• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ook de nieuwe Cayenne is vanaf nu retedik

Auteur: Loek, gepost 22 september 2018 om 09:22 – 16 Reacties

Afbeelding Ook de nieuwe Cayenne is vanaf nu retedikAfbeelding Ook de nieuwe Cayenne is vanaf nu retedikAfbeelding Ook de nieuwe Cayenne is vanaf nu retedikAfbeelding Ook de nieuwe Cayenne is vanaf nu retedikAfbeelding Ook de nieuwe Cayenne is vanaf nu retedikAfbeelding Ook de nieuwe Cayenne is vanaf nu retedikAfbeelding Ook de nieuwe Cayenne is vanaf nu retedikAfbeelding Ook de nieuwe Cayenne is vanaf nu retedik

Cayenne Techart 2018
Tuners hebben hun weg naar de derde generatie gevonden.

Qua styling lukt het de nieuwe Porsche Cayenne (rijtest) maar niet om hetzelfde succes te boeken als zijn jongere broertje, de Panamera. Goed, laatstgenoemde zal ook niet de boeken in gaan als de mooiste Porsche ooit, maar de styling is een stuk minder controversieel dan de eerste generatie. Bij de Cayenne is er niet perse sprake van verbetering of verloedering, maar elke generatie is gewoon een beetje lomp.

Wat de vorige Cayennes ook bewezen is dat het dé auto werd om als handtas(je) erbij te kopen. Mocht je zo vermogend zijn dat je in ’t Gooi, Londen of Dubai alsnog eruit wilt springen (of een voetballer bent), dan bieden vele tuners manieren om de auto, laten we zeggen, opvallend te maken. Want of je de gruwels van Gemballa of Topcar mooi kunt noemen? Dat niet bepaald. Wie ook goed is in bizar ‘mooie’ Cayennes maken, is TechArt.

De geschiedenis van TechArt en Porsches toont eigenlijk alles wat je wilt weten. Elke Porsche kan een uitlaat- en performanceverbetering gebruiken, maar als je visueel ook nog wensen hebt, dan worden die met liefde vervuld. Nou ja, je wens moet wel bestaan uit de woorden ’22-inch velgen’, ‘wide’ en ‘body’. Op sommige auto’s werkt dat, op sommigen, met name de Cayenne en Panamera, werkt het eigenlijk bijna nooit. Al lijkt de klandizie daar anders over te denken.

Stel nou dat jij onder die laatste categorie valt, maar een Cayenne generatie drie hebt, dan heb je een probleem. De tuners hebben zich namelijk nog niet vergrepen aan deze nieuwste SUV van Porsche. Tot nu dan, want TechArt presenteert vandaag hun versie van de nieuwe Cayenne. Onder het mom ‘Aerodynamic package and performance kit‘ wordt de Cayenne een stukje dikker.

Cayenne TechArt

Opvallend genoeg zit TechArt nog in de sfeer van de vorige Cayenne, want de woorden ‘subtiel’ en ‘elegant’ komen meerdere keren voorbij. En ja, vergeleken bij de eerder gelinkte rode duivel is deze nieuwe Cayenne niet eens heel extreem. Maar bij het toevoegen van een dergelijk dikke bodykit en dito velgen is subtiliteit zeer relatief.

Het interieur moet ook je ding zijn, maar de stoelen zien er wel lekker comfortabel uit. Alleen het stofje, geleend uit een jaren ’80 interieur, roept vragen op. Onder de kap is er meer goed nieuws: extra power. De standaard Turbo perst uit zijn vierliter V8 zo’n 550 pk en 770 Nm. TechArt geeft de Cayenne 640 pk en 900 Nm. En door de vermeende extra aerodynamica heeft de Cayenne de perfecte combinatie van kracht, uitstraling en snelheid. Voor een SUV dan.

Ook interessant!

  • Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
    Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
  • Porsche komt met übersportieve Cayenne
  • Gespot - De nieuwe Cayenne Turbo GT, vers op kenteken
  • Porsche Cayenne Turbo GT: sneller dan een 992 GT3

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

cayenne, Porsche, SUV, techart, tuning, turbo

Vorig bericht: « Kopen! De RS6 die Boef niet verzekerd kon krijgen
Volgend bericht: Schotten kunnen nu zelf voor politie spelen »

Lees Interacties

Reacties

  1. kevin82 zegt

    22 september 2018 om 09:40

    Niet mijn kopje thee en die stoelen maken het af. Daar heeft een stagaire aan gewerkt zo lijkt het ?

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      22 september 2018 om 09:42

      @kevin82: voor de symmetrische vouwen moet je extra betalen, is een optie

      Login om te reageren
      • dromedaris zegt

        22 september 2018 om 15:19

        @lekkerlinksrijden: mooi afgekeken van Singapore Airlines

        Login om te reageren
  2. ghengiskhan zegt

    22 september 2018 om 09:42

    Zo gek, een beetje lomp. Duh, het is een SUV. Heb je die wel, als ware het een jong lammetje, door de wei zien huppelen? Nou dan.

    Login om te reageren
  3. MAB zegt

    22 september 2018 om 10:26

    Hebben ze zo een roldeeg hond gebruikt voor de stoelen.

    Login om te reageren
  4. HIM zegt

    22 september 2018 om 10:40

    K foto’s, auto komt niet tot z’n recht.

    Login om te reageren
    • isn1981 zegt

      22 september 2018 om 10:56

      @him: ?????denk dat het niks uit maakt hoe je de fotos maakt hij zal er nooit mooi worden.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      22 september 2018 om 17:53

      @him: ik denk juist dat de wagen alleen op dit soort schemerige foto’s nog een beetje tot z’n recht komt.

      Login om te reageren
      • HIM zegt

        22 september 2018 om 18:13

        @mashell: zoals vrouwen met make-up en tierelantijn ….vervolgens wakker worden en ??WTF —> OMG?

        Login om te reageren
  5. krankjorem zegt

    22 september 2018 om 10:50

    De stagiair heeft ook de achtergrond uitgekozen zie ik.

    Login om te reageren
  6. ikleesookoverautos zegt

    22 september 2018 om 11:06

    Duidelijke foto’s ook.

    Login om te reageren
  7. cossiekiller zegt

    22 september 2018 om 11:53

    Dan blijft de ultieme vraag; zou Boef deze verzekerd krijgen??

    Login om te reageren
  8. qvdweide zegt

    22 september 2018 om 21:26

    Ik vind hem dik! Alleen de stoelen had van mij niet gehoeven.

    Login om te reageren
  9. wernerv8 zegt

    22 september 2018 om 22:40

    Vind het orgineel al helemaal niks. Als er dan ook nog een tjoenert aan gaat zitten ?

    Login om te reageren
  10. sntial zegt

    23 september 2018 om 08:56

    Vreselijke foto’s

    Login om te reageren
    • inbedrijf zegt

      23 september 2018 om 19:18

      @sntial: inderdaad je ziet geen lijn van de auto….

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North