• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Tesla Model 3 krijgt functionele carbon widebody

Auteur: Bas Leesberg, gepost 10 december 2024 om 08:56 – 6 Reacties

De widebody op deze nieuwe Tesla Model 3 is niet alleen voor het oog.

Wat Alpina is voor BMW, Abt voor Audi en Ruf voor Porsche is Unplugged Performance voor Tesla. Alle modellen, van de S3XY-lijn tot de Cybertruck, moesten geloven aan verschillende upgrades. Om het geheel nog wat kracht bij te zetten, bouwt UP ook te gekke Tesla-racers voor Pikes Peak. De nieuwste creatie is een behoorlijk mooie widebody voor de nieuwe Tesla Model 3.

Een tijdje terug kondigde UP het pakketje al aan, maar nu krijgen we de extraatjes te zien op een echte auto. De widebody past op iedere uitvoering van de gefacelifte Tesla Model 3. Laten we voorop stellen dat Unplugged zich niet heeft ingehouden. Het meest in het oog springend is de agressieve splitter.

Ben je het koolstofvezel onderdeel even zat, dan kun je het er gemakkelijk afhalen. Het extra deel zorgt voor meer druk op de voorwielen, terwijl de luchtweerstand ongeveer gelijk blijft. Oftewel: betere aerodynamica!

Nog meer aanpassingen

Op de flanken van de voorbumper brengt UP wat canards aan. Deze delen sturen meer lucht boven de bumper door en langs de auto af. Ook deze onderdelen kun je er makkelijk op en af halen. Verder monteert Unplugged nog zijskirts onder de deuren, nieuwe velgen en een carbon diffuser. De achterklep loopt nu wat verder door om te fungeren als spoilertje terwijl er ook nog een behoorlijke achtervleugel boven hangt. Ook het kontje wordt dus hard naar beneden geduwd.

Wat de aanpassingen precies doen met de actieradius en downforce van de Model 3 vertelt UP helaas niet. Je kunt de widebody voor de nieuwe Tesla Model 3 in zijn geheel bestellen of losse onderdeeltjes kopen. Het complete pakket gaat voor omgerekend ongeveer € 7.000,-. Zie je zo’n Model 3 die je wel kunt onderscheiden van die van je buurman wel zitten of wacht je liever tot volgend jaar de Model Q komt?

Ook interessant!

  • Unplugged Model 3 Performance
    Unplugged Model 3 Performance is blubberdik
  • Model 3 Performance
    Tesla Model 3 Performance: nu nog sterker!
  • Heeft de Tesla Model 3 Performance nou 462 of 517 pk?
  • Officieel en NL prijs: 462 pk Tesla Model 3 Performance

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

bodykit, carbon, Elektrisch, model 3, Tesla, tuning, unplugged-performance, widebody

Vorig bericht: « Video: Trucker ziet andere auto niet
Volgend bericht: Noodlijdend Stellantis steekt miljarden in Chinese EV-batterij »

Lees Interacties

Reacties

  1. DeWitteCondor zegt

    10 december 2024 om 09:14

    Het zal vast een functie hebben en ook EVs hebben natuurlijk baat bij betere aërodynamica en downforce, maar omdat iedereen en zn moeder in een model3 rijdt heb ik dan weer moeite om dit serieus te nemen.

    Login om te reageren
  2. ffw88 zegt

    10 december 2024 om 11:51

    Widebody? Sorry hoor maar ik zie alleen maar plak spul op de bumpers en extra sideskirts zitten. Geen brede wielkasten dus…

    Login om te reageren
  3. Fernando zegt

    10 december 2024 om 14:34

    Ben zelden te vinden van dergelijke opsmuk maar in dit geval maakt het de Model 3 wel meer auto (optisch)

    Login om te reageren
  4. 718s zegt

    10 december 2024 om 15:22

    Naast upp heb je ook nog mpp. Mountain pass performance als concurrent. Toen ik de model 3 performance nog had had ik stalen remleidingen van upp en de schijven en mastercilinder cnc bracket van mpp. In eens een tesla die wel remt.

    Een standaard m3p is boven de 130 per uur mwhoa, tip, kw v3 set monteren en een paar camber armen van upp. Ineens een net zo goed sturende auto als een porsche.

    Ik ben zelf niet van de wide body’s maar de onderstel onderdelen die beide bedrijven kopen kan ik absoluut aanraden. Meer grip, meer vertrouwen en overal een heel veel betere auto!

    Login om te reageren
    • shalomleon zegt

      10 december 2024 om 17:29

      Alle remleidingen zijn staal dus waarom zou je daar geld aan uitgeven. Ik neem aan dat u remslangen bedoeld. Een KW V3 is wel een dikke upgrade t.o.v. originele

      Login om te reageren
  5. mc96 zegt

    10 december 2024 om 19:19

    Een achter spoiler die zorgt voor meer druk op de voorwielen? Dan zou de spoiler lift moeten genereren. Dat is nog al een inefficiente manier om meer druk op de voorwielen te krijgen…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North