• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes G-Klasse ontmoet zijn kleine “broertje”

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 9 januari 2019 om 16:14 – 27 Reacties

Afbeelding Mercedes G-Klasse ontmoet zijn kleine “broertje”Afbeelding Mercedes G-Klasse ontmoet zijn kleine “broertje”Afbeelding Mercedes G-Klasse ontmoet zijn kleine “broertje”Afbeelding Mercedes G-Klasse ontmoet zijn kleine “broertje”Afbeelding Mercedes G-Klasse ontmoet zijn kleine “broertje”Afbeelding Mercedes G-Klasse ontmoet zijn kleine “broertje”


Kijk dan hoe schattig!

Kun je het ons vergeven dat we woest enthousiast zijn over de nieuwe Suzuki Jimny? De auto was altijd al een van de meest schattige off-roaders op aarde en met de nieuwste generatie is het wagentje zo mogelijk nog liever geworden. Gelukkig kunnen we onze boterzachte gevoelens iets aanscherpen bij de betere tuner. Liberty Walk, bijvoorbeeld, transformeert de Jimny in een heuse G-Klasse.

De Suzuki Jimny als G-Klasse komt voor ons niet uit de lucht vallen. Nee, alweer enkele maanden geleden kwam LB Performance met het ombouwpakket op de proppen. Destijds kregen we echter niet meer dan een aantal digitale foto’s en om eerlijk te zijn gaf dit bijster weinig perspectief. Tot onze vreugde zijn de beide auto’s inmiddels samen voor de camera gaan staan.

Als klap op de vuurpijl is het geen normale G-Klasse die naast de kleine Japanner staat te schitteren, maar een door Liberty Walk aangepakt exemplaar. Reken daarbij dat de auto’s in dezelfde kleurstelling staan, en gekeken vanuit sommige hoeken zou je haast vergissen dat het hier niet om dezelfde SUV gaat. Pas wanneer je nauwer naar de definitieve lijnen van de auto’s kijkt, zul je zien dat Suzuki’s schaap in wolfskleren zich naast de grote boze Duitsers heeft geschaard. In zekere zin kun je het zelfs vergelijken met een automobiele matroesjka.

Meer lezen over de Suzuki Jimny? Bekijk HIER onze rijtest.

Ook interessant!

  • Liberty Walk Jimny is een goedkope G 63 AMG
  • Opgefriste Suzuki Jimny
    Opgefriste Suzuki Jimny blijft enorm guitig
  • Deze opgehoogde Suzuki Jimny is extreem cool
  • Huh: Suzuki Jimny wordt ineens eenzitter

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

g-klasse, jimny, lb-performance, liberty-walk, Mercedes, Suzuki, tuning

Vorig bericht: « Ontvangt Daniel Kvyat wéér een demotie in 2019?
Volgend bericht: VAG: “Bentley MOET winstgevend worden, of anders…” »

Lees Interacties

Reacties

  1. gebruikersnaam3 zegt

    9 januari 2019 om 16:17

    Op basis van de foto zou ik zeggen dat ‘zijn kleine broertje’ meer bodemvrijheid heeft dan de G klasse.

    Login om te reageren
    • johnhert zegt

      9 januari 2019 om 16:20

      @gebruikersnaam3: de overhang voor en achter en de wielbasis is kleiner…

      Login om te reageren
    • torsen zegt

      9 januari 2019 om 16:26

      @gebruikersnaam3: Zit ook net zoveel ruimte tussen spatbord en band bij de G-klasse als er bij de Jimny tussen band en velg zit.

      Login om te reageren
  2. peidur zegt

    9 januari 2019 om 16:24

    Prachtig die laatste foto, met vals perspectief!

    Ik heb tot op heden nog geen nieuwe Jimnys in het echt zien rijden. Zou het dan toch komen dat ik elke keer een dergelijke Suzuki verwar met de nieuwe G?

    Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      9 januari 2019 om 18:28

      @peidur: ik wel, ziet er eigenlijk verouderd uit in het echt.

      Login om te reageren
    • techniekmeneer zegt

      9 januari 2019 om 19:46

      @peidur: Zijn officieel nog niet te koop in Nederland.

      Login om te reageren
      • peidur zegt

        9 januari 2019 om 19:55

        @techniekmeneer: goed punt!

        Login om te reageren
      • renegade zegt

        10 januari 2019 om 19:48

        @techniekmeneer: Bij Autobedrijf Zuithof in Bornerbroek staat ie gewoon al in de showroom. Geinige kar hoor!

        Login om te reageren
  3. jeroenwz zegt

    9 januari 2019 om 16:33

    100x zo lief een standaard nieuwe Jimny, dan deze twee eh, apparaten.

    Login om te reageren
  4. posthumus zegt

    9 januari 2019 om 17:02

    En die Jimny is denk ik nog capabeler in het terrein als z’n grote “broer” (in deze uitvoering)

    Login om te reageren
    • henk_he zegt

      9 januari 2019 om 17:14

      @posthumus: de G heeft serieuze off-road capaciteiten, onderschat dat niet. Ik heb in de militaire variant behoorlijk wat off-road kilometers gemaakt en hij heeft met door het meest gruwelijke terrein geloodst.

      Login om te reageren
      • niex zegt

        9 januari 2019 om 18:28

        @henk_he: kleine lichte suzuki jeeps daar kan ie niet tegenop

        Login om te reageren
        • BaRa zegt

          9 januari 2019 om 19:31

          @niex: Dat hangt er maar vanaf. De kleinere bandenmaat en het smallere spoor kunnen je het in “echt” terrein knap lastig maken. Gewicht is niet alles.

          Login om te reageren
          • robert110 zegt

            9 januari 2019 om 21:57

            @bara: Of juist in je voordeel werken. Uiteindelijk gaat het voornamelijk om een combinatie van gewicht, bandenmaat en banden druk. Dat samen moet dan weer overeenkomen met de ondergrond (los zand rijd heel anders dan blubber) maar als vuistregel kan je er wel vanuit gaan dat een Jimny op fatsoenlijke m/t’s verder komt dan een G klasse op fatsoenlijke m/t’s.

            Login om te reageren
    • lekbak zegt

      9 januari 2019 om 19:47

      @posthumus: Dat zit er dik in ja. Maar je kunt er verder niks mee. Je hebt niks aan ver komen als je niks mee kunt nemen.

      Login om te reageren
      • robert110 zegt

        9 januari 2019 om 21:52

        @lekbak: Een beetje slim stapelen en een dakrek en je kan genoeg meenemen voor een week klooien in de middle of nowhere.

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          9 januari 2019 om 21:58

          @robert110: En weg zijn je offroad capaciteiten. Je moet erg mager kamperen wil je met twee man op pad gaan. Op het dak lijkt me geen goed idee, ze zijn al instabiel genoeg van ontwerp (hun grootste nadeel offroad). Extra gewicht op het dak is niet bepaald bevorderlijk. Maargoed, ik ben wel eens een week weg geweest op de motor dus dit zal ook kunnen. Maar veel liever een G-klasse (of Toyota, of oude patrol oid).

          Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    9 januari 2019 om 17:14

    Beiden nogal fout uitgevoerd, neemt niet weg dat dit wel weer een schoolvoorbeeld is van het belachelijke succes van de G-klasse. Het maakt niet uit hoeveel coupe’s er in het gamma zitten, de olie baronnen van deze wereld kopen toch lekker een G!

    Login om te reageren
  6. tortuga zegt

    9 januari 2019 om 17:43

    Gisteren nog een standaard jimny zien rijden. Echt iets tof zeker in het leverbare gele kleur. Zou meteen LB kit bestellen, staat erg goed!

    Login om te reageren
  7. niex zegt

    9 januari 2019 om 18:27

    De Jimny ziet er vele malen beter uit naar mijn mening.

    Login om te reageren
  8. mats106rallye zegt

    9 januari 2019 om 18:55

    Woow best gaaf zo! Wist niet dat die G echt zoveel groter zou zijn

    Login om te reageren
  9. grandvitara zegt

    9 januari 2019 om 20:03

    Wat leuk. Die Jimny is echt een grappig wagentje. Jammer dat onze roverheid het rijden in dit dingetje onmogelijk maakt.

    Login om te reageren
  10. Homer55 zegt

    9 januari 2019 om 20:20

    In de G ben je pas G G G GANGSTER

    Login om te reageren
  11. geelbarrel zegt

    9 januari 2019 om 21:08

    Ik zoek nog een ombouwkitje voor een G klasse zodat ie op een Jimny lijkt…. iemand…??

    Login om te reageren
  12. julez zegt

    9 januari 2019 om 21:27

    Dit is een van de eerste Suzuki’s die ik gewoon graag zou willen hebben. Écht een tof karretje. Dit had de Autoblog van het jaar moeten worden, eigenlijk.

    Login om te reageren
  13. vpowert zegt

    10 januari 2019 om 00:12

    Ik denk eigenlijk dat Autoblog er gewoon eentje moet kopen, zo’n Jimmy. En dan uitlenen aan lezers die er een dag mee in de blubber mogen spelen en dan vertellen hoe leuk dat was. Dealtje met de Suzuki importeur sluiten?

    Login om te reageren
  14. goodfellar1 zegt

    10 januari 2019 om 13:21

    Super cute

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North