• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nissan GT-R met VAG-koets is een monster

Auteur: willeme, gepost 6 maart 2019 om 15:24 – 25 Reacties

Nissan GT-R50 (R35) '19
Het is een feit dat je naar de Volkswagen Groep moet gaan voor Italiaanse flair!

Toen de Nissan GT-R in 2008 op de markt kwam, werd de concurrentie goed wakker geschud. De Nissan GT-R was dermate effectief, dat alle zwakke punten van de concurrenten ineens bloot werden gesteld. Het was ook niet dat de Nissan GT-R nét ietsjes sneller was. Op de sprint, op de Nordschleife en zelfs op de AutoBahn deelde de GT-R zware klappen uit aan zijn tegenstrevers. Het werd nog eens extra gênant als je er rekening mee hield dat de Nissan GT-R véél goedkoper was.

Inmiddels zijn we al een tijd verder en de Nissan GT-R is er nog stééds. In technisch aspect en qua prestaties slaat de auto nog steeds geen modderfiguur. Integendeel, zeker omdat het vrij eenvoudig is om een GT-R van nog meer vermogen te voorzien, moet je altijd twee keer nadenken voordat je bij het verkeerslicht naast een GT-R gaat staan. Stilstaand wordt je meteen geconfronteerd met het enige nadeel van de GT-R: hij is er in de loop der jaren niet fraaier op geworden.

Waarschijnlijk zagen ze dat bij Nissan ook in. In samenwerking met ItalDesign werd de GT-R50 ontwikkeld. In technisch opzicht is het nog altijd een Nissan GT-R van de R35-generatie. Ook de VR38DETT motor is aanwezig, een 3.8 V6 met twee enorme turbo’s. In de GT-R50 levert het blok 720 pk en 780 Nm. Dempers van Bilstein zorgen voor een betere wegligging en extra grote Brembo-remmen zorgen ervoor dat de boel op tijd stil staat. Het was ItalDesign (eigendom van Volkswagen) dat verantwoordelijk is voor het bijzondere koetswerk. De prijs van dit monster: 990.000 euro.

Ook interessant!

  • Video: Nissan GT-R rijdt pionnen omver
  • Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
    Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
  • hightech Nissan GT-R
    Hightech Nissan GT-R wordt níet elektrisch
  • Peperdure Italdesign GT-R50 van klanten zien er zo uit
    Peperdure Italdesign GT-R50 van klanten zien er zo uit

Nieuwste artikelen

  • Documentaire over auto’s spotten op NPO 3
  • Maak je eigen hardcore Temerario voordat Lambo het doet
  • Maserati sloopt viercilinder uit instapmodel
  • Benzineprijs op laagste niveau sinds maanden
    Grote verschillen tussen het goedkoopste en duurste tankstation van Nederland
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, coachbuilding, geneve, geneve-2019, gt-r, gt-r50, italdesign, Nissan, r35

Vorig bericht: « De beste en slechtste auto-investeringen van afgelopen 10 jaar
Volgend bericht: Bedrijfswagen KLM-personeel komt uit onverwachte hoek »

Lees Interacties

Reacties

  1. dare2think zegt

    6 maart 2019 om 15:31

    Nou, volgens mij is het nog steeds niet gelukt.

    Login om te reageren
  2. torsen zegt

    6 maart 2019 om 15:31

    Kan me sinds deze geen mooie ontwerpen meer herinneren van Italdesign:

    https://www.4wheelsnews.com/images/photo_galleries/large/24588/italdesign-bmw-nazca-c2-concept.jpg

    Login om te reageren
    • hiostu zegt

      6 maart 2019 om 15:53

      @torsen: En zelfs die vind ik persoonlijk niet heel mooi.

      Login om te reageren
    • wahltiroler zegt

      6 maart 2019 om 16:13

      @torsen: ik ook niet

      Login om te reageren
    • transaxleman zegt

      6 maart 2019 om 17:22

      @torsen: Zat dat ding niet in NFS II SE? Wat een machtig apparaat

      Login om te reageren
      • Gulli zegt

        6 maart 2019 om 22:56

        @transaxleman: jep

        Login om te reageren
        • drdre1 zegt

          6 maart 2019 om 23:19

          @gulli: deze? Nee toch? Zat wel een Italdesign in, maar dat was die gele banaan!

          Login om te reageren
          • drdre1 zegt

            6 maart 2019 om 23:20

            @drdre1: https://www.google.nl/search?q=italdesign cala&tbm=isch&ved=2ahUKEwj2p_Wnxu7gAhWR7qQKHZrzCiEQ2-cCegQIABAC&oq=italdesign cala&gs_l=mobile-gws-wiz-img.3..0i19.18255.20894..21550…0.0..0.99.432.5……0….1………0j0i67j0i30i19j0i8i30i19.BuY3wzdaxjc&ei=oUeAXLbTE5HdkwWa56uIAg&bih=512&biw=360&client=ms-android-sonymobile&prmd=insv

            Login om te reageren
          • Gulli zegt

            7 maart 2019 om 07:31

            @drdre1: die gele was de Cala idd (voorganger van de Gallardo overigens).

            Het zou ook de Isdera Commendatore 112i kunnen zijn, die zat er ook in. Overigens naar mijn bescheiden mening een van de mooiste auto’s ooit gemaakt!

            Maar ik dacht dat de Nazca C2 er ook in rond reed.

            Ha! Lijstje! ?
            http://www.igcd.net/game.php?id=10000175

            Ze zaten er alledrie in ?

            Login om te reageren
  3. boomhauwer zegt

    6 maart 2019 om 15:34

    De eerste GTR is nog altijd een mooie bak.. Geen flauw idee waar de tekst naar verwijst.

    Login om te reageren
    • ontploffer zegt

      6 maart 2019 om 15:53

      @boomhauwer: Amen. Mooier dan de meeste VAG na zoveel jaar….

      Login om te reageren
  4. allesmetturbo zegt

    6 maart 2019 om 15:57

    Echt een spuuglelijk ding. de originele gtr was wel dik

    Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    6 maart 2019 om 16:04

    Lamborghini had nog wat wielen over? Nee niet echt mijn uitvoering. En met deze prijs is dat USP ook verdwenen…..

    Login om te reageren
  6. sonnybonds zegt

    6 maart 2019 om 16:05

    vind hem wel mooi. Maar ze zijn alleen vergeten wat plaatdelen mee te spuiten

    Login om te reageren
  7. acizane80 zegt

    6 maart 2019 om 16:43

    Ik vind hem wel mooi, en de prestaties van de gt-r was al niet slecht. Behalve dat prijs vind ik erover. Niet dat ik de gewone gt-r kan betalen. Maar een prijs van 120000euro ipv 990000euro is een grote verschil voor de zelfde wagen.

    Login om te reageren
  8. r9c11 zegt

    6 maart 2019 om 16:59

    Over smaak valt niet te twisten, over lelijkheid des te meer !

    Login om te reageren
  9. slowland zegt

    6 maart 2019 om 17:07

    Nee, niet mijn ding….
    Vind de ‘gewone’ GTR toch een stuk mooier

    Login om te reageren
  10. suzikubelona zegt

    6 maart 2019 om 17:15

    Mocht nu echt niemand ‘m willen hebben, dan neem ik’ m graag in ontvangst. Ik vind deze zeer geslaagd, zelfs mooier dan het origineel.

    Login om te reageren
  11. mashell zegt

    6 maart 2019 om 17:16

    De achterkant is geweldig maar het stofzuigermondje hadden ze exclusief voor Audi moeten bewaren.

    Login om te reageren
  12. ghost zegt

    6 maart 2019 om 18:05

    De R35 behoud mijn voorkeur!

    Login om te reageren
  13. niex zegt

    6 maart 2019 om 18:32

    De normale is/was stukken mooier

    Login om te reageren
  14. cossiekiller zegt

    6 maart 2019 om 19:04

    Doe maar een gewone, een R32 GT-R erbij, nog een leuke daily met een V8 en een mooie villa. En dan kan je nog enkele jaren naar de hoeren ook…

    Login om te reageren
  15. boenderaar zegt

    6 maart 2019 om 19:29

    Prachtbak!

    Login om te reageren
  16. w166 zegt

    6 maart 2019 om 20:34

    Waaarom???? Ik snap de keuze niet om almaar nw gedrochten te maken…

    Login om te reageren
  17. elemento zegt

    6 maart 2019 om 21:23

    En dat 990.000 moet kosten

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North