
Dik 44 miljoen Dollar bracht de veiling op in totaal, een nieuw record. 96 procent van de aangeboden auto’s werden verkocht. Dus de markt voor klassiekers en supercars, is nog lang niet dood. Dit waren de goudhaant…euhm…goudkwartels?
Het is weer augustus, dus tijd voor een nieuwe Quail in het immer warme Californië. De bosbranden ten spijt gaat de show ook dit jaar weer gewoon duur door. Inmiddels is het evenement uitgegroeid tot een de facto beurs voor bouwers van supercars, hypercars, restomods en andersoortig gaaf spul. Als je geen perskaart hebt, is het echter ook gigantisch duur geworden om aanwezig te zijn. Een aangelegenheid voor de happy few dus.
Enfin, wij zijn, zeker in de zomerperiode, natuurlijk vooral blij met echt autonieuws. Dat is tegenwoordig immers spaarzamer en spaarzamer aan het worden, zo lijkt wel. Of lijkt dat alleen omdat al die elektrische CUV’s zo veel op elkaar lijken? Hoe dan ook: aan de top van de markt is er in ieder geval nog wel lol te beleven. De miljoenen kostende one-offs en few-offs vliegen je om de oren. En ze zijn allemaal doorgaans al verkocht voordat ze gemaakt zijn.
Voor mensen die het feestje aanstekelijk vinden, is er ook ruimte om meteen de teentjes in het zwembad te dippen. Bonhams organiseert namelijk een veiling tijdens het evenement. Dit jaar werd er voor 44,7 miljoen Dollar aan autospul afgehamerd. Hoewel het meerendeel daarvan voor rekening komt van Bugatti’s. We nemen de top 10 even kort met je door.
- Bugatti Divo – 8.557.500 Dollar
- Bugatti Chiron Super Sport – 4.460.000 Dollar
- Bugatti Chiron Pur Sport – 3.985.000 Dollar
- Apollo Intensa Emozione ‘Ocean Dragon’ 3.442.500 Dollar
- Pagani Huayra Roadster – 3.305.000 Dollar
- Pagani Huayra R – 3.030.000 Dollar
- Koenigsegg Regera – 2.700.000 Dollar
- Audi Sport Quattro S1 E2 – 1.765.000 Dollar
- Ferrari 250 GT Europa – 1.512.000 Dollar
- Alfa Romeo 6C 2300 B Mille Miglia Berlinetta
Een eclectisch gezelschap dus, waarbij met name recente exoten aan de absolute bovenkant van de markt het goed lijken te doen. De Audi is ook opmerkelijk, hoewel enkele dikke Duitsers uit de 80s de afgelopen jaren inderdaad geëxplodeerd zijn in prijs. Denk ook aan de Hammers van AMG. Hoewel er nog één sixties Ferrari in de lijst staat, lijkt dat niet meer de heetste waar te zijn. Of in ieder geval niet wat nu aangeboden en gekocht wordt. Hieronder voor je nieuwsgierigheid een plaatje van de Apollo Oceaan Draak.

Wat zou jij doen, met 44,7 miljoen? Laat het weten, in de comments!





De top van oude Ferrari modellen is wel geweest denk ik. De jongens die daar 10/20 miljoen voor betalen lopen allemaal richting de 80 . Het gros van ‘jeugdigere’ verzamelaars wil iets functionelers en er ook nog met enige regelmaat mee rijden. De veilingprijzen voor de Pagani’s vallen me wat tegen .
Nou deze jongen van 42 koopt liever een Ferrari 250 GT dan een Divo of Chiron. Dat nieuwerwetse spul doet me echt niks.
….een feestje bouwen en mijn geld op doen !
1¾ miljoen euro (plus veilingkosten en belastingen) voor een Audi Quattro S1. Bizar.
Een auto die echt wat kan goedkoper dan de showpony’s, het is inderdaad bizar.
Moet er nog steeds een beetje aan wennen dat de veilingen tegenwoordig gedomineerd worden, op de laatste 2,5 uit het lijstje na, door redelijk modern spul. Dat kun je toch ook gewoon verkopen? Enfin, ga richting boomer leeftijd dus mijn beperkte aanpassingsbereidheid zal me wel parten spelen. OT; graag de 250
Tja, de oudere autos hun publiek begint denk ik toch niet meer in staat te zijn ze te rijden ofzo kwa leeftijd?
De Alfa Romeo 6C 2300 B Mille Miglia Berlinetta is by far de meest bijzondere. Een feest zo’n auto.
De apollo schijnt gegaan te zijn naar Steve Hamilton vd Hamilton collectie, die zullen we dus tzt als die weer werkt genoeg zien op de socials gelukkig!