• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

‘Per 2016 wegenvignet in België’, Nederland in paniek

Auteur: sir_smokalot, gepost 10 april 2013 om 07:51 – 77 Reacties

Gewoon betoalen! Schuiven me


Paniek! Boosheid! Verontwaardiging! Consternatie! Waarom? Onze zuiderburen staan op het punt om middels een wegenvignet tol te gaan heffen voor buitenlandse automobilisten. Ja, alweer.

Berichten over Belgische tolwegen zijn al zo oud als de weg naar Brussel, in ons archief dateert de eerste melding ervan uit 2006, zeven jaar geleden dus. Sindsdien kwam de kwestie regelmatig terug, zonder ooit maar tot concrete regegeving te komen. Je zou kunnen stellen dat de Belgische tolweg gelijk staat aan onze kilometerheffing, veel geschreeuw en weinig wol.

Kennelijk heeft iemand in België het oude proefballonnetje weer opgelaten, want ‘per 2016 gaat het dan echt gebeuren‘. Voer voor de ‘Ollandse onderbuik natuurlijk. De usual suspects roepen om het hardst ‘boe!’, en aangezien wij ook niet vies zijn van een beetje onversneden populisme doen we vrolijk mee:

‘Hela, Belgen, jullie doerakken! Schavuiten! Schobbejakken! Parvenu’s! Nare raarpratende surrogaat-Nederlanders! Willen jullie dit plannetje wel eens heel erg snel intrekken, anders..anders..dan gaan we er wat van zeggen! Eh, ik bedoel, anders volgen represailles! Denk aan langzaamaan-acties op jullie snelwegen met Opel Zafira’s met caravans erachter, drie rijstroken breed (zeg maar wat jullie ‘zomer’ noemen). Ha, dat zal jullie leren!

Zo, dat lucht op. Dan kunnen we nu over tot de orde van de dag. Niet dat dat plan in 2016 tot uitvoering gebracht gaat worden, dat is al net zo’n utopie als serieus nemen dat België zijn maanlandschap wegen gaat renoveren.

Maar de leden van de babyboom-trojka ANWB/Telegraaf/AD hebben nu wel mooi even hun hart kunnen luchten, nadat ze zich bijkans verslikten in hun dagelijkse bordje havermoutpap. Onvervalste Belgenhaat als overdrukventiel voor de eigen opgekropte frustratie, wel zo prettig voor de graag- en veelzeurende Nederlander, die volgens eerdere berichtgeving al vanaf dit jaar tol moet gaan betalen.

Zo, dan kunnen we nu weer over tot de waan van de dag, want in 2016 is alles gewoon bij het oude gebleven, en duikt dezelfde discussie wellicht wederom op voor nog een uitkauwronde. Want laten we eerlijk zijn: België boert al goed genoeg met onze belastingvluchtelingen, die hebben die paar schamele centen van een wegenvignet helemaal niet nodig.

Ook interessant!

  • Villa in België is walhalla voor autoliefhebbers
    Villa in België is walhalla voor autoliefhebbers
  • Fatsoenlijk snelladen in België door uitbreiding Fastned
  • Zo wil België alleen nog maar elektrische bedrijfswagens
  • Deze verkeersboetes gaan omhoog en deze omlaag
    Snelheidsboetes in België komen met heftige bijlage

Nieuwste artikelen

  • Record: Porsche 918 geveild voor 6x (!) de nieuwprijs
  • Nog volgens het oude Alpina-recept: de zeldzame B12 5.0 en een B12 5.7
  • De prijs van deze auto bestaat voor 42% uit BPM!
  • Waarom zijn er zoveel EV’s met achterwielaandrijving?
FacebookTweetPinLinkedIn

belgie, tol, Verkeer

Vorig bericht: « Video: Alonso rost LaFerrari over het testcircuit
Volgend bericht: Big Brother: rijgedrag gaat premie autoverzekering bepalen »

Lees Interacties

Reacties

  1. nielsr zegt

    10 april 2013 om 07:57

    Niet zeuren, he. Je kan nog altijd omrijden via Duitsland!

    Login om te reageren
    • roquez zegt

      10 april 2013 om 07:58

      @nielsr: naar Antwerpen?

      Login om te reageren
      • nielsr zegt

        10 april 2013 om 08:00

        @roquez: Ik had het natuurlijk over de sleurhut-eigenaars. Naar Antwerpen kan je met de trein… Fyra FTW!

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          10 april 2013 om 12:13

          @nielsr: Alsof de Fyra weer zal rijden tegen 2016…

          Login om te reageren
  2. ziko zegt

    10 april 2013 om 08:00

    Het is inderdaad te hopen dat het niet door gaat, dat zou voor mij als Zeeuws-Vlaming, wonende in jawel Zeeuws-Vlaanderen toch vrij vervelend worden. Dan is het of door de Westerscheldetunnel en betalen, of door België en betalen…

    Login om te reageren
  3. bass1103 zegt

    10 april 2013 om 08:07

    Haha, prachtig stukje! Dat vignet gaat er inderdaad niet komen trouwens.

    Login om te reageren
    • umadbrah zegt

      10 april 2013 om 08:46

      @bass1103: Haha ja, de babyboom trojka :D:D

      Login om te reageren
  4. xiran zegt

    10 april 2013 om 08:15

    Dan bouwen we toch gewoon een dam in de schelde.

    Login om te reageren
    • arnocs zegt

      10 april 2013 om 09:44

      @xiran:
      Precies de hele belgische economie gaat over nederlands water!
      Dus belgen moeten niet zeuren als wij door hun land heen willen rijden (en zo snel mogelijk tanken in luxemburg)

      Login om te reageren
  5. gorre zegt

    10 april 2013 om 08:21

    zal gaan tijd worden , 50% va, de voertuigen op onze snelwegen zijn niet Belgen en zij mogen ook meebetalen om onze slechte straten er zo bij te laten liggen !!

    Login om te reageren
    • newguy92 zegt

      10 april 2013 om 21:16

      @gorre: ze mogen inderdaad wel is wat aan jullie wegen gaan doen. Gatenkaas

      Login om te reageren
    • newguy92 zegt

      10 april 2013 om 21:16

      @newguy92: gatenkaas

      Login om te reageren
  6. larsdbs9 zegt

    10 april 2013 om 08:21

    Tol vragen voor een lekkere weg, oke, maar voor wegen zoals in belgië, NEE dus!!!

    Login om te reageren
    • White_Lightning zegt

      10 april 2013 om 09:46

      @larsdbs9: Het één heeft ook met het ander te maken. Moeten de Belgen dan betalen omdat alle zwaar buitenlands transit verkeer hun wegen stuk rijden?
      Wat doen jullie dan in Frankrijk? Ja de (snel)wegen zijn daar prima, dankzij het systeem van de péages.

      Login om te reageren
      • tborre zegt

        10 april 2013 om 10:39

        @White_Lightning: idd.. maar dat “kantje van het verhaal” snappen de oranje rakkers niet…
        Wij sturen tenminste geen bon voor 51 km /uur waar je 50 mag…

        Login om te reageren
        • escort77 zegt

          10 april 2013 om 11:29

          @tborre:

          jullie sturen al jaren helemaal geen bonnen meer omdat er iets fout gaat bij de verwerking van wat nulletjes en eentjes…

          maakt mij niet uit hoor, ik kom er nog steeds graag en hou veel van jullie ;-)

          Login om te reageren
      • xiran zegt

        10 april 2013 om 11:22

        @White_Lightning: dus jij vindt het ook normaal dat je voor een enkele reis naar spanje 120 euro kwijt bent aan tol?

        Login om te reageren
        • escort77 zegt

          10 april 2013 om 11:31

          @xiran: niemand verplicht je om over tolwegen te gaan rijden.

          Als jij dat toch doet heb je die 120 euro er kennelijk voor over, anders zou je wel voor een andere vorm van vervoer kiezen of een andere route rijden.

          Login om te reageren
        • rivaga zegt

          10 april 2013 om 15:01

          @xiran: Je hoeft niet naar Spanje, eigen land is toch ook mooi!

          Login om te reageren
        • White_Lightning zegt

          11 april 2013 om 01:03

          @xiran: Ja, als ik naar het zuiden van Frankrijk rijd kost me dat €0,06 per km. Dat heb ik er graag voor over als ik naar de staat van de snelweg kijk.
          Nederlanders blijven Calvinistisch gierige navelstaarders. Wakker worden, het is 2013 en de wereld daarbuiten zit in een financieel economische crisis.

          Login om te reageren
      • Fidenza zegt

        10 april 2013 om 16:39

        @White_Lightning: Ik begrijp niet waarom men zo zaagt over Belgische wegen. Een paar weken geleden ging ik van Calais naar Brugge, dat deeltje door Frankrijk was maar een ramp! Pas in België had ik prachtig asfalt! Ik denk dat Nederlanders nooit naar West/Oost-Vlaanderen rijden…daar is er niks mis.

        Login om te reageren
        • White_Lightning zegt

          11 april 2013 om 00:53

          @Fidenza: Ze moeten toch wat zagen…
          Er is de laatste tijd inderdaad aan de weg gewerkt. Globaal gezien zijn deze zeker niet slechter dan de Nederlandsche.
          Wat betreft de algemene staat van de wegen in Oost -en West Vlaanderen; wordt verklaard door het feit dat de bevoegde minister van Mobiliteit en Openbare Werken uit die regio (Torhout) afkomstig is.

          Login om te reageren
  7. sacha zegt

    10 april 2013 om 08:27

    Goeie actie. Moet Nederland ook gaan doen. De gebruiker betaalt was het toch? Als het je niet bevalt ga je toch lekker treinen/fietsen/vliegen?

    Login om te reageren
    • ropbp zegt

      10 april 2013 om 08:37

      @sacha: denk eens na Sjefke. Wie pak je hiermee? De toeristen die ons land bezoeken en de middenstanders die minder van die toeristen krijgen (je kunt je geld maar een keer uitgeven). België zit in de positie als doorvoerland van Nederlanders die niet willen betalen voor een tunnel, terwijl ze vrijwillig in die uithoek zijn wonen en voor Nederlanders op weg naar Frankrijk en Spanje. Wel gebruik maken van het wegennet (en vooral er over klagen), maar niets bijdragen.
      Go Belgium, go!

      Login om te reageren
    • RazorHead zegt

      10 april 2013 om 13:54

      @sacha:
      oke maar wat heeft het nut nog om dan nog eens belastingen op brandstof,aankoop etc etc te heffen ? :D

      Login om te reageren
      • sacha zegt

        10 april 2013 om 17:40

        @RazorHead: Precies! Dan kan de wegenbelasting dus mooi afgeschaft worden. En misschien wel meer belastingen.

        Login om te reageren
  8. upstream zegt

    10 april 2013 om 08:33

    Discussie lijkt nergens op… Wallonië wil wegenvignet heel snel invoeren op korte termijn omdat ze dringend geld nodig hebben. Vlaanderen wil afwachten en meer focussen op kmheffing, rekeningrijden in de spits etc etc…

    Login om te reageren
    • upstream zegt

      10 april 2013 om 08:34

      @upstream: Kortom, het duurt nog jaren tot dit er komt…

      Login om te reageren
      • xiran zegt

        10 april 2013 om 11:25

        @upstream: met het aantal regeringen en partijen en groepen in belgië duurt het denk nog 20 jaar. België is een politieke puinhoop met allemaal vreemde belangen.

        Login om te reageren
        • Carreza zegt

          10 april 2013 om 15:58

          @xiran: je bedoelt dan vreemde belangen of vreemdenbelangen…? ;)

          Login om te reageren
          • xiran zegt

            10 april 2013 om 16:57

            @Carreza: allemaal andere belangen. ;) typ fout.

            Login om te reageren
  9. flippert zegt

    10 april 2013 om 08:39

    En graag het driedubbele tarief voor al die k caravans!!

    Login om te reageren
  10. the-budel-guy zegt

    10 april 2013 om 08:47

    LOL je zou eerder geld toe moeten krijgen op die wegen :P

    Login om te reageren
  11. terazino zegt

    10 april 2013 om 08:49

    Prima, maar dan wil ik in het vervolg wel over fatsoenlijke wegen kunnen rijden daar.

    Login om te reageren
  12. melkkoe zegt

    10 april 2013 om 08:54

    De Belgen denken zo extra inkomsten te vergaren, maar dit gaat alleen geld kosten op termijn.

    De gemiddelde Nederlander is nog zuiniger dan een prius-rijder, en ritjes naar zuid-frankrijk worden op deze manier vanzelf minder.

    Verder zal het nederlandse bedrijfsleven hier ook niet op zitten wachten en de prijzen zullen dus ook hiervoor omhoog gaan.

    Login om te reageren
  13. clem zegt

    10 april 2013 om 09:08

    Wij hebben Melanie Schultz van Haegen. Zij lost dit wel voor ons op.

    Login om te reageren
  14. Svda zegt

    10 april 2013 om 09:43

    Dan voert Nederland het toch ook in ;) de staat houd van geld innen dus hiermee kunnen ze de kas weer vullen en daarna nutteloos uitgeven zoals 3e wereld hulp
    Daarbij moeten ze eerst eens de wegen daar op knappen want heb vorige keer in de nacht mijn velg en band kapot gereden in een gat.

    Login om te reageren
  15. kickass zegt

    10 april 2013 om 09:52

    Ze moeten òns juist betalen voor het slopen van onze banden.

    Login om te reageren
  16. xilver zegt

    10 april 2013 om 10:13

    Haha, surrogaatnederlanders, die is wel goed gevonden.

    Beste noorderbuur, wij, de Belgen, willen gerust wel gehoor geven aan jullie oproep om het wegenvignet af te schaffen, voor eens en voor altijd. Want wat nu nog enkel voor de buitenlanders is, zal later ook voor de Belgen worden toegepast, we zijn dus simpelweg mee de lul.
    Gelieve de verkiezingen in 2014 mee te manipuleren zodat onze huidige regering nooit meer van ze leven aan de macht kan komen, dan gebeuren zulke zaken niet!

    Hartelijk dank.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      10 april 2013 om 11:13

      @xilver:
      Dat jullie in 2014 naar de stembus moeten is in dit geval een hele geruststelling.
      Dan gaan ze een eventuele invoering in 2016 nooit halen, ze zijn dan minstens tot 2017 aan het “formeren”….

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      10 april 2013 om 12:19

      @xilver: Afschaffen voor eens en altijd? Je bedoelt tot de volgende legislatuur?

      En gelijk hoe je de verkiezingen manipuleert, elke partij is uiteindelijk wel te vinden voor het vignet, want dat spekt de staatskas.

      De vorige keer dat het voorgesteld werd, trouwens, had iemand ook het briljante idee tegelijk de wegenbelasting te verlagen met hetzelfde bedrag als het vignet kost. Waardoor het voor de Belgen dus in feite een nuloperatie wordt. Dat zal sowieso nodig zijn, want anders komt het er idd niet…

      Login om te reageren
  17. Tommy2 zegt

    10 april 2013 om 10:21

    Ah, de Belgen laten ook weer van zich horen hoor.

    Login om te reageren
  18. tomos90 zegt

    10 april 2013 om 10:47

    In België schrijven wij “proefbalonnetje” met dubbele L. De “repressailles” die jullie willen nemen kennen wij niet, hier noemen we die represailles. Dat wij als lezers in onze comments fouten schrijven kan ik mee leven. Een blogger daarentegen zou toch wel even zijn artikel mogen lezen voor hij het op de frontpage post.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      10 april 2013 om 11:06

      @tomos90: Is aangepasdt. Dank!

      Login om te reageren
  19. thibault1234 zegt

    10 april 2013 om 10:53

    Mooi zo, dan kan de schade veroorzaakt door het leger van Nederlandse caravans en vrachtwagens die elk jaar passeert hersteld worden. Mooi zooitje hier in de comments, zagen over schade in een weg die ze zelf veroorzaken.

    Login om te reageren
    • nibor zegt

      10 april 2013 om 14:28

      @thibault1234: maakt mijn auto meer schade aan jullie wegen dan jouw auto aan onze wegen? Nee, onze wegen liggen er beter bij dan die van jullie omdat wij een minder incapabele regering hebben dan jullie en wij ons helemaal blauw betalen aan BPM en wegenbelasting en de belachelijke hoeveelheid brandstofaccijnzen. Dus stop met zeiken over buitenlanders op “jullie” maanlandschap waarop ik al eens een velg en een veer kapot heb gereden, en stem op een partij die de belastingen op auto gebruik flink verhoogt zodat jullie je wegen eens kunnen gaan onderhouden zoals elk zichzelf-respecterend westers land dat doet. Als ik in België rijd heb ik af en toe het gevoel alsof ik in Egypte ben, en dat komt niet door het weer…

      Login om te reageren
      • nibor zegt

        10 april 2013 om 14:33

        @RRenault: Aanvulling: en als jij vindt dat ik niet meer op door jullie land naar mijn vakantiebestemming mag rijden zonder een vignet voor twee weken aan te schaffen, moeten we in Nederland misschien ook maar eens invoeren dat jullie een termijn (een maand dus) wegenbelasting voor jullie auto gaan betalen volgens Nederlands tarief als jullie door Nederland komen. Maakt niet uit of dat voor weed of weet ik veel wat is. Kijken of je dan nog loopt te zeuren over dat wij moeten betalen voor jullie wegen. Jullie zouden je kapot schrikken met al die stinkdiesels dat jullie land telt.

        Login om te reageren
        • thibault1234 zegt

          11 april 2013 om 17:50

          @RRenault: Ah ik wist niet dat de snelheid waarmee asfalt aftakelt te wijten was aan de regering, en ik die dacht dat het aantal auto’s/vrachtwagens en hun gewicht de schuldige was. Of denk je dat Belgische autos meer schade veroorzaken dan Nederlandse? En er zijn constant werken om het asfalt te herstellen, dus ik weet niet waarop je doelt met die regering comment. Niemand verplicht u om door ons land te rijden he, dat kies je zelf. En het feit is gewoon dat heel Nederland door Belgie rijdt op weg naar het zuiden (auto’s, carvans, mobilehomes) plus dan nog de vrachtwagens, terwijl Nederland geografisch op een uiteinde ligt waar niemand echt “doorrijdt” Dus aantal Belgische auto’s op Nederlandse wegen <<<<< Nederlandse auto's op Belgische wegen. Dus een vignet verplichten is meer dan normaal, jullie zijn zelf een groot deel die het asfalt verslijten. Zo kritiek op de staat van onze wagen? Great, betaal u deel en het wordt beter. En in antwoord Nederlands vignet verplichten? Nobody here gives a shit, slechtste scenario gaan er minder mensen achter wiet, dus win-win.

          Login om te reageren
  20. w0o0dy zegt

    10 april 2013 om 11:14

    Tijd voor europa om in te grijpen, stompzinnig gezeik met voor ieder land nog weer zo’n debiele sticker is eigenlijk van de zotte (belgen bedankt voor dat woord). Eg weg uit Brussel en de belgen mogen het verschil door die bezuiniging houden… deal?

    Login om te reageren
  21. premiumbmw zegt

    10 april 2013 om 11:16

    Sommige stukken weg in Belgie zijn nog in slechtere staat dan de wegen in het oostblok. Echt kansloos dat ze daar dan geld voor durven te vragen. Onze bandjes slijten juist extra door hun wegen, dus we zouden eigenlijk geld toe moeten krijgen.

    Login om te reageren
    • stattler zegt

      10 april 2013 om 13:21

      @premiumbmw: je hebt duidelijk nog nooit in Polen rondgereden.

      Login om te reageren
  22. lowlow zegt

    10 april 2013 om 11:18

    Waarom gedragen jullie zich / schrijven jullie altijd als mongolen als het over België gaat ?? Ik zou graag eens weten welk aandeel van de bezoekers uit België komt, een schatting zegt mij 40% Belgen, 50% NL, 10% marrokanen….

    In elk geval, doe eens normaal !

    En ja ik hoop dat er zo’n vignet komt, beste remedie om die gele platen op het middenvak van onze nu al zo drukke wegennet te bannen. Ja met geld te vragen lukt het ons zeker. Ik duim alvast voor 2016 !

    Ongelooflijk trouwens hoeveel van die Hollanders er rijden door België, het is een schande, zo profiteren zonder enige dankbaarheid !!

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      10 april 2013 om 11:27

      @lowlow: “zonder enige dankbaarheid.” Autoblog is ook voor belgen gratis… dus zoek gerust een andere hangout als het je niet bevalt.

      Belgen zijn sterk in kankeren over Nederlanders en het slachtoffer uithangen… maar verder mag ik een groot aantal van hen wel.

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      10 april 2013 om 12:21

      @lowlow: Omdat ‘Ollanders en Vlamingen nu eenmaal hun liefde voor elkaar laten blijken door flauwe afgezaagde grappen…

      Login om te reageren
    • Tommy2 zegt

      10 april 2013 om 20:28

      @lowlow: Niet alleen maar Hollanders hoor, de overige Nederlanders rijden ook over die wegen daar.

      Login om te reageren
  23. nickbongio zegt

    10 april 2013 om 11:21

    Ach, iedereen maakt zich weer druk om niks.

    Zo’n Vignet zal net zoals in Zwitserland wel rond de 35 euro gaan kosten…. Wat een probleem zeg :’)

    Hoewel het natuurlijk belachelijk blijft dat je voor dat soort wegen moet betalen :’)

    Login om te reageren
    • renezzzz zegt

      10 april 2013 om 11:31

      @nickbongio: De prijs van een Zwitsers vignet gaat binnenkort zeer waarschijnlijk naar 100CHF….

      Login om te reageren
      • escort77 zegt

        10 april 2013 om 11:34

        @renezzzz: geen probleem, we moeten ons zwitserse geld toch snel op gaan maken binnenkort

        Login om te reageren
        • renezzzz zegt

          10 april 2013 om 15:09

          @escort77: Voordeel is wel dat je ook een maandsticker kunt kopen voor 35CHF. Kun je meerdere jaren vooruit als je slechts 1 keer per jaar een vakantie in Zwitserland doet.

          Login om te reageren
    • Lohran zegt

      10 april 2013 om 12:16

      @nickbongio: Tja 35 euro voor de mooie Zwitserse wegen (door en over bergen = duur onderhoud en aanleg) ok, maar voor die wasborden die de Belgen wegen noemen.. ;)

      Ik rijd vaan door België en sommige plekken zijn echt bar slecht. Als de tol een reeele prijs is wil ik die best betalen. En dan vergelijk ik het inderdaad met Zwitserland, Frankrijk, etc. Frankrijk is duur, maar mooie wegen, goede voorzieningen op de parkeerplaatsen/tankstations en weinig files (buiten de zomervakantie).

      Login om te reageren
  24. spotu2 zegt

    10 april 2013 om 11:56

    Weer een capriool van onze overheid. *zucht* Nu maar hopen dat het niet doorgaat.

    Login om te reageren
  25. VeniVidiVici zegt

    10 april 2013 om 12:12

    Haha mooi geschreven stukje, complimenten!
    En ach, mocht het wel doorgaan dan voert Melanie toch een vignet in voor de Belgen. Komen de centen gewoon weer terug in de Hollandse pot.

    Login om te reageren
    • stattler zegt

      10 april 2013 om 13:09

      @VeniVidiVici: niet akkoord, de Belgen moeten niet door Nederland om op vakantie te gaan… Nederland haalt al veel geld uit boetes van Belgen die naar coffeeshops komen. Toen ik nog rookte kwam ik regelmatig naar Terneuzen, ik beloof je dat de politie op zoek was naar autos met Belgiqch en Frans kenteken… Beetje te rap gereden? Ferme boete! 5gr weed op zak? 200€ boete (echt waar) omdat een debiele wet zegt dat je weed mag kopen maar niet vervoeren…

      Login om te reageren
  26. RazorHead zegt

    10 april 2013 om 13:52

    Geen paniek jongens, tegen 2014 ligt die huidige belastingsregering toch met hun kloten buiten en als het meezit moeten de vlamingen dan eens minder betalen aan die luie walen waardoor er meer geld vrijkomt

    Login om te reageren
  27. rivaga zegt

    10 april 2013 om 14:43

    Ik begrijp de consternatie niet. In Frankrijk wordt lachend betaald voor de tolweg. Natuurlijk is het niet leuk om tijdens je vakantie te betalen, maar Belgie is in de vakantieperiode slechts een doorvoerland, tanken op Hazeldonk met pas van de baas, snel doorrijden en hooguit een plasapuze op n parkeerplaats en snel doorrijden naar Luxemburg om goedkoper te tanken. Gebruiker moet betalen, dat is overal zo

    Login om te reageren
  28. rivaga zegt

    10 april 2013 om 14:59

    “Ollanders” blijven toch erg rolbevestigend bezig, zeiken over geld. Gebruiker betaald, dat geldt overal. € 120,- tol voor een enkele reis naar Spanje is je eigen keus. Eigen land is ook mooi.

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      10 april 2013 om 21:01

      @rivaga: iedereen zeikt over geld, niet alleen Hollanders. En voor de duidelijkheid, ik ben zowel geen Hollander als Belg.

      Login om te reageren
      • rivaga zegt

        11 april 2013 om 14:09

        @ej20g: Dat kan, maar u ging de discussie dat er altijd badinerend wordt gedaan over Belgen of Belgie, terwijl Ollanders als het over geld gaat altijd zeiken.

        Login om te reageren
  29. Svda zegt

    10 april 2013 om 15:53

    Je betaald in ieder geval niet voor de weg zo beroerd het is daar in Belgie.Laat ze daar maar lekker net zoals hier de wegenbelasting op zn Nederlands betalen dan praten we gelijk over andere dingen.Daarbij rij ik regelmatig in Belgie en hoe hun af en toe daar rijden vraag ik me af hoe de examens daar zijn. Snel kleven, naar andere rijbaan zonder te kijken, weinig geduld eigenlijk.

    Login om te reageren
    • rivaga zegt

      10 april 2013 om 16:06

      @dahlback: Nee Ollanders kunnen lekker rijden! In Nederland is geen enkele discipline, vrachtwagens halen in waar het niet mag, men wil zelf uitmaken hoe hard men rijdt, alleen als men denkt dat er een camera staat of een andere controle is gaat men op z’n remmen staan. Goed bezig!

      Login om te reageren
      • Svda zegt

        10 april 2013 om 17:10

        @rivaga: Vrachtwagens halen in elk land in waar het niet mag, blijft een apart volk.En iedereen, dus jij ook, gaat remmen als hij een flitser ziet

        Login om te reageren
        • rivaga zegt

          11 april 2013 om 14:07

          @dahlback: Ik niet want als je je aan de toegestane maximum snelheid houdt hoef te hooguit te remmen voor een idioot die blijkbaar te hard rijdt en dus remt om boetes te voorkomen. De discussie gaat niet over het feit of een voorgeschreven maximum snelheid begrijpelijk is, want dat is soms niet, maar om het feit dat het wettelijk is.

          Login om te reageren
  30. Svda zegt

    10 april 2013 om 15:54

    Vraag me ook af hoe duur het gaat kosten en een bekeuring zonder vignet rijden kost, anders zonder rijden.

    Login om te reageren
  31. Carreza zegt

    10 april 2013 om 16:01

    Vrees niet, beste noorderburen.

    Zo ver kan je in ons landje niet vooruitplannen dus tegen 2016 is men al lang vergeten wat er vandaag werd gezegd.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      10 april 2013 om 16:40

      @Carreza: en met deze heffing zal jullie staatsschuld van 110% bbp ook niet rap afnemen :)

      Login om te reageren
  32. cossie300 zegt

    10 april 2013 om 19:54

    Van mij mogen ze de buitenlanders direct laten betalen , onze wegen gaan kapot van al de transit vrachtwagens die hier passeren . Toch normaal dat die mee betalen om ons wegennet te onderhouden . Oja , ik ben een belg .

    Login om te reageren
  33. srvip zegt

    10 april 2013 om 23:52

    Ja kunnen wij letterlijk (niet Belgen) de gaten in de begroting en de wegen van de Belgen gaan vullen.

    Je moet in Belgie sowieso al uitkijken dat je je auto niet in de vernieling rijdt in een mega groot gat waar ze bij ons (NL) al lang de weg voor hadden afgezet, of een afrit waar ineens haaientanden staan zonder waarschuwing vooraf , rommel op de weg (Rijkswaterstaat of iets vergelijkbaars hebben ze blijkbaar niet) etc. etc.

    Gewoon schandalig !!!! Dat ze de buitenlanders daar voor willen laten betalen, terwijl wij daar ook nog geld achter laten met winkelen, dagje Spa enz. Nee dan denk je wel 2 keer na voordat je de grens over gaat.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2026 Autoblog · Powered by Truer than North