
Eerlijk waar, dit is toch een snoepje?
Omdat de Audi Q8 helemaal zo oud nog niet is, zijn de tuners momenteel waarschijnlijk nog druk bezig met het ontwikkelen van hun extreme widebodykits voor het SUV-vlaggenschip van Audi. Tot het moment aanbreekt dat de sluizen zich openen en we bedolven worden onder een een stortvloed aan wanstaltige Audi’s Q8, moeten we het doen met subtieler aangepaste exemplaren. Na de poging van ABT is het nu de beurt aan Lumma.
We zijn enigszins verrast door hetgeen de tuner hier neerzet, want Lumma staat vooral bekend om zijn loeidikke bodykits voor allerlei grote SUV’s, zoals de Range Rover Sport, de F-Pace en de Bentayga. We rekenen er dan ook op dat de Q8 in kwestie slechts een voorbode is voor een groter project, want enkel met een puike velgenset komen ze er hier niet vanaf.
Lumma presenteert voor nu slechts een nieuwe velgenset voor de Audi Q8, die toebehoren aan de welbekende CLR Racing-reeks. Klein zijn ze allerminst, Lumma levert het fraai gevormde metaal in 22″. Wanneer je enkel het toevoegen van deze velgen niet voldoende vindt, dan zul je alsnog bij ABT aan moeten kloppen. De huistuner van Audi heeft de 286 pk sterke krachtbron van de 50 TDI namelijk opgekieteld tot 330 pk. Voor het betere werk zul je nog even je geduld moeten bewaren.
Meer lezen? Bekijk HIER onze rijtest met de Audi Q8.
In deze kleur en met die velgen vind ik hem zowaar mooi!
Of die 22″ nog leuk gaan rijden is een andere vraag.
Maar het ziet er goed uit.
@cossiekiller: met de luchtvering op comfort gaat dit nog wel meevallen hoor ;)
@cossiekiller: grote velgen onder een auto merk je tegenwoordig echt niets meer van. Helemaal niet sinds op dit soort auto’s luchtvering de standaard is.
@sr20det: Ik weet het wel. Ik rijd zelf ook met 245/35/20″ op een Astra OPC. Maar dat is een hot hatch en dan weet je dat het vrij hard gaat zijn.
Bij een SUV van deze grootte wil je toch vooral comfort denk ik. Maar met die luchtvering en andere vooruitgang tegenwoordig zal dat inderdaad nog wel meevallen.
@sr20det: daar merk je zeker wat van , luchtveering is fijn maar grote velgen doen altijd afbreuk aan comfort. Heb zelf een A6 met luchtvering en 20inch, prima comfortabel maar je merkt toch het verschil met 18inch.
Al moet ik zeggen dat het ook aan de bestuurder kan liggen, ik merk elk klein dingetjes op in een auto terwijl je mensen tussen hebt zitten die een dag op een lekke band rijden en nog steeds niks merken…
@cossiekiller: gaat goed hoor. Onder de Range bij ons zit ook standaard 22inch merk er weinig geks aan
@cossiekiller: 285/40R22 zit erop als bandenmaat. Is nog niet heel erg plat. Deze week 2x deze bandenmaat gemonteerd op een Q8
Lancia Delta is een snoepje, de Audi Q8 is om op te eten. Het is duidelijk, @ikschrijfookoverautos heeft honger.
@daihatsucuore: ze hebben me op de redactie al een paar dagen opgesloten in de bezemkast, dat doet wat met je.
@ikschrijfookoverautos: en.. uit de kast gekomen?
@roberto: dat nog niet… #sorryjohan
@daihatsucuore: Verdorie.. ik wilde letterlijk precies hetzelfde schrijven..behalve dan “smullen” i.p.v. “snoepje”.
Bij het zien van de foto’s vond ik de Q8 echt helemaal niks, maar sinds de buurman een zwarte heeft en ik elke ochtend even een blik kan werpen, vind ik het echt een dikke wagen geworden. Met deze velgen ziet hij er ook lekker uit!
@e46coupe: een zwarte Q8 natuurlijk ;)
@e46coupe: best triest dat je dit erbij zet omdat er anders personen zijn die zich gekwetst voelen, #welkominbijna2019
@lekkerlinksrijden: zo vreemd is het niet de buurman zich gekwest voelt als @e46coupe elke dag naar zijn partner staat te gluren.
@mashell: haha, ligt eraan ……. ach laat maar
@e46coupe: hahahaha heerlijk dit
@e46coupe: heb ff op autotrader gekeken. De keuze van kleur, uitvoering en velg maakt echt heel veel verschil. Er zitten zowaar lelijke tussen. Die van Lumma is wel echt heerlijk idd!
Tja, als SUVs laag genoeg worden, komt er een punt waar ik ze ook wel kan smaken…
Whaha! Nou, nee.
Whaha! Nou, nee.
Zo erg dat ik het twee keer moest zeggen is het nou ook weer niet… Excuus!
Best mooi zo, maar als ik ooit echt geld over heb en een dikke SUV wil kopen dan wordt het niet eentje met een ‘coupe-lijn’. Dat gaat altijd ten koste van ruimte en gebruiksgemak. Daarnaast is zo’n uber-SUV al te veel compensatie-drang op wielen, dat wordt als ‘coupe’ alleen maar erger.
Zet mij maar een GLS 400 op de oprit.. dan neem ik de grappen over een te kleine wel voor lief.
@dracae: ik heb die ruimte niet nodig
@ikleesookoverautos: D’r is een support-groep voor mannen die ‘niet veel ruimte nodig hebben’. ;=P
Maar goed, ik heb normaal ook niet zoveel ruimte nodig, het is meer een design ding. Een SUV moet -voor mij- gewoon lomp en hoekig zijn.
Vlag op een strontschuit.
@tttijn: keutel in de manenschijn?
zeg maar gerust een trouwtaart, ik zit er nu al vol van.
Huis op wielen.
Ziet er uit als een stationwagen maar dan lomper en lelijker.
Snoepje om uit te kotsen!
Wat een gedrocht van een neus heeft dat ding zeg.
Scheelt zomaar 50 km range zulke windvanen.
wat ik mij afvraag, mag je met een ‘Q8’ ook gaan tank bij Texaco of Shell (mooie car trouwens)