• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Marko: “Verstappen gaat niet over teamgenoot”

Auteur: jaapiyo, gepost 8 augustus 2018 om 16:13 – 49 Reacties

MV33


Marko laat zien wie de baas is.

Daniel Ricciardo heeft iedereen die de F1 een warm hart toedraagt een dienst bewezen met zijn onverwachte overgang naar Renault. Althans, op de lange termijn zijn de gevolgen van de move uiterst onzeker, maar op de korte termijn heeft de Australiër de sport weer vol in de schijnwerpers gezet in deze zomerpauze. Het grote speculeren over welke coureur bij welk team zal eindigen is volledig losgebarsten. Daarbij gaat het ook over de stoeltjes in het midden en de staart van het veld, waar de overname van Force India door Lawrence Stroll eveneens een rol in speelt. Maar het spannendste is waarschijnlijk de vraag wie het zitje van Ricciardo bij Red Bull Racing inneemt.

De reden hiervoor is, zeker voor ons Nederlanders, tweeledig. Ten eerste is Red Bull Racing op basis van dit jaar simpelweg het beste team op de grid waarbij het nu zeker is dat er stoeltje vrijkomt. Mercedes heeft Bassie en Adriaan al bevestigd voor volgend jaar en bij Ferrari zou er nog iets kunnen gebeuren, maar dat is nu nog niet duidelijk. Bovendien lijkt het slechts een keuze te zijn tussen Raikkonen en Leclerc bij team rood, afgezien van een wild gerucht dat Alonso er alles aan zou doen zijn terugkeer-trilogie af te maken door na zijn comebacks bij Renault en McLaren ook nog een keer voor Ferrari uit te komen. Dat zien we echter niet gebeuren. Lang verhaal kort: het Red Bull-zitje is voor de meeste coureurs een gewilde prooi.

De tweede reden waarom we met argusogen naar de ontwikkelingen kijken, is dat de man die er met de buit vandoor gaat de teamgenoot wordt van niemand minder dan onze Max. Max zal dus voor de derde keer in zijn carrière de samenwerking/strijd aan moeten gaan met een andere coureur. Tenminste, tenzij Red Bull Racing eigenlijk doet wat gewoon het plan was, namelijk Sainz terughalen binnen de eigen gelederen. Want was Sainz niet altijd al ‘plan B’ voor het geval Ricciardo zou vertrekken toen hij voor dit jaar ‘uitgeleend werd’ aan Renault? Volgens ons wel.

Nu het daadwerkelijk zo ver is, lijkt het pendulum zich enigszins in het voordeel van Toro-Rosso man Pierre Gasly te bewegen. Dat ligt niet alleen aan het feit dat Gasly dit jaar een paar aardige races gereden heeft, noch aan het feit dat hij lekker ligt bij Red Bulls toekomstige motorenpartner Honda. Er zit namelijk ook wat ‘pijn’ tussen Sainz en Verstappen sinds de twee iets meer dan een jaar teamgenoten waren bij Toro Rosso. Sterker nog: de promotie van Max naar Red Bull Racing werd naar verluidt deels ingegeven door de ‘onwerkbare’ situatie die bij het opleidingsteam was ontstaan. Niet alleen de rijders zelf, maar ook hun respectievelijk achterbannen zouden zich regelmatig aan elkaar ergeren.

In dat opzicht lijkt een hereniging tussen Sainz en Verstappen dus een risico. De Spaanse media begon al snel met het slijpen van de messen: Max zou de komst van Sainz willen tegenhouden!!1! De Nederlander zou liever ‘lay up’ Gasly naast zich hebben, zoals ook HAM en VET een situatie gecreëerd hebben waarbij ze in principe weten dat ze niks hoeven te vrezen van hun secondanten.

Helmut Marko heeft het inmiddels noodzakelijk geacht te reageren op deze verhalen. In gesprek met Diario Sport geeft de Oostenrijker aan dat ‘alleen Red Bull bepaald wie er voor het team mag rijden’. Nou zouden Ferrari en Mercedes dergelijke uitspraken ook kunnen doen over Vettel respectievelijk Hamilton, maar misschien mogen we Marko’s woorden met iets minder korreltjes zout nemen. Immers het invullen van de poppetjes ís min of meer alles wat hij doet bij Red Bull Racing. Los van met Max babbelen als die zich wat eenzaam voelt dan.

Persoonlijk zie ik in ieder geval wel liever Sainz dan Gasly plaatsnemen naast Max. Tuurlijk, we hopen dat Max een boel wint, maar laat ‘m er alsjeblieft wel voor vechten. Van een paar van die inhoudsloze kampioenschappen binnenhalen met een superieure auto en een wingman als teamgenoot wordt immers niemand echt warm. Toch?

Ook interessant!

  • Blijft Max Verstappen de rest van zijn carrière bij Red Bull?
  • Video: Red Bull Racing doet Europese roadtrip
    Video: Red Bull Racing doet Europese roadtrip
  • Jos Verstappen praat over toekomst van Max Verstappen
  • Verstappen heeft de vleugel van Perez gestolen

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

Carlos Sainz, daniel-ricciardo, Formule 1, Helmut Marko, Max Verstappen, Pierre Gasly, Racing, Red Bull Racing

Vorig bericht: « Gelekt! Het interieur van de nieuwe Mercedes GLE
Volgend bericht: AB-scribent redt het design van de Jaguar XF »

Lees Interacties

Reacties

  1. mashell zegt

    8 augustus 2018 om 16:18

    Helemaal mee eens. Met die Honda motoren gaan ze waarschijnlijk eventjes niet mee doen om de prijzen. Dus gunnen we Verstappen een teamgenoot die lastig is, die wat uitdaging vormt, heeft hij toch nog leuke races.

    Login om te reageren
    • kilum zegt

      8 augustus 2018 om 17:19

      @mashell: Die zelfde Honda motor lijkt inmiddels net zo snel als de Renault motor.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        8 augustus 2018 om 17:57

        @kilum: alleen in Hongarije (korte baan, gunstig als je minder performance heb) leek het er in de kwalificatie op, maar op langere banen was het verschil juist best groot. En dat met wagens (RBR en STR) en coureurs die redelijk vergelijkbaar zijn. Ik hoop er helemaal naast te zotten maar zet me alvast schrap voor heel veel gejammer van Horner en Verstappen.

        Login om te reageren
        • soes750 zegt

          8 augustus 2018 om 18:10

          @mashell: die Honda motor heeft maar 30 PK minder dan de Mercedes als we enkele “betrouwbare” bronnen mogen geloven. French Toast zou dat gezegd hebben in een interview. Met een goed Chassis (dat van RBR) kun je mee doen om het kampioenschap. Niet vooruitlopend op de zaken, wel zullen het volgend seizoen wel zien.

          Login om te reageren
          • awesome zegt

            8 augustus 2018 om 22:57

            @soes750: dat is de Spec3 motor, daar rijden ze nu nog niet mee.

            Login om te reageren
  2. tvklarenbosch zegt

    8 augustus 2018 om 16:25

    Ik denk dat Gasly ook een uitdaging zal zijn voor Max.

    Login om te reageren
  3. Rick-dos zegt

    8 augustus 2018 om 16:27

    Als Max een echte uitdaging moet hebben als teamgenoot dan moet je toch wat verder moeten kijken dan Sainz…

    Login om te reageren
    • HZW zegt

      8 augustus 2018 om 17:29

      @rick-dos: Ja, dan moet je gewoon Fernando Alonso halen als RedBull zijnde.

      Login om te reageren
      • awesome zegt

        8 augustus 2018 om 22:57

        @HZW: moet je Fernando nog wel willen hebben?

        Login om te reageren
  4. Erik zegt

    8 augustus 2018 om 16:28

    “Mercedes heeft Bassie en Adriaan”.

    Vreemd, jullie kennen alle coureurs bij naam noemen maar die van Mercedes niet. Last van de warmte?

    Help jullie wel even:

    Valtteri Bottas (https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Valtteri_Bottas)

    Lewis Hamilton
    https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lewis_Hamilton

    Login om te reageren
    • Erik zegt

      8 augustus 2018 om 16:29

      @erik2907: kennen = kunnen….

      Login om te reageren
      • towi1989 zegt

        8 augustus 2018 om 16:45

        @erik2907: zonder ‘noemen’ was het ook goed geweest

        Login om te reageren
        • Erik zegt

          8 augustus 2018 om 17:09

          @towi1989: precies, maar soms zijn keuzes best wel moeilijk in het leven :-).

          Login om te reageren
          • awesome zegt

            8 augustus 2018 om 22:58

            @erik2907: ‘doe maar een kapseltje’

            Login om te reageren
        • drdre1 zegt

          8 augustus 2018 om 22:15

          @towi1989: zonder ‘bij naam noemen’ ook. ??

          Login om te reageren
  5. pomoek zegt

    8 augustus 2018 om 16:29

    Tot zojuist dacht ik dat Vettel nooit akkoord zou gaan met Leclerc als teamgenoot. Maar nu denk ik: Wat kan Vettel er tegen doen? Dreigen met opstappen? En dan? Gaan rijden voor Sauber? Hetzelfde geldt natuurlijk voor Verstappen. Als hij al een voorkeur heeft voor Gasly of Sainz: Wat kan hij in godsnaam doen om die voorkeur af te dwingen? Boos kijken tijdens de rijdersbriefing? Niet hard lachen om de grappen van zijn teamgenoot?

    Ik denk overigens dat het Gasly wordt bij Red Bull. Ik denk dat het een betere rijder is dan Sainz. Die heeft imho niet echt weten te overtuigen bij Renault. Net als dat hij dat niet deed bij STR. Tenzij hij een grote sponsor aan zich weet te binden zie ik dat dus niet gebeuren.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      8 augustus 2018 om 17:08

      @pomoek: Hoewel ik sterk betwijfel of Vettel een veto heeft, ging het gerucht altijd dat dat contractueel vastgelegd is.

      Login om te reageren
      • lekkaah zegt

        8 augustus 2018 om 17:25

        @edge: echt waar? een coureur mee laten lullen? ach ja, typisch Italiaanse bedrijfsvoering..

        Login om te reageren
        • bassx zegt

          8 augustus 2018 om 18:09

          @lekkaah: Williams en Prost hadden dit ook.

          Login om te reageren
          • lekkaah zegt

            8 augustus 2018 om 19:58

            @bassx: *proest*

            Login om te reageren
  6. panam1 zegt

    8 augustus 2018 om 16:30

    Als sainz t niet wordt en McLaren ketst af, zou t dan theoretisch niet kunnen zijn dat sainz volgend jaar nergens rijdt?

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      8 augustus 2018 om 16:33

      @panam1: tuurlijk, dat kan altijd. Is niet dat hij recht heeft op een zitje. Volgens mij heeft Red Bull een eenzijdige optie op hem. Als ze die niet lichten zou het kunnen dat hij zijn eigen boontjes moet doppen en dan is het maar afwachten of ‘ie ergens landt. (EDIT: iets soortgelijks gebeurde ooit met Mercedes-protegé Heidfeld, die daarna uiteindelijk eigen geld heeft betaald om bij Jordan te rijden en met een beetje mazzel bij Williams en BMW terechtkwam)

      Login om te reageren
    • Edge zegt

      8 augustus 2018 om 17:20

      @panam1: Zoals @jaapiyo aangeeft heeft Red Bull inderdaad een eenzijdige optie op Sainz. Afhankelijk van de exacte details van die optie is Toro Rosso ook nog een optie, al beweren sommige bronnen dat die optie alleen geldig is als het een zitje bij Red Bull zelf is.

      Login om te reageren
    • terazino zegt

      8 augustus 2018 om 17:31

      @panam1: Williams komt nog een plekkie vrij

      Login om te reageren
  7. borrelnoot zegt

    8 augustus 2018 om 16:45

    -EDIT: my bad, had niet door dat je een grindbak grap maakte-

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      8 augustus 2018 om 17:02

      @borrelnoot: Ja als je een deel van de quote weglaat staat dat er. Maar irl staat daarachter, met een stoeltje vrij. Maw het beste team waar op dit moment een vrije plek is.

      Login om te reageren
  8. piquet1986 zegt

    8 augustus 2018 om 16:51

    Vind het wel grappig dat iedereen in de media en op fora Gasly al als secondant van Max bestempelen. Ik denk dat Gasly een hele zware voor Max gaat zijn. Nog één vierde plek dit jaar en hij heeft Max zijn beste resultaten bij Torro Rosso al geevenaard. Je ziet ook vaak dat getalenteerd jongens die uit een mindere auto komen gelijk rap zijn. Ze zijn gewend om minder grip te rijden en hebben nu ineens een bak meer. Zie bijv. Ricciardo in 2014 en Max in 2016.

    Login om te reageren
    • gjvp zegt

      8 augustus 2018 om 17:12

      @piquet1986: precies dat. In dit artikel wordt beweerd dat Sainz een lastigere teamgenoot zal zijn voor Max dan Gasly. Niets is echter minder waar.

      Gasly gaat het Max moeilijker maken dan Sainz. Met andere woorden, ja Gasly is een groter talent dan Sainz.

      Login om te reageren
      • Orichy zegt

        8 augustus 2018 om 18:05

        @gjvp: Hoewel het inderdaad zo is, dat Gasly het Max waarschijnlijk knap lastig, tot moeilijk kan gaan maken, komt diezelfde Gasly ook de fases tegen, als dat Max gehad heeft.
        Namelijk sneller en beter zijn, dan de auto waarmee je op weg bent, naar een kampioenschap en de kunst is, dat te leren handelen. Max is dat ondertussen gelukt, maar het is afwachten hoe Gasly dat straks lukt. Waarschijnlijk lukt hem dat ook wel, maar in welk tempo dat gaat, is nog een vraag. Maar goed hij is ook nog jong en dan mogen dingen nog best eens mis gaan, is mijn mening, in de eerste drie, vier jaar kan dat een keer voorkomen.
        Uiteindelijk is Max dan al weer verder in het proces en komt Gasly gewoon netjes er achteraan, of langszij. Ik zie dat niet als een probleem, maar als een mooi geheel.
        Als er straks 4, of 5 teams staan, waar onderling een kampioen uit moet komen, lijkt dat mij alleen maar een groot racefeest.
        Als het maar niet beknot wordt door regeltjes en teamorders, laat het racen maar op de baan gebeuren en geef de rijders hen recht de snelheid op te eisen. Ik hoop alleen dat iedereen dit doet met een verstandige beslissing, anders zul je teamorders en regelgeving echt nodig hebben.
        Maar laat het racen op het hoogste niveau blijven.

        Verder hoop ik dat Red Bull Sainz laat gaan, door de optie voor 30 september niet te lichten. Hij wil graag naar McLaren, zo lijkt het en dat gun ik hem ook, voor mij is hij net geen toprijder, nooit geweest ook.
        Hij heeft in zijn carriere alleen op hele goede dagen, wel goede dingen laten zien, maar echt uitzonderlijke prestaties zaten daar niet tussen.
        De echte toppers weten nu eenmaal, met minder goed materiaal, 3-6 plaatsen neer te zetten en dat meermaals te doen op exclusieve manieren. Ik kan mij geen race, in de afgelopen drie jaar herinneren, waarbij iedereen het had over Sainz en zijn goede prestaties. Hij doet het prima, tot goed, met de Renault, maar het is geen hoogvlieger.
        De vijfde plaats in de regenkwalificatie was natuurlijk uitstekend, maar in de race bleef daar weinig van over, met plaats negen. Terwijl ik dan denk, dat dat net dat stapje naar boven zou moeten zijn, om een keer iets extreems te laten zien in een race. Een soort van tandjes in het stuur en gaan, zal ik maar zeggen.
        Maar helaas komt dat er niet uit.
        Terwijl een jongen als Gasly, een gewoon net zo goede kwalificatie rijdt, een zesde plaats en daar ook een zesde plaats in de race neerzet. Dan heb je het gewoon laten zien wat je waard bent en een stoeltje bij Red Bull Racing wel verdient.

        Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      8 augustus 2018 om 19:43

      @piquet1986: @gjvp: ik ben niet zó onder de indruk van Gasly. In de GP2 werd hij in het jaar dat hij won (zijn tweede jaar in de klasse) grotendeels overschaduwd door zijn rookie teammaat Giovinazzi. Die laatste chokete echter en Gasly won alsnog. Dat hij de buit alsnog binnenhaalde was knap, maar het zegt veel dat RB ‘m na het binnenhalen van de titel niet installeerde bij STR. Ook zijn eerste races voor STR vorig jaar waren IMO niet geweldig. Oké het is wennen, het is nieuw. Maar het hield allemaal niet over in vergelijking met wat Sainz en zelfs Kvyat deden met die auto.

      Wat Pierre dit jaar doet is moeilijk op waarde te schatten. Hoe goed is het chassis, hoe goed is de motor, hoe goed is Hartley? Het antwoord op de laatste vraag is IMO ‘niet denderend’. Dus zijn die paar knappe resultaten nou bijzonder of zijn de races waar hij ver buiten de punten eindigt gewoon slecht?

      Login om te reageren
      • Orichy zegt

        8 augustus 2018 om 22:44

        @jaapiyo: Dat Gasly niet gelijk naar Toro Rosso mocht, had te maken met Dr Marko, die vond hem nog niet volwassen genoeg, hij moest meer kerel, dan jongen worden. En zo gebeurde, Gasly deed het in eerste instantie met tegenzin, maar won in Japan het zitje bij Toro Rosso.
        Maar wat heeft Sainz überhaupt meer laten zien dan Kvyat en Gasly?
        Kvyat was wisselvallig, maar zeker in zijn goede dagen snel met de Toro Rosso en later in de Red Bull. Alleen heeft hij Dr Marko nooit overtuigd van zijn kunnen en dat was zijn makke.
        Sainz trouwens ook niet, die heeft naast redelijk wat talent, zijn naam en daarmee de marketing mee.
        Misschien wordt het tijd om Toro Rosso te verkopen, als er te weinig rijders zijn die door kunnen stromen?

        Login om te reageren
        • jaapiyo zegt

          8 augustus 2018 om 23:50

          @orichy: eerste jaar Sainz – Verstappen was 10-9 voor Sainz in de kwali’s. Jaar daarvoor heeft ‘ie IIRC de World Series by Renault gewonnen.

          Login om te reageren
  9. bmwfreak038 zegt

    8 augustus 2018 om 16:59

    Als die jongen slim is stopt ie lekker met F1

    Login om te reageren
  10. harrie zegt

    8 augustus 2018 om 17:15

    Als RB/Honda volgend jaar een gelijkwaardige auto heeft als Mercedes en Ferrari, kan je je toch afvragen als team of je ook niet een 1e en 2e rijder moet hebben.
    Elkaar laten vechten is leuk, maar je wil uiteindelijk toch de rijderstitel binnenharken en dat wordt al snel lastig als de andere teams zich wel focussen op 1 coureur en jij de punten aan het verdelen bent tussen je twee coureurs.

    Login om te reageren
    • robin78 zegt

      8 augustus 2018 om 17:19

      @harrie: Nee, het team gaat altijd voor de constructeurskampioenschap en als het even mee zit de rijders kampioenschap.

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        8 augustus 2018 om 17:23

        @robin78: Maar dan is het toch evengoed lekker om een #1 en #2 in je team te hebben? De #1 gaat er met de overwinning en de rijderstitel vandoor, en de nummer #2 is er om de tweede plaats (en daarmee het constructeurskampioenschap) veilig te stellen en de overwinning te pakken op het moment dat de #1 om wat voor reden dan ook verzaakt. Het werkte bij Ferrari, het werkte bij Mercedes, waarom zou dat bij Red Bull anders moeten zijn?

        Neemt niet weg dat het voor ons kijkers natuurlijk veel leuker is wanneer de coureurs met elkaar mogen vechten dan wanneer er een duidelijke hiërarchie is.

        Login om te reageren
        • robin78 zegt

          8 augustus 2018 om 17:35

          @Edge: Precies dat zou de reden van 1e en 2e rijder zijn en niet om rijders kampioenschap binnen te halen. Uiteindelijk gaat het team voor continuïteit, dus op hoogste positie van de teams ivm financiële redenen. Dit is ook de oorzaak van dat een Renault geen WK kan winnen, daar is hun budget te laag voor. Dit zou in theorie met rbr en honda wel kunnen.

          Login om te reageren
          • harrie zegt

            8 augustus 2018 om 17:38

            @robin78: Dat durf ik me af te vragen, volgens mij heeft de rijderstitel heel veel meer marketing waarde dan de constructeurstitel.

            Login om te reageren
            • robin78 zegt

              8 augustus 2018 om 17:52

              @harrie: Ik denk het niet. Mercedes zal geen auto meer verkopen omdat Hamilton wk is, maar wel omdat het Mercedes is die wk is geworden. Buiten dat is het budget van een f1 team voor een groot deel afhankelijk van hun positie in de constructeurs kampioenschap

              Login om te reageren
              • f31bmw320d zegt

                8 augustus 2018 om 19:17

                @robin78: mwoah vraag aan een aantal willekeurige fans de kampioenen van de laatste jaren te noemen en vervolgens welke constructeur daar bij hoort. Ik denk dat de rijders meer en beter genoemd worden dan de constructeurs.

              • robin78 zegt

                8 augustus 2018 om 21:09

                @f31bmw320d: Maar kopen die fans vervolgens een auto van dat merk? Dus… belang van de autofabrikant is naamsbekendheid van het merk, niet van de coureur.

        • notsobig zegt

          8 augustus 2018 om 19:26

          @Edge: Anderzijds betekend gevechten tussen twee Red Bull auto’s ook langer de namen van de sponsoren op beeld als zonder deze gevechten, aangezien de gevechten in beeld gebracht wordt en bv de eenzame Hamond aan kop niet. En dus ook meer sponsor geld / reclame…

          Login om te reageren
  11. Edge zegt

    8 augustus 2018 om 17:25

    Tja, was te verwachten. De bron van die veto, Marca, is zo onbetrouwbaar als de pest en schrijft gerust onzin om een bruine arm te halen bij Spaanse atleten.

    Login om te reageren
  12. VeniVidiVici zegt

    8 augustus 2018 om 17:43

    Laat Sainz maar komen. Dan heeft Max aan het einde van zijn contract nog meer reden om naar een ander team te gaan omdat de goede sfeer bij Red-Bull geheel bedorven is.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      9 augustus 2018 om 10:36

      @venividivici: is goede sfeer in een F1 team niet juist dat er gezonde onderlinge strijd? Daar wordt je beide beter van. Natuurlijk heb je figuren als Hamilton die daar niet tegen kunnen maar ik denk dat Verstappen de uitdaging nodig heeft om zich te bewijzen tegenover zijn teamgenoot.

      Login om te reageren
  13. awesome zegt

    8 augustus 2018 om 23:08

    Wat als Gasly promoveert naar RBR, en Sainz het plekje weer in neemt bij Torro Rosso naast een Honda-protégé?
    Als RBR de optie op Sainz licht, dan kan hij overal ingezet worden, en gezien zijn prestaties naast ‘de Hulk’ lijkt het mij geen ondenkbaar scenario. Het was nou niet dat Sainz elke race de sterren van de hemel reed, en het is natuurlijk niet voor niets dat hij moet wijken bij Renault.
    Zeker gezien zijn enige andere mogelijke optie, McLaren, is hij hoogstwaarschijnlijk beter af bij het satelliet-team van RedBul. McLaren vecht volgend jaar met Williams om de rode lantaarn. Beiden zijn zinkende schepen, waar het bij de papaya-oranje vloot zeker de schuld is van compleet mismanagement…

    Login om te reageren
  14. luciano_borello zegt

    9 augustus 2018 om 00:01

    Plottwist:
    Raikonnen naar Red Bull en Sainz naar Ferrari.

    Login om te reageren
  15. dheijne zegt

    9 augustus 2018 om 08:10

    Sainz heeft Gasly twee keer verslagen in de opstapseries, zegt wat mij betreft al genoeg… De strijd bij Toro Rosso tussen Sainz en Verstappen ging voornamelijk om wie het eerst bij RBR terecht zou komen. Inmiddels zijn we 2,5 jaar verder en misschien wat meer volwassen. De vaders bemoeien zich er ook minder mee. Sainz en Verstappen bij RBR zou goed zijn voor de F1 want twee goede rijders en zulke strijd is altijd interessant. Zie ook Senna/Prost, Hamilton/Alonso, Hamilton/Rosberg. Waren toch mooie jaren.

    Login om te reageren
  16. healey zegt

    9 augustus 2018 om 13:41

    Sainz is niet voor niets weggepromoveerd naar Renault. Dus de kans dat het Gasly wordt is wel erg hoog.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North