Lezersvraag: welke drie auto’s koop jij voor €100.000?

Auteur: , 177 Reacties

Dagdromen. We doen het allemaal wel eens.

Alfa Romeo Giulia - Ford Galaxie Sunliner - Honda Integra

Wat als de financiële situatie het toelaat om echt iets leuks in de garage te zetten? We slingeren maar al te graag de configurator aan om de ideale Porsche of Ferrari samen te stellen. En anders kunnen we kijken wat voor leuke occasions er in de aanbieding zijn op Marktplaats.

Het is ook geregeld iets wat we doen op de redactie. Je stelt een budget vast, bepaalt een paar eisen en richtlijnen en dan is het de kunst om de ultieme garage samen te stellen. Het is geen nieuw spelletje, maar het kan je toch even bezig houden. Daarom een geheel onwillekeurig terugkerende rubriek: welke auto’s koop jij?

We trappen af met een ruim budget, namelijk 100.000 euro. Daarvoor mag je drie auto’s uitkiezen:

Daily driver
 (Nieuw, minimaal 4 deuren en 4 zitplaatsen)
Trackday auto
 (vrij in te vullen)
Klassieke cabrio (minimaal 25 jaar oud)

Klinkt als een ideale garage. Om het balletje te laten rollen, hier kwam ik op uit:

Daily driver
Alfa Romeo Giulia Super 2.0 Turbo Aut. (952)

Misschien te voor de hand liggend? Natuurlijk is een dikke Jaguar XF-S of Maserati Ghibli leuker, maar dan is het hele budget erdoorheen. Ondanks dat de enthousiasteling zich op de Quadrifoglio focust en de diesels erg belangrijk zijn op de leasemarkt, staat er ook een 2.0 benzinemotor in de prijslijst. Deze levert standaard 200 pk, maar is in essentie een zwaar teruggetuned blok: voor € 600 euro heb je bij een specialist 280 pk. Verdere opties: Argento Silverstone lak (€995), 18” Lichtmetalen velgen ‘Sport’ (€950), ‘Veloce’ interieur pakket met rode sportstoelen (€1.995), het Performance Pack (sperdifferentieel, flippers en adaptief onderstel, €2.495) en een groot navigatiesysteem (€ 2.295). Dan kom je uit op een totaal van € 52.500 + 600 voor de tuning = € 53.100 voor een Alfa met 280 pk, sperdiff en rood leer. Niet verkeerd!

Alfa Romeo Giulia Super

Trackday auto
Honda Integra Type-R (DC2)
Hij kwam afgelopen week al een keertje langs. Dat exemplaar had nauwelijks kilometers op de klok staan. Dan is het zonde om zo’n verzamelobject af te gaan raggen op circuits. Een goede gebruikte is niet makkelijk te vinden, maar ze zijn er wel. Zo vonden wij een Integra in de kleur Championship White uit 2000 met 140.000 op de klok. Dat valt dus best mee. Ook de prijs is een weggever, want de auto kost slechts € 12.750. Waarom geen snellere trackday auto? Op een circuit zijn deze Integra’s al behoorlijk vlot. Het is een fantastische auto om roadtrips te maken naar alle Europese circuits (in plaats van op telkens op één baan te rijden) en die te verkennen.

Honda Integra Type R (DC2)

Klassieke cabrio

Ford Galaxie Sunliner Convertible (76B)

Met de gedachte van een klassieke cabrio kom je heel snel uit op de usual suspects: Mercedes SL (R107) of Jaguar XJ-S. Op zich leuk, maar eigenlijk is de Galaxie Sunliner veel gaver. In tegenstelling tot diverse open Muscle Cars heeft deze Amerikaan absoluut geen sportieve pretenties. De 5.7 liter V8 levert met moeite meer vermogen dan de 1.8 van de Integra. Maar deze auto is perfect om mee te cruisen: automaatje, radio aan (Creedence Clearwater Revival, uiteraard) en laat de V8 maar lekker roffelen. Ook nog eens een heel praktische auto: er is plaats voor zes (!) personen. Prijs voor al dit moois: € 28.500.

Ford Galaxie Sunliner Convertible (76B)

Dan ik in totaal uit op € 94.350. Kan ik het wisselgeld reserveren voor onderhoud en in het geval van de Ford: heel erg veel benzine. Uiteraard zijn wij benieuwd naar jullie invulling van dit ‘dilemma’. Niet alleen welke auto’s, maar ook waarom je deze keuze gemaakt hebt. Laat het weten in de comments!



177 reacties

Wie wordt er Vakantieauto van het jaar in de FUN categorie, bekijk het HIER!
C63 performance, bentley continental en een abarth 500. Beste 3 auto’s in 1 garage
@nvn1993: Beetje meer dan een ton hé
@basv:
45000 voor een eerste generatie continental gt.
35000 voor een c63 performance.
Dan blijft er 20000 over voor de abarth. Moet wel lukken toch!
@nvn1993: Eerste auto moet nieuw zijn….
@nvn1993: Wat je bedoelt zo’n 13 jaar oude Continental en een afgetrapte 2008 C63? Nou wat een droomgarage zeg.
@nvn1993: daily moet nieuw zijn volgens het spel
@rovadepo: dat verpest het spel
Mijn wagenpark (niet eens een droom maar realiteit): een Alfa 4C, 159JTD2.4, Alfa Spider 1972 en nog niet in rijdende staat als bonus een Giulia Super 1971 met 2liter blok,,,
@hans75: wauw! Dat zou ook zo maar mijn droomgarage kunnen zijn. Leuke collectie om Wouter of Casper eens langs te sturen ook!
@hans75:
Waarom moeten Giuliaatjes altijd veramponneerd worden door er een dikkere motor in te plaatsen?
Ik heb werkelijke waar uit-ste-kend gereden met mijn 1300 Nuova Supertje toen.
Een 75ér auto met een vijfbak, dat was wat en ik had een vriend die die dingen kon dromen.
De rubberen inlaatkelken tussen de carburateurs en het inlaatspruitstuk vervangen en presto, het ding liep gewoon 180 op de teller.
De enige 1300 die ik ooit heb gereden met vier man erin die 160 haalde op weg naar de wintersport.
Een ballerina op wielen die je zo mooi voor bochten kon zetten en zo veilig lichtvoetig aanvoelde, fantastisch rij-ijzer gewoon.
@desjonnies: klopt… rijdt best leuk met een 1600, maar vind een 1300 net iets te veel zwoegen… maar een 2-liter blok vind in geen verampenoneren.. dat maakt de Super gewoon rustiger en minder nerveus.. onderin veel meer koppel als de 1600cc…. (heb diverse 1300 en 1600 supers gehad.., mijn spider is trouwens ook 1600 en doet niet veel onder voor een 2000)
@desjonnies: Echnie
@hans75: dat is zeker een leuk setje en de kans is groot dat er in ieder geval altijd minstens eentje rijdt. ;)
@erwh: erg grappig… om die reden hebben we er nog een Fiat500 bij…

met alle respect..ik rijdt al sinds 1982 Alfa… en betrouwbaarheid is nog nooit een issue geweest… de 159 bolt 50000km per jaar, staat inmiddels op 250k, en afgezien van een probleem met het contactslot nog nooit een probleem, geen olieverbruik, bijna saai… de 4C is net uit de garantie, maar zero issues sofar, de spider heb ik in 1993 gerestaureerd met een zelf uitgevoerde motor- en versnellingsbakrevisie.. een paar keer in het voorjaar met de APK een vastzittende remklauw van het winterstilstaan, maar verder geen enkel issue… maar laten we vooral maar zeuren over Alfa’s en betrouwbaarheid.. het houdt de boel tenminste een beetje exclusief. Moet er niet aan denken dat de VAG petjesbrigade dit gaat ontdekken.
Waarom zou je die oude Integra mee naar het circuit nemen als je een snellere Alfa met sper voor de deur hebt staan?
@alcantara: volgens mij heb je een artikel gemist over een Integra afgelopen week…
@alcantara: omdat de integra ouderwets, analoge snelheidssensatie geeft en dat is niet te vergelijken met modern, computerspul. De moderne auto’s geven niet dezelfde beleving, gevoel en … ach laat maar. Jouw reactie verteld al dat je het verschil niet kent.
@pa045: Ken het verschil idd niet want rij zelf nog in een oude E46 rond.
Maar laat ik het dan omdraaien: Waarom zou je als ‘daily’ een nieuwe Alfa van 55k kopen met mega-afschrijving als je ook een veel goedkopere Integra hebt die blijkbaar ook veel lekkerder rijdt?
@alcantara: Oh ja en ook nog eens Japans is, en dus veel minder vaak stuk gaat dan een Alfa.
@alcantara:
Waarschijnlijk omdat integra bij ’t gros van alle leasemannetjes niet herkend wordt en dat minder dan 200pk bij de borrel niet meer meetelt.
@alcantara: precies mijn gedachten!
@alcantara: omdat snelheid slechts een getalletje is. De beleving en ervaring is veel belangrijker.
Ford Mondeo Wagon 2.0 ecoboost vignale ca 56k
En een donkervoort d8, zoiets
https://www.autoscout24.nl/aanbod/donkervoort-d8-2-0-cosworth-benzine-blauw-0f2e4751-aeb0-1717-e053-e250040a6e88?cldtidx=10
Nog een beetje pingelen voor de prijs en je zit keurig onder de 100k trackday en cabrio van min. 23 jaar oud :D
Daily: VW Passat Variant Business Edition R 2.0 TDI DSG… (eigenlijk zoals ik hem nu heb enkel heb ik nu de 1.6 TDI DSG en extra een trekhaak om de trayday car naar het circuit te rijden). Ik rij 55.000 km per jaar en dan is een heerlijke reisauto. Ruim en alles wat ik nodig heb zit erop. Kosten circa €49.000

Trackday: MINI GP2. Precies zoals ik hem nu heb. Kosten €32.000…. (Wouter/Casper zijn uitgenodigd voor een rondje voor het mijn Auto topic.

Klassieke cabrio: Triumph TR6 €19.000 Qua geluid en rijden lijkt me dit ook erg leuk om te hebben… Een Porsche 356 Speedster replica staat hoger op de lijst maar die viel buiten het budget… waarom die. We zijn getrouwd in een 356 speedster…. en altijd een voorliefde voor Porsche gehad.
@louisvdd76: Je mag uit alle auto’s kiezen, en dan kies je een passat business edition. Dat volg ik niet helemaal.
@miata93: Ja voor wat ik ermee moet doen dagelijks en in die prijsklasse een ideale auto…
A4 is stuk kleiner en duurder, C-klasse en 3-serie idem, Ford Mondeo vond ik te plastic. Ik heb er wel de nodige luxe in gestopt… Als je dat bij de andere Duitse doet zit je aan €K70.
@louisvdd76: Nieuwe astra wel eens overwogen? Rijd goed en is een stuk goedkoper.
@miata93: Nee… in het verleden weleens een astra gehad als leenauto… was niet mijn ding.
@miata93: En iedereen kiest hier geen nieuwwaarde voor de Daily… dat was de eis… Een 2de hands Daily doe dan maar een leuke 530xD
MGB GT Grijs met rood leer en spaakwielen, gebouwd bij Frontline developments
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/bb/78/7c/bb787cdceff0f99387a6fa1a98dad653–mg-mgb-kit-cars.jpg
Rover P5B coupé, weer eens iets anders dan die eeuwige Jaguar MK II en wees eerlijk, hier reden altijd ! nette mensen in.
Overigens de eerste Rover die de Amerikaanse aluminium 3500 V8 Buick motor mocht ontvangen.
http://www.classiccarmagazine.nl/images/4f84503a44cfc_max.jpg

De ton is nu op……….
@desjonnies: Die op de foto is de saloon. De coupé had trouwens ook vier deuren:

http://www.classicandsportscar.ltd.uk/images_catalogue/large/rover-p5b-coupe_30048.jpg

Deftige auto’s waren het toen, met fantastische interieurs. Zelfs het Engelse koningshuis liet zich per Rover vervoeren.
@moveyourmind:
Je hebt gelijk.
Zit al weer een tijd in gerede twijfel om of een B-GT of een P5B Coupé of tochmaar voor een Jaaag MK II te gaan .
Maar eigenlijk kom ik altijd bij de B GT uit met een Mazda aandrijving erin Of de 504 Coupé of een Lancia Beta Coupé, ik wil weer eens een snoepje hebben en geen brutus als mijn Impreza Sti voor ‘erbij’
@desjonnies: Wordt nog lastig kiezen, de stijlvolle Jag of Rover of zo’n klein maar dapper wagentje als de MG-B. Alleen zou ik wel voor de originele aandrijflijn gaan, dan maar iets minder betrouwbaar…
@moveyourmind: de mgb is echt heerlijk met de 3,5v8. Stuurt ook gelijk een stuk prettiger want je verliest heel wat kilo’s in de neus.
@desjonnies: Echnie
@desjonnies: jij speelt vals, dit zijn niet de voorwaarden die autoblog stelt. Maar ik vind het goede keuzes hoor!
@lekbak:
Sorry
Daily : DS 3
Track : Rover 3500 SD1 TWR – Bastos livery
https://img.pistonheads.com/LargeSize/rover/3500/rover-3500-S2906493-1.jpg
Roadster : Lotus Elise Series 1
@desjonnies: ik had bij jou wel een MG B 50 years edition verwacht.
1. BMW ///M5 E39 (daily 😎)
2. BMW ///M3 E46 (trackday)
3. Porsche 911 cabriolet carrera (1984)

25k + 20k + 55k
Had een Guilia als daily gewild, maar geef de E39 daar niet voor op 😜
#dromenisgratis
Maserati Quattroporte GT S van de vorige generatie

Mercedes-Benz CL500

Audi S5 Cabriolet
@vandijkbv: de 4 deurs moet nieuw zijn
@vandijkbv: de cabrio klassiek
@vandijkbv: de trackday auto leuk voor op het circuit.
C63 amg (w204) als daily, een e36 m3 als track auto en als classis cabrio een mustang of camaro.
Die Giulia zou er bij mij ook komen. En daarbij een Honda S2000 of eventueel een Mazda MX-5. En dan heb ik al een cabrio. Dus als klassieker een oude Alfa Giulia of GT Veloce.
Mercedes E350e élégance met luchtvering en Comand online.

Rally auto (omdat het moet) een Fiat 126p met een andere motor. Beter wordt het niet voor een prikkie. Beste wagen ooit gemaakt

Klassieke cabrio: helaas geen geld meer over voor een pagode of 280 se cabrio… dan maar een rode 380/450 SL (R107). Iets Italiaans mag ook…
Als daily een in nieuwstaat verkerende Daimler Super Eight uit het begin van deze eeuw. Uitgevoerd in donkergroen of chique midnight blue. Sowieso met ivoorkleurige bekleding afgezet met donkere biezen…

Als cabrio een XJR uit dezelfde periode, met dat schitterende en behoorlijk aanwezige houten dashboard dat volgestopt is met mooie analoge klokjes. Is alleen nog geen 25 jaar, maar dat is een klein detail…

Als trackday auto voor op de openbare weg een Lotus Elise. Misschien niet de allerbeste sportwagen, wel één ding wat enorm leuk rijdt…

Blijft er nog een leuk bedrag over om er een paar leuke klassiekers bij te doen. Zoals een Saab 900 classic Aero… of een Rover SD1 3500…
@moveyourmind: Triumph dolomite sprint ;) episch rij-ijzer!
@henkhupelschoten: Inderdaad! Leuke aan de Saab is trouwens dat het blok ook Triumph genen heeft… Ik ben trouwens de Jensen Interceptor nog vergeten… En nog wat meer leuk Engels spul.
Als daily driver zou ik kiezen voor mijn droomauto:
De Land Rover Defender. Voor mij de ideale auto, een simpele, doelgerichte terreinwagen met een vleugje onbetrouwbaarheid overgoten met een Brits sausje.
Ik zou dan kiezen voor een 110 stationwagon vanwege de ruimte met de 2.4 TD, in mijn ogen niet de beste motor voor de Defender (dat blijft toch de 300TDI) maar met oog op de wet en regelgeving wel de beste compromis.
Voor €35.000 is een net exemplaar goed te vinden.

Voor trackdays zou ik kiezen voor een Caterham 160. weegt niets, stuurt goed, gaat voor mij hard zat en is lekker simpel.
Een Nederlandse prijs kon ik zo snel niet vinden maar aangezien er toch geen kenteken op hoeft voldoet de Britse prijs: zo’n €23.000

voor de klassieke cabrio speel ik een beetje vals, ik heb namelijk niet zo veel met de echte cabrio’s. Ik kies daarom voor iets wat eigenlijk een terreinwagen is, maar aangezien deze nooit met een hardtop is geleverd vind ik dat ie ook wel een beetje een cabrio mag worden genoemd. Ik zou namelijk kiezen voor de Willy’s MB. Dat is voor mij toch een beetje een “heilige” auto. Het is toch de auto die als basis diende voor bijna iedere terreinwagen, wat hem voor mij speciaal maakt.
Er staat nauwelijks wat te koop in Nederland maar prijzen zitten geloof ik zo tussen de €15.000 en de €30.000.
Daily: Mercedes w211 e500 combi

Cabrio: chevy camaro 69′ importeren met wat werk

Trackday: Mazda rx8 met 2jz supra motor bouwen.
Honda S2000
Citroën C6 3.0 Hdi
Range Rover Sport

Waarom dit lijstje, om gewoon de leukste, meest comfortabel en stijlvolle auto’s te hebben.

@rufctr01: Leuk lijstje, maar klopt helaas niet :)
Volvo V90
Alfa junior
Lancia Beta coupe
Mercedes Maybach s600, Audi R8 v10 plus en een ford model t
@tiemegommer: lezen blijft lastig….
@tiemegommer: voor 100k?
@tomceelen: allemaal schade bakken
Als daily wil ik geen nieuwe auto. Dan maar zo:

Daily driver
2013 Cadillac CTS 3.6 (ca €40.000)
Trackday auto
2008 Renault Clio RS (ca €15.000)
Klassieke cabrio
1966 Mustang Conv. (ca €40.000)

Doei.
Woehoe! Een leuke vraag:

Daily: gloednieuwe superb combi 2.0 tsi 4×4 met 280pk en quasi alle opties: 48k€ (Ik heb mezelf 4k€ korting toegekend op de internetprijzen)
Trackday: bmw 135i met wat levenservaring: 25k€
Cabrio: een in topstaat gereviseerde moto guzzi V7 850T3 (cabrio is niet mijn ding en dit heeft ook geen dak): 12k€

Het resterend bedrag gaat naar trailer (waarop moto én 135i kunnen), race goodies voor de trackday, overnachtingen op een leuke plek om te rijden en veul naft (Antwerps dialect voor benzine).
@tjorque: met een Brian James schuttletrailer kom je een eind met 15K.

http://content.brianjames.co.uk/models/RS3-evo_1.jpg
@v60germany: nog een deurtje en wat ramen erin, en ik hoef geen tent meer mee te zeulen, handig 😀
Een Volvo 850R Estate, Nissan Silvia S15 Spec R en een Dodge 69 R/T Charger. Mocht er nog wat geld over zijn een Ford Sierra Cosworth 2wd (sedan dus) alle auto’s moeten voorzien zijn van sneller spul enzo👌
BMW 4GC (kids moeten ook mee) en een Wiesmann MF3 als klassieke cabrio voor trackdays.
@flutterby: schaalmodelletje dan van de Wiesmamn?
Daily: Mazda 6 Sportbreak 2.2
Track: Volvo 850, beetje aanpakken hier en daar (klassieke BTCC vibes)
Klassieke cabrio: BMW 325 E30.
Goeie vraag en ik ben bang dat ik zelfs geld ga overhouden, dus de trackday car heb ik dan toch maar wat luxer gedaan.
– Daily driver: 2e hands Tesla Model S (omdat daily drive op laatste restje olie die de aarde heeft niet verantwoord is).
– Cabrio: De 1990 SL300 24-klepper van mijn opa. Altijd binnen gestaan, ben er in getrouwd en is niet alleen begeerlijk vanwege zijn absurd mooie staat (ton gereden) maar ook wegens het familie verhaal.
– Track day: BMW e46 M3. Beetje zonde dus ik zal dan ook hoogst uitzonderlijk een track op gaan ;-)
Sam
Daily driver: Renault talisman Estate

Trackday: Ford Focus RS ( vorige generatie )

Klassieke cabrio: AC Cobra replica
Als sedan: een BMW E39 M5.
Beetje net exemplaar doet 40k.
Geen uitleg nodig verder.

Als trackday auto: Een Renault Megane RS, inn volledige Renault racing trim.
Doet een kleine 25k.

Dan blijft er nog 35k over voor een mooie oude klassieke cabriolet.
Dat gaat of een Saab 900 Aero worden of een Triump TR6.
Hou ik nog wat centen over ook nog.
@bmwmpower: e39 <3
Ik vind zo’n Giulia ook een pracht apparaat.
Dan als klassieke cabrio een Peugeot 504.
En als track-day car een Peugeot 205 1.9 GTi.
@Original_Arnoud: ik hoef mijn lijstje er niet meer bij te zetten, want ik zou het precies zo willen! Heerlijke garage lijkt me dat
@peugwow: of misschien dan toch een paar aanpassingen:

Daily: Giulia Veloce met alle dikke opties
Track: Peugeot 306 GTI dan wel 309 GTI (erg goede wegligging, veel potentie, wat minder erg om aan te passen dan een nette 205 GTI)
Cabrio: 205 CTI (en dan in erg mooie staat en lekker veel in toeren)
Daily: Ford Focus RS
Trackday: Alfa Romeo 4C
Classic: Triumph Spitfire
Volvo V60 polestar als daily specifiek deze: https://www.henkscholten.nl/nieuw-op-voorraad/volvo/v60/polestar-t6-367pk-aut8-awd-uniek_nieuw_onbekend/benzine/152459/
BMW 3 serie met 6 cilinder en trackday ombouw a 10k
En dan nog een mooie Triumph TR6 in British racing green.
@richirich: Wat een bom :o
Zoo… daar is genoeg voor te kiezen!

Voor de kleine ritjes een BMW i3 in donkerblauw
http://autovisie.nl/wp-content/uploads/2017/05/BMW-i3-Carbon-Edition-05.jpg

Voor de leuke ritjes een Lotus Elise
http://images.car.bauercdn.com/pagefiles/72398/lotus-elise-sprint-08.jpg

En voor ook leuke ritjes en vakantie een Mitsubishi L300 ‘Mudmonkey’ style
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/85/15/3d/85153d9636cd8b30a77ad72bd9650cdd.jpg

Vraag het me volgende week en de invulling is waarschijnlijk anders, maar in ieder geval wel zo’n soort combinatie! Elektrische shit, licht en wendbare shit met als laatst campervan shit!
@reactief: Altijd leuk dat meerdere fotolinks moeten worden goedgekeurd…

Een BMW i3
Lotus Elise
Mitsubishi L300
Tracktoy: Lotus Elise, cabrio: Range Rover Evoque convertible, Dailymotion driver: wat ik over heb besteed ik dan aan een saaie Duitser, Spanjaard Zweed, of Italiaan, maakt niet uit als er maar airco, cruise control, en een automaat in zit. En een radio. Een auto zonder radio is niks.
Voor de hobby:
Nissan Silvia s13
Voor dagelijks gebruik:
Bmw m5 e60
Voor de vakantie:
Transporter (kan je alles in kwijt )
@autofreaker: waar haal je de categorie vakantie vandaan?
@tenaci: Volgens mij heeft @reactief die categorie in het leven geroepen.

Daily: BMW M550d met de kop eraf. Speeltje: e46 M3. Cabrio: Alfa Romeo Spider
De 3 auto’s die ik al heb (RS2/E46 330Ci/R129 320) gaan natuurlijk niet weg. Dan zou ik nog een M3 CSL willen hebben en een S2 sedan. Mocht er nog wat over zijn; een R32 mk5.
De Giulia zou ook mijn daily zijn. Alleen dan wel de 180pk diesel met automaat. Gewoon lekker veel kilometers maken in comfort en style.

Mijn trackdayauto zou zijn een Renault Megane RS denk ik. Een auto die je van en naar het circuit kan rijden, veel plezier kan bieden op het circuit maar ook daarbuiten.

De klassieker zou zijn een slee van een Amerikaan. Een Cadillac Eldorado Convertible uit ’78. Linkerarm hangend naar buiten, rechterarm op het stuur en cruisen maar.
Als daily een citroen xm met de 2,5 diesel.

Als trackday auto een mazda mx-5

En dan heb ik nog meer dan genoeg geld over voor een mercedes sl600
@1audi1: Oh de vierdeurs moet nieuw zijn, dan een gulia natuurlijk
Daily: Laatste Saab 9-5 (ik moet nog steeds huilen als ik er een zie)

Trackday: Honda S2000

Classic: Corvette ’59
@tenaci: oh ja, die Saab is natuurlijk niet nieuw, maar nieuwer dan die worden ze niet (dan mag het wel toch?)
Daily: Mercedes C220d Estate
Cabrio: Mercedes SL R129
Trackday: BMW 125i M-Performance
Als daily zou ik de huidige Cadillac CTS nemen als het echt moet. Want eerlijk gezegd zie ik het nut niet in van een 4deurs voor iemand zonder kinderen maar dat terzijde.
Als track car een toyota MR of Lotus Elise.
En als klassieke cabrio een jaren 60 Chevrolet impala.
Daily: Mercedes E200;
Trackday: Mazda Miata
Klassieker: Mercedes 280SL (opknapper want lekkerder om daarna mee te rijden)
Daily: Ford Mondeo 2.2 TDCI Wagon (+/- 10K)
Cross-continental summer car: Mini JCW Coupé (+/- 16K)
Special occasion car: Alfa 4C spider (+/- 75K)

Spent :)
@jochempie: Maar als ik me aan de regels ga houden…

Daily driver: Volkswagen Polo GTI uit voorraad: 26K
Trackday auto
: Mazda MX-5 met Honda K24A swap
Klassieke cabrio: Mercedes-Benz R129 SL500 two-tone zilver/grijs pre-facelift.
Daily: golf 7.5R
Trackday: dezelfde golf 7.5R
Cabrio: mazda mx5 of honda S2000
Daily: BMW m5 e60
Trackday: BMW 330i e36/e46
Klassieker: BMW 325i carbio e30
Mercedes GL 500 (daily)
Mercedes 500E of 600SEL (fun)
Mercedes 500SL (mooi weer)
Daily: idem, de guilia.

Cabrio: alfa spider 2.0 veloce

Track: 155 dtm oid.
Mercedes-Benz C63 AMG W204
Renault Clio RS 2007
Alfa Romeo 4C
Golf GTD als daily
Golf 4 R32 als trackday
Golf 1 1.8 als cabrio
Megane RS Cup voor fun

Audi A4 avant 3.0 tfsi voor dagelijks gebruik.

Honda S2000 voor het mooie weer
@teuntjess: s2000 mag helaas niet (moet minimaal 25j oud zijn)
Bmw 4 gc diesel 60000
Bmw M3 e46 track 20000
Mercedes SL classic 20.000

Puur op basis van de eisen die gesteld werden.

Als ik de 100 k zelf mocht invullen

Dan een
X5 2015 daily €60.000
E30 track €5000
Porsche 911 targa 1980 €35000
Dagelijks vervoer: Renault Talisman stationwagen.

Het liefst zou ik de giulia kiezen maar met een groeiende kudde kinderen is een stationwagen wel makkelijk. Benzine en een zo zwaar mogelijke motor graag.

Trackday: porsche 944 s2.

Want daar pas ik goed in. Een mx5 is bijvoorbeeld te klein voor mij en een hardcore auto zoals lotus veel te hardcore.

Cabrio: w124.

Gewoon lekker cruisen met heerlijke 6 cilinder in het vooronder. Een w111 is helaas te duur maar die zou ik nog liever hebben.


Maar eigenlijk zou ik ten eerste geen nieuwe auto kopen, geen Trackday auto kopen en geen cabrio. Wat ik wel zou halen:

Dagelijks vervoer: w124 stationwagen (s124) 230E

Ruim, comfortabel, betrouwbaar en goedkoop om rijdend te houden. De 230 is de beste motor voor die auto. Daarbij helpt het dat ik er minimaal één in onderdelen op zolder heb staan.

Geen trackday auto maar een 4×4. Een G-klasse 230E.

Omdat een diesel onbetaalbaar is in de belasting. De 6 cilinder 280 is minder geschikt want die heeft een hoogtoerig karakter. En de 230 is sterk zat. Wel een lange uitvoering, 9 persoons op kenteken en uiteraard een 460. De enige echte. Maar eigenlijk wil ik de veel te slome 240d. Omdat het kan.

Ipv de cabrio wil ik dan een coupé. W114 280E graag.

Of een w123, maar de 114 heeft ook wel wat en ik heb al een w123 sedan staan. De 280 is volgens mij de ideale motor voor die auto. En het is gewoon een schitterend product.

Ik heb niet gekeken hoe duur alles is maar het zou makkelijk moeten gaan. Als bonus zou ik voor mijn vrouw een W116 450sel halen. Wit met lichtblauw interieur. We hebben niet voor niks een schuur besteld in een formaat dat er een W116 lang in past. Ja echt…
@lekbak: ik weet nog een adres waar ze een heuse W116 6.9 in metallic grijs te koop hebben staan..
@henkhupelschoten: er komt geen grijze auto bij mij in het hok. Dergelijke saaie kleuren mogen ze van mij houden…

Verder wel een leuk ding ja. Maar om heel eerlijk te zijn zou ik zelf niet voor een 6.9 kiezen zonder wat extra inkomen om het onderhoud te kunnen betalen. Zodra dat inkomen er is echter…
Daily: Mazda 6, schitterende wagen
Trackday: een oude w124 helemaal ombouwen met mijn broertje naar een DTM spec om die oude 80′ en 90’s feeling te ervaren.
Cabrio: regels zijn er om verbroken te worden, dus ik pak lekker de motor!

Volgende week een compleet andere lijst, ik vind alles leuk…
@2wheeler: dan kan je beter de w201 pakken. Niet alleen omdat dat de dtm auto’s waren maar ook omdat dat een veel betere basis is. Lsd, iets stuggere en lagere goodies op je onderstel schroeven en klaar ben je. De basis is erg goed namelijk. Ok, en de remmen en motor horen er ook bij maar dat spreekt voor zich.
@lekbak: ik twijfelde al, thanks! Dan de w201, ik vind alle “oude” Benzen ontzettende karakter bakken, mits juist uitgevoerd..
-Daily: 2008/2015 Volvo V70 D5
Top auto voor dagelijks gebruik.

-trackday: e39 BMW M5
Voor de fun!

-cabrio: BMW 325i cabrio 1986
Lekkere cruiser met mooie motor!
@autobahnknaller123: E39 ///M5 <3
Daily: Dacia logan nieuw (7k)
Trackday: Nissan R34 GTR uit UK (30k) + Ferrari 355 (59k) om vervolgens aan te klussen en trackready te maken…
Klassieke cabrio: Mazda MX5 ’92 (4k)
Als je het speelt, moet je het goed doen natuurlijk. Auto’s moeten wel op dit moment te koop staan als je het mij vraagt.
De Daily: Want dat moet wel in stijl natuurlijk.
https://www.autoscout24.nl/aanbod/bentley-arnage-6-8-v8-red-label-50-722km-benzine-blauw-35b72343-28c9-5738-e053-e350040a47bc?cldtidx=2
De Trackday/funcar: https://www.autoscout24.nl/aanbod/mazda-rx-8-v8-ls3-drift-car-benzine-geel-18cc9ed6-7f21-4403-8b6a-94f976d43eeb?cldtidx=11 Want dan kan ik leren driften en hij heeft een LS3, can’t beat that!
De klassieker: http://www.autotrader.nl/klassieker/chevrolet-suburban/1971/oosterwijk-belgie/7nnlx/chevrolet-suburban/?zoekopdracht=bouwjaar-tot-1995%7Cprijs-tot-19000%7Csorteer-op-prijsvolgorde-en-prijs-aflopend%7C4
Sterk genoeg om een aanhanger met race auto te trekken en ruimte genoeg om met wat maten op racevakantie te gaan oid.
Aanhanger voor de racer: https://www.marktplaats.nl/a/auto-diversen/aanhangers-en-bagagewagens/m1166591140-kantelbare-autoambulance-autotranssporter-2700kg-nieuw.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pos=15

50.000,- Daily
24.995,- Racecar
18.500,- Klassieker
2.950,- Autoambulance
96.445,- totaal
Wisselgeld is voor racebenzine en banden etc.
@E34M5Touring: “Als nieuw” telt ook. Vast wel een Arnage te vinden die daaraan voldoet.
Infinity Q50 400pk
Impreza Type-R
Mercedes SL500 R129
Daily: volgens de configurator kom ik uit op €70.452,- voor mijn samengestelde S3 sportback met bijna alles erop en eraan.
Zuinig als het moet, snel als het moet. Daar komt nog een stage 2 overheen van JD (3″ downpipe, 200cells sportcat en tot aan de einddemper milltek icm met chip) en vast nog meer dus hou het op +€5500 = €76.000,- voor de S3.

Trackday: mijn oude peugeot 106 1.3 rallye maar dan met een turbo. +-€5000.


Cabrio: Chevrolet Corvette.
300pk, achterwielaandrijving, sprekende kleur, roffelende v8, need i say more?!

€17.450,-

http://link.marktplaats.nl/m1161359113

?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=100102
@allesmetturbo: er zit geen turbo op je ‘vette.
Mini cooper S, Bmw 320i en een renault talisman
Een Giulia veloce van een jaartje oud
Een E36 m3 coupé met wat gewichtsverlies.
Een Cobra replica met een V8 van enkele jaartjes oud.
OK, ik ben er uit!
Nieuw: Mazda CX-5 TS+. Met wat toeters en bellen zo’n € 42.000
Circuit: Lotus Elise. Voor rond de 13.000 heb je al een leuke.
Cabrio, de echte yolo: Packard Super Eight Convertible, net geen € 40.000. Hier te koop: http://www.autotrader.nl/klassieker/packard-super-eight/1948/almelo/7k82x/packard-super-eight-convertible/

Japans, Engels en Amerikaans!
Ik hoef er niet over te dromen het staat al in m.n garage.

Dagelijkse auto:
MG ZT-T V8 X power Roush 440.
Trackday:
Austin Healey Lenham GT 560 kilo raceklasse 150 pk korte slag A serie.
Cabrio:
Mini 1972 1380 lamm kap 13″ wielen
Deseamed 110 pk.
Om naar grof vuil te gaan etc
Mini pick up 1275 /_ 90 pk
@lenhamgt: wow!..

Als in: kerel ik ben stinkend jaloers op je!
Als daily een Volvo V90 met de 254 pk T5. Als ik die een beetje configureer kom ik rond de € 77.000.

Trackday wordt een peugeot 106 Rallye met de 1.3 blokje. Die zijn met een beetje knutselwerk wel voor € 2000/2500 te vinden. https://www.autoscout24.nl/aanbod/peugeot-106-1-3-rallye-benzine-wit-8c5d5953-8bd3-0762-e053-e350040a8f6c?cldtidx=2

Ten slotte wordt de klassieker een Alfa Romeo Spider van 1991. Dan heb je rond de € 17.000 een mooi exemplaar. https://www.autoscout24.nl/aanbod/alfa-romeo-spider-serie-iv-benzine-rood-cf3c7bdc-bdde-4bd7-81b6-57e2e85974e8?cldtidx=12

Ik kom dan op ongeveer € 94.000 uit.
daily: bmw 440i gran coupe
track: bmw z3m coupe
cabrio: z4
BMW 520dA Sedan Luxury Line High Executive € 69.950,-
Subaru Impreza 2.0 WRX STi € 13.900,-
Fiat 500 Jolly € 14.888,-
————————————————————————————————
Totaal: €98.738,-

Het overige geld is vooral voor het onderhoud van de Scuubie

Linkjes:
BMW: http://www.kessels-automobielen.nl/autos/bmw/5_serie/bmw_5_serie_520da_sedan_luxury_line_high_executive_g30_nieuw_model-1688832.html
Subaru: http://www.bpoautomotive.nl/HA03.html
Fiat: https://www.duparc.nl/cars/165/500-jolly-topolino-cabriolet-summer-sale
Tering. Deze opdracht is MOEILIJK AF
Σ(⊙.⊙lll)

Mijn Daily: Edsel Corsair. Amerikaanse obscuriteit en dat in 1959. Jawel.  https:www.autoscout24.nl/aanbod/oldtimer-ford-corsair-1959-zeer-mooie-orgn-auto-benzine-groen-281edf9b-8f7c-463a-9d84-85836367b11c?cldtidx=11
Trackday: Honda NSX https://www.autoscout24.nl/aanbod/honda-nsx-3-0-v6-benzine-zilver-2ebde84e-1059-2e31-e053-e250040a857b?cldtidx=1. Tuurlijk een investeringsobject op wielen. Maar je mag/moet er eigenlijk ook mee rijden.
Mijn Cabrio: https://www.autoscout24.nl/aanbod/oldtimer-nissan-benzine-wit-19b7f8a7-1155-40a3-9197-725086a5d239?cldtidx=12 Een Mitsuoka ja! Ook heerlijk obscuur. Past bij iemand die van Japan en zijn gekke, soms bizarre cultuur houdt, als ik.
Voor dagelijks vervoer de Lexus NX 300h business line pro voor €57.995.
Voor track days de Toyota Supra twin turbo voor €18.995
Klassieke cabrio wordt de
TVR S3 S3C 2.9 V6 voor €16.900

Totaal: €94.890
Ik zou als daily voor een nieuwe Mazda 3 gaan.
Genoeg voor als je meestal in je eentje rijdt.
Ongeveer 34.000 euro

Als Trackday de nieuw Mazda MX5.
Puur en je kan er ook nog comfortabel mee naar het circuit.
Ook ongeveer 34.000 euro

Blijft er nog zo’n 32.000 euro over voor de klassieke cabrio.
Dat wordt dan de Peugeot 504 cabrio.
Valt me op dat niemand die nog heeft genoemd.
Prachtige klassieker die bewijst dat eenvoudige lijnen tijdloos zijn.
@bueno: @Original_Arnoud koos ook voor die fraaie fransoos.
159 station als daily
Lotus elise als trackday
Porsche 124 cabriolet
Daily: Jaguar XE +- €50.000
Trackday: Volvo 940 en dan ombouw tot driftauto +- €20.000
Klassieke cabrio: Fiat 1500 Cabrio
Daily driver: Fisker Karma
Trackday auto: Caterham Roadsport
Klassieke cabrio: Alfa Romea Spider (1966-1993)

met een korreltje zout 40K + 25K + 20K
Daily: CX-5 (of een tweedehands F-pace)
Track: MX-5
Klassieker: Cherokee Chief
2015 Range rover evoque 2.0l diesel. 2012 Lexus is250 V6 f sport . 1991 Peugeot cabrio 205 cti
Daily: A5 Sportback 3.0 TDI, Proline S. 65K

Al staat de werkelijke voorkeur momenteel letterlijk voor een 530e, toevallig in het zelfde budget als de A5. Qua model vindt ik de A5 nét iets mooier, puur emotioneel gezien. En daar draait dit lijstje tenslotte om…

Trackday: Clio RS ex-cup auto, want hothatch en volledig af-fabriek specs incl. sequentieel en de hele ratteplan erop. 15K

Oldtimer: gezien er nog 20K over is, een langdurig 10 jaren project als Porsche 911 RS bouwjaar 1973.

Om in 10 jaar tijd alle dagelijks beslommeringen ff te vergeten (naast natuurlijk wat trackdays in binnen en buitenland), maar wel in 10 jaar een auto te hebben staan die waarschijnlijk het gelijke budget van 100K al heeft bereikt. Maar als ie af is, dan is de tijd er ook om hem te gebruiken… man man, dromen is soms mooi hè!
Ferrari 360 Spider een rode uiteraard, met créma zetels en stuur
Fiat 850 Speciale in het geel
Kia Sportage sense-uitvoering in het zwart.
@scaglietti612: Vergeten dat de klassieker een cabrio hoort te zijn, doe dan maar een Fiat 500L uit pakweg 1970, vervang de 360 Spider door een coupé dan (kwestie van wat budget vrij te maken). Dus daily een Kia (prima auto’s), klassiek Fiatje en een Ferrari 360 Modena voor de trackdays (waarschijnlijk 1x per jaar en de rest van de tijd aan 70 op de buitenwegentjes).
Als 25-j cabrio: ik ben absoluut geen cabriofan dus dan maar een E34 M5 (http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=254654051). Moest je me echt onder schot houden en het dak moet eraf dan zou ik kiezen voor een Corvette C3 targa (neh, toch geen cabrio!)

Als trackday: Opgepepte Radical SR8 (http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=309380157)

Als daily nieuwe sedan: misschien wel een bescheiden Fiat Tipo (of stiekem een dikke 2dehands powersedan, gezien ik toch aan het dromen ben).
Nieuw: Ford Fiesta met panoramadak. Kost dat? Max 20k ofzo?
Track: moet dat? Nou, een ouwe 80s Japanse 4×4 (Patrol, Samurai, dat soort ongein), voor max 5k. Voor de offroad-track….
Cabrio: heb ik zomaar 75k te ‘besteden’. Ik zou dan al mijn moed bij elkaar rapen en op zoek gaan naar een pre-war cabriolet. En een zogenaamd ‘Underslung’ model. Dat zou een moeilijke zoektocht worden, maar zoiets komt al heel erg in de richting:
https://www.hemmings.com/classifieds/dealer/regal/unspecified/1865661.html

En dat eenmaal in bezit natuurlijk direct gaan dromen over een volstrekt onbetaalbare American Underslung twee-zitter roadster….. ;-)
@rob:
American Underslung roadster, uit 1914. Laag, de grote wielen, die fenders, het lichtblauw, witte banden, de glimmers; dit is het gewoon he-le-maal:
https://c1.staticflickr.com/6/5515/9657403364_af2fe1be3d_b.jpg
Daily: Talisman sedan
Track: Mégane RS Trophy
Classic: Porsche 356 (replica)
Daily driver
 (Nieuw, minimaal 4 deuren en 4 zitplaatsen)
Trackday auto
 (vrij in te vullen)
Klassieke cabrio (minimaal 25 jaar oud)


Hellaas.

Spelregels gooit roet in mn eten.

Met een 159 sw ben ik gelukkig. En het rest van het geld?
Gebruik ik voor een onvergetelijke route trip (around the world with a 159)
Daily wordt voor mij een Golf GTI, lekker praktisch en snel. Voor op het circuit een M3 want je moet natuurlijk wel vooraan mee kunnen doen😇 en een klassieke cabrio moet voor mij een Mercedes zijn. Jammer dat de Pagode dan ruim boven budget ligt, de R107 is niet mijn favoriete SL dus dan kom ik uit op een vroege R129 Mercedes 500SL, deze zijn gelukkig net 25 jaar oud en goed te betalen.
Dagelijks: BMW 330d touring (e91) zonder m opsmuk.
Zondag cruiser: VW Golf 2 Rallye G60.
Voor de vrouw: Abarth 595C.
Gewoon een RS3 sedan. Is een daily, een speeltje en wordt vanzelf een klassieker.
Ik denk dat ik een te dure smaak heb voor dit spelletje.
Bij een Alfa Romeo 2000 touring was mijn geld al op.

Dus die en een fiets.
Uiteindelijk uitgekomen op:

Daily: A45 AMG.
Track: Mini Cooper JCW.
Klassieker: Citroën Mehari.

60k+18k+10k=880000
Hou ik nog wat geld over voor wat extra opties op de AMG.
Ik ga valsspelen, een nieuwe daily vind ik zinloos. Nooit gedaan en zal ik nooit doen. Een Volvo 940 Limited Edition LPT estate graag. Simpelweg omdat ik dan eeuwig een oerdegelijke, praktische en naar mijn mening heerlijk rijdende auto heb. De MG mag blijven voor de fun. Dan blijft er nog één auto over. Dat wordt ofwel een Jaguar XJ V12 Coupé of een jaren ’60 Cadillac Convertible (zwart met zwarte bekleding graag).
@mgmgb: En ja, daar zit ook geen trackday auto bij, of je moet de MG meetellen (doe ik niet). Ik heb dan ook een absoluut broertje dood aan trackdays. Lekker rondkarren over B-wegen vind ik veel leuker.
-Daily: audi RS6
-track car: integra type R
-cabrio: Bmw e30 cabrio
Daily: Ford Fiesta ST 180

Track: Ford Focus RS500

Classic: Ford Escort Cosworth

En hoezo alleen Ford!?
Omdat ik van mening ben dat Ford de beste stuurman’s auto’s maakt!!
1. BMW E34 M5
2. Alfa Romeo 147 GTA
3. Audi R8 4.0
Daily: Seat Leon ST Cupra 300 handbak met bucketseats en wat andere opties, laten we het afronden op 48k. Moet een ST zijn anders kunnen de kinderen niet mee.

Trackday: Porsche Cayman met klimrek, aangepast onderstel en wat andere goodies. Wel straatlegaal houden natuurlijk :) 35k is reëel

Klassieke cabrio: moet ook vierzits, want touren op zondag met het hele gezin. Eerste wat in me opkomt binnen de resterende 17k is een Saab 900 Turbo Cabrio of een BMW E30 325i Cabrio (geen Baur!). Of zou een Peugeot 504 Cabriolet lukken?
@casperh: Een perfecte V6 Ti gaat niet lukken, maar een 2.0 importeren met ‘wat werk’ lukt net:

https://www.autoscout24.nl/aanbod/peugeot-504-cabriolet-benzine-rood-f4c5514b-7212-9f21-e053-e250040a056f?cldtidx=3
Trackday auto: Maserati 4200 GT à €24.875
Klassieke cabrio: Chevy Camaro Rally Sport Cabriolet Mod uit ’68 à €22.500
Voor de daily heb ik dan nog €52625 over.. Een kale 330i touring en met nog €2000 over even langs de tuner…
Nieuwe daily: MB E250 met premium plus pack, in elegance uitvoering (69k)
Trackday auto: Nissan 350z (2004, 14k)
Klassieke cabrio: Ford Mustang (eentje tussen ’64 en ’73 voldoet, 17k).

De Mustang zal nog wel een beetje werk hebben voor dat geld maar dat betaal ik dan zelf wel ;)
Daily; BMW M140i (60k)
Trackday; Lotus Elise S2 (20k)
Klassieke cabrio; MG B (10k)

Hou ik nog 10k over voor een Harley Davidson Streetrod 😊
Pontiac Aztek
SSangYong Rodius
Nissan Micra
Bmw m3 GTS, BMW M5 E60 en een Bmw 135i
Daily: Renault Megane RS250
Trackday: Honda S2000
Klassieke cabrio: BMW 2002 baur

Houd ik zelfs nog budget over
Niet dat iemand dit nog leest, maar here we go.

Over de daily twijfel ik. Zo’n sportief rijdende Giulia met 280pk is zoals ik hem ongeveer zou nemen, maar ik vind de kofferklep niet mooi. Hij is wel voordeliger dan m’n uiteindelijke keuze, maar door de inzetbaarheid van een circuitauto eigenlijk weer te duur.

De daily moet iets functioneels hebben. Zonder de beperking van deze vraagblog zou het iets worden als 340i, 2010 Range Rover, V70R mk1. En nu heb ik ook de beperking van een budget. De configurator van deze daily heb ik namelijk al eens doorgenomen, maar nu word ik gedwongen kritischer te zijn. Dus:

Volvo V90 Cross Country D5
Helaas geen vijfcilinder meer, maar wel: dagelijks inzetbaar, veel koppel, luchtvering met gewenste bodemvrijheid (slechts 19mm minder dan een XC90). Daarbij goodies als HUD, high-beam LED, schuifdak, Four C luchtvering achteras en een wegklapbare trekhaak. Met Polestar chip naar 200pk/440Nm. Circa 76k.

Mercedes-Benz R129 SL280/300
Een cabrio >25 jaar oud is een gemakkelijke. Hoewel een F355 Spider de droom cabrio is, is die natuurlijk veel te duur. Een goede tweede is een auto uit de gloriedagen van Mercedes-Benz, met dat indrukwekkende front en prachtige dashboard. Two-tone, zescilinder, 15-gaats wielen. Circa 15k.

BMW E36?
De trackdaycar is een moeilijke. Vanwege het beperkte budget is een Focus RS mk1 (ad 15.000) te duur. Een E46 330Ci is dat niet. Een E36 lonkt ook. Een beetje opknappen, wat onderstelafstemming en de juiste banden. Het gaat om de lol. Voor 10k ben ik vast klaar. Welke het wordt, weet ik niet.
@phaeton: De Volvo moest dus een D4 met Polestar chip zijn.
@phaeton: Wij lezen altijd mee! Goede keuzes (en als een van de weinige hield je je aan de richtlijnen ;))
VW Up! Als daily, ik heb tenslotte weinig woon-werk km’s en dit is een lekkere stoeprand mobiel voor in de stad. Een gele RS4 B5 met wat aanpassingen als track/autobahn speeltje en een MX-5 van 92 als toer wagentje.
@willeme, wat is dat nou weer? Je weet dat ik nooit voor nieuw zal gaan!
Maar 100k, dat moet wel lukken om e.e.a. te realiseren.
Daily: tja, in het kader van het nieuwe werken hoef ik niet meer zo vaak te forensen, maar als ik op pad moet, dan zijn het meteen ook grote afstanden, dus het moet heerlijk rustig rijden. Ik opteer in deze categorie voor een E31 850i van circa €40.000,- (all-in). En aangezien het dan een exemplaar is met weinig km en gebruikssporen nihil zijn, geldt dat imo ook als “nieuw”.
Voor de (kleine) boodschappen om de hoek: Microlino met een prijsindicatie van circa €12.000,- (naar verwachting in 2018 op de markt).

Trackday: met wat aanpassingen is de E39 523i hier wel geschikt voor te maken. Al is het maar voor de garbage run. Kosten van prepareren en rijdend houden: max €10.000,-.
Aangezien ik toch niet zo’n racer ben (anders dan lekker doorhalen op dijkweggetjes en op andere leuke landelijke weggetjes), is een leuke Renault R5 Alpine Turbo met een prijs van circa €16.000,- (staat een te koop bij een particulier hier) een betere optie.

Klassieker: tja, ik heb nogal eens last van hooikoorts, dus als het weer prima is om met de kap naar beneden te rijden, moet die bij mij dus juist gesloten blijven. Geen cabrio/roadster voor mij dus. Maar voor max €30.000,- kan ik wel wat vinden…een zeldzame Alpine A310 met 1600 motor bijvoorbeeld. Of zal ik toch maar voor een Isetta gaan? Heeft ook een open dakje. Dan komt die Microlino er uiteraard niet…
@e1000bmw523i: Oh, de daily moest een 4-deurs zijn? Dan maar een in nieuwstaat verkerende E38 750i met een maagdelijke kilometerstand… Ook geen straf. En ik houd wat wisselgeld over.
Renault talisman station
Peugeot 106 dimma
Peugeot 404 cabrio
Als het niet nieuw hoeft zou ik als
dagelijks een Mercedes 600 SEL
Traickday zelf een railbuggy bouwen
En als oldtimer een pre-war brit
Daily: Peugeot 508
Trackday: Ford Escort Cosworth 4×4
Classic Cabrio: BMW e30
@willeme Met het risico dat het dagenlang nadenken onopgemerkt verdergaat, toch het resultaat van mijn zoektocht. Er zaten zoals diverse reaguurders terecht opmerkten wat regels aan verbonden die persoonlijke voorkeur in de weg staan, maar met creativiteit komt men een heel eind:

Gloednieuwe daily:
Lang getwijfeld tussen Superb Combi 280 en GTD variant. Talisman ook naar gekeken, maar ben erg bang dat die nét een stukje sportiviteit mist. Met wat opties kom ik nét over de 65k uit met een rode Superb combi met zwarte accenten:
http://configurator.skoda.nl/samenvatting?code=INGCB

Oldtimer cabrio:
Dit is er dus eentje waar ik persoonlijk niet zo veel mee heb. Cabrio an sich zie ik al meer als een beperking dan een verrijking, en dan moet ‘ie ook nog eens uit een technologisch achtergesteld tijdperk komen. Derhalve de volgende keuze:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/oldtimer-others-striker-cabrio-benzine-geel-e2149453-606a-b422-e053-e350040af270?cldtidx=14
Oldtimer kitcar, vink ik allebei de voorwaarden maar mooi af. En dat voor minder dan 10k. Hou ik nog 25k over.

En dan. Trackday heb ik erg over moeten twijfelen. Analoog is een pré, en heb destijds erg genoten van de 205 1.9 GTI die ik heb gehad. Maar achterwielaandrijving is erg lekker, en wat meer power bij de handling is ook wel uitdagend. Ik kwam laatst langs een video die een Z4 (M) coupe bestempelde als een van de beste semi-analoge handbak-RWD auto’s. Ik heb nog even zitten kijken naar een 135i, maar die zijn nét wat zwaarder en zit een turbo op. Dus atmosferische 3.0i Z4 coupé it is.
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/m1175241014-bmw-z4-coupe-3-0si-executive-m-pack-navi-xenon.html

En dan tot slot, als we de oldtimer en de gloednieuw restricties weghalen:
Daily: RS4 avant (B7) ± 28k
Track: R8 4.2 ± 55k
Cabrio: dan de Z4, maar dan ‘gewoon’. ± 22k. Heerlijk voor de buitenwegen qua cabrio.

Dacht eerst aan een R8 spyder. Maar dat gaat met dit budget niet lukken. Ook nog een 997 2S cabrio overwogen, maar ik ben bang dat het dak eraf afbreuk doet aan die auto. Denk dat de balans zo het beste is.

Groet!
@kroverbeek: Wij lezen altijd mee ;).

Die regels zijn juist de uitdaging. Dat is het hele idee van het spelletje. En ik moet zeggen dat je het uitstekend hebt gedaan ;). Skoda Super 280 is inderdaad de beste value nieuw en die Z4 Coupe is wel erg gaaf! Nice!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).