• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Manhart TR 900 II haalt het uiterste uit de 911 Turbo S

Auteur: RubenPriest, gepost 10 juni 2025 om 08:55 – 6 Reacties

Manhart TR 900 II haalt het uiterste uit de 911 Turbo S

Met de Manhart TR 900 II hoef je niet meer te wachten op de nieuwe Turbo S.

De 992.2, oftewel de facelift van de huidige generatie 911, is inmiddels een tijdje verkrijgbaar. Van Carrera T tot GT3, allerlei varianten zijn verkrijgbaar. Behalve Turbo S. Het is nog steeds wachten op de nieuwe. Heb je geen zin om te wachten dan kun je bij Manhart terecht voor de nieuwe TR 900 II. Deze gaat waarschijnlijk nog een stapje verder dan Porsche.

Want Porsche zal de nieuwe Turbo S vast niet aanbieden met meer dan 900 pk. Althans, bij Porsche weet je het maar nooit. Maar dat is precies wat Manhart heeft gedaan met de nieuwe TR 900 II. Standaard is de Turbo S goed voor 650 pk en 800 Nm uit een 3.8-liter zescilinder boxermotor met twee turbo’s. Manhart brengt dat naar 922 pk en 1.090 Nm. Goedemorgen!

Dat vermogen komt grotendeels op conto van het Turbo Performance Kit, inclusief een TTH 1000 turbo-upgrade, aangepaste ECU en een compleet nieuw roestvrijstalen uitlaatsysteem met kleppenbediening en nieuwe downpipes. Dat laatste is ook wel lekker. Zo kom je met je 200-cel katalysatoren gewoon door de APK.

Om te voorkomen dat de tandwielen door de boxermotor vliegen heeft Manhart ook de PDK-versnellingsbak van een upgrade voorzien. Aan het standaard remsysteem werd verrassend genoeg niets gewijzigd. Op zich niet heel vreemd. De carbon keramische schijven van Porsche zijn dermate goed dat deze eigenlijk geen upgrade nodig hebben.

Exterieur

De looks zijn minstens zo uitgesproken als de prestaties. Eigenlijk precies wat we van de tuner gewend zijn. De Manahrt TR 900 II staat op nieuwe gesmede wielen, 21 inch vóór, 22 inch achter. Dankzij verlagingsveren van H&R ligt de auto zo’n 30 millimeter dichter bij het asfalt. Zo zijn de wielkasten mooi gevuld.

De body kreeg een volledige Moshammer-aerokit, met een nieuwe voorspoiler, sideskirts, diffuser en achtervleugel. Uiteraard allemaal gemaakt van koolstofvezel. Alle plastic delen zijn meegespoten in glanzend zwart, wat mooi contrasteert met de opvallende blauwe lak.

Interieur

Ook het interieur is aangepakt, al is het hier iets subtieler gehouden. Zwart leder voert de boventoon, met blauwe accenten zoals veiligheidsgordels en stiksels. Als finishing touch liggen er Manhart-matten in de voetruimtes. Alles bij elkaar een gebalanceerde mix van sportiviteit en luxe.

Een overtreffende trap, deze nieuwe Manhart TR 900 II. Zo dik dat we het niet meer hoeven te hebben over de nieuwe Turbo S, dit is meer dan voldoende. Liever 900 pk in een Manhart BMW? Dat kan ook.

Ook interessant!

  • Eerste glimp van de gloednieuwe Porsche 911 Turbo is hier
  • Porsche 911 Turbo S crasht op A9, bestuurder vlucht!
  • Waar blijft toch die nieuwe 911 Turbo
  • Mysterie rondom gecrashte Porsche 911 Turbo S van bekende YouTuber

Nieuwste artikelen

  • Alpina B5 Touring op Marktplaats is op een haar na perfect
  • Yes! Poepchique premium Hyundais komen naar Nederland!
  • Nieuwe versie van Zweedse ‘muscle car’ is simpelweg smöllen
  • BMW M5 kon niet ontsnappen van de Mansory-behandeling
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 992, manhart, Porsche, tuning

Vorig bericht: « BMW iX krijgt concurrentie uit onverwachte hoek
Volgend bericht: Audi teaset de nieuwe Q3 »

Lees Interacties

Reacties

  1. slodder zegt

    10 juni 2025 om 09:53

    Niet bijster stijlvol pakketje maar de kont ziet er wel erg dik uit moet ik zeggen. En wat kost dit kuurtje?

    Login om te reageren
  2. HZW zegt

    10 juni 2025 om 12:37

    Doe mijn maar een BRABUS 900 Rocket R, veel mooier.

    Login om te reageren
  3. ericc zegt

    10 juni 2025 om 13:48

    De Speedsmurf!

    Login om te reageren
  4. ericc zegt

    10 juni 2025 om 13:49

    Allemaal goed en wel… maar hoe snel is ie?

    Login om te reageren
  5. alcantara zegt

    10 juni 2025 om 18:02

    Man wat gaat dat hart!

    Login om te reageren
  6. amphiby zegt

    10 juni 2025 om 22:54

    Ligt t nu aan mij of zit dat logo ondersteboven op de sleutel? 🤔

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North