• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Maken of kraken? De Aston Martin V12 Vanquish Shooting Brake

Auteur: machielvdd, gepost 11 augustus 2025 om 14:11 – 25 Reacties

Ian Callum heeft een shooting brake-variant ontworpen van de V12 Vanquish.

Een Aston Martin Vanquish Shooting Brake, die kennen we al. Deze is ontworpen door Zagato en gebaseerd op de laatste Vanquish. We krijgen nu echter een shooting brake voorgeschoteld op basis van de V12 Vanquish. De eerste generatie dus.

In 2023 kregen we al één plaatje van deze auto te zien, maar nu is er eindelijk meer beeldmateriaal. Dit zijn niet zomaar renders van een willekeurige Instagrammer, dit design is afkomstig van Ian Callum himself. Inderdaad, de man die destijds de V12 Vanquish ontwierp.

Aston Martin V12 Vanquish Shooting Brake

Als je goed kijkt zie je meer verschillen met de originele V12 Vanquis dan alleen de daklijn. Deze shooting brake is namelijk gebaseerd op de Vanquish 25. Dit is de gemoderniseerde versie van de V12 Vanquish, die Ian Callum in 2020 presenteerde. Deze heeft niet alleen een opgefrist design, maar ook een nieuw onderstel, een nieuw uitlaatsysteem en (optioneel) een nieuwe automaat.

Aston Martin V12 Vanquish Shooting Brake
Aston Martin V12 Vanquish Shooting Brake

Gaat deze V12 Vanquish Shooting Brake ook echt gebouwd worden? Dat ligt aan de vraag. Het zijn nu alleen nog renders, maar als je interesse hebt kun je contact opnemen met Callum Designs. Ian Callum heeft zelfs een C-X75 straatlegaal gemaakt, dus een Vanquish Shooting Brake moet ook wel lukken. Geen zin om contact op te nemen met Ian Callum? Dan mag je ook de reacties laten weten of deze auto wel of niet gebouwd moet worden!

Ook interessant!

  • Aston Martin onthult geluid van nieuwe Vanquish
    Aston Martin onthult geluid van nieuwe V12 Vanquish
  • Stel de Aston Martin Vanquish van je dromen samen
  • Dakloze Aston Martin V12 Speedster is heel gaaf gekkenwerk
  • Dit is de nieuwe Aston Martin Vanquish, met 835 pk

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, shooting-brake, vanquish

Vorig bericht: « Man belandt in bureaucratische hel na verkeerd invoeren kenteken
Volgend bericht: Belgische overheid veilt een échte Ferrari 430 Scuderia »

Lees Interacties

Reacties

  1. ra-smit zegt

    11 augustus 2025 om 14:18

    Prachtig!

    Login om te reageren
  2. mashell zegt

    11 augustus 2025 om 14:25

    Meer driedeurs hatchback dan shooting brake maar omdat het op zo’n sterke basis is kan het er wel mee door.

    Login om te reageren
  3. erreen zegt

    11 augustus 2025 om 14:32

    Nee, gaat hem niet worden. Ferrari komt er wel mee weg met hun purosangue.

    Login om te reageren
    • erwingrunn zegt

      11 augustus 2025 om 15:06

      Eh sinds wanneer is de Purosangue een Shootingbrake ?

      Login om te reageren
      • erreen zegt

        11 augustus 2025 om 15:47

        Ik vind hem wel in het rijtje passen

        Login om te reageren
        • drdre1 zegt

          11 augustus 2025 om 22:42

          In ’t rijtje van… auto’s? 🤔

          Login om te reageren
    • mashell zegt

      11 augustus 2025 om 18:59

      Als deze Vanquish een shooting brake is dan is de Ferrari FF dat ook.

      Login om te reageren
  4. ty5550 zegt

    11 augustus 2025 om 14:35

    Het schuine zijaanzicht vooraan is wel slordig gedaan, met de heel opvallende vertikale “verbindingslijn” aan de deurklink. De wielkasten achteraan lijken ook onrealistisch breed t.o.v. vooraan. Maar vind het wel een dik concept.

    Login om te reageren
  5. Johanneke zegt

    11 augustus 2025 om 14:59

    Alles met vrijwel dezelfde achterlichten als een 7g Galant hatchback is goed toch?

    Login om te reageren
  6. erwingrunn zegt

    11 augustus 2025 om 15:07

    Ik ben er niet weg van.
    Verhouding komen wat raar over (op de foto).
    Misschien valt het in het echt best mee.

    Login om te reageren
  7. rwdftw zegt

    11 augustus 2025 om 15:25

    De achterkant ligt moelijk op het netvlies…. Dus laat maar.

    Login om te reageren
  8. Joris24 zegt

    11 augustus 2025 om 16:34

    Vind hem eigenlijk wat anoniem / lafjes aandoen. Wel netjes maar ook wat voorzichtig. Maar ik ben niet in de markt voor stations of voor dit budget dus dat is verder niet zo relevant.

    Login om te reageren
  9. iphonistvongates zegt

    11 augustus 2025 om 16:37

    Past dit ontwerp niet heel erg goed op de boulevard’s van de Sultan van Brunei? Hij heeft toch opslagruimtes vol met speciaal voor hem gemaakte luxe Shooting Brake exemplaren.

    Login om te reageren
  10. c3po zegt

    11 augustus 2025 om 16:53

    Maken! Behoorlijk vet apparaat!

    Login om te reageren
  11. vopo zegt

    11 augustus 2025 om 17:46

    Nee dit is het voor mij niet.

    Login om te reageren
  12. kniesoor zegt

    11 augustus 2025 om 18:21

    Liever een DBS Superleggera. Gewoon zoals-ie, geen shooting brake. En die zal vermoedelijk ook een stuk minder prijzig zijn dan zo’n (min of meer) one off shooting brake van Callum Designs.

    Login om te reageren
  13. Robert zegt

    11 augustus 2025 om 18:55

    Hmm… Ik hink op twee gedachten. Enerzijds is dit een èchte shooting brake, dus een coupé met een verlengde daklijn en een heuse achterklep, in plaats van een platgeslagen stationwagen. Anderzijds vind ik de uitwerking eigenlijk maar heel matig.

    Ik geef hem het voordeel van de twijfel.

    Login om te reageren
  14. Janus zegt

    11 augustus 2025 om 19:15

    Misschien dat meneer Callum ens kan bellen met ‘onze’ Niels van Roij. Kan Niels hem uitleggen hoe het wél moet….

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      11 augustus 2025 om 21:53

      O ja? Nou, ‘onze’ Niels mag wat mij betreft de schoenen van meneer Callum nog niet poetsen.

      Login om te reageren
  15. ytzenv zegt

    11 augustus 2025 om 20:59

    Niet doen. Het is niks en wordt niks.

    Login om te reageren
  16. ytzenv zegt

    11 augustus 2025 om 20:59

    Niet doen. Het is niks en wordt niks.

    Login om te reageren
  17. ytzenv zegt

    11 augustus 2025 om 20:59

    Niet doen. Het is niks en wordt niks.

    Login om te reageren
  18. drdre1 zegt

    11 augustus 2025 om 22:45

    Nou, dat was een moeilijke excersitie, wat knap. 😒 Ik vind ’t design niet mooi. Van de originele Vanquish ook niet. Doe mij de DB9 maar.

    Login om te reageren
  19. Motomoto zegt

    12 augustus 2025 om 08:15

    Ik vind de achterlichtunits niet mooi. Op het origineel ook niet overigens.

    Login om te reageren
  20. 850t5restate zegt

    12 augustus 2025 om 09:08

    De Vanquish doet ’t ‘m niet voor mij, het blijft in mijn ogen een rare tussenauto tussen de klassieke Astons en de latere VH modellen. Ik vind zowel interieur als exterieur van mijn phase 2 DB9 vele malen mooier dan de Vanquish. En ik heb ook geen verklede ford fiesta sleutel maar een mooie (en mega onhandige) glazen sleutel. En, niet onbelangrijk, er zijn wat verbeteringen aan de latere 476 pk V12 doorgevoerd op het gebied van de smering die de levensduur wezenlijk verlengen. Maar veel Aston liefhebbers hangen aan de Vanquish omdat het de laatste auto uit Newport Pagnell is. Leuk voor ’t verhaal, maar in mijn ogen wordt ie er niet mooier van. Oh ja, de robot handbak is ook vreselijk. Dan liever mijn conventionele 6hp26 die je bij elke automaatboer kunt laten reviseren als er een keer wat mee is.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North