• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe GT3 RS is officieel bizar snel

Auteur: willeme, gepost 20 april 2018 om 11:43 – 36 Reacties

Afbeelding Nieuwe GT3 RS is officieel bizar snelAfbeelding Nieuwe GT3 RS is officieel bizar snelAfbeelding Nieuwe GT3 RS is officieel bizar snelAfbeelding Nieuwe GT3 RS is officieel bizar snelAfbeelding Nieuwe GT3 RS is officieel bizar snelAfbeelding Nieuwe GT3 RS is officieel bizar snel

Porsche 911 GT3 RS (991.2)
Hoeveel seconden weet deze superkever onder de 7 minuten te rijden?

Een paar weken geleden werd de wereld verblijd met de gelekte foto’s van een Viper-groene Porsche. Een 911 GT3 RS om precies te zijn. Voor wie het Porsche-lexicon niet helemaal uit zijn hoofd kent, dat is de variant die het dichtste staat bij een de race-auto’s.

  • 911: motortje achterin
  • GT3: Dikke 4.0 liter zonder turbo’s dus met VROOOEEEM geluid
  • RS: meer spoilers en minder comfort

De meest puristische variant (alhoewel de echte purist een Lotus 3-Eleven 430 rijdt, maar dat terzijde) van het rijtje dus. Dit is nóg spectaculairder te maken met het ‘Weissach Package’. Als je dat aanvinkt krijg je alle opties op je GT3 RS die er eigenlijk standaard erop horen te zitten.

Het voordeel van al deze maatregelen is dat de 911 GT3 RS Weissach Package op alle facetten goed scoort: remmen, sturen, accelereren en dergelijke doet ‘ie allemaal briljant. Althans, dat kunnen we concluderen uit de rondetijd die Porsche met deze auto op de Nordschleife heeft neergezet: 6:56.4. Inderdaad, minder dan 7 minuten. Daarmee schaart de 911 GT3 RS zich in een bijzonder rijtje supercars als de Porsche 911 GT2 RS, Lamborghini Huracan Performante en Porsche 918 Spyder. Het hing al een tijdje in de lucht, maar nu is het offcieel: de 991.2 GT3 RS is dus bizar snel.

Porsche 911 GT3 RS

De waanzinnig snelle tijd werd door Porsche coureur Kévin Estre gereden. De 991.2 GT3 RS is daarmee 24 seconden sneller dan 991.1 GT3 RS. Dat komt niet alleen door de auto, maar ook door de Nordschleife zelf. De baan is op een paar cruciale punten aangepast, iets wat je terugziet in de rondetijden. Voor meer informatie, lees dit artikel om te begrijpen de laptimer in de juiste context te krijgen.

Estre reed de tijd aan het einde van een zonnige ochtend op 16 april, omstreeks 11:40. De temperatuur was 14 graden en het asfalt 18 graden, volgens Estre perfecte omstandigheden. De 911 stond op Michelin Pilot Sport Cup 2 R banden. Plakkerige semi-slicks met nét genoeg groeven erin om straatlegaal te zijn. Het ronderecord is uiteraard op film vastgelegd, je kan het rondje bekijken door HIER te clicken!

Ook interessant!

  • GT3
    Video: nieuwe Porsche 911 GT3 RS gespot in actie
  • Video: puike voertuigbeheersing met 911 GT3 RS
    Video: puike voertuigbeheersing met 911 GT3 RS
  • Dít is de goedkoopste Porsche 911 GT3 RS van Marktplaats
  • Video: hier gaat de Porsche 992 GT3 RS!
    Video: hier gaat de Porsche 992 GT3 RS!

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 991, circuit, GT3, gt3-rs, nordschleife, nurburgring, Porsche, record

Vorig bericht: « SEAT Leon CUPRA Black: 300 pk voor minder dan 40 mille
Volgend bericht: Eerste Ford GT op NL-platen is een feit! »

Lees Interacties

Reacties

  1. ownkruid zegt

    20 april 2018 om 11:45

    ”De baan is op een paar cruciale punten aangepast”
    misschien een leuk nieuw bericht.
    Vertel ons meer!

    Login om te reageren
    • towi1989 zegt

      20 april 2018 om 11:51

      @ownkruid: Nieuw asfalt icm weer mooi vlak leggen, ruimere uitloopstroken op gevaarlijke plekken, ga zo maar door. Ronde tijden betekenen niets. Zie ook:

      https://www.autoblog.nl/nieuws/9-redenen-waarom-nordschleife-rondetijden-waardeloos-zijn-96407

      Login om te reageren
    • rijnounsdoor zegt

      20 april 2018 om 11:55

      @ownkruid: De bochten zijn eruit gehaald. Dat scheelt nogal.

      Login om te reageren
      • TheVeenmeister zegt

        20 april 2018 om 16:14

        @rijnounsdoor: lastig verhaal om dan een goed rondje neer te zetten.. De wereld rond om bij start/finish te komen..

        Login om te reageren
        • Gulli zegt

          21 april 2018 om 17:45

          @theveenmeister: is gewoon een grote looping geworden

          Login om te reageren
      • sameshitdifferentday zegt

        21 april 2018 om 06:21

        @rijnounsdoor:

        Login om te reageren
  2. tonniejj zegt

    20 april 2018 om 11:48

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  3. lincoln zegt

    20 april 2018 om 11:48

    Die Weissach logo’s zijn gewoon bij Alibaba te bestellen ..

    Login om te reageren
    • xxsjaakpolakxx zegt

      20 april 2018 om 11:59

      Joh

      Login om te reageren
    • reggie-boy_rood zegt

      20 april 2018 om 12:04

      @lincoln:zal ze gelijk bestellen

      Login om te reageren
  4. dominiekdd zegt

    20 april 2018 om 11:50

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  5. viezefreddyw zegt

    20 april 2018 om 11:53

    Hele bizarre tijd natuurlijk. Maar tot hoe ver is het relevant aangezien de baan aanzienlijk anders is dan voorheen?

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      20 april 2018 om 11:57

      @viezefreddyw: Alle andere snelle tijden zijn. ook gereden op de ‘nieuwe’ baan. Dus prima te vergelijken. Alleen niet meer met de tijden van enkele jaren terug.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        20 april 2018 om 12:01

        @willeme: Ik kan me maar moeilijk voorstellen dat een faceliftversie even 24 seconden wegpoetst op de ‘Ring alsof het niets is.

        Login om te reageren
        • Stefje zegt

          20 april 2018 om 12:06

          @viezefreddyw: Dit vind ik inderdaad ook bijzonder. De vorige GT3RS (991.1) deed het nog in 7:14 oid. Heb je dan ineens echt zo’n slechte auto vergeleken met de nieuwe..?

          Login om te reageren
          • peug206 zegt

            20 april 2018 om 15:01

            @Stefje: weersomstandigheden kunnen zelfs met droge baan al 5 seconden afwijken.

            Login om te reageren
    • Rudy zegt

      20 april 2018 om 11:58

      @viezefreddyw: Heel discutabel volgens mij, lijkt erop alsof er ineens 10-20 seconden van tijden af is gegaan in 1-2 jaar tijd.

      Login om te reageren
      • willeme zegt

        20 april 2018 om 12:37

        @rudy: Jazeker. Kijk maar naar tijden van andere auto’s. Ze zijn allemaal supersnel geworden. Zo is de jump Flugplatz volgas, dat was eerst echt afremmen omdat je anders de lucht invloog. Scheelt zo een seconden of twee, drie. En zo zijn er nog een paar angels uitgehaald waardoor de baan iets veiliger is en de auto’s nog harder kunnen.

        Login om te reageren
  6. rufctr01 zegt

    20 april 2018 om 12:02

    Bizar snel!

    Login om te reageren
  7. berlinetta zegt

    20 april 2018 om 12:02

    Dat is zeker bizar snel. Toch knap hoe snel de techniek vooruitgaat. Een 918 is al niet meer genoeg om de nieuwste generatie supercars bij te benen.

    Login om te reageren
  8. Rick-dos zegt

    20 april 2018 om 12:04

    Gezien de eerste foto is ie over de baan gevlogen…

    *potverdorrie wat een dijenkletser van mij. Ga ik ff in de zon met een koud drankje van genieten*

    Login om te reageren
    • kle500 zegt

      20 april 2018 om 12:07

      @Rick-dos: donders! Hij is zelfs zo leuk dat ik het zelfde maar ga doen!

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        20 april 2018 om 12:10

        @kle500: Proost. ;)

        Login om te reageren
  9. ohoogeveen zegt

    20 april 2018 om 12:05

    Whoa hij had wel een paar momentjes.. wat een baas!

    Login om te reageren
    • vinox zegt

      20 april 2018 om 20:46

      @ohoogeveen: Waar zie jij momentjes? s Gewoon op het randje gereden en dan heb je af en toe overstuur en dan ram je na een snelle correctie gewoon door he. Bizar hard gereden van die kerel, echt een machtige NS lap.

      Login om te reageren
  10. misterdrogba zegt

    20 april 2018 om 12:12

    Foto 1.. Heerlijk gewoon!

    Login om te reageren
  11. rolov zegt

    20 april 2018 om 12:58

    Dan wordt het weer tijd voor een nieuwe Nissan gtr op de nieuwe baan…. onder de 7 sec vermoed ik.

    Login om te reageren
    • agarde zegt

      20 april 2018 om 13:04

      @rolov: 7 seconden moet te doen zijn ja…

      Login om te reageren
      • rolov zegt

        20 april 2018 om 14:30

        @agarde: Haha 7 min ja foutje bedankt

        Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      20 april 2018 om 21:52

      @rolov: ach. Het oog wil ook wat…

      Login om te reageren
  12. vinox zegt

    20 april 2018 om 13:03

    On board: https://youtu.be/E13UQI7GY30

    Login om te reageren
  13. henrie zegt

    20 april 2018 om 13:24

    -edit: is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  14. acakoning zegt

    20 april 2018 om 13:36

    Hmm heerlijke foto inderdaad. Kies maar: GT2 RS of GT3 RS

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      20 april 2018 om 14:31

      @acakoning: gt3 geil als ik ben kies ik toch voor de gt2 .

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      20 april 2018 om 15:45

      @acakoning: Een Carrera GTS 991.1.

      Login om te reageren
      • kennone zegt

        20 april 2018 om 21:05

        @berlinetta: 924s :p

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North