• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: Nyck de Vries met Vandoorne bij Mercedes in Formule E

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 11 september 2019 om 16:37 – 25 Reacties

Officieel: Nyck de Vries met Vandoorne bij Mercedes in Formule E


Voorwaarts!

Dankzij alle aandacht voor Max Verstappen blijft er maar weinig over voor andere Nederlandse coureurs. Toch zijn er behoorlijk wat dames en heren actief op hoog niveau. Nyck de Vries, bijvoorbeeld, is momenteel de leider in het Formule 2-kampioenschap. Hij heeft zich de laatste tijd overduidelijk voldoende in de kijker gereden, want Mercedes heeft hem zojuist vastgelegd voor zijn gloednieuwe Formule E-team.

Op de IAA in Frankfurt heeft Mercedes niet alleen zijn allereerste Formule E-auto, de EQ Silver Arrow 01, onthuld, het heeft het publiek tegelijkertijd kennis laten maken met zijn rijdersduo. Hoewel de elektrische formuleklasse regelmatig wordt weggewuifd, heeft de Duitse fabrikant een zeer respectabele line-up geregeld: naast Nyck de Vries vinden we oud-Formule 1-coureur Stoffel Vandoorne.

Officieel: Nyck de Vries met Vandoorne bij Mercedes in Formule E

Hoewel het een fijne ontwikkeling is voor de beide rijders, komt de aankondiging niet als een donderslag bij heldere hemel. Stoffel Vandoorne was afgelopen seizoen al een van de rijders voor het team van HWA Racelab, dat in zekere zin de voorloper was van het fabrieksteam van Mercedes. Nyck de Vries maakt daarnaast sinds begin dit jaar onderdeel uit van de rijderspoel van Mercedes en heeft zich dit jaar goed bewezen als een betrouwbaar coureur, door met geruime afstand aan kop te gaan in de Formule 2.

Het aankomende Formule E-seizoen gaat op 22 november van start in Diriyah, Saudi-Arabië. De laatste wedstrijd van het jaar wordt verreden aan het einde van juli, in Londen. Liefst 12 teams doen komend jaar mee aan het volledig elektrische kampioenschap. Nyck de Vries is overigens niet de eerste Nederlander in de sport: Audi-rijder Robin Frijns komt ook komend seizoen weer uit voor Envision Virgin Racing.

Officieel: Nyck de Vries met Vandoorne bij Mercedes in Formule E

Ook interessant!

  • Nyck de Vries niet in F1, wat gaat hij nu doen?
    Nyck de Vries niet in F1, wat gaat hij nu doen?
  • Officieel: Mercedes heeft een Nederlandse reservecoureur
  • Nyck de Vries is de kampioen in de Formule E!!1!
  • Drama voor Formule E
    Drama voor Formule E: Mercedes stopt officieel

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule E, Mercedes, Nyck de Vries, Racing, Robin Frijns, Stoffel Vandoorne

Vorig bericht: « Eíndelijk weer een BMW met een normale grille
Volgend bericht: Nieuwe Land Rover Defender koop je alvast bij LEGO »

Lees Interacties

Reacties

  1. flutterby zegt

    11 september 2019 om 16:46

    Gaaf, gaat Autoblog nu ook de Formule-E aandacht geven? Ik kan de F1 artikelen altijd zeer waarderen!

    Login om te reageren
    • ikschrijfookoverautos zegt

      11 september 2019 om 21:16

      @flutterby: Waar het kan probeer ik er eentje in de mix te sneaken. Nu zowel Nyck als Robin in de klasse rijden, zul je het waarschijnlijk nog vaker gaan zien.

      Login om te reageren
  2. gertjan2012 zegt

    11 september 2019 om 16:50

    Ergens jammer… had hem graag in de F1 gezien , maar als hij hier zijn toekomst mee zeker kan stellen ( lees; goed betaald wordt ) en het team het misschien best wel eens goed kan doen, dan snap ik zijn keuze wel.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      11 september 2019 om 17:04

      @gertjan2012: De Vries heeft een probleem. Hij is goed genoeg voor de F1, maar ook weer niet zo goed dat hij op basis van talent en prestaties in aanmerking komt voor een zitje. Dat is alleen weggelegd voor de buitencategorie. Ik denk dat hij wel een prima coureur voor de middenmoot zou zijn (en wellicht vanuit daar kan doorgroeien), maar die teams willen doorgaans dat je een flinke zak geld meebrengt. En die heeft Nyck dan weer niet.

      Login om te reageren
      • alino zegt

        11 september 2019 om 17:13

        @Edge: Is het grootste probleem van De Vries niet Verstappen? En met name de populariteit van VER? Ik kan me voorstellen dat het niet evident is om als tweede Nederlander in de F1 te komen als alle ogen van heel Nederland op Max gericht zijn. Aan de voorsprong in het klassement te zien, lijkt het toch wel een bovengemiddeld rijder te zijn, al zal het team ART er ook een rol in hebben.

        Login om te reageren
        • Edge zegt

          11 september 2019 om 20:19

          @alino: Ik zie Verstappen juist als een kans voor De Vries. Sinds Max is Nederland helemaal F1 gek, en dat zou De Vries juist kansen moeten bieden. Er zullen genoeg bedrijven zijn die wel graag middels sponsoring de F1 in willen, maar niet de bedragen op kunnen hoesten die Verstappen zich vraagt. Daarnaast kunnen er natuurlijk ook sponsoren hun graantje meepikken die niet met Max in zee kunnen gaan, omdat dat bijvoorbeeld conflicteert met een al aanwezige sponsor van Verstappen of Red Bull.

          En wat die voorsprong betreft: De grootste factor daarin vind ik toch wel de zwakte van het huidige Formule 2 veld. Ik zie maar heel weinig coureurs die puur op talent de Formule 1 kunnen halen. Ik verwacht maar twee coureurs van het huidige veld in de Formule 1: Nicolas Latifi en Mick Schumacher. Latifi neemt volgend jaar het stoeltje van Robert Kubica over, met dank aan een flinke financiële bijdrage van zijn vader. Mick Schumacher verwacht ik in 2021 bij Alfa Romeo in de Formule 1, als opvolger van ofwel Raikkonen ofwel Giovinazzi. Die jongen heeft tot nu toe in vrijwel alle klassen even nodig gehad om te wennen, maar als hij eenmaal gewend is gaat hij als een speer. Bovendien vertegenwoordigt hij met zijn achternaam natuurlijk een gigantische marketingwaarde. Ferrari zou wel gek zijn als ze niet proberen hem uiteindelijk naast Leclerc te krijgen. 2020 F2 kampioen, 2021 bij Alfa Sauber en dan vanaf 2022 of 2023 bij Ferrari. Lijkt mij geen onwaarschijnlijk scenario

          Login om te reageren
          • mc96 zegt

            11 september 2019 om 22:09

            @Edge: volgens mij valt het met die zwakte can het F2 veld wel mee. Schumacher vind ik dan weer juist niet een van de uitblinkers. Hij zal ongetwijfeld wel op een X moment in de F1 terecht komen, maar ik vond hem in de F4 niet erg overtuigend en in de F2 tot nu toe ook niet. Alleen de 2e helft van zijn vorige seizoen was sterk. De Vries heeft als nadeel dat hij gedropt werd door De opleiding van Mc Laren. Dat schept (onterecht) een soort beeld.

            Login om te reageren
        • awesome zegt

          11 september 2019 om 20:43

          @alino: dat ART een rol speelt zal vast, maar je hebt natuurlijk nog een teamgenoot in een gelijkwaardige auto.
          Misschien zegt het wel wat over de prestaties van Nick als je weet dat zijn teamgenoot 18e staat in het klassement…

          Login om te reageren
          • alino zegt

            11 september 2019 om 23:25

            @awesome: Des te meer dat ik het opmerkelijk vind dat ie te licht bevonden wordt voor de F1

            Login om te reageren
    • Erik zegt

      11 september 2019 om 17:52

      @gertjan2012: wie weet wordt hij na 1-2 jaar de opvolger van Hamilton. Hij zit in ieder geval nu bij Mercedes.

      Login om te reageren
  3. bernoulli zegt

    11 september 2019 om 16:53

    De races zijn veel leuker dan menigeen zegt. Ze rijden met die wagens alsof ze ze gestolen hebben.

    Login om te reageren
    • paulvtec zegt

      11 september 2019 om 19:06

      @bernoulli: Het spijt me zeer maar ik vind de races van de Formule E echt tenenkrommend om naar te kijken. Het geluid is niet om aan te horen en het zijn allemaal niet de beste coureurs. De auto’s kunnen nog steeds geen echt circuit aan en over een bepaalde strook rijden voor extra power is gewoon zielig. Zal misschien aan mij liggen maar ik hoop dat de koningsklasse nog lang blijft bestaan met verbrandingsmotoren.

      Login om te reageren
      • flutterby zegt

        11 september 2019 om 19:22

        @paulvtec: ik vind het juist gaaf dat ze gewoon dwars door de binnenstad rijden. Verder is het wel erg “virtueel” allemaal. Sport zou niet beperkt moeten worden door allemaal kunstmatige ingrepen. Geld ook voor de F1 trouwens.

        Login om te reageren
      • Edge zegt

        11 september 2019 om 20:28

        @paulvtec: Ik vind de races wel leuk om te zien. Het zijn inderdaad niet de allerbeste coureurs, maar dat hoeft ook niet per sé. Net zoals bij het voetbal een derby Groningen – Heerenveen spannend kan zijn, is het vooral belangrijk voor de entertainmentwaarde dat de coureurs aan elkaar gewaagd zijn en enigszins gelijkwaardig materiaal hebben.

        Ik ben het wel met je eens wat betreft die gimmicks. Ik vind die sort turbostrook echt verschrikkelijk, en daar wordt dan nog een extra schepje bovenop gedaan met die videogame-achtige graphics. Als we videogames willen kijken, gaan we wel naar YouTube of Twitch of zo.
        Als je dan toch zo nodig een inhaalhulpje nodig hebt om de races spannend te maken, kijk dan naar Indycar. Daar heb je als coureur een vast aantal push to pass seconden per race, en is het aan jou om te bepalen, waar op de baan je ze gebruikt, wanneer je ze gebruikt en of je ze ter verdediging of ter aanval gebruikt.

        Login om te reageren
        • krankjorem zegt

          11 september 2019 om 22:52

          @Edge: de turbo strook is zoiets als geen banden warmers bij de DTM, het zorgt voor een tijdelijk groter verschil tussen de auto’s en extra spanning.
          Van de fanboost ben ik ook fan, het zorgt voor een band met de kijker.
          Die gimmicks horen er tegenwoordig bij om jonger publiek te trekken, ofwel jij bent oud.?
          Het was erg wennen de eerste jaren maar afgelopen seizoen was best leuk.

          Login om te reageren
      • bernoulli zegt

        12 september 2019 om 19:50

        @paulvtec: op de een of andere manier wordt Formule E altijd vergeleken met Formule 1, terwijl het een totaal andere klasse is.

        Alsof je WEC en WRC gaat vergelijken en WEC maar stom vindt omdat ze niet door de blubber gaan.

        Login om te reageren
  4. MaartenD zegt

    11 september 2019 om 19:22

    Formule 1 was een stapje te hoog voor Nynck dus hier mag hij niet ontevreden over zijn…

    Login om te reageren
  5. driver79 zegt

    11 september 2019 om 19:36

    Ik moet toch eens gaan kijken. Vult de “leegte” misschien een beetje op aan het eind van het F1 seizoen.

    Login om te reageren
    • ikschrijfookoverautos zegt

      11 september 2019 om 21:14

      @driver79: je zal blij verrast zijn!

      Login om te reageren
  6. killbugsfast zegt

    11 september 2019 om 21:06

    Ik denk dat het een heel verstandige stap van Nyck is. Het is waarschijnlijk vloeken in de kerk voor velen hier (waaronder mezelf), maar vanaf 2030 mogen er alleen nog elektrische auto’s worden verkocht in Nederland. De grote autoconcerns richten zich steeds meer op de ontwikkeling van elektrische auto’s. Veel grote merken zitten of stappen dan ook in de Formule E. Ik denk dat sponsors en daarmee het grote geld de komende jaren langzaam aan ook wel verhuisd naar de Formule E. Dus voor zo’n jonge gast als Nyck is het voor de toekomst verstandig, maar ik had hem volgend jaar natuurlijk veel liever in de F1 gezien!

    Login om te reageren
  7. Robert zegt

    11 september 2019 om 21:58

    Zal ik eens wat geks zeggen: die Formule E auto’s lijken behoorlijk veel op de auto’s die 35-40 jaar geleden in de Michel Vaillant stripboeken werden getekend als ‘de Formule 1 van de toekomst’.

    Los daarvan, vind ik de Formule E een leuke klasse om te zien. De heren zijn niet vies van een lekker potje wheelbanging en het veld zit ook behoorlijk dicht op elkaar. Ik hoop alleen wel dat ze in de toekomst wel (meer) naar echte circuits gaan uitwijken, want die stratencircuits lenen zich vaak niet echt voor toffe inhaalacties.

    Login om te reageren
  8. karaya zegt

    11 september 2019 om 23:00

    Tweede garnituur dus.

    Login om te reageren
  9. rikv99 zegt

    12 september 2019 om 12:43

    Het hele probleem van de formule E zijn gewoon de circuits. ook al snap ik wel dat stratencircuits het bezoeken laagdrempeliger maken en daardoor de sport populairder laat lijken/zijn voor de sponsor. Heb 2 jaar geleden het geprobeerd te kijken naar een aantal F-E(?) races, vond er echt geen bal aan.
    Jammer dat Nyck niet naar de F1 komt, toch zag ik het wel aankomen aangezien er volgend jaar gewoon bij geen een team echt plek is (alleen HAAS waarschijnlijk).

    Login om te reageren
  10. cossiekiller zegt

    12 september 2019 om 12:44

    Bij de eerste foto dacht ik aan reclame voor Nutella. Hij lijkt sprekend op dat jongetje van vroeger, van enige baardgroei is er ook nog geen sprake.

    Login om te reageren
  11. gregorius zegt

    12 september 2019 om 22:57

    Ik heb t te doen met die jongen. Hij maakt echt een verschil in de F2. Daarvan afegleid, zou hij zeker meekunnen bij een middenmoter in de F1 in zn eerste seizoen.
    Dat zon Latifi als 2e Canadeze paydriver mee gaat doen in een freaking Williams… zonde voor de F1.
    Ik vraag me verder echt af warom Toro Rosso het niet probeert met de Vries. Gasly is te ligt bevonden en Kvyatt, moet die volgend jaar weer in een toro rosso rijden?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North