• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nee, dit is geen Ferrari en ook geen Testarossa

Auteur: Bas Leesberg, gepost 12 september 2025 om 15:00 – 7 Reacties

De Testarossa die je geen Testarossa mag noemen.

De timing had niet veel beter kunnen zijn. Ferrari heeft nog maar net de Testarossa-badge afgestoft van de SF90-opvolger of deze knaap heeft zijn première. Alsof ze in Uden wisten wat er in Maranello speelt. Na dik anderhalf jaar is het Niels van Roij en zijn team gelukt om de eerste Ferrari Testarossa GTS te bouwen.

Het spijt me. Ik heb zojuist al twee keer, twee verboden woorden gebruikt bij de creatie van de Nederlander. De originele bouwers van deze, eh, rode kop vinden het niet zo leuk als je een zaag in hun creatie zet. Vandaar dat je geen steigerende paarden of naamplaatjes op de auto ziet. In plaats daarvan mag je hem Guida Touring Sport noemen, wat weer net anders is dan Gran Turismo Spider.

De GTS is een targa

De voltooiing van het project werd gevierd met de presentatie van de auto bij de Wheels Mariënwaerdt 2025 van dit weekend. Er zitten 3.000 uur om de icoon om te bouwen naar Targa-versie. Maar da’s niet het enige.

De dorpels, portieropeningen, hoedenplank, transmissietunnel en delen onder het dashboard zijn allemaal versterkt. Deze wijzigingen zouden voor het blote oog niet zichtbaar moeten zijn. Omdat ze toch bezig waren, is het dashboard opnieuw bekleed en zijn de deurpanelen herontworpen.

De one-off GTS stamt uit 1987 en behoudt zijn originele aandrijflijn. Hij heeft dus nog steeds een platte V12. De twaalfcilinder produceert 390 pk en 500 Nm. Schakelen gaat via een vijftraps handbak.

Waar laat je de dakpanelen?

De Guida Touring Sport gaat straks naar een Britse eigenaar in Andorra. Daar wil de zon weleens schijnen en wil je dus genieten van het open dak. Omdat het een Targa is, heb je een plek nodig om de panelen op te bergen. Hiervoor heeft het ombouwbedrijf op maat gemaakte tassen gemaakt die je in de bagageruimte kunt wegstoppen. Handig!

We krijgen natuurlijk niet te horen wat die 3.000 uur aan ploeteren waard zijn. Je kunt het misschien aan Van Roij zelf vragen als je hem dit weekend tegenkomt op het Wheels Mariënwaerdt.

Ook interessant!

  • Ferrari heeft eindelijk de naam Testarossa terug
  • Koop de lelijkste Ferrari Testarossa ter wereld
  • Verrassing: nieuwe Ferrari SF90 is hier en heet... Testarossa!
  • Testarossa verloren na een bijzondere brand
    Testarossa verloren na een bijzondere brand

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Ferrari, gts, Klassiekers, niels-van-roij, testarossa, tuning

Vorig bericht: « Zoek de verschillen: BMW laat het nieuw logo zien op Neue Klasse
Volgend bericht: Lekkere puristenauto komt terug als 600 kilo lichte eenzitter! »

Lees Interacties

Reacties

  1. mattr zegt

    12 september 2025 om 15:51

    Heiligschennis!!!!! Nee geintje, leuk gedaan. Het ziet er alleen wel een beetje uit alsof er nog een stukje dakpaneel zit wat er eigenlijk ook uit zou moeten kunnen

    Login om te reageren
  2. Design_Driven zegt

    12 september 2025 om 15:53

    Mooi werk weer!

    Login om te reageren
  3. ralfast zegt

    12 september 2025 om 16:44

    Jammer van de naamgeving bij zo’n kna stukje Ferrari uitdagen: Tease Rosa zou toch gewoon kunnen?

    Login om te reageren
  4. MaartenD zegt

    12 september 2025 om 17:41

    De eerste Testarossa Targa? Nope. Er zijn verschillende Testarossa’s door het bedrijf EBS omgebouwd tot targa. Er staat zelfs een witte op Nederlands kenteken (GTX-68-B)

    Login om te reageren
  5. ericc zegt

    12 september 2025 om 18:24

    Er zijn ook enkele firma’s die een volledige cabrio maakten in de jaren tachtig. Maar deze vind ik mooi afgewerkt. Zou nog wel langsgaan bij de Italiaanse firma die er een restomod van maakt. Naam ontglipt me momenteel.

    Login om te reageren
  6. Maarten123 zegt

    13 september 2025 om 08:44

    Het eerste wat de nieuwe eigenaar doet, is de logo’s terugplakken. Begrijpelijk dat zij zich er niet aan wagen, maar dat zal de eigenaar worst wezen.

    Login om te reageren
  7. mustang750supersnake zegt

    13 september 2025 om 10:57

    van de zijkant ziet de wagen dr gewoon echt niet uit……

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North