Nissan GT-R met VAG-koets is een monster

Auteur: , 25 Reacties

Het is een feit dat je naar de Volkswagen Groep moet gaan voor Italiaanse flair!

Toen de Nissan GT-R in 2008 op de markt kwam, werd de concurrentie goed wakker geschud. De Nissan GT-R was dermate effectief, dat alle zwakke punten van de concurrenten ineens bloot werden gesteld. Het was ook niet dat de Nissan GT-R nét ietsjes sneller was. Op de sprint, op de Nordschleife en zelfs op de AutoBahn deelde de GT-R zware klappen uit aan zijn tegenstrevers. Het werd nog eens extra gênant als je er rekening mee hield dat de Nissan GT-R véél goedkoper was.

Inmiddels zijn we al een tijd verder en de Nissan GT-R is er nog stééds. In technisch aspect en qua prestaties slaat de auto nog steeds geen modderfiguur. Integendeel, zeker omdat het vrij eenvoudig is om een GT-R van nog meer vermogen te voorzien, moet je altijd twee keer nadenken voordat je bij het verkeerslicht naast een GT-R gaat staan. Stilstaand wordt je meteen geconfronteerd met het enige nadeel van de GT-R: hij is er in de loop der jaren niet fraaier op geworden.

Waarschijnlijk zagen ze dat bij Nissan ook in. In samenwerking met ItalDesign werd de GT-R50 ontwikkeld. In technisch opzicht is het nog altijd een Nissan GT-R van de R35-generatie. Ook de VR38DETT motor is aanwezig, een 3.8 V6 met twee enorme turbo’s. In de GT-R50 levert het blok 720 pk en 780 Nm. Dempers van Bilstein zorgen voor een betere wegligging en extra grote Brembo-remmen zorgen ervoor dat de boel op tijd stil staat. Het was ItalDesign (eigendom van Volkswagen) dat verantwoordelijk is voor het bijzondere koetswerk. De prijs van dit monster: 990.000 euro.



25 reacties

Nou, volgens mij is het nog steeds niet gelukt.
Kan me sinds deze geen mooie ontwerpen meer herinneren van Italdesign:

https://www.4wheelsnews.com/images/photo_galleries/large/24588/italdesign-bmw-nazca-c2-concept.jpg
@torsen: En zelfs die vind ik persoonlijk niet heel mooi.
@torsen: ik ook niet
@torsen: Zat dat ding niet in NFS II SE? Wat een machtig apparaat
@transaxleman: jep
@gulli: deze? Nee toch? Zat wel een Italdesign in, maar dat was die gele banaan!
@drdre1: https://www.google.nl/search?q=italdesign cala&tbm=isch&ved=2ahUKEwj2p_Wnxu7gAhWR7qQKHZrzCiEQ2-cCegQIABAC&oq=italdesign cala&gs_l=mobile-gws-wiz-img.3..0i19.18255.20894..21550…0.0..0.99.432.5……0….1………0j0i67j0i30i19j0i8i30i19.BuY3wzdaxjc&ei=oUeAXLbTE5HdkwWa56uIAg&bih=512&biw=360&client=ms-android-sonymobile&prmd=insv
@drdre1: die gele was de Cala idd (voorganger van de Gallardo overigens).

Het zou ook de Isdera Commendatore 112i kunnen zijn, die zat er ook in. Overigens naar mijn bescheiden mening een van de mooiste auto’s ooit gemaakt!

Maar ik dacht dat de Nazca C2 er ook in rond reed.

Ha! Lijstje! 😊
http://www.igcd.net/game.php?id=10000175

Ze zaten er alledrie in 😊
De eerste GTR is nog altijd een mooie bak.. Geen flauw idee waar de tekst naar verwijst.
@boomhauwer: Amen. Mooier dan de meeste VAG na zoveel jaar….
Echt een spuuglelijk ding. de originele gtr was wel dik
Lamborghini had nog wat wielen over? Nee niet echt mijn uitvoering. En met deze prijs is dat USP ook verdwenen…..
vind hem wel mooi. Maar ze zijn alleen vergeten wat plaatdelen mee te spuiten
Ik vind hem wel mooi, en de prestaties van de gt-r was al niet slecht. Behalve dat prijs vind ik erover. Niet dat ik de gewone gt-r kan betalen. Maar een prijs van 120000euro ipv 990000euro is een grote verschil voor de zelfde wagen.
Over smaak valt niet te twisten, over lelijkheid des te meer !
Nee, niet mijn ding….
Vind de ‘gewone’ GTR toch een stuk mooier
Mocht nu echt niemand ‘m willen hebben, dan neem ik’ m graag in ontvangst. Ik vind deze zeer geslaagd, zelfs mooier dan het origineel.
De achterkant is geweldig maar het stofzuigermondje hadden ze exclusief voor Audi moeten bewaren.
De R35 behoud mijn voorkeur!
De normale is/was stukken mooier
Doe maar een gewone, een R32 GT-R erbij, nog een leuke daily met een V8 en een mooie villa. En dan kan je nog enkele jaren naar de hoeren ook…
Prachtbak!
Waaarom???? Ik snap de keuze niet om almaar nw gedrochten te maken…
En dat 990.000 moet kosten

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).