Maak kennis met de 770 pk sterke GTstreet RS

Auteur: , 26 Reacties

Een 911 Turbo S is snel, maar niet per se snel genoeg.

Het Duitse TechArt warmt zijn fans alweer een poos op met teasers voor de zogenaamde GTstreet RS. De gruwelijk krachtige Porsche 911 moet zijn officiële debuut begin maart maken op de Geneva International Auto Show, maar voordat het zover is, toont het bedrijf zijn nieuwste creatie alvast aan de wereld. En lieve help, wat is het een geniale machine.

De GTstreet RS is een monsterlijke wagen, gebaseerd op de 911 Turbo S. Hoewel de auto een vrij krankzinnig exterieur heeft (daar komen we later op terug), is het voornamelijk te doen om de krachtbron van het beest. De 3,8-liter zescilinder die normaliter een meer dan voldoende 580 pk produceert, wordt door TechArt nog eens extra uitgeknepen. Dankzij de ‘Powerkit’ van het bedrijf en een stel nieuwe VTG turbo’s komt het totaal uit op 770 pk en 920 Nm. Als gevolg schiet de auto in 2,5 seconden naar de 100 km/u. In 8,1 seconden tikt de GTstreet RS de 200 km/u aan. Zijn topsnelheid is elektronisch gelimiteerd tot 340 km/u, maar 360 km/u schijnt mogelijk te zijn. Lachen.

Zoals gezegd is ook de buitenzijde van de uitgedikte 911 een blikvanger. TechArt heeft de koets van de Turbo S naar eigen zeggen flink lichter weten te maken door een bootlading aan carbon te gebruiken. Tegelijkertijd zijn deze onderdelen scherp vormgegeven. Het bedrijf heeft de auto o.a. nieuwe voor- en achterbumpers gegeven, evenals luchtroosters, een actieve voorspoiler, een massieve achterspoiler, luchtinlaten en een dikke diffuser. Een nieuw uitlaatsysteem met vier knalpijpen zorgt voor het betere geluid. De binnenkant is vrijwel in zijn geheel bedekt in alcantara.

TechArt heeft nog niet duidelijk gemaakt hoeveel de GTstreet RS moet kosten. Wel weten we dat er niet bepaald veel exemplaren gemaakt zullen worden. TechArt maakt slechts 10 stuks van de krachtige wagen.



26 reacties

Het is bijna vakantie in Italie, net voor de vakantie hebben ze nog een voordeelactie, kijken HIER!
De tering! Lekker zeg
Spectaculair apparaat

Petje af voor de technici bij Porsche…

Maar in hermt verleden waren ze een stuk mooier
Ziet er niet uit, maar dat is mijn mening. De prestaties zijn wel te pruimen daarentegen!
Wat een kermismobiel. Zo zonde van het schitterende ontwerp.
@erce: Het is nu ook niet dat de originele nog enigzins stijlvol overkwam…
Heer-lijk! goed begin van het weekend zo! (Al mogen we nog even…)
Wat een acceleratie!! Maar mooi vind ik het niet
Ik wil niet zeuren hoor, maar het zijn “maar” 720 pk.
@ikkeook: 770 😉
@audiwaus: Niet volgens de TechArt brochure. Daar staat toch echt 720 pk.
@ikkeook: raar dat dit dan hier staat. want de van 0 naar 100 en de van 0 naar 200 tijden kloppen ook niet met wat de brochure zegt🤔
@audiwaus: Die zijn volgens de brochure inderdaad anders. Maar goed, of ik nu in 2,5 of 2,7 seconden naar de 100 knal is om het even.
Wel apart dat ze hier nu pas mee naar buiten komen. De nieuwe 911 Turbo staat al klaar.
@gandini: Ik vermoed dat dit soort aanpassingen vaker door de 2e dan door de 1e eigenaar gedaan worden. De eerst wil de nieuwste, de 2e de snelste. En je fabrieksgarantie op een gloednieuwe auto van dik 2 ton te grabbel gooien doen ook niet veel mensen. Op een 3 jaar oud model is de meeste afschrijving al gedaan, dus is het risico een stukje kleiner. Daarnaast is het natuurlijk ook een rijdende reclamezuil en zullen ze in de praktijk meer verdienen met chipjes en uitlaten voor de mindere broerders van de Porsche familie.

De nieuwe Turbo moet nog uitkomen, voor dat de ECU gekraakt en geoptimaliseerd is ben je toch zomaar een jaar verder. Mogelijk staat die dan ook volgend jaar pas op Geneve.
@dutchdriftking: Daar heb je wel een punt ja.
@gandini: true!
De velgen zijn afschuwelijk, de rest is gaaf!
In Olive Grün, een van de mooiste kleuren voor een Porsche. Doe mij er maar 1.
Vette bak alleen jammer van die kleur.
Ideale dealerauto. Niet mijn smaak, om het met een understatement te zeggen.
Wat een gruwelijk beest!
Lijkt vooral CFRP gebruikt te zijn ipv ‘gewoon carbon’?
@ralfast: CFRP is ook wat jij noemt “gewoon carbon”.
Hierbij hebben ze epoxy en koolstofvezels in een mal geperst zonder specifieke richting van de vezels, maakt het een stuk goedkoper en ziet er gaaf uit.
Als je er dan toch voor gaat, is dit wel dé manier. Heel dik!
Lekker! Ik wil hem wel! En ik heb geen reet met Porsches eigenlijk in die zin, maar deze is wel dik!
De motor prima, verder te extravagant. Al doet Gembella ’t meestal nog iets erger. En deze wisselt de verzetten met de PDK. Manueel graag, dan wordt ’t de RtR van Ruf 🤩

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).