• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Maak kennis met de 770 pk sterke GTstreet RS

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 22 februari 2019 om 11:18 – 26 Reacties

Afbeelding Maak kennis met de 770 pk sterke GTstreet RSAfbeelding Maak kennis met de 770 pk sterke GTstreet RSAfbeelding Maak kennis met de 770 pk sterke GTstreet RSAfbeelding Maak kennis met de 770 pk sterke GTstreet RSAfbeelding Maak kennis met de 770 pk sterke GTstreet RSAfbeelding Maak kennis met de 770 pk sterke GTstreet RSAfbeelding Maak kennis met de 770 pk sterke GTstreet RSAfbeelding Maak kennis met de 770 pk sterke GTstreet RS

Maak kennis met de 700 pk sterke GTstreet RS
Een 911 Turbo S is snel, maar niet per se snel genoeg.

Het Duitse TechArt warmt zijn fans alweer een poos op met teasers voor de zogenaamde GTstreet RS. De gruwelijk krachtige Porsche 911 moet zijn officiële debuut begin maart maken op de Geneva International Auto Show, maar voordat het zover is, toont het bedrijf zijn nieuwste creatie alvast aan de wereld. En lieve help, wat is het een geniale machine.

De GTstreet RS is een monsterlijke wagen, gebaseerd op de 911 Turbo S. Hoewel de auto een vrij krankzinnig exterieur heeft (daar komen we later op terug), is het voornamelijk te doen om de krachtbron van het beest. De 3,8-liter zescilinder die normaliter een meer dan voldoende 580 pk produceert, wordt door TechArt nog eens extra uitgeknepen. Dankzij de ‘Powerkit’ van het bedrijf en een stel nieuwe VTG turbo’s komt het totaal uit op 770 pk en 920 Nm. Als gevolg schiet de auto in 2,5 seconden naar de 100 km/u. In 8,1 seconden tikt de GTstreet RS de 200 km/u aan. Zijn topsnelheid is elektronisch gelimiteerd tot 340 km/u, maar 360 km/u schijnt mogelijk te zijn. Lachen.

Zoals gezegd is ook de buitenzijde van de uitgedikte 911 een blikvanger. TechArt heeft de koets van de Turbo S naar eigen zeggen flink lichter weten te maken door een bootlading aan carbon te gebruiken. Tegelijkertijd zijn deze onderdelen scherp vormgegeven. Het bedrijf heeft de auto o.a. nieuwe voor- en achterbumpers gegeven, evenals luchtroosters, een actieve voorspoiler, een massieve achterspoiler, luchtinlaten en een dikke diffuser. Een nieuw uitlaatsysteem met vier knalpijpen zorgt voor het betere geluid. De binnenkant is vrijwel in zijn geheel bedekt in alcantara.

TechArt heeft nog niet duidelijk gemaakt hoeveel de GTstreet RS moet kosten. Wel weten we dat er niet bepaald veel exemplaren gemaakt zullen worden. TechArt maakt slechts 10 stuks van de krachtige wagen.

Ook interessant!

  • Porsche 911 Turbo kust Peugeot 206 in Friesland/Groningen
  • BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
    BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
  • Porsche viert een feestje met deze 911 Turbo S
  • Porsche 911 Turbo S Lightweight Package is sneller dan Tesla

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 991, geneve-2019, Porsche, techart, tuning, turbo, turbo-s

Vorig bericht: « CUPRA’s nieuwe crossover is de Formentor
Volgend bericht: Hier is de vernieuwde Volvo XC90 »

Lees Interacties

Reacties

  1. g60gti zegt

    22 februari 2019 om 11:25

    De tering! Lekker zeg

    Login om te reageren
  2. wahltiroler zegt

    22 februari 2019 om 11:29

    Spectaculair apparaat

    Petje af voor de technici bij Porsche…

    Maar in hermt verleden waren ze een stuk mooier

    Login om te reageren
  3. denniss00 zegt

    22 februari 2019 om 11:37

    Ziet er niet uit, maar dat is mijn mening. De prestaties zijn wel te pruimen daarentegen!

    Login om te reageren
  4. erce zegt

    22 februari 2019 om 11:41

    Wat een kermismobiel. Zo zonde van het schitterende ontwerp.

    Login om te reageren
    • cossiekiller zegt

      22 februari 2019 om 11:45

      @erce: Het is nu ook niet dat de originele nog enigzins stijlvol overkwam…

      Login om te reageren
  5. matthijs_vangarderen zegt

    22 februari 2019 om 11:43

    Heer-lijk! goed begin van het weekend zo! (Al mogen we nog even…)

    Login om te reageren
  6. mats106rallye zegt

    22 februari 2019 om 11:50

    Wat een acceleratie!! Maar mooi vind ik het niet

    Login om te reageren
  7. ikkeook zegt

    22 februari 2019 om 11:51

    Ik wil niet zeuren hoor, maar het zijn “maar” 720 pk.

    Login om te reageren
    • audiwaus zegt

      22 februari 2019 om 18:45

      @ikkeook: 770 ?

      Login om te reageren
      • ikkeook zegt

        22 februari 2019 om 20:00

        @audiwaus: Niet volgens de TechArt brochure. Daar staat toch echt 720 pk.

        Login om te reageren
        • audiwaus zegt

          22 februari 2019 om 20:12

          @ikkeook: raar dat dit dan hier staat. want de van 0 naar 100 en de van 0 naar 200 tijden kloppen ook niet met wat de brochure zegt?

          Login om te reageren
          • ikkeook zegt

            22 februari 2019 om 21:48

            @audiwaus: Die zijn volgens de brochure inderdaad anders. Maar goed, of ik nu in 2,5 of 2,7 seconden naar de 100 knal is om het even.

            Login om te reageren
  8. gandini zegt

    22 februari 2019 om 11:56

    Wel apart dat ze hier nu pas mee naar buiten komen. De nieuwe 911 Turbo staat al klaar.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      22 februari 2019 om 12:12

      @gandini: Ik vermoed dat dit soort aanpassingen vaker door de 2e dan door de 1e eigenaar gedaan worden. De eerst wil de nieuwste, de 2e de snelste. En je fabrieksgarantie op een gloednieuwe auto van dik 2 ton te grabbel gooien doen ook niet veel mensen. Op een 3 jaar oud model is de meeste afschrijving al gedaan, dus is het risico een stukje kleiner. Daarnaast is het natuurlijk ook een rijdende reclamezuil en zullen ze in de praktijk meer verdienen met chipjes en uitlaten voor de mindere broerders van de Porsche familie.

      De nieuwe Turbo moet nog uitkomen, voor dat de ECU gekraakt en geoptimaliseerd is ben je toch zomaar een jaar verder. Mogelijk staat die dan ook volgend jaar pas op Geneve.

      Login om te reageren
      • gandini zegt

        22 februari 2019 om 12:24

        @dutchdriftking: Daar heb je wel een punt ja.

        Login om te reageren
        • lekkaah zegt

          22 februari 2019 om 22:29

          @gandini: true!

          Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    22 februari 2019 om 12:09

    De velgen zijn afschuwelijk, de rest is gaaf!

    Login om te reageren
  10. thezonda zegt

    22 februari 2019 om 12:10

    In Olive Grün, een van de mooiste kleuren voor een Porsche. Doe mij er maar 1.

    Login om te reageren
  11. focusrs1 zegt

    22 februari 2019 om 12:16

    Vette bak alleen jammer van die kleur.

    Login om te reageren
  12. 100octane zegt

    22 februari 2019 om 12:29

    Ideale dealerauto. Niet mijn smaak, om het met een understatement te zeggen.

    Login om te reageren
  13. thomashofman1 zegt

    22 februari 2019 om 13:29

    Wat een gruwelijk beest!

    Login om te reageren
  14. ralfast zegt

    22 februari 2019 om 13:33

    Lijkt vooral CFRP gebruikt te zijn ipv ‘gewoon carbon’?

    Login om te reageren
    • Foramen zegt

      22 februari 2019 om 20:05

      @ralfast: CFRP is ook wat jij noemt “gewoon carbon”.
      Hierbij hebben ze epoxy en koolstofvezels in een mal geperst zonder specifieke richting van de vezels, maakt het een stuk goedkoper en ziet er gaaf uit.

      Login om te reageren
  15. tonioqv zegt

    22 februari 2019 om 13:38

    Als je er dan toch voor gaat, is dit wel dé manier. Heel dik!

    Login om te reageren
  16. ghost zegt

    22 februari 2019 om 13:44

    Lekker! Ik wil hem wel! En ik heb geen reet met Porsches eigenlijk in die zin, maar deze is wel dik!

    Login om te reageren
  17. hotze zegt

    22 februari 2019 om 17:21

    De motor prima, verder te extravagant. Al doet Gembella ’t meestal nog iets erger. En deze wisselt de verzetten met de PDK. Manueel graag, dan wordt ’t de RtR van Ruf ?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North