Nieuwe Silverado HD is een dieselboot met 1.233 Nm

Auteur: , 33 Reacties

Een grote middelvinger naar het dieselbeleid in Europa.

Chevrolet heeft met de nieuwe Silverado Heavy Duty naar eigen zeggen een statement willen maken en dat is zonder meer gelukt. De gigant krijgt een uiterlijk dat nog meer uitgesproken is dan voorheen. Dit is in dit geval vooral terug te vinden in zijn nieuwe neus, die ongeveer even groot is als de Amerikaanse staat Alaska. Voor de aerodynamica is het een waar drama, maar het biedt wel ruimte aan een nieuwe reeks motoren die ongelooflijk krachtig zullen zijn.

Ondanks het feit dat Chevrolet vandaag in een officieel persbericht “plaagt” met foto’s waarop de nieuwe Silverado HD duidelijk is te zien, blijven ze redelijk vaag over de specificaties van de pick-up. Dat gezegd hebbende, de Amerikanen presenteren wel een aantal details over de aandrijflijnen van de toekomstige Heavy Duty en die zijn meer dan veelbelovend. De nieuwe benzine V8 wordt voorlopig buiten beschouwing gelaten. Chevrolet wil alleen zeggen dat de achtcilinder, die uiteraard krachtiger moet zijn dan zijn voorganger, verbonden is aan een versnellingsbak met zes verzetten. De nieuwe Duramax turbodiesel V8 moet een vreselijk potente machine worden. In de Heavy Duty produceert de krachtbron liefst 910 ‘pound-feet of torque‘, wat zich laat vertalen in niet minder dan 1.233 Nm koppel. Daarmee trek je alles en iedereen uit de plomp.

De nieuwe informatie over de motoren in de Silverado HD gaan gepaard met details over de trekvermogen van de pick-up. Volgens Chevrolet moet de Heavy Duty een reeks nieuwe hulpsystemen krijgen en stijgen zijn trailercapaciteiten “significant”. Aankomende zomer brengt Chevrolet het model op de markt.



33 reacties

Het is bijna vakantie in Italie, net voor de vakantie hebben ze nog een voordeelactie, kijken HIER!
Wat is toch het probleem met de US merken dat ze tegenwoordig met koeienletters kun volledige merknaam in een balk op de grille willen hebben? Echt lelijk.
@str8six: als je dan “per ongeluk” de buurman aantikt dan veranderd ie automatisch van ford in een chevrolet. Zie het als een pers.
@peug206: dan staat er TELORVECH op je auto
@galverink: doh. TELORVEHC
@galverink: Behalve als je het in de binnenspiegel bekijkt.
@Jochempie: lezen….. of kan jij vanuit je binnenspiegel de achterkant van je auto zien?
@rotasaxal: Wat mij betreft kun je een auto aan verschillende kanten aanrijden.
@str8six: snap het wel, anders denk je straks nog dat het een nieuwe Audi of BMW is, gezien het formaat grille
@str8six: Bij GMC begrijp ik het. Hun logo bestaat uit rode letters GMC, dus daar kun je weinig anders van maken.
Bij Ford begrijp ik het. Het onderscheidt de Raptor duidelijk van de gewone F150 broertjes en zusjes.
Bij RAM begrijp ik het, die doen het waarschijnlijk de bewustwording van de consument dat RAM tegenwoordig een ‘zelfstandig’ merk is te bevorderen.
Maar wat Chevrolet ermee probeert te bereiken ontgaat mij volledig.
@edge: Bij Chevy vind ik het logo eigenlijk ook verschrikkelijk lelijk. Zelfs de shirts van Man United zijn lelijk door dat logo.
@berlinetta: Maar Manchester United is dan ook niet meer wat het geweest is. Een raar aankoopbeleid, de tot nu toe onvoorwaardelijke steun aan die kwal van een Mourinho met zijn anti-voetbal. Dan zijn lelijke shirts wel het laatste waar de Man United-fan zich zorgen om moet maken.
@berlinetta: ik vind het logo van Chevrolet een grote plus.
@str8six: Niets tegenwoordig. De eerste twee generaties (1960-1972) Chevy C/K’s bijvoorbeeld, ook daar is de merknaam over de volle breedte van de grill geschreven.
@str8six: dan kunnen de koeien die ze drijven deze ook lezen? OT : op een gegeven moment heb je alle varianten die je met je potlood en liniaal kan verzinnen qua front wel gehad. Hoewel ’t de meesten niet zal interesseren, er zit weinig spannends qua design aan een pickup. Hulde aan dat elektrische ding van vorige week wa tv dat betreft. (ook al lijkt ’t front op en enorme Android, er zaten iig vormpjes in die ‘metv een passer zijn gemaakt ipv metname een lat!)
@str8six: verwijzing naar de 65’er Stepside denk ik.

https://www.cars-on-line.com/photo/82600/65chev82641-1.jpg
Damn wat een lelijke neus. Lijkt wel alsof die neus bij de pickups steeds dikker word.
@dees: het lijkt ook wel alsof men er nog een extra rand bovenop heeft geplakt, bijzonder lelijk..
@b00g1e: Amerikaanse versie van een Citroen?
Ik vond die Ram wel goed ogen, ondanks dat ie zo groot is.
Dit ding echter, van de voorkant, ziet er echt niet uit. En dan van die ‘goedkope’ lampen die erin gehangen zijn.
Mijn zwager heeft een iets oudere chevy silverado HD met 6.7L V8 Diesel, dikke open uitlaat erop. Heb er een paar keer in mogen rijden, zonder last op de achterwielen heb je bijzonder snel last van wielspin met zoveel koppel. Hoop dat dit ding iig air ride of magnetic ride oid icm 4wd heeft om het een beetje op de weg te houden. Uiteraard moeten er ook 2 grote chromen verticale schoorstenen achter de cabine op als je het mij vraagt;)
@b00g1e: Laat die pijpen maar weg. Hier in Canada worden dit soort trucks ingezet als vrachtwagen. Hou er rekening mee dat deze Duramax 8.200 tot 14.900 kilo mag trekken!
Mijn buurman rijdt elke dag door het veld en de heuvels met dit:
https://m.countrytrailer.com/ShowImage.asp?N=1397B4CD-9D21-4C7E-A583-B868701F80B5&I=P_ZOOM_IMAGE

Dus die heeft zo’n ding echt nodig
@slowland: hij wel, de meeste in de wereld niet.
@slowland: dat zijn ook typische trailers voor Canada en de VS. Zulke gooseneck trailers kom je hier nooit tegen.
@deora: ik ken er verschillende in NL die er wekelijks mee rijden
Brr wat lelijk. Dat was ook wel te verwachten gezien de nieuwe 1500.
Ik vermoed dat er in 2020 een hele hoop Chevy’s een facelift krijgen… Kan me niet voorstellen dat deze designtaal aan gaat slaan. De Camaro heeft ook zo’n ‘bijzonder’ front gekregen.
@E34M5Touring: ik heb ergens gelezen dat er de camaro facelift is vervroegd omdat de verkopen dramatisch zijn sinds het huidige model.
Lijkt me inderdaad een stuk beter voor het milieu dan een sjoemeldiesel
Ik vind ‘dikke’ Amerikaanse pickups op zich wel leuk. Mijn schoonvader heeft er eentje voor zijn boot, al wat ouder. Dat laatste is wat mij betreft een voordeel want de laatste generaties worden steeds lelijker.. lomp kan leuk zijn, maar je kunt ook TE lomp gaan.

Ze worden er functioneel niet beter op, ook niet ruimer, alleen maar zwaarder en meer nutteloos blik dat je mee moet slepen.
Ideaal om je privejet een pushback mee te geven! Voor de rest in NL overbodig denk ik
Doe mij maar de dodge ram, stukkie fraaier
Onhandige tree plank.
Fantastisch zo’n truck, alleen in NL erg onhandig door zijn formaat.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).