• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: dit zijn alle F1-teams en coureurs in 2019

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 30 november 2018 om 17:30 – 37 Reacties

Officieel: dit zijn alle F1-teams en coureurs in 2019


Na vanmiddag kunnen we eindelijk delen wie er wel, en wie er niet aan de start verschijnt in Australië.

Force India heeft vanmiddag tegen alle verwachtingen in aangekondigd dat Williams-coureur Lance Stroll volgend jaar inderdaad het team komt versterken. Het team, dat halverwege het seizoen werd gered door de miljardair Stroll Sr. en daarna werd omgedoopt tot Racing Point Force India, heeft zodoende zijn rijdersduo voor volgend jaar compleet. Ondanks het feit dat deze aankondiging een enorme open deur is geweest, hebben we nu pas officieel de bevestiging hoe de Formule 1-grid er volgend jaar uitziet.

Hieronder bekijk je wie er voor volgend jaar allemaal een stoeltje hebben weten te bemachtigen.

TeamEerste rijderTweede rijder
Mercedes-AMG Petronas MotorsportLewis HamiltonValtteri Bottas
Scuderia FerrariSebastian VettelCharles Leclerc
Red Bull Racing HondaMax VerstappenPierre Gasly
Renault SportNico HulkenbergDaniel Ricciardo
Haas F1 TeamRomain GrosjeanKevin Magnussen
McLaren F1 TeamCarlos SainzLando Norris
Racing Point F1Sergio PerezLance Stroll
Alfa Romeo Sauber F1 TeamKimi RaikkonenAntonio Giovinazzi
Scuderia Toro Rosso HondaDaniil KvyatAlexander Albon
Williams F1 TeamGeorge RussellRobert Kubica

We hebben de afgelopen maanden tot tweemaal toe gespeculeerd hoe het officiële startveld van de Formule 1 er volgend jaar uit zal zien. Nu alle deelnemende teams hebben bekendgemaakt welke coureurs plaats zullen nemen op de beschikbare stoeltjes, kunnen we stellen dat onze voorspelling niet helemaal is uitgekomen. Betekent dit dan dat we niet blij zijn met het resultaat? Welnee! Integendeel, het is zo mogelijk nog beter dan dat we hadden durven dromen.

Dit neemt niet weg dat we treuren om het vertrek van enkele zéér getalenteerde coureurs. Esteban Ocon, Stoffel Vandoorne en Fernando Alonso zijn de meest treffende namen van de zes rijders die uit de hoogste klasse van de autosport “verdwijnen” – sommigen blijven aan als testcoureur – maar ook de overige drie hebben stuk voor stuk bewezen meer dan capabel te zijn. Met name Sergey Sirotkin, die worstelen moest met zijn draak van een Williams, en Marcus Ericsson hebben dit seizoen hun kwaliteiten laten zien. Dankzij zijn indrukwekkende cv hadden we goede hoop voor de sympathieke Brendon Hartley, maar hij is eigenlijk de enige coureur waarvan we weinig hebben gezien.

Officieel: dit zijn alle F1-teams en coureurs in 2019

Deze zes coureurs hebben zoals gezegd plaatsgemaakt voor liefst zes coureurs, waarvan er liefst drie absolute nieuwkomers zijn in de Formule 1. De Formule 2 is dit jaar grootaandeelhouder, want George Russell (kampioen), Lando Norris (tweede) en Alexander Albon (derde) mogen ieder hun intrede maken tot de koningsklasse. Antonio Giovinazzi reed vorig jaar aan het begin van het seizoen twee wedstrijden voor Alfa Romeo Sauber, maar nu pas mag de Ferrari-junior (uitgerekend naast Kimi Raikkonen) zijn “debuut” maken. Daniil Kvyat keert na meer dan een seizoen terug bij het team dat hem vorig jaar nog ontsloeg. Robert Kubica, zonder meer de meest verrassende naam van het veld, heeft op miraculeuze wijze voldoende weten te imponeren bij Williams en krijgt als dank een volwaardige plaats. De Pool keert acht jaar na zijn vreselijke rally-ongeluk, waarbij hij haast zijn rechterarm verloor, terug in de sport en neemt oliebedrijf PKN Orlen mee als presentje.

Afgezien van de nieuwkomers en vertrekkende atleten uit de sport, wisselen er ook een aantal coureurs van team. Daniel Ricciardo verlaat Red Bull na vijf jaar om zijn carrière voort te zetten bij het fabrieksteam van Renault. Red Bull-pupil Pierre Gasly mag de grote schoenen van de immer glimlachende Australiër vullen. Charles Leclerc heeft een nog grotere taak voor zich. De veelbelovende Monegask volgt Kimi Raikkonen na één seizoen in de Formule 1 op en moet daar Sebastian Vettel proberen te evenaren, of zelfs overtreffen. De directe ruil heeft als gevolg dat Raikkonen terugkeert bij het team dat hem ooit zijn eerste kans in de Formule 1 gaf. Tenslotte vervangt Carlos Sainz zijn jeugdheld, Fernando Alonso, en mag hij bij McLaren proberen het team uit de plomp te trekken.

Officieel: dit zijn alle F1-teams en coureurs in 2019

Ook interessant!

  • Mercedes speelt vals
    BREEK: FIA geeft Mercedes geen gelijk
  • Video: op de limiet racen is officieel VERBODEN
  • Video: Red Bull Racing doet Europese roadtrip
    Video: Red Bull Racing doet Europese roadtrip
  • Video: Red Bull doet geheimzinnig met nieuwe livery
    Video: Red Bull doet geheimzinnig met nieuwe livery

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

Alexander Albon, Antonio Giovinazzi, Carlos Sainz, Charles Leclerc, daniel-ricciardo, Daniil Kvyat, Esteban Ocon, Fernando Alonso, Ferrari, force-india, Formule 1, George Russell, haas-f1, kevin-magnussen, Kimi Räikkönen, Lance Stroll, Lando Norris, Lewis Hamilton, Marcus Ericsson, Max Verstappen, McLaren, Mercedes, Nico Hulkenberg, Pierre Gasly, Racing, Racing-Point, Red Bull Racing, Renault, Robert Kubica, romain-grosjean, sauber, sebastian-vettel, Sergio Pérez, Stoffel Vandoorne, toro-rosso, Valtteri Bottas, williams

Vorig bericht: « Met Lumma-velgen is de Audi Q8 écht om op te eten
Volgend bericht: Gaaf! Onderdelen R33 en R34 Skyline GT-R opnieuw in productie »

Lees Interacties

Reacties

  1. subaru555 zegt

    30 november 2018 om 17:39

    Ben benieuwd wat Leclerc gaat doen. Of Leclerc echt goed is, of de Sauber veel beter dan vorig jaar, en Ericsson niet zo goed!

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      30 november 2018 om 21:19

      @subaru555: en wat kan de Honda krachtbron achterin het beste chassis van het veld?

      Login om te reageren
  2. hamerhaai zegt

    30 november 2018 om 17:44

    Die LeClerc verwacht ik veel van. Heeft in die Sauber dit jaar een aantal keer echt laten zien wat hij kon. P4 voordat hij die pitstop maakte laatste race en op dat moment best of the rest. Sympathieke knul ook.

    Login om te reageren
  3. bluetiger99 zegt

    30 november 2018 om 17:55

    Heb nu al zin in 2019. Aan de rijders linup zal het niet liggen.

    Login om te reageren
  4. gregorius zegt

    30 november 2018 om 17:59

    Bijna Sint tijd, dus we mogen wat wensen toch?
    Ik wens dat MB een enorm moeilijke auto in de drag krijgt en dat Bottas daar beter mee om kan gaan.
    Ik wens dat Vettel echt 2 stappen beter is dan LeClerc: Een smug-Vettel, met dat vingertje, is zo heerlijk irritant.
    Ik wens dat Stroll er finaal af gereden wordt door Perez; maar dan ook echt met seconden per kwali.
    Ik wens dat Raikonen in zn Sauber, af en toe voorbij LeClerc kan komen.
    Ik wens dat de Hulk meer punten scoort dan Riccardo. Die jongen verdient dat stoeltje van Bottas meer dan Bottas.
    En als laatste 2 wensen: dat Williams gewoon de een na beste auto maakt en dat Kubica op wonderbaarlijke wijze kampioen wordt.
    En alleen maar omdat Red Bull de beste auto maakt, veel vooraan rijdt, en dat er elke keer wat kapot gaat en ze allebei uitvallen. Niks zo lekker als die sukkels op de NLse tv die allemaal dezelfde kant uitlullen en dan ongeluk proberen recht te praten.

    Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      30 november 2018 om 18:25

      @gregorius: mooi, maar ben bang dat ’t het tegenovergestelde wordt.

      Login om te reageren
      • peug206 zegt

        30 november 2018 om 18:32

        @drdre1: volledig het tegenovergestelde behalve dat RBR en STR weer een hopeloze auro bouwen. Al gun ik jet Honsa niet, RBR heeft afgelopen jaar zoveel gezeikt op Renault terwijl er zoveel eigen materiaal kapot ging…

        Login om te reageren
        • henk_he zegt

          30 november 2018 om 20:11

          @peug206: gezeikt?

          Login om te reageren
          • peug206 zegt

            30 november 2018 om 20:46

            @henk_he: al dat commentaar van RBR, MV en DR in het begin kan ik moeilijk iets anders noemen.

            Login om te reageren
            • smultie zegt

              1 december 2018 om 18:05

              @peug206: Je snapt hopelijk dat ‘gezeikt’ geen woord is?!

              Login om te reageren
              • peug206 zegt

                1 december 2018 om 18:15

                @smultie: https://nl.m.wiktionary.org/wiki/gezeikt

              • smultie zegt

                2 december 2018 om 20:21

                @peug206: Ow wow, I stand corrected! Klinkt me zooo dom in de oren dat ik er oprecht vanuit ging dat het niet bestond :)

        • beetec zegt

          30 november 2018 om 21:01

          @peug206: Die “hopeloze” RBR is 3e geworden in het kampioenschap met bijna 300 punten meer dan Renault. Kun je nagaan hoe hopeloos die fabrieks Renault was!

          Login om te reageren
          • peug206 zegt

            30 november 2018 om 21:07

            @beetec: kijk eens waar ze hadden kunnen staan hadden ze zelf hun zaakjes op orde gehad. Max nog een plaatsje naar boven, en RB meedingen om constructeurs?

            Login om te reageren
            • beetec zegt

              30 november 2018 om 21:38

              @peug206: ik denk dat ze wat dichter bij Ferrari hadden kunnen staan maar niet veel meer dan dat. Uiteindelijk was het vermogensverschil tussen de Renault krachtbron en die van Ferrari en Mercedes toch te groot.

              Login om te reageren
              • mashell zegt

                1 december 2018 om 08:11

                @beetec: in het begin, aan het eind van het seizoen leek de Renault van Max tijdens de race minstens net zo veel vermogen te hebben dan de Mercedes.

            • gwnbmw zegt

              1 december 2018 om 08:14

              @peug206: alle fouten van max teruggerekend, zag ik een tijdje geleden een statistiekje waarin stond dat vettel minder punten had als verstappen…

              (dit ging ervanuit dat hij zowel china als monaco won.)

              Login om te reageren
              • notsobig zegt

                1 december 2018 om 08:47

                @gwnbmw: Als als… En wat als Vettel ook geen fouten had?

              • peug206 zegt

                1 december 2018 om 18:14

                @gwnbmw: neem alle dnf’s van ves en ric eens, op de positie waar ze lagen toen ze uitvielen. Bijna alle keren was dit voor rai… vettel reed ronduit slecht de laatste races, dus ik denk dat ze dan wel bijma 2e waren in constructeurs…

    • skinnybmw zegt

      30 november 2018 om 18:48

      @gregorius: Hoop met je mee?

      Login om te reageren
    • lfoose zegt

      30 november 2018 om 19:13

      @gregorius: ik was te vroeg met je bericht teliken ??‍♂️ Was leuke bijdrage zonder die zure laatste zin

      Login om te reageren
    • cloverleaf zegt

      30 november 2018 om 19:38

      @gregorius: besef je wel hoeveel plusjes je zou hebben gekregen als je de laatste 2 zinnen weg had gelaten? ;)

      Login om te reageren
      • cossiekiller zegt

        30 november 2018 om 20:16

        @cloverleaf: Inderdaad. Maar hij doet het duidelijk niet voor de plusjes. Hij kreeg er van mij ook eentje omdat hij zo eerlijk zijn gedacht zegt. ;-)

        Login om te reageren
  5. mashell zegt

    30 november 2018 om 18:01

    Zou Daniel Ricciardo zichzelf als 2e rijder bij Renault zien?

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      30 november 2018 om 18:04

      @mashell: met zijn salaris bij Renault waant hij zich altijd 1e

      Login om te reageren
      • W115 zegt

        30 november 2018 om 18:06

        @lekkerlinksrijden: salaris = waardering

        Login om te reageren
        • kimhung zegt

          1 december 2018 om 00:57

          @w115: huh salaris is waardering??? Ik kan je een ding vertellen en dat is dat salaris niet gebonden is aan waardering. Salaris is een dissatisfiers in het bedrijfsleven en geeft niet de juiste voldoening om bijv. harder te werken.

          Login om te reageren
          • mashell zegt

            1 december 2018 om 08:16

            @kimhung: klopt, je hebt bazen die je bergen complimenten geven maar nooit een euro erbij, zeer onbevredigend.
            Van harder werken krijg je een burn out, je moet slimmer werken. Dat levert een hogere bijdrage aan het resultaat en daarmee is gemakkelijker een hogere financiële compensatie te verantwoorden voor het bedrijf.

            Login om te reageren
          • gregorius zegt

            3 december 2018 om 09:02

            @kimhung: dat zei de projectleider bij mijn vorige bedrijf ook; toen hij de bonus weghaalde maar er performance shares (die max 1/3e van de bonus kon worden) ook.
            Werk nu ergens anders, voor een goede slok meer en ipv dat ik elke dag denk: ‘ik word onderbetaalt’; voel ik nu dat ik goed betaald word.

            Login om te reageren
    • jackyspriet zegt

      30 november 2018 om 18:17

      @mashell: vraag ik me inderdaad ook af, .. of als Renault hem als tweede rijder ziet? Dat zou wellicht nog erger zijn. Denk dan eerlijk gezegd dat het gewoon is om Hulkenberg niet in z’n rapen te schijten.. en dat daarmee eerste of tweede rijder niet echt een belangrijke ’titel’ is binnen het (/een) team op de grid.

      Login om te reageren
  6. Robert zegt

    30 november 2018 om 18:25

    Ik hoop vooral dat hey veld nu eens wat dichterbij elkaar komt te zitten. Want wat vooral McLaren en Williams hebben laten zien, was om te janken. Die dominantie van Mercedes, Ferrari en in iets mindere mate Red Bull, daar ben ik wel een beetje klaar mee.

    Login om te reageren
    • cloverleaf zegt

      30 november 2018 om 19:43

      @RRRobert: die wordt alleen maar groter muv misschien Williams. Als die een defacto STR wordt van Mercedes

      Login om te reageren
  7. evdw zegt

    30 november 2018 om 19:30

    1e en 2e rijder is volgens mij meer een ongeschreven dan een echte geschreven regel binnen een team. Wel leuk om zo neer te zetten natuurlijk.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      30 november 2018 om 20:38

      @evdw: Nou, ik denk dat ene V. Bottas daar toch echt anders over denkt.

      Login om te reageren
  8. cloverleaf zegt

    30 november 2018 om 19:40

    Danny Ric kan best wel een potje sturen en heeft veel ervaring in een goeie auto. Ik hoop van harte dat hij renault mede omhoog kan krijgen…

    Login om te reageren
    • ikleesookoverautos zegt

      1 december 2018 om 12:59

      @cloverleaf: wel raar dat ie tweede rijder is ni

      Login om te reageren
      • cloverleaf zegt

        3 december 2018 om 11:09

        @ikleesookoverautos: Denk dat daar best een level playing field is tussen de Hulk en de Honeybadger. Ik ben heel benieuwd hoe Nico er op staat tov RIC.

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North