
De kogel is door de kerk (nee echt). Wij weten waar Max Verstappen rijdt in 2026!
Het was heerlijk smullen, maar de grote koek speculaas is nu opgegeten. Max Verstappen blijft ook in 2026 voor Red Bull Racing uitkomen. Dat durft althans de Telegraaf heden avond te koppen na de Grand Prix van België. De ‘T’ geeft in haar artikel overigens geen quotes en ronkende teksten, maar beroept zich op klaarblijkelijke kennis van het contract van Max Emilian.
Al langer wordt gezegd dat daar een paragraaf instaat met een prestatieclausule. Verstappen zou (jaarlijks) zijn contract tot en met 2028 mogen openbreken, als hij in de zomerstop niet bij de eerste drie in het kampioenschap staat. Iedere F1 fan en journalist ‘denkt’ zeker te weten dat deze clausule bestaat. Persoonlijk heb ik het contract van Max echter niet helemaal kunnen uitpluizen. Kennelijk zit de ‘T’ echter vuistdieper in het kamp Verstappen dezer dagen. Want er staan geen mitsen en maren bij de berichtgeving.
Mits de clausule er inderdaad is, heeft de Telegraaf wel een punt. Er is namelijk nog maar een race voor de zomerstop, namelijk die in Hongarije. En Max staat derde achter de twee McLaren coureurs. George Russell is zijn naaste belager op P4. Maar de Brit kan na een slecht weekend voor Mercedes in België onze held niet meer inhalen voor de F1 zomervakantie. Hij heeft namelijk nu 28 puntjes achterstand en kan bij winst in Boedapest (soort van) hooguit 25 puntjes inlopen, mits Max een donut noteert. Om kort te gaan: zijn derde plek is voor de zomer gegarandeerd, dus de exit-clausule geïnvalideerd.
Nu we het toch hebben over George Russell: de Brit zal ook wel een flesje ontkurken vanavond. Hij is nu vrijwel verzekerd van een plek bij het team voor volgend jaar. Mocht hij dat tenminste willen. Want afhankelijk van wat er volgend jaar allemaal gebeurd, ligt het wel in de lijn der verwachting dat de hele saga zich dan nog een keer zal herhalen.
Eerder maakten wij immers bekend dat Max Verstappen volgend jaar naar Mercedes zou gaan, op basis van Italiaanse media. Nu hebben we daarvoor natuurlijk het schaamrood op de kaken. Maar aan de andere kant: het is geen geheim dat Toto Wolff Verstappen graag had binnengehaald. En onwaarschijnlijk dat dat volgend jaar opeens anders zou zijn. Russell moet dus eigenlijk even zorgen dat hij een nieuw contract voor meer jaar tekent. Dan is het aan Antonelli om zich in jaar twee te bewijzen en de opvolger Verstappen te worden. Zo niet wordt Verstappen wellicht euhm…de opvolger van Antonelli.
Maar dat is allemaal koffiedik kijken. De ene speculaas is op, de volgende ligt alweer op je bordje. Ook Ford zal dolblij zijn na de recente exodus dat ze in ieder geval nog één belangrijk kopstuk overhouden. Enfin, eerst maar eens kijken hoe de combo Verstappen – Red Bull – Ford volgend jaar presteert. En hoe Mercedes presteert. En de rest. Liefst zien wij Max nog steeds naar Ferrari gaan als opvolger van Hamilton in 2027. De beste coureur, dan nog altijd in zijn prime, bij het meest epische team. Is het al 2027?





Ik roep al maanden: Max gaat naar Aston Martin.
Hij zal 2026 nog even de kat uit de boom kijken hoengoed Aston het vlgd kaar haat doen en als dat bevalt zal hij zich herenigen met Honda en Adrian Newey
Alsof hij zin heeft om een team op te bouwen. Als hij nu al niet blij is wanneer hij niet wint dan kan hij dat de komende 5 jaar bij AM ook wel vergeten
Of hij gaat naar Ferrari om daar Hamilton te vervangen en wordt daar herenigd met zijn mattie Christian Horner.
Of hij gaat met pensioen om zijn dochtertje te zien opgroeien en te kweken in het beste race talent dat de wereld ooit gezien heeft.
of hij vervangt ben sulayem bij de FIA
“Officieel: wij weten” – aldus de Telegraaf. Maar doen alsof Jaap een primeur heeft. Deze dino doet ook maar wat he?
Ik zou zeggen stfu, maar dat lijkt dan een beetje onvriendelijk voor diegenen die niet weten dat dit je vorige bijnaam op dit platform is en de inside joke niet snappen ;)
Ach, je zou nog steeds maar vinden dat mijn reacties eerst gecheckt moeten worden voor ze door komen..
Dat vind ik niet heur, maar zoals ik volgens mij al vaker heb uitgelegd; sommige reacties worden automatisch gevlagd door een schimmig systeem waar ik geen kaas van heb gegeten. Wij hebben dezer dagen mede op mijn aandringen een extreem mild moderatie beleid waarbij de individuele redacteurs niet eens meer iemand op de goede oude modlist kunnen zetten. Alleen diehard engnekkerij (oproepen tot cancellen, nazi-vergelijkingen, je kent het wel) wordt verwijderd. En de klassieker der klassiekers: nog een keer reageren als er dan toch nog iets verwijderd is (eigenlijk het belangrijkste punt voor de modlist).
Of je reactie per direct geplaatst wordt of eerst gecheckt moet worden hangt van jee woord keuze af.
Bepaalde woorden creëren een “Red Flag” code.
Nou, dat lijkt mij niet. Mijn reacties moeten al een aantal jaar eerst gemodereerd worden voordat ze in beeld verschijnen. Zo ook deze. Staat toch niets vreemds in, of wel soms?
Was deze daadwerkelijk geflagged?
Ja, net als dit antwoord. ‘Je reactie wacht op moderatie’ staat er dan bovenaan het bericht in mijn scherm.
Ik zal eens even informeren.
Inside joke of niet, het zou volgens mij alsnog niet de juiste reactie zijn. Zeker omdat het volledig voorbij gaat aan de inhoud van de comment waar je daarmee op zou reageren. Doe je alsnog overigens. Terwijl een comment als dit net als de comment(s) die onder het artikel staan volgens mij beter ter harte genomen kunnen worden. Ik vind het steeds meer gaan lijken op een AutoStory. Snelle vlugge kreten en artikelen, clickbaits… ik vind het jammer.
Wat een ongelofelijke treurige titels de laatste tijd
Steeds meer Clickbait titels, met vervolgens een slecht zinloos artikel.
Veel van die USA sh#t kan ook wel achterwegen blijven, kijk meer naar wat er in Europa gebeurt.
Doe eens wat vaker een artikel over alle mega tunnel projecten in Europa, waardoor je straks makkelijker kriskras door europa kan rijden, zonder dat je over bergen heen moet of met een boot water moet oversteken.
Door de titel heb ik echt getwijfeld of ik dit bericht wilde lezen. Jullie hebben zo vaak onzin geschreven dat ik merk dat ik de moeite niet meer wil doen om de artikelen te lezen. Deze keer ben ik eerst naar de comments gegaan om te kijken en daarna heb ik 2 zinnen gelezen en geconcludeerd dat het niet de moeite waard is.
Edit: niet mensen met nazi’s vergelijken. Ook niet tussen de regels.
Prima. Als de boodschap maar duidelijk was en zo aan de reacties te zien ben ik niet de enige die zich er aan stoort.
Steeds minder redenen om deze app te gebruiken als het zo door gaat met de artikelen. En ook teleurstellend om te lezen hoe de redacteuren omgaan met de oprechte kritiek in de comments, wat is er toch aan de hand? Jammer om te zien na 15 jaar op dit platform
Max gaat helemaal nergens heen tot en met 2028, met de nieuwe structuur binnen Red Bull en Horner weg, zit hij nog vaster aan Red Bull verbonden.
Ook een clausule dat Max weg mocht als Marko weg gaat is al lang niet meer in het contract aanwezig.
En hij is maar de coureur en het management besluit, “dit zijn Max zijn eigen worden in een filmpje over wat hij van het vertrek van Horner vind.
Red Bull GmbH wilde al heel lang van Horner af na zijn volgens zeggen ongepaste gedrag.
Echter met de oude aandelen structuur bij Red Bull was dit niet mogelijk
51%, was in handen van de Thaise familie Yoovidhya via TC Agro Trading Co. Ltd.
En de overige 49% was eigendom van de overleden Oostenrijkse medeoprichter Dietrich Mateschitz, en is na zijn overlijden overgegaan op zijn zoon, Mark Mateschitz.
Echter is er nu 2% van de aandelen verschoven, waardoor de Thaise familie Yoovidhya geen overmacht meer heeft.
De Thaise familie Yoovidhya hield door die 51% Horner op zijn stoel bij Red Bull F1.
Nu ze die overmacht niet meer hebben, is Horner per direct verwijderd uit zijn functie.