• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Moet BMW deze M9 gewoon gaan maken?

Auteur: sir_smokalot, gepost 29 januari 2013 om 19:24 – 68 Reacties

Afbeelding Moet BMW deze M9 gewoon gaan maken?Afbeelding Moet BMW deze M9 gewoon gaan maken?Afbeelding Moet BMW deze M9 gewoon gaan maken?Afbeelding Moet BMW deze M9 gewoon gaan maken?Afbeelding Moet BMW deze M9 gewoon gaan maken?Afbeelding Moet BMW deze M9 gewoon gaan maken?Afbeelding Moet BMW deze M9 gewoon gaan maken?Afbeelding Moet BMW deze M9 gewoon gaan maken?Afbeelding Moet BMW deze M9 gewoon gaan maken?Afbeelding Moet BMW deze M9 gewoon gaan maken?Afbeelding Moet BMW deze M9 gewoon gaan maken?Afbeelding Moet BMW deze M9 gewoon gaan maken?

BMW M9 COncept
Sinds de 8 Serie heeft BMW eigenlijk geen echte sportwagen als spirituele opvolger gemaakt, ondanks de vurige wens van vele fanboys. Moeten ze in Beieren de koe bij de hoorns vatten, en deze M9 verder uitwerken?

Eigenlijk is het wel apart dat een merk als BMW niet echt meer een Halo Car heeft. Audi maakt de R8 (en er schijnt zelfs een ‘R20’-diesel supercar in de pijplijn te zitten), Mercedes had de SLR McLaren, en nu de SLS AMG (GT), maar BMW? Die zet in op een i8, een peperduur elektrospeeltje met een driecilinder. Niet echt iets waar het hart van de traditionele petrolhead sneller van gaat kloppen.

De ‘M9’ die je hier ziet komt dan ook niet uit de pen van BMW-designer Karim Habib, maar is het zoveelste fantasieproject van een aspirant designer, die nog in zijn studententijd zit. Dit keer is het Razvan Radion, uit Roemenië. Take it away, Razvan!

“I have tried to create a concept with a slightly different philosophy than the current BMW design”.

Ik zie een design dat vooral aan de voorkant veel doet denken aan BMW’s eigen laserlampjes in een Fisker Karma-smoel, maar dat is zeker niet per definitie slecht. De Fisker-designtaal staat als een huis.

Het enige dat BMW nu nog hoeft te doen, is een tot 650-700 pk getunede versie van hun bekende twin-turbo 4,4 liter V8 onder de kap te stoppen, en dit te combineren met heel veel koolstofvezel, en elektrificering, die ze dankzij de samenwerking met Toyota gaan implementeren.

Slijp het fijn, beperk je productie tot 200 exemplaren, plak er een prijskaartje van 8 euroton op, en je hebt over een jaar of 5 tot 8 een supercar die alle concurrentie wegblaast. Deal? (via boldride.com)

Ook interessant!

  • BMW iX xDrive40 rijtest video
    BMW iX xDrive40 rijtest video
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • BMW M3 G80 Competition rijtest video
  • BMW M440i xDrive Cabrio rijtest
    BMW M440i xDrive Cabrio rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, concept, Coupe, design, Supercars

Vorig bericht: « Gespot: klassiekers op CARnivale 2013 (Australië)
Volgend bericht: Kies maar: Opel Cascada of Lancia Flavia? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Benno zegt

    29 januari 2013 om 19:27

    Wat is dit? Een Duitse Corvette?!

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      29 januari 2013 om 19:33

      @Benno:

      maar dan met stoelverwarming en andere gaye meuk ..

      Login om te reageren
      • porker zegt

        29 januari 2013 om 20:10

        @lincoln: kom toch eens uit die kast man!

        Login om te reageren
        • timmyaudifreak zegt

          29 januari 2013 om 21:02

          @porker: haha

          Login om te reageren
        • 3246cm252kw zegt

          29 januari 2013 om 21:47

          @porker: beter blijft die zitten!

          Login om te reageren
        • 3246cm252kw zegt

          29 januari 2013 om 21:47

          @porker: beter blijft die daar in!

          Login om te reageren
  2. lincoln zegt

    29 januari 2013 om 19:29

    ja .. dat hebben we nodig ..

    de zoveelste peekaa bak die over de 330 km/u kan ..

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      29 januari 2013 om 19:40

      @lincoln:
      Ik snap daar het nut ook niet van. In het huidige verkeer volstrekt zinloos. Helaas vraagt de “markt” kennelijk om gevoelloze coconnetjes waar elke sensatie uit gefilterd is.

      Mijns inziens hoeft een auto niet voorzien te zijn van alle denkbare gadgets. Doe mij maar een gering gewicht en eeen directe bediening met gevoel, zodat je niet boven de 200 hoeft te rijden om het gevoel te hebben dat het hard gaat….

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        29 januari 2013 om 19:46

        @jrk68:

        handel .. gewoon handel ..

        mijn versterker geeft 800 watt .. aan 20 had ik er genoeg gehad ..
        mijn horloge is ook te “duur” ..
        mijn gereedschap veel te veel .. enz enz ..

        surplus .. gewoon handel ..

        Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        29 januari 2013 om 20:11

        @jrk68: Zo is het ook..
        Maar als iemand een zooitje flappen heb liggen wil die dat knoppie gewoon hebben in z’n nieuwe wagen.. Ook al gebruikt ‘ie het 1x per halfjaar.

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          29 januari 2013 om 20:19

          @kaasboerin:
          Yep, ik behoor tot de uitstervende groep puristen.
          Wat ik jammer vind is dat dergelijke pure auto’s niet meer weggelegd zijn voor de gewone man.
          Dien ten gevolge komt die er ook niet meer mee in aanraking en krijgt dus ook de kans niet meer om het te leren waarderen.
          Neem bv een MGB, iedereen kon zich dat veroorloven in die tijd. Een MX5 (toch een beetje een moderne MGB) heeft al een prijskaartje dat voor weinige hier is weggelegd.
          En dan begin ik maar helemaal niet over mijn speeltje of een Donkervoort.

          Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      29 januari 2013 om 19:54

      @lincoln: Nee, jouw gezeik op AB hebben we nodig?

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        29 januari 2013 om 19:59

        @berlinetta:

        LOL .. met vraagteken nog wel ..

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          29 januari 2013 om 20:18

          @lincoln: Ja, ik stel je een vraag..

          Login om te reageren
    • tvklarenbosch zegt

      29 januari 2013 om 20:06

      @lincoln: eh ja?

      Login om te reageren
  3. maurits123 zegt

    29 januari 2013 om 19:30

    Moest gelijk aan een nsx denken.

    Login om te reageren
    • lemster zegt

      29 januari 2013 om 19:34

      @maurits123: Echt? Explain please :) Ik zie het niet.
      Origineel wilde ik foei zeggen, maar ik benieuwd waarom je er zo over denkt.

      Hier een NSX ter vergelijking:

      Login om te reageren
      • Homer55 zegt

        29 januari 2013 om 19:45

        @lemster: Waarschijnlijk bedoelt hij de nieuwe NSX concept..

        Login om te reageren
        • maurits123 zegt

          29 januari 2013 om 20:00

          @Homer55: jah idd! Vooraanzicht alleen dan. Maar nu ik de foto van hieronder zie valt het toch wel mee. Kwam gewoon als eerste in me op!

          Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        29 januari 2013 om 19:45

        @lemster:
        Ik denk dat hij deze bedoeld….

        Al moet je dan nog steeds veel fantasie hebben.

        Login om te reageren
  4. rufctr01 zegt

    29 januari 2013 om 19:31

    Mooie auto, de buitenspiegels zijn een eyecatcher.

    Login om te reageren
  5. lemster zegt

    29 januari 2013 om 19:31

    Ik vind er niets aan. Waarom gaan aspirant designers nou niet eens bezig met de dingen die er toe doen op dit moment? Die dure auto’s zijn leuk, maar als jij een vernieuwend concept in kleinste segment neer kan zetten ben je véél interessanter voor autofabrikanten. Dat zullen toch uiteindelijk je opdrachtgevers/bazen moeten gaan worden.

    Login om te reageren
  6. eklasse zegt

    29 januari 2013 om 19:32

    Zou razvan dit naar meer merken gemaild hebben? Ander logootje erop en klaar die Kia, Peugeot of Volvo. Nogal inwisselbaar ontwerp. Ik zie er geen BMW in.

    Login om te reageren
  7. jrk68 zegt

    29 januari 2013 om 19:33

    De 8 serie was een GT, geen echte sportwagen. Die heeft BMW helaas sinds de M1 niet meer gemaakt. Hoewel de Z8 een aardige poging tot was, was dat net teveel een roadster.

    Login om te reageren
  8. moveyourmind zegt

    29 januari 2013 om 19:35

    Ziet er serieus goed uit. De scherp gelijnde koplampen en lage grille vind ik stukken mooier dan de hoge neuzen die nu de trend zijn (mede dankzij veiligheidseisen natuurlijk).

    Login om te reageren
  9. RazorHead zegt

    29 januari 2013 om 19:37

    dunne bandjes, BRZ style!

    Login om te reageren
  10. undifined1 zegt

    29 januari 2013 om 19:38

    Een 8 serie is een geweldige auto, en een van de beste auto’s voor lange afstand, maar een sportwagen? Een mogelijke m8 zou dat geweest moeten zijn en de csi komt een klein eindje in de richting, maar is toch vooral een koppelbeul om je het ultieme v12/turbine reisgevoel te geven. En de csi was een auto die excelleerde in lange afritten extreem hard te nemen, maar die moeite had met een 3 serie op bergweggetjes. Ik zie de 8 serie eigenlijk meer als een 6 serie, maar dan met 7 serie ipv 5 serie techniek en nog wat extra dingen die hem zo ultiem maken. En niet echt als een sportwagen.

    Login om te reageren
  11. undifined1 zegt

    29 januari 2013 om 19:40

    Is meer iets wat tussen een fisker, aston, camaro en een supra in zit

    Login om te reageren
  12. potjak zegt

    29 januari 2013 om 19:42

    Helaas, krijg er geen BMW gevoel bij. Wel een mooi ontwerp welillicht het neusje aanpassen naar Fisker daar vind ik deze auto beter passen.

    Login om te reageren
  13. zesinlijn zegt

    29 januari 2013 om 19:45

    Ik zie dan liever dat BMW dit ding op de markt brengt:

    Met wegzakkende deurtjes zoals in de Z1. En dan 75 stuks (of 150) produceren. Mercedes heeft het ook gedaan met de SLR Stirling Moss.

    Login om te reageren
  14. zesinlijn zegt

    29 januari 2013 om 19:48

    IK zie dat het plaatje wat klein uitvalt. Wellicht is dit wat duidelijker:

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      29 januari 2013 om 19:56

      @zesinlijn:
      Ik denk persoonlijk meer in deze richting.

      Login om te reageren
  15. kaasboerin zegt

    29 januari 2013 om 20:04

    Neh, hou het maar bij die ‘wraith’..
    Weet je zeker dattie gekocht wordt..

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      29 januari 2013 om 20:12

      @kaasboerin:
      Ik denk dat de markt nu wel klaar is voor een M1 opvolger.
      Toen BMW met de M1 kwam hadden ze bij lange na het imago niet dat ze nu hebben. Ook hebben ze nu de motoren die bij zo’n auto passen.
      Hoe goed en mooi het blok ook was, het feit dat het slechts een 6 cilinder was heeft hem destijds niet geholpen. Ook toen speelde de “bragging rights” een belangrijke rol in sportwagen land.

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        29 januari 2013 om 20:19

        @jrk68: Je weet hoe het gaat.. Dergelijke fabrikanten hebben, zoals Chris Harris dat zo mooi over bijv. Audi zei.. Een hoog ‘showroom’ gehalte.
        1M vind ik gewoon een leuke geschiedenis hebben..
        Zou zonde zijn als er nu een remake zou komen die er weinig mee te maken heeft, maar wel profiteert van de naam.
        Maar ja, zo gaat dat overal.

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          29 januari 2013 om 20:29

          @kaasboerin:
          Ook een SLS heeft niks temaken met een 300SL en toch legt iedereen die link, een R8 heeft niks met Audi’s waarden van doen en toch voegt het weldegelijk iets aan het merk toe.
          BMW heeft die geschiedenis wel dus ik zie een M1 achtige met een V8 wel als een mogelijkheid. Ik vind het beter bij het merk passen dan een 3 of 5GT. En daar rent ook niet iedereen voor naar de showroom.

          Login om te reageren
          • kaasboerin zegt

            29 januari 2013 om 20:32

            @jrk68: Tuurlijk zal het alleen maar voordeel met zich meebrengen.
            Zet dat ding op billboards, in films neer, waar ook.. Net als MB en Audi.
            Een reclamebord voor ’t merk.
            Maw marketingtechnisch zou het wss een briljante zet zijn voor het merk.

            Login om te reageren
            • eklasse zegt

              29 januari 2013 om 20:44

              @kaasboerin: BMW zet in op de i8 staat er toch… Daar gaan ze op inzetten: billboards, films etc.

              Dikke middelvinger naar fosiele brandstoffen: dat ik de marketing toekomst van BMW. En als er tegen die tijd compleet groene zones in bevolkte gebieden verschijnen in toon aangevende steden zoals LA of München of ergens in Japan hadden ze nog gelijk ook.

              Login om te reageren
              • kaasboerin zegt

                29 januari 2013 om 20:48

                @eklasse: Dat weet ik, al is dat nu nog een of ander glazen vleugeldeuren ding..
                Maar weet niet of dat ding zo populair gaat worden als een R8 o.i.d.

          • ruubster zegt

            30 januari 2013 om 07:06

            @jrk68: zelfs Mercedes-benz zelf legt die link. er zal dus inderdaad niks van kloppen.

            Login om te reageren
  16. r32turbo zegt

    29 januari 2013 om 20:24

    Lijkt meer op een fisker karma hoor

    Login om te reageren
    • ropbp zegt

      29 januari 2013 om 20:30

      @r32turbo: met een Alfa achterkantje :-)

      Login om te reageren
  17. Search zegt

    29 januari 2013 om 20:33

    Neen, ik dacht toen ik het plaatje zag dat het een nieuwe/concept Camaro was.

    Login om te reageren
  18. fep739 zegt

    29 januari 2013 om 20:34

    kruising tussen camaro en fisker :p

    Login om te reageren
  19. zesinlijn zegt

    29 januari 2013 om 20:35

    Heren, we hebben het over een Halo car. Een auto die als het ware boven het merk zweeft. En zijn imago over het hele merk uitstraalt. Daar hoeft de showroom niet voor worden platgelopen. Als je er af en toe eentje ziet, moet je een harde plasser krijgen… Dat idee.
    Of denken jullie dat HIER de showroom voor is platgelopen?

    Login om te reageren
    • eklasse zegt

      29 januari 2013 om 21:07

      @zesinlijn: heer, we hebben het hier over een studie opdracht van een of andere Roemeen. Heeft verder niks met plassers te maken.

      Login om te reageren
  20. gertjano zegt

    29 januari 2013 om 20:41

    Een stille hint van BMW om Alfa Romeo over te nemen? Zo’n kontje kan toch niet ‘spontaan’ van een roemeense designer komen? Ik zeg DOEN. Misschien dan toch een ouderwetse zespitter in de 4C of ben ik nu gewoon aan het dagdromen? OT: productie klaar maken die bak!

    Login om te reageren
    • robinio zegt

      29 januari 2013 om 22:14

      @gertjano: Dat zou wel heel goed nieuws zijn!
      Zelf Fiat gereden, maar Fiat maakt Alfa kapot… Kom nou eens met nieuwe modellen en niet de zoveelste 500-variant.

      Login om te reageren
  21. E34M5Touring zegt

    29 januari 2013 om 20:43

    Zullen we maar gewoon niet doen. Voorlopig wel ff genoeg niches gevuld dunkt mij. Zoveel dingen tegelijk komt de kwaliteit vaak niet ten goede.

    Login om te reageren
  22. bertuss zegt

    29 januari 2013 om 20:50

    Jaa direct !

    Login om te reageren
  23. pax1004 zegt

    29 januari 2013 om 20:56

    Best leuk. Alleen die frontspoiler ziet er niet uit.

    Login om te reageren
  24. dennisr zegt

    29 januari 2013 om 21:20

    Tuurlijk moeten ze die gaan maken..

    Kan Audi nog groter worden..

    Login om te reageren
  25. vr6turbo zegt

    29 januari 2013 om 21:22

    Fisker karma maar van de zijkant voor gedeelte lijkt op masarati gran turismo

    Login om te reageren
  26. w0o0dy zegt

    29 januari 2013 om 21:31

    Sinds de M1 is er geen echte BMW sportwagen geweest. De Z4 is een leuke roadster, de z3m een snelle/vlotte coupe, maar een high-end sportwagen.. nope. De 8 serie was een dikke moddervette coupe at best, zeker geen sportwagen.

    Ik denk dat BMW geen M9 gaat maken omdat het economisch niet haalbaar is. Er is immers geen basis-platform voor zo’n auto. De Emissie winsten die men haalt met koffiemolens in 1 en 3 serie’s en Mini’s gooi je zomaar weer het raam uit? I think not. Audi valt onder VW en kan daarom meer gein uithalen.. Mercedes compenseert aardig met de Smartjes maar heeft ook problemen om de CO2 targets te halen… BMW heeft geen auto’s die de uitstoot van zo’n monster te compenseren… of willen we nog erger uitgeknepen bmw-tjes?

    Login om te reageren
  27. jawi94 zegt

    29 januari 2013 om 21:36

    Ze moeten dan niet die 4.4 TT stofzuigmotor erin gaan leggen. Gewoon een nieuwe motor ontwikkelen zonder turbo’s gewoon een afscheid motor. Gewoon een mooie V12 ofzo

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      29 januari 2013 om 21:42

      @jawi94: betaal jij de 100 miljoen die ze nodig hebben voor een nieuwe bespoke engine?

      Login om te reageren
  28. Orichy zegt

    29 januari 2013 om 21:51

    De echte petrolhead moet leren begrijpen, dat tijden veranderen en dat BMW voorop loopt in de mars.
    Hybride-aangedreven auto’s, die toch behoorlijk rap van hun plaats komen, hebben min of meer de toekomst.
    De BMW i8 moet de nieuwe standaard voor de concurrentie worden, in een onzekere europese toekomst, tenminste zo wordt het ons voorgespiegeld, hebben wij europeanen niet veel meer te willen. Het zijn de Aziaten die de toekomst bepalen, zij hebben de groei “aan hun kont hangen” en daar gaat de markt naar luisteren.
    Natuurlijk is het jammer, maar dat is ook het gevolg van de maatschappelijke armoede waarin wij nu leven, hopelijk verandert het weer ten gunste van de Europeaan, maar dat zal nog wel even duren.

    Login om te reageren
  29. patrick1990 zegt

    29 januari 2013 om 23:00

    De zijkant en achterkant doet mij denken aan een Fisker Karma.De voorkant mag er zeker wezen

    Login om te reageren
  30. karsvdtuin zegt

    29 januari 2013 om 23:19

    Kijkt eerst boos… Dan wordt ie op ze kop gemept met een grote hamer en heeft ie spleetogen… Boze chinees:)

    Login om te reageren
  31. jensoffbutton zegt

    30 januari 2013 om 01:40

    Leuke auto, maar inderdaad te weinig BMW, en die neus kan nooit zo laag en scherp door de voetgangersveiligheidseisen.

    Login om te reageren
  32. jpoers zegt

    30 januari 2013 om 04:41

    Toch wel knap dat een ‘studentje’ leuker auto’s gaat tekenen dan de designer bij BMW zelf.
    Ze hebben best een breed modelassortiment maar geen van alle heeft voor de wow factor.
    Terwijl de andere premium modellen dit wel hebben.
    Zelfs Lexus met hun LFA…..kom op BMW, ga eens van het groene pad af en doe eens iets ‘geks’.

    Login om te reageren
  33. ruubster zegt

    30 januari 2013 om 07:03

    bruut ding!

    Login om te reageren
  34. mevipp zegt

    30 januari 2013 om 09:34

    Deze tekenaar kan beter voor Fisker gaan solliciteren want in vind dit niet echt een BMW. De “verplichte” grille zit er alleenmaar omdat ie “verplicht” is bij een BMW…

    Login om te reageren
  35. Seroo zegt

    30 januari 2013 om 10:43

    Dit ding mogen ze van mij in Beieren laten staan. Dit getuigd van weinig design en is wat mij betreft een 13 in een dozijn sport auto.

    Login om te reageren
  36. kapiteinaudi zegt

    30 januari 2013 om 17:54

    Dit ziet er nu eens echt geweldig uit! Gewoon geen woorden voor! Deze is dus niet eens ontworpen door BMW maar door een studentje……grappig.

    Login om te reageren
  37. supercarlover1967 zegt

    30 januari 2013 om 17:55

    Zal eens tijd worden dat BMW een supercar gaat maken

    Login om te reageren
  38. allard_deheer zegt

    30 januari 2013 om 21:22

    ziet eruit als een aston martin

    Login om te reageren
  39. allesmetturbo zegt

    2 februari 2016 om 17:20

    vind die achterkant best wel strak

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North