• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Max Verstappen eist absolute vrijheid: “Anders zoeken ze het maar uit”

Auteur: jaapiyo, gepost 17 mei 2025 om 15:02 – 3 Reacties

Max Verstappen

Vrijheid zonder gezeik en betutteling, dat is wat Max Verstappen eist. Anders zoeken ze het maar uit, aldus onze held.

Onze held Max Verstappen gaat dadelijk weer heldendaden verrichten in de F1 kwalificatie. Maar de grote vraag is vooral wat hij volgend jaar gaat doen. Het contract dat hij bij Red Bull Racing heeft uitzitten, of een lucratieve deal elders tekenen? De algemene gedachte in de paddock is dat Max het schip kan verlaten als hij dat wil. En zeker als Red Bull Racing zich dit jaar niet verbeterd.

Verstappen houdt vragen hieromtrent netjes af zoals het heurt. Doch onlangs was Max Emilian onder het pseudoniem Franz Hermann te vinden op de Nürburgring. Zodoende hadden journalisten een nieuw haakje om Max te bevragen over zijn toekomst. Met Red Bull kan Max ook in veel andere klasses zijn eigen ding doen mocht hij dat willen. Op de ‘Ring reed hij rond met een Ferrari 296 voorzien van Red Bull badges op de flank.

Vroegah was het de normaalste zaak van de wereld dat F1 coureurs ook in andere klassen uitkwamen. Velen waren toen gewoon ‘broodrijders’, gramme huurlingen die uitkwamen voor iedereen die een zak geld op tafel legde. Er moest immers brood op de plank komen, dus men kon aankloppen om ze te laten racen, of het nu een F1 was, een endurance prototype of een tourwagen. Dit zorgde ook voor een grotere ‘race familie’. F1 was de koningsklasse, maar niet zo elitair als nu. Coureurs in andere klassen konden zich regelmatig meten met de hoogvliegers en zich zo ook bewijzen.

Langzaam is die gewoonte vervolgens uitgestorven. Veel F1 teams hebben in het verleden in de weg gestaan van deelname aan andere races door hun coureurs. Het doemscenario is natuurlijk dat er iets gebeurt zoals met Robert Kubica, die zichzelf zeer fors blesseerde in een rallyauto.

Doch de laatste jaren, lijkt dit weer een beetje om te draaien. Misschien ook omdat de risico’s tegenwoordig toch wat kleiner zijn. Hulkenberg won als F1 coureur van Force India voor Porsche op Le Mans. Alonso reed de Indy 500 terwijl hij bij McLaren F1 reed. Hij liet daar zelfs de Grand Prix van Monaco voor schieten. Wat gezien de dramatische vorm van McLaren destijds, ook niet de allergrootste opoffering was overigens.

Net als de wenkbrauw, is onze held Max zoals bekend een echte echte raceliefhebber. Als hij niet op het circuit is, zit hij vaak in de SIM. Het ligt dus ook in de lijn der verwachting dat Max aan andere races buiten de F1 mee wil doen op enig moment. Bijvoorbeeld de 24 uur van de Nürburgring. Maar wat nu als een toekomstig team hem dat wil verbieden? Max is hier helder over:

Als, áls ik ooit ergens anders ga rijden, dan blijft dat gewoon hetzelfde. Wat die dingen betreft, ga ik niet indammen. Anders zoeken ze het maar uit, haha! Dan ga ik het gesprek niet eens aan.

Waarvan akte. Onze held Max is in ieder geval nog wars van betutteling. Waren alle Nederlanders nog maar zoals Max. Waarvan akte…

Ook interessant!

  • Max Verstappen rijdt Ferrari onder valse naam
  • Taakstraf Max Verstappen is bekend
    Taakstraf Max Verstappen is bekend
  • Max Verstappen wordt vader
    BREEK: Max Verstappen wordt vader!
  • Wij weten waar Max Verstappen volgend jaar rijdt!

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Max Verstappen, Red Bull Racing

Vorig bericht: « Gespot – Een vers geïmporteerde Alpina B10
Volgend bericht: Hyundai sorteert voor op terugkeer naar Rusland »

Lees Interacties

Reacties

  1. Stefje zegt

    17 mei 2025 om 18:57

    Met een F1 de Nordschleife af zit er niet meer in, gaat te hard. Dus ik snap dat ie wel eens een andere klasse wilt doen om op circuits te komen die anders gesloten blijven.

    Maar ik kan mij niet voorstellen dat je afscheid neemt van de snelste autosportklasse ter wereld om GT3 te gaan rijden een vol jaar.

    Login om te reageren
  2. verdebosco zegt

    17 mei 2025 om 20:24

    Dat lijkt mij een prima houding. Laat de Arabieren naar de oliepomp lopen. De Europeanen zijn de censuur en onderdrukking van meningsuiting meer dan zat.

    Login om te reageren
  3. mashell zegt

    18 mei 2025 om 11:57

    Leuk statement maar niet meer dan een startpunt van de onderhandelingen. Ik bedoel als je jezelf voor een paar miljoen als een Red Bull reclamezuil laat kleden dan ben je ook bereid van wat hobbies af te zien als er voldoende miljoenen geboden worden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North