed. Max kan als geen ander de banden sparen en toch keihard rijden. Dus even afwachten hoe het morgen gaat uitpakken. Ik denk dat een podium lastig wordt voor Max, tenzij onze vriend Vettel iemand eraf kegelt….
@w0o0dy: ik denk toch dat Leclerc Vettel moet laten gaan. Een vastzittende wielmoer faken is zo gepiept.
Overigens heeft Verstappen nog een kans om voor Leclerc te eindigen in de lijst jongste pole zitters!
@pomoek: leclerc is een maand jonger dan max, dus dat gaat helaas niet lukken.
@jeroen20vt: 16 dagen! Dus het kan nog wel!
@pomoek: Denk er nog eens over na.
@suzikubelona: ha, je hebt gelijk, hij heeft zijn window gemist. Nu ja. Jammer.
@pomoek: Max heeft gelukkig al veel mooie records op zijn naam staan. En hij en Leclerc zullen voor veel mooie races gaan zorgen.
@pomoek: nu snap ik waarom je zo’n fan bent van Jesse Klaver. Net zo goed in wiskunde ;)
@jaapiyo: Ah ik dacht even dat je zou zeggen: een jeugdige ras optimist die best zijn ongelijk durft toe te geven, maar ik wist natuurlijk niet dat Jesse ook slecht in wiskunde was.
@pomoek: Ik denk dat jaapiyo rekenen bedoelt. Dat ging hier niet helemaal goed. https://youtu.be/5YN5r4drh4o
@baardmijt: @pomoek: dit idd, maar laatst beweerde hij na de CPB berekening dat bedrijven 80 procent van een CO2 tax zouden doorberekenen aan klanten dat dit betekende dat slechts 40 procent bij het volk terecht zou komen, omdat 50 procent van de klanten van bedrijven andere bedrijven zijn…

IQ van een blikje tonijn.
@pomoek: die had hij al gemist. Ene Sebastien Snorremans Vettel..
Leuk voor Leclerc, maar ja de coureur is zo goed als dat z’n auto is. Zet een Albon in die Ferrari en dan pakt hij ook een pole position. Wel lullig voor Verstappen… nooit gelukt om jongste polesitter te worden en Leclerc komt bij Ferrari en hopla… pole position haha.
Wauw! Jij bent een kenner! Je kijkt toch al zeker 2 jaar F1? @venividivici:
@venividivici: lekker boeiend, alleen leuk voor de statistieken. Races winnen en uiteindelijk ook het WK. Daar gaat ’t om.
@sirprize: Dan is pole-postition toch echt de beste plek om vanaf te starten voor de overwinning, denk je niet slimmerik?
@skinnybmw: ik bedoel dat Max nooit de jongste polesitter is geworden boeit geen ene reet.
@sirprize: Het is inderdaad belangrijker dat hij pole pakt, of hij nu de jongste is of niet. Had je even verkeerd begrepen, sorry.
@skinnybmw: no prob.
@venividivici: maar het feit, dat hij zijn fezza sneller over de baan weet te karren dat Vettel is toch wel mooi!
@venividivici: waarom staat Vettel dan niet voor Leclerc? Leclerc kan echt wel een potje racen en is echt niet zo maar een coureurtje die normaal in de middenmoot zou vallen met een iets minder goede auto.
@hiostu: Je begrijpt het niet sorry.
@venividivici: leg het dan eens uit als je het zo goed weet 😉
@hiostu: Ga ik niet doen, want dat is te makkelijk en belemmert de zelfontwikkeling ;-)
@venividivici: ah het was dus gewoon een bullshit post, ik snap het!
@hiostu: Duhh… alles op een forum is toch 9 van de 10 keer bullshit haha ;-)
Ik dacht in Q2 eigenlijk dat ze Max misschien op de hardere compound zouden laten rijden.. afwijkende strategie en met lang doorrijden plaatsen pakken
Zo hé, die Leclerc! Topprestatie hoor!
Die Gasly is echt aardig op weg met zijn Toro Rosso sollicitatieprocedure.
Deze Polo Position zag ik niet aankomen!!
@ghost: Ik durf het wel aan wat we ook niet aan gaan zien komen… Leclerc wordt wereldkampioen 2019.
@venividivici: Je zegt letterlijk twee minuten geleden dat hij er eigelijk niks van kan en de auto alles doet.
@fmgarcia: Ja dus? Dan zorgt de auto er toch voor dat hij wereldkampioen wordt. Maar oké, ik zal wat helderder zijn… de Ferrari gaat de beste auto van het veld worden dit seizoen! (De kop van Toto na afloop zei alles haha).
@venividivici: haha ik zou inzetten op BWIN, best prima quotering!
Waahaa, die pornosnor van Vettel. Hij probeert of Nigel Mansell, of Tom Selleck na te doen. Maar waarom?
@ghengiskhan: of Keke?
@joostvis: kan. Kan. Of hij imiteert Ron Jeremy, bedacht ik me zojuist.
@ghengiskhan: Dieter Zetsche
@ghengiskhan: Nigel Mansell wellicht?
@rollingstoned: sorry die had je al genoemd.
@ghengiskhan: waarom niet? Niks mis met een goeie pornosnor.
@ghengiskhan: slechte keuze. Die extra downforce op zijn bovenlip heeft hem die bijna drie tienden op Leclerc gekost
Zoals ik al voorspelde toen iedereen hier de dominantie van Mercedes hier al proclameerde, wacht maar af…

Mercedes is niet de dominante team en Ferrari ook niet. De drie topteams zitten nu bijna op één lijn waarbij de verschillen op verschillende vlakken liggen.

Ik ga nu ook al een voorspelling doen: Hamilton wordt geen kampioen dit jaar. Denk ook niet dat het een Merc wordt. Het is een Ferrari of een Red Bull die dit jaar met de prijs er van door gaat.

Denk dat Ferrari op dit moment een one lap wonder heeft gemaakt, ik denk dat Merc een auto heeft die het overal goed doet maar niet overal er boven uitsteekt en ik denk dat RBR verder is gegaan met waar ze vorig geëindigd zijn namelijk een raceauto maken ipv een kwalificatieauto.

Ferrari gaat morgen de race niet winnen. Max rijdt naar een podium toe en het zal mij niet verbazen als dit zelfs naar plek 1 is.

Denk dat dit jaar het overgang jaar is van de oude garde naar de nieuwe garde. Het zal mij niet verbazen als Hamilton en Vettel binnen nu en twee jaar met pensioen gaan.
@rick-dos: je voorspelt veel maar we gaan het morgen wel zien.
Iets zegt mij dat Ferrari een te groot voordeel heeft met z’n motor en morgen toch de race zal winnen. Als ze maar als 1 en 2 door de eerste bocht gaan.
@hape: Ik denk dat morgen het voordeel dat Ferrari hier over een ronde heeft weg zal vallen als men op de gele band overstapt. De gaten op de rode band zijn dermate klein dat ze niet echt weg zullen lopen van de Merc’s en RBR’s.
Het verschil gaat gemaakt worden op de gele band.
@Rick-dos: Je beseft wel hoe hard je voor lul staat met je wacht maar af he. Ik voorspel een desjonnies einde voor jou;). Wacht maar af.. Nee ben het eigelijk wel een beetje met je eens. Komt wel goed met die rbr. Max is niet voor niets zo aan het klagen en ze moeten minstens easy p5 en 6 pakken. Ook gasly kan dat normaal wel. Race 1000 kunnen ze winnen.
@fmgarcia: Alleen onzekere personen voelen zich voor lul staan op een forum vol anonieme profielen. Lekker belangrijk of je verkeerd zit of niet. :)

Als ik gelijk krijg dan zal ik het er natuurlijk goed inwrijven en als ik verkeerd zit dan zal ik wel een smoes ergens er uit kunnen trekken. :)

Wat is trouwens een desjonnies einde?
@Rick-dos: O heb je dat niet meegekregen eerder deze week. Zijn account schijnt te zijn verdwenen.
@fmgarcia: huh? hoezo dat
@fmgarcia: zie het nu – we moeten hier iets aan doen #makedesjonniesgreatagain
@fmgarcia: @lekkaah: hij is helaas met pensioen gegaan als reaguurder.
@jaapiyo: dat accepteren wij niet zomaar natuurlijk, hereby I summon @lincoln @viezefreddyw @edge voor crisisoverleg
@lekkaah: Graag. Desjonnies is dé reageerder met de meeste/beste/leukste inbreng wat mij betreft.
@jaapiyo: overigens jij reaguurt weer ouderwets vaak, gezellig ‘oor
@jaapiyo: Dat wordt zeker een gemis. Geniet van de autoblogloze jaren @desjonnies…
@jaapiyo: Het ga je goed, ouwe baas. @desjonnies

Ondanks dat ik maar kort lid bent lees ik al jaren mee. Reaguursels van desjonnies waren leuk zijn te lezen. Soms zelfs een mini artikel op zichzelf.

Wanneer gaat @Lincoln eigenlijk met pensioen?
@rick-dos: Mercedes weet na Melbourne al dat ze de titel weer in de tas hebben, maar ze realiseren zich dat als ze dit weekend weer dominant zijn 1) niemand de rest van de races meer kijkt en 2) de FIA/Liberty dan de regels ingrijpend veranderen.

Om hun dominantie en kijkcijfers ook in de komende jaren te garanderen, hebben ze de motoren wat teruggeschroefd en geven ze de andere teams wat kruimels zodat het spannend lijkt. Dat is de ware kunst om meer dan vijf jaar op rij de titel te pakken.
@jaapiyo: Die theorie had ik twee jaar geleden ook, maar daar ben ik vorig jaar van afgestapt.

Vorig jaar liet Ferrari, en in mindere maten RBR, al zien dat die dominantie van Mercedes niet meer een gegeven is.
@jaapiyo: dat denk ik namelijk ook. Waarschijnlijk hebben ze een afspraak met de twee of drie top teams dat er van af de zomerstop echt geracet mag worden en tot die tijd worden de punten netjes verdeeld.
@Rick-dos: Om te reageren op je laatste zin… Inderdaad de ouwelullen snor heeft Vettel al tevoorschijn getoverd.
@rick-dos: Haha. Vorige keer was het nog zo heerlijk uitgesproken dat Red Bull de beste auto heeft, nu verschuif je al naar een beetje Ferrari.
@Rick-dos: Jij denkt veel zeg.
Schitterend van Leclerc… Gisteren wel een pijnlijk momentje voor een Nederlandse reporter tijdens een interview met Mick Schumacher. Toen het gesprek over zijn pa ging in de tijd met Jos Verstappen werd deze man zou uitbundig dat hij volgende vraag stelde: wie is de snelste in een wedstrijd downhill skiën? Jij of Max…. Het zal Mr plooii toch niet geweest zijn zeker? (dagboek van jo bossuyt/hln)
@chrisvis: Huh wie heeft dat gezegd? Dan ben je wel een paardenlul zeg hahah
@fmgarcia: naar verluidt was het niet Jack.
@fmgarcia: stond helaas niet in het artikel wie het gezegd had…
@chrisvis: Waar heb je gelezen dat het een Nederlander was? Een reporter van het Franse RTBF meldde het, maar zei er niet bij welke journalist het was of uit welk land hij kwam. Overigens zou ik er niet raar van opkijken als het Louis Dekker van de NOS is, zelfs een stoeptegel is nog een betere F1 reporter dan hij
@edge: heb nochtans de bron erbij gezet… Jo Bossuyt is de f1 reporter/kenner van “het laatste nieuws”. De meest verkochte krant van België.
@chrisvis: Ja, goedemorgen zeg. Ik las je reactie verkeerd, alsof je suggereerde dat hij de nederlandstalige journalist was die de vraag stelde. Excuus!
@edge: trouwens de reporter van rtbf is gaetton vigneron geloof ik, nochtans ook een man met veel connecties in de paddock. Deze man is altijd goed ingelicht, altijd live aanwezig op de GP en ook altijd vrij objectief. (behalve over Stoffel soms)
Nou ga ik maar de voorspelling plaatsen 1 Hamilton 2 Bottas 3 Verstappen 4 Leclerc en 5 vettel. Ze hebben ferrari te ver open gegooid. Morgen gaam ze weer zeggen …. We zijn sloom hoe kan dat (vettel)
Mooi hoor leclerc en max zal ook wel een kluif krijgen aan zijn buurman op de startrij
@rob5nismo: dat is Grosjean toch?
Uitkijken dat ie in bocht 1 zijn onderstuur overcorrigeert, daarna zijn overstuur overcorrigeert en Max’ bolide in torpedo’d idd
@lekkaah: zie nu dat het magnussen is, niet dat die gevaar schuwt
@lekkaah: juist daarom die kom je ook niet zonder slag of stoot voorbij
@lekkaah: suck my balls honey.
– K. Magnussen.

Maar serieus, Magnussen is ontzettend gegroeid vind ik.
Hij heeft vorig jaar volwassen gereden en ik heb hem niet betrapt op rare acties op de baan zoals hij in het verleden wel had. Althans, ik kan het mij niet herinneren.

Hij vecht nog steeds voor elke millimeter op de baan, maar dat doen er wel meer.

Dat Grosjean nog in die Haas zit is voor mij dan weer onbegrijpelijk.
@verplicht: idd, weinig opgemerkt afgelopen jaar
@lekkaah: hulkenberg wel. En Gasly kneep ‘ie toch ook ff bruusk af bij tempo 300 in de stad https://www.youtube.com/watch?v=tbrlvYjIlVw.
@jaapiyo: ben geen fan van hem, ook zeker niet na die docu ondanks dat ie zo uitgelicht werd
In Barcelona gaat Kvyat naar RBR en Gasly terug naar STR!
@vonklausenburg: behalve dat Daniil zich toch ook weer te grazen heeft laten nemen door zijn rookie teammaat in de kwali vandaag.
Hebben ze niet een paar Michelin’s voor Max liggen?
Psssst…. it’s me….Leclerc…! Chapeau voor deze kerel. Moge het nog veel spannende momenten opleveren, liefst met Max
Sjezus
Ik zou Max bij wijze van test in een Mercedes en Ferrari rondjes willen zien doen, just for the sake of it ….
@autodrome: als RB er niets van bakt dit jaar zie ik Max volgend jaar bij Ferrari ipv Seb.
@ericc: HIj heeft helaas tot 2020 (bij)getekend. Laten we even afwachten, hoop wel dat hij een (escape)clausule in zijn contract heeft ingebouwd… Het is pas de tweede race, hij heeft al meer punten dan vorig jaar bij elkaar gesprokkeld. Dat is het positieve en de achterstand is zeker niet onoverbrugbaar. De motor lijkt betrouwbaarder dan wat Renault doet. Als Ghostly nou wat meer ballen laat zien dan hoop ik dat ze ook in het constructeurs kampioenschap wat potjes kunnen breken.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).