• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Onyx Bentley GTVX: een V8 met W12-power

Auteur: sir_smokalot, gepost 3 oktober 2013 om 09:30 – 10 Reacties

ONYX Conti GTVX


Waar Bentley zijn V8 ‘S’-modellen heel lafjes 20 extra Engelse pk’s (hp’s) geeft, zijn er altijd tuners die de positiehaag tussen V8 en >W12 willen doorbreken. Het Ierse Onyx bijvoorbeeld, dat de Conti meteen 30 mm breder en 10 mm lager op zijn pootjes zet.

ONYX noemt zijn nieuwe creatie de Bentley GTVX. De coupé beschikt over 610 pk (600 bhp) en moet de 0-96 in 4 seconden kunnen klaren. Ter vergelijking: de W12 (640 pk) doet hier 4,3 seconden over. Naast het andere innerlijk wordt ook het uiterlijk met de tuningstok geslagen, een bodykit met veel carbon en polycarbonaat en gesmede 22 inch shenkies zijn het resultaat.

Vanzelfsprekend zijn ook interieuraanpassingen mogelijk, maar aangezien dit maatwerk is adviseren de heren hierover maar eens te mailen of te bellen. Langskomen mag ook.

Is dit beter dan hun vorige creatie, de Continental GT Platinum GTO (2011-versie)? Je mag rustig stellen dat Bentleys hun favoriete tuningsobject zijn.


Ook interessant!

  • De Bentley Continental GT Speed is terug
  • Bentley Continental GT Gymkhana
    Bentley Continental GT Gymkhana video is ongepast
  • Reguliere Bentley modellen niet meer met W12
  • Urban Bentley Continental is subtiel bruut

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Zeldzame Aston Martin met een 1.3
  • Nissan heeft een nieuwe strategie: twee keer zoveel Nismo’s!
  • Video: tof doen met de motorfiets
  • Nürburgring Touristenfahrten 2026: de prijzen en veranderingen!
FacebookTweetPinLinkedIn

Bentley, continental, continental-gt, continental-gt-v8, ONYX, tuning

Vorig bericht: « ‘Tesla Model S-brand bereikte ook li-ion batterijen’
Volgend bericht: Nederlandse nepagenten tillen Belgische automobilisten »

Lees Interacties

Reacties

  1. honeyhanger zegt

    3 oktober 2013 om 09:35

    Foto 4.. Banden lijken me wel erg aan de dunne kant

    Login om te reageren
    • towi1989 zegt

      3 oktober 2013 om 09:50

      @honeyhanger: Daar is niets vreemds aan. De rolomtrek van je wielen moet gelijk blijven, dus als je grotere velgen monteert houdt dit vanzelf in dat je banden minder hoog moeten zijn.

      Login om te reageren
  2. Simpson zegt

    3 oktober 2013 om 09:37

    Paarlen voor de voetballers. Stiekum wel knap dat ze iets met een dergelijk gewicht zo snel kunnen maken, maar mocht ik zo goed kunnen voetballen, dan zou ik toch voor iets anders gaan.

    Login om te reageren
  3. thomcarspotter zegt

    3 oktober 2013 om 09:39

    doe maar niet…

    Login om te reageren
  4. mout zegt

    3 oktober 2013 om 09:51

    Ik vind het er goed uitzien. Vooral die hoogglans lak staat ‘m goed. Maar op de wielen na (zulke platte banden wil je op geen enkele auto – ook op een circuit niet) zien de aanpassingen eruit alsof Bentley zelf een sportievere versie wilde maken.
    Ik snap alleen niet waarom er van die uitsparingen zitten in de spatbordverbreders. Moeten daar nog USA-style reflectors in?

    Login om te reageren
    • towi1989 zegt

      3 oktober 2013 om 10:16

      @mout: Pfff dat is gwoon eerodinamies

      Login om te reageren
  5. gash zegt

    3 oktober 2013 om 10:47

    Die tupperware ziet er fraai uit, maar worden er überhaupt nog Bentley Coupé’s verkocht? Beetje bejaard model inmiddels….

    Login om te reageren
  6. ar156sw zegt

    3 oktober 2013 om 10:50

    Weinig subtiel, maar niet verkeerd op zich… maatje kleinere velgen mag wel op zich. Lak lijkt me best mooi (moeilijk te beoordelen met zo bewerkte foto’s). De keuze voor een W12 wordt wel steeds een vreemdere, je moet dan wel héél veel overhebben voor een “soepeler” blok (tussen aanhalingstekens, omdat ik denk dat je met een 600+ pk V8 waarschijnlijk ook niet van een blok kan spreken waar je niet “soepel” mee kan rijden…)

    Login om te reageren
  7. solmatje zegt

    3 oktober 2013 om 12:14

    Ik wil hem hebben!

    Login om te reageren
  8. baap zegt

    3 oktober 2013 om 19:18

    Schitterend om te zien zo’n dwarsdoorsnede! (Foto 15)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North