• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe F1 regels voor 2019 zijn een ramp

Auteur: willeme, gepost 16 januari 2019 om 19:02 – 22 Reacties

Force India


Is het wéér niet goed.

Ondanks dat er op dit moment weinig actie op de baan is, gebeurt er van alles in het F1-wereldje. Een paar dingen spelen daarbij een cruciale rol: wat voor stappen kunnen de teams maken en welk team weet het beste in te spelen op de nieuwe reglementen? Bijna elk jaar veranderen er een paar dingen waar de heren (en dames) ontwerpers rekening mee dienen te houden. Duidelijke voorbeelden van succesvolle teams zijn Brawn GP (die zagen tussen de regels door de mogelijkheid voor een dubbele diffuser) en Mercedes GP (die sinds het twee turbotijdperk ongenaakbaar zijn).

Force India VJM11 '18

Voor 2019 staan er een paar veranderingen op stapel, al zijn ze niet zo ingrijpend als bovengenoemde voorbeelden. Met name op aerodynamisch gebied verandert er het één en ander. In plaats van ingewikkelder wordt het juist simpeler. Er is voor het komende jaar minder mogelijk. De gedachte hierachter is dat de F1-auto’s op het veld dichter bij elkaar kunnen komen en er meer actie op de baan is. Een nobele gedachte.

Force India '13

Zijn de teams er ook blij mee? Bij Racing Point (voorheen Force India) niet helemaal. Volgens de technisch directeur van Racing Point, Andy Green, zijn de wijzigingen vrij minimaal, maar het effect heel erg groot. Echter, niet op de manier zoals hij het zou willen zien. Aan Motorsport vertelt Green dat ze de nieuwe auto getest hebben in de windtunnel en de resultaten dramatisch waren. Volgens de data is de auto zo’n 3 seconden langzamer dan voorheen is de balans veel minder goed.

Force India '18

Volgens Green gaat het nog wel even duren voordat alle teams hun zaken op orde hebben qua aërodynamica en dat we veel updates kunnen gaan verwachten. Voor ons, brood-nuchtere Verstappen-apostelen, zou dat goed nieuws kunnen betekenen. De Red Bulls hebben doorgaans een zeer goed aerodynamisch pakket. Meer inhaalmogelijkheden en meer voorsprong door aerodynamica zou iets heel moois kunnen betekenen. Voor Force India ziet het nieuwe seizoen er dus veel minder rooskleurig uit.

Ook interessant!

  • In beeld: de spectaculaire tribunes op Spa Francorchamps
    Nieuwe spectaculaire tribunes op Spa Francorchamps
  • moedige coureurs
    Breek! Dit is de F1 kalender voor 2022!
  • Lezersvraag: bemoeit de FIA zich te veel met de F1?
    Lezersvraag: bemoeit de FIA zich te veel met de F1?
  • Alfa Romeo F1 deal loopt stuk op miljoenen pegels

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

andy-green, Formule 1, Racing, Racing-Point

Vorig bericht: « Onbetaalbare Toyota is nu nóg duurder
Volgend bericht: Oldtimerparadijs in Bennekom is véél duurder dan je denkt »

Lees Interacties

Reacties

  1. volvov90 zegt

    16 januari 2019 om 19:12

    Like

    Login om te reageren
  2. roberto zegt

    16 januari 2019 om 19:14

    Meer inhaalmogelijkheden op de Force India’s dus.. (ja, ik hou de oude naam nog ff aan)

    Login om te reageren
    • dappers zegt

      17 januari 2019 om 10:37

      @roberto: geen probleem, dat racing point blijft ook niet, er wordt achter de schermen druk onderhandeld met een ander merk. kan nooit lang meer duren voor de aankondiging komt.

      Login om te reageren
    • gregorius zegt

      17 januari 2019 om 11:09

      @roberto: makkelijk voor kiddo-paydriver-Stroll om zich achter te verschuilen.

      Login om te reageren
  3. polar zegt

    16 januari 2019 om 19:17

    Red Bull geeft je vleugels

    Login om te reageren
  4. toniominestrone zegt

    16 januari 2019 om 19:17

    Ik heb het artikel 2 keer gelezen en kan maar tot 1 conclusie komen: Force India dekt zich alvast in voor de valse seizoensstart.

    Login om te reageren
    • rickthestig zegt

      16 januari 2019 om 20:03

      @toniominestrone: deed mij ook denken aan Williams vorig jaar. Die zeiden na de eerste tests; We hebben een probleem met het ingaan en het uitkomen van medium en snelle bochten. Als we die problemen oplossen dan kunnen we goede resultaten boeken…. Toen wisten we genoeg

      Login om te reageren
  5. luckyluck zegt

    16 januari 2019 om 19:19

    lol, roos-kleurig of roze-kleurig? ;)

    Login om te reageren
  6. bassx zegt

    16 januari 2019 om 19:24

    Als 1 team dit zegt maak ik me nog niet zo druk. 2017 begon red Bull het seizoen ook met foute waarden uit de windtunnel.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      16 januari 2019 om 19:32

      @bassx: Dat hebben ze toen redelijk goed opgelost ;-)

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      16 januari 2019 om 19:34

      @bassx: yep. Seizoenstart was dan ook bagger. Adrian Newey was in de winter lekker bezig met de Aston Martin Valkyrie en dat had zijn effect op RBR helaas.

      Login om te reageren
    • Edge zegt

      16 januari 2019 om 20:11

      @bassx: Daarnaast slaat het ook haaks op de uitspraken van Mercedes en Red Bull. Die roepen juist dat ze de downforcewaarden van vorig al vrij vroeg in de ontwikkelfase van de nieuwe auto’s hebben weten te evenaren. Ik maak mij dus ook nog geen zorgen

      Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    16 januari 2019 om 19:43

    Tja, of RB kan hun geniale aero pakket bij het oud vuil zetten en moet blanco beginnen. Ik hoop vooral dat Force India volgend jaar in een andere kleur rijdt. Dat roze blijft spuuglelijk.

    Login om te reageren
  8. loserboi932 zegt

    16 januari 2019 om 19:52

    Racing team force point India Motorsport Cosworth

    Login om te reageren
  9. verplicht zegt

    16 januari 2019 om 20:25

    Wel slim van Force Point Racing India om nu alvast de aero de schuld te geven. Aan Stroll zal het zeker niet liggen.

    Login om te reageren
  10. johnhert zegt

    16 januari 2019 om 21:05

    Wel mooi om je als team weer te bewijzen door de ideale combinatie van veel downforce met zo min mogelijk drag te vinden. Ik ben benieuwd !

    Login om te reageren
  11. risl zegt

    16 januari 2019 om 21:29

    Ik denk dat dit juist nadelig is voor Red Bull. Het voordeel dat ze kunnen halen met hun doorgaans goede aero-pakkrt wordt kleiner en het komt dus nog meer aan op motorprestaties en mechanische grip.

    Login om te reageren
  12. gandini zegt

    16 januari 2019 om 21:48

    Huh? De auto’s worden langzamer en de balans minder goed. Dat was toch juist de bedoeling? Dan komen de echte coureurs… Ach ja, ze hebben Stroll.

    Login om te reageren
  13. JanC zegt

    16 januari 2019 om 22:38

    Brawn en Mercedes-F1 zijn eigenlijk hetzelfde. Mercedes nam het team Brawn over. Overigens is Brawn het ex-Honda team, dat niet zo succesvol was.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      17 januari 2019 om 07:32

      @JanC: maar dat Honda team, werd nadat Honda plotseling in de winter de stekker trok, met alleen een andere motor meteen kampioen. Je zou denken dat het aan de Honda motor lag. Zal ook wel de reden zijn dat Honda nu revanche wil halen, bewijzen dat ze echt nog wel meetellen als motorbouwer.
      Ik verwacht voor volgend winter een zelfde persbericht. En het seizoen er na een RBR die het met een toegewezen motor heel goed doet.

      Login om te reageren
  14. lavoro zegt

    17 januari 2019 om 01:54

    “waar de heren (en dames) ontwerpers”. Zeg dan gewoon “ waar de ontwerpers..”
    Door de “dames” niet te kort te willen doen zet je ze nu juist extra in een onnozel hoekje.

    Login om te reageren
  15. ericd zegt

    17 januari 2019 om 14:08

    Nieuwe regel: geen nieuwe regels voor een periode van 3 jaar. Meest rampzalige wijziging over 2018 was het verbreden van de wagens. Heeft effect op slipstreamen en inhaalmarge.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North