• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes nieuwe hybride straatsloep kost 120K euro’s

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 12 oktober 2018 om 11:11 – 25 Reacties

Afbeelding Mercedes nieuwe hybride straatsloep kost 120K euro’sAfbeelding Mercedes nieuwe hybride straatsloep kost 120K euro’sAfbeelding Mercedes nieuwe hybride straatsloep kost 120K euro’sAfbeelding Mercedes nieuwe hybride straatsloep kost 120K euro’sAfbeelding Mercedes nieuwe hybride straatsloep kost 120K euro’sAfbeelding Mercedes nieuwe hybride straatsloep kost 120K euro’sAfbeelding Mercedes nieuwe hybride straatsloep kost 120K euro’sAfbeelding Mercedes nieuwe hybride straatsloep kost 120K euro’s

Mercedes S560e
Een flinke prijs voor een auto die nog geen 50 kilometer volledig elektrisch kan rijden.

Het is inmiddels alweer ruim een jaar geleden dat Mercedes de S 560e heeft onthuld. In de tussentijd heeft het merk verschillende (deels) elektrische bolides ter wereld gebracht, maar tot op heden moesten we nog geduldig wachten op de hybrideversie van het vlaggenschip van het merk. Vandaag durven de Duitsers eindelijk een prijs te plakken op de auto die vanaf januari geleverd zal worden.

De nieuwe Mercedes S 560e is vanaf vandaag te bestellen voor de niet onsmakelijke prijs van 120.005 euro. Daarmee is hij enkele duizenden euro’s duurder dan zijn voorganger, die we herkennen in de 500e. Gelukkig zijn het niet alleen de cijfers van het prijskaartje die stijgen. De S 560 gaat er op technisch gebied namelijk ook aanzienlijk op vooruit.

De Mercedes S 560e krijgt een hybride aandrijflijn, bestaande uit een 367 pk en 500 Nm sterke 3-liter V6 motor en een elektromotor met een vermogen van 120 pk. Het gecombineerde systeemvermogen is een behoorlijke 476 pk. Schakelen geschiedt middels een negentraps automaat. De bolide heeft een compact batterijpakket van 13,5 kWh, waarmee hij in totaal 50 kilometer ver moet kunnen rijden. Echter, ook dit is gemeten via de verouderde NEDC-cyclus, dus zal het in realiteit nog minder zijn.

Ook interessant!

  • Mercedes-AMG onthult viercilinder en V8 hybride constructie
  • Nieuwe AMG hybride laadt zichzelf op door driften
  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • plug-in-hybride
    Mercedes stopt ontwikkeling plug-in-hybrides

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

geld, Hybride, Mercedes, plug-in, s-klasse

Vorig bericht: « Is Tesla’s Autopilot wel het beste zelfrijdende systeem?
Volgend bericht: BREEK: Williams tekent Russell, verkiest talent boven geld! »

Lees Interacties

Reacties

  1. autowilly zegt

    12 oktober 2018 om 11:34

    Hmmm, dus de normale S560 heeft een V8, maar de S560e heeft een V6. Die type aanduidingen zijn tegenwoordig bij alle 3 de Duitsers toch wel een beetje raar.

    Login om te reageren
    • Loek zegt

      12 oktober 2018 om 11:42

      @autowilly: Lexus doet hetzelfde hoor. De LC 500 heeft een V8, de LC 500h een V6 hybride. Volgens mij is de 500h zelfs iets krachtiger. Maar je wilt gewoon die V8.

      Login om te reageren
      • granlusso zegt

        12 oktober 2018 om 12:14

        @720s: Al was het alleen maar omdat de V8 van Mercedes-Benz in de praktijk best ‘zuinig’ is. 1 op 12 is de snelweg prima mogelijk. Ik geloof niet dat die hybride dat heel veel beter doet.

        Login om te reageren
        • tim_jacobs zegt

          12 oktober 2018 om 16:35

          @granlusso: 1 op 12? Lijkt me sterk. Ik rij (heb het even uitgerekend) gemiddeld rond de 1 op 7 met de 4.0 V8 Bi-turbo van Mercedes zonder helemaal de hooligan uit te hangen. Desondanks kan je wel 1 op 9 halen op de snelweg mits je erg voorzichtig bent. ;-)

          Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        12 oktober 2018 om 12:56

        @720s: Uit mijn hoofd heeft de 500 een 477 pk V8 en de 500h een 300 nog wat pk V6. De V8 is dus wel krachtiger.

        Login om te reageren
        • Loek zegt

          12 oktober 2018 om 13:12

          @berlinetta: ah, ik wist het al niet zeker. Nja, V8 all the way dan. Tenminste, als het Nederlandsch belastingklimaat mee zou werken.

          Login om te reageren
  2. e270cdi zegt

    12 oktober 2018 om 11:39

    Waarom gebruiken ze niet de zes-in-lijn?

    Login om te reageren
    • autowilly zegt

      12 oktober 2018 om 11:48

      @e270cdi: omdat Mercedes voor de S-klasse (iig de sedan) geen 6 in lijn in de line-up hebben, wel een 3 liter V6.

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        12 oktober 2018 om 12:00

        @autowilly: de S400 (3.0) en de S400h (3.5 v6) zijn volgens mij vorig jaar vervangen voor de S450 en S500 die de 3.0 6-in-lijn hebben.
        Waar de S500 in principe de 53-Amg setup is. En de S45 een beetje gedowntunede versie is.

        Login om te reageren
        • autowilly zegt

          12 oktober 2018 om 12:52

          @gregorius: Hmmmm, apart. Op de website van MB USA zeggen ze dat de S450 een 3.0 V6 Bi-turbo is en op de Nederlandse site dat het een 6-in-lijn is…

          Login om te reageren
          • 87sandyd zegt

            12 oktober 2018 om 14:57

            @autowilly: ze snappen het zelf blijkbaar al nieteens meer

            Login om te reageren
    • gregorius zegt

      12 oktober 2018 om 11:54

      @e270cdi: ik vind het ook gek.
      Zeker omdat die 6-in-lijn al veel vaker aan een elektromotor is gekoppeld (bij in de amg53 en de S450/S500 ); terwijl de S500e de nog ‘oudere’ setup had met de V6 en 442 pk.

      Login om te reageren
    • dare2think zegt

      12 oktober 2018 om 12:07

      @e270cdi: Een zes-in lijn is langer dan een v8. De electromotor zit in de transmissie gebouwd, die daardoor iets langer is. Een v6 past dus perfect in het plaatje, die is maar ‘3 cilinders lang’.

      Login om te reageren
    • galverink zegt

      12 oktober 2018 om 15:15

      @e270cdi: de nieuwe S-klasse komt volgend jaar, dat gaan ze voor het huidige model niet meer aanpassen.

      Login om te reageren
  3. fapfap zegt

    12 oktober 2018 om 12:11

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
    • v12powerr zegt

      12 oktober 2018 om 12:14

      @fapfap: dacht dat iedereen ondertussen wel doorhad, dat je de vermogens niet klakkeloos bij elkaar kan optellen.

      Login om te reageren
  4. karhengst zegt

    12 oktober 2018 om 12:27

    Zal het wel goed doen in het thuisland wanneer deze straks prive gereden kan worden voor de bijtelling van een C-klasse diesel.

    Login om te reageren
  5. toyotafortuner zegt

    12 oktober 2018 om 12:28

    >€120.005,-
    Van waar nou nog die 5 euro’tje bovenop de 1,2 ton?

    Login om te reageren
    • vroaaar zegt

      12 oktober 2018 om 12:41

      @toyotafortuner: prijs moet tegenwoordig inclusief afleverkosten… ;)

      Login om te reageren
    • thomasthomas zegt

      12 oktober 2018 om 12:46

      @toyotafortuner: maak hem dan 119.995,- euro klinkt gelijk als een koopje.

      Login om te reageren
  6. healey zegt

    12 oktober 2018 om 13:10

    Die 50km ga je best halen.Ik haal 30km met een half zo grote accu. En V6 of 6 in lijn is niet relevant. In de stad of als je langzaam rijdt, rijd je elektrisch. En al het sneller gaat ( en het banden en wind geluid luider is dan de motor) springt de motor aan. En de prijs? Tja.. een S is niet echt goedkoop. Dan moet je bij Daicha gaan shoppen.

    Login om te reageren
    • ozer1907 zegt

      12 oktober 2018 om 13:43

      @healey: deze sloep is wel 3x zo zwaar dan waar jij in rijdt

      Login om te reageren
  7. redbeams zegt

    12 oktober 2018 om 15:38

    Wie had dat gedacht…dat een kleine 30 jaar later mecedes lexus zou gaan kopieeren ;)

    Login om te reageren
  8. nautique206 zegt

    12 oktober 2018 om 20:36

    Voor dat geld koop je ook 2x een Audi A1

    Login om te reageren
    • tjorque zegt

      13 oktober 2018 om 08:29

      @nautique206: goh, doe me dan maar een A1 of twee

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North