• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Peter Schreyer: ‘ik ga Hyundai premium maken’

Auteur: ricardo, gepost 4 april 2013 om 17:14 – 55 Reacties

" title=


De tekenduitser is sinds 2006 aan Kia verbonden, en werd onlangs aan het designhoofd gezet van nestgenoot Hyundai. Men is in Korea namelijk best wel content met zijn pennenstreken. Maar wat betekent dit concreet voor Hyundai?

Voor iedereen die bang was dat Hyundai straks een afgezwakte kopie van Kia’s Tiger Nose design wordt: geen paniek. In een interview met Auto, Motor und Sport doet Schreyer uit de doeken wat zijn taak bij Hyundai wordt als hoofd design bij de Hyundai Motor Group.

Tot voor zijn benoeming bij Hyundai, dat een aandeel van 33,99 procent in Kia heeft, is Schreyer nog nooit betrokken geweest bij het design. Daar gaat hij zich nu wel volle bak op richten en, zo claimt hij, zal er een andere koers gevaren worden dan bij Kia. Peter mag dan een hardnekkig Audi-verleden hebben, de designs worden geen eenheidsworsten als het aan hem ligt: Kia zal de strakke designs van tegenwoordig blijven behouden, terwijl Hyundai de classy kant op wordt gedrukt.

Premiumanspruch

Het domein van de Duitsers is iets waar Schreyer Hyundai wel ziet arriveren. Hij noemde de onlangs gepresenteerde Cross GT ‘modern premium’ en voorziet dat Hyundai met meer kwaliteit en meer styling ook alleen maar verder die richting opgaat. We zijn benieuwd of het hem gaat lukken. Wel zal het afhankelijk zijn van de markt / het werelddeel of ze ergens premium Hyundai’s zullen gaan verkopen.

Oh, en hij haalde nogmaals aan dat hij dolgraag een sportauto voor Kia zou wille ontwikkelen. Dat deed hij al eens bij Audi (de TT komt uit zijn koker) en hij ziet de Provo Concept wel als een mooi uitgangspunt. Ja, meteen DOEN!

Ook interessant!

  • Apple auto niet langer via Hyundai of Kia
  • Kia EV6 vs Hyundai IONIQ 5 rijtest
    Kia EV6 vs Hyundai IONIQ 5 rijtest
  • Hyundai Seven: voorbode van de Ioniq 7
  • Kia EV6 rijtest: de leukste Kia in jaren
    Kia EV6 rijtest: de leukste Kia in jaren

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

Hyundai, Kia, peter-schreyer, premium

Vorig bericht: « Toyota GT86 met TRD-goodies komt naar Nederland
Volgend bericht: GM pakt zijn biezen als Noord-Korea een oorlog begint »

Lees Interacties

Reacties

  1. fejjie zegt

    4 april 2013 om 17:19

    Je kan hyundai vrij gemakkelijk premium maken: verander de naam, zet alle huidige modellen stop en bouw nieuwe, kwalitatieve, mooie wagens

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      4 april 2013 om 17:25

      @fejjie: het kan veel gemakkelijker. Verander niets aan naam of auto. Verhoog gewoon de prijzen met 25%. Zorgt dat je een optielijst hebt 200 items. Heel gewone dingen uit de standaard uitrusting als asbakken en neerklapbare achterbanken mogen naar de optielijst als het je anders niet lukt 200 items er op te krijgen. Zorg dat die opties tussen de 100 en 2000 euro per stuk kosten en je bent een echt premium merk. Dat is de strategie die BMW, Audi en ook VW met succes volgen dus waarom Hyundai niet?

      Login om te reageren
      • mdemooistelettervanhetalfabet zegt

        4 april 2013 om 17:30

        @mashell: Maar die merken hebben een naam opgebouwd waardoor mensen zo dom zijn om die prijzen ervoor te betalen. Neem nou de Mazda 6, in de NRC stond een verslag van Bas van Putten, hij schreef iets over een BMW-5 rijdende kennis, die hij erin had laten rijden. Die vroeg naar de prijs (veel lager dan die van de BMW) en toen was die om. Alleen Mazda heeft geen naam van Premium, dus ze krijgen die premium-rijders niet makkelijk uit hun huidige auto.

        Login om te reageren
        • ropbp zegt

          4 april 2013 om 17:55

          @mdemooistelettervanhetalfabet: en waar is die naam/imago van VAAG op gebaseerd? Op een perfecte marketing, niet op kwaliteit. Ik hoop dat Hyundai niet die kant op gaat.

          Login om te reageren
          • mdemooistelettervanhetalfabet zegt

            4 april 2013 om 18:00

            @ropbp: Nou ja, niet alleen op marketing, ik heb het dan ook over premium in het algemeen. Die premium merken hebben gewoon een voorsprong.

            Login om te reageren
            • ropbp zegt

              4 april 2013 om 18:23

              @mdemooistelettervanhetalfabet: en wat is priemiejum? Een marketingding dus. Want is een duurdere Audi A3 echt beter dan een VW Golf???? Dan wil ik die Golf niet eens vergelijken met goedkopere en kwalitatief betere Japanse en Koreaanse modellen.

              Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        4 april 2013 om 17:32

        @mashell:
        En geen recalls meer doen en de klant het zelf uitlaten zoeken.
        Nu roepen ze in de VS meer dan 1 miljoen auto’s terug omdat de remlichtsensor defect zou kunnen gaan. Dat zou een premium fabrikant natuurlijk nooit doen….

        Login om te reageren
        • melkkoe zegt

          4 april 2013 om 23:07

          @jrk68: les een, geloof nooit een klant

          Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        5 april 2013 om 10:16

        @mashell: Asbak is een optie maar wel gratis, bij BMW iig..
        Hou op met die cliché’s joh..

        Login om te reageren
  2. gearhead zegt

    4 april 2013 om 17:20

    De Koreanen verduitsen massaal. De Chinezen zijn daar ook mee bezig. Alle topjongens worden bij duitse fabrikanten weggekocht om de boel te verduitsen. Nog niet gehoord van een faalhaas van een Frans staatsbedrijf wat voor vele roebels is weggekocht.

    Login om te reageren
    • spotu2 zegt

      4 april 2013 om 17:25

      @gearhead: Koreanen proberen zelf auto’s van hoge kwaliteit te maken om de Duitsers te evenaren, de Chinezen nemen verouderde Duitse modellen en plakken er een ander merkteken op. Groot verschil.

      Login om te reageren
      • ropbp zegt

        4 april 2013 om 17:57

        @spotu2: fout! Ze proberen kwam uiterlijk op Duitse auto’s te lijken en kwa kwaliteit op Japanse. Die zijn namelijk wel betrouwbaar.

        Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      4 april 2013 om 17:41

      @gearhead:
      So?
      Als de hele wereld “primijum” wordt, kan jij straks gewoon met de bus gaan.
      m.a.w weest blij met betaalbare Europese merken die gewoon doen wat ze moeten doen.

      Login om te reageren
    • audifreak zegt

      4 april 2013 om 18:38

      @gearhead: Uiteraard, want ook de Aziaten weten wel dat Duitse auto’s het allerbeste zijn. Willen ze zelf ook meetellen dan kunnen ze weinig anders dan daar naar kijken..

      Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        4 april 2013 om 19:28

        @audifreak: ja, en daarom staat Audi ook nr1 met de meeste motorproblemen. Droom maar lekker verder knul.

        Login om te reageren
        • audifreak zegt

          4 april 2013 om 21:12

          @rufctr01: Haha, verwijs je nog steeds naar dat lachwekkende onderzoekje wat allang is gerectificeerd? En daarnaast, ieder merk heeft wel eens wat maar als je de hele geschiedenis van de auto-industrie in ogenschouw neemt, wie zijn dan verantwoordelijk voor bijna alle noemenswaardige ontwikkelingen de afgelopen eeuw? Wie maken de beste technologie? Wie maken de meest degelijke auto’s? Wie zijn in alle opzichten DE BESTE? Juist, de Duitsers! Vaak geïmiteerd (door bijv. Japanners), maar nooit geëvenaard!

          Login om te reageren
  3. Marijn90 zegt

    4 april 2013 om 17:20

    Yeahh right.. En de nieuwe paus komt zometeen een gloednieuwe 458, hoogstpersoonlijk bij me thuis afleveren.

    Login om te reageren
  4. jzaero zegt

    4 april 2013 om 17:26

    Echt? Maar de kracht van Kia de laatste jaren is juist tegen een juiste prijs veel auto te leveren. Als de prijs aantrekkelijk blijft maar de kwaliteit meer omhoog gaat is dat geen probleem, maar ga niet in je eigen vingers snijden..

    Login om te reageren
    • W115 zegt

      4 april 2013 om 17:51

      @jzaero: inderdaad, een beetje Ford- Opel niveau. Goede prijs kwaliteit verhouding. Premium kan je niet in een jaar of 2 worden. Daar is een lang en goed geschiedenis voor nodig.

      Login om te reageren
      • ropbp zegt

        5 april 2013 om 00:46

        @W115: ja, VW heeft een fijne (ontstaans)geschiedenis……

        Login om te reageren
  5. berlinetta zegt

    4 april 2013 om 17:30

    De TT is gewoon een golf met een ander jasje, dat is geen sportauto.

    Laat maar komen Hyundai, ze zijn goed bezig daar. Laat die Duitsers maar eens wat zien.

    Login om te reageren
  6. ronin1130 zegt

    4 april 2013 om 17:30

    Als ze zo verder doen op de automarkt zijn er straks geen ‘gewone’ merken meer. Alles premium, of hoe een marketingterm de markt kan bepalen…

    Login om te reageren
  7. grrrrommmmm zegt

    4 april 2013 om 17:31

    Hij gaat dus nu strips tekenen?

    Login om te reageren
  8. cocksdriveaudi zegt

    4 april 2013 om 17:32

    Ben benieuwd naar de reactie van @Norge, hij rijdt zo maar ineens in een dikke premium bak, zou hij naast zijn schoenen gaan lopen nu?

    Login om te reageren
    • bsxc2 zegt

      4 april 2013 om 17:39

      @cocksdriveaudi: Doet hij toch al.

      Login om te reageren
    • norge zegt

      4 april 2013 om 21:14

      @cocksdriveaudi: Restwaarde is juist met 1000 kronen gestegen…

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        5 april 2013 om 10:18

        @norge: Niks dus… =D

        Login om te reageren
  9. toyotafortuner zegt

    4 april 2013 om 17:37

    Zolang ze maar niet vergeten waar ze ooit voor stonden/voor staan: Kwaliteit tegen een scherpe prijs, vind ik het best.

    Login om te reageren
  10. eduardovich zegt

    4 april 2013 om 17:39

    Allemaal een beetje blaten die designers. Moet haast wel om een beetje op te vallen tegenwoordig zo lijkt het. Ik denk dat Hyundai wel een goede heeft aan deze man om hun auto’s te tekenen.

    Login om te reageren
  11. darrock zegt

    4 april 2013 om 17:39

    Veel succes…

    Login om te reageren
  12. rolf92 zegt

    4 april 2013 om 17:39

    mwoah, Korea wordt straks toch een grote parkeerplaats als ze zo doorgaan. Kunnen ze mooi als die Hyundai’s en Kia’s stallen.

    Login om te reageren
  13. desjonnies zegt

    4 april 2013 om 17:44

    ’t is natuurlijk veel moeilijker om origineel te zijn en iets nieuws te doen.
    Mensen kiezen voor een Koreaan omdat de prijs/kwaliteits verhouding goed is.
    Als die door primijum geneuzel omhoog gaat, zullen velen afhaken.

    Login om te reageren
  14. W115 zegt

    4 april 2013 om 17:46

    Belachelijk, een Hyundai kan je nooit vergelijken met een BMW of Mercedes. Premium kan je niet worden door enkel een glad design en een hoge prijs te hanteren. Lexus is het enige Aziatische merk waar je over premium kan spreken.

    Login om te reageren
    • wantthegreen zegt

      4 april 2013 om 17:58

      @W115: als lexus Premium is is infiniti dit ook.

      Login om te reageren
  15. spotu2 zegt

    4 april 2013 om 17:51

    Zeer verbaasd dat Norge nog geen reactie geplaatst heeft…

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      4 april 2013 om 17:57

      @spotu2:
      Brilletje nodig…, 17.30 stond die er al….

      Login om te reageren
      • spotu2 zegt

        4 april 2013 om 18:20

        @jrk68: Ik zou inderdaad een brilletje moeten denk ik want ik zie hem op mijn telefoon niet tussen de reacties staan.

        Login om te reageren
  16. awesome zegt

    4 april 2013 om 17:59

    Heeft @norge een topicblock gekregen?

    Login om te reageren
    • awesome zegt

      4 april 2013 om 17:59

      @awesome: Ojee. Zie hem nu staan…

      Login om te reageren
      • toyotafortuner zegt

        4 april 2013 om 20:43

        @awesome: Waar dan? Of heeft ‘ie een andere naam nu…

        Login om te reageren
  17. towi1989 zegt

    4 april 2013 om 18:28

    Sinds wanneer maakt design een auto ‘premium’?

    Login om te reageren
    • cocksdriveaudi zegt

      4 april 2013 om 18:33

      @towi1989: Vertel dat maar eens aan VAG, die hebben zelfs geen design!

      Login om te reageren
      • tweede_woning zegt

        4 april 2013 om 18:54

        @cocksdriveaudi: maar wel premium ( ik weet niet wat het is..) en gaan vaker stuk dan de anderen …

        Login om te reageren
        • cocksdriveaudi zegt

          4 april 2013 om 18:59

          @tweede_woning: ik weet er alles van hoe snel zo’n ding van VAG tot op het bot kapot kan gaan

          Login om te reageren
  18. felix95 zegt

    4 april 2013 om 18:56

    Hyundai is iig meer premium dan Audi, als we het over de motor hebben natuurlijk;)

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      4 april 2013 om 20:55

      @felix95: inderdaad!

      Login om te reageren
  19. rufctr01 zegt

    4 april 2013 om 19:30

    De Hyundai modellen die ik in Amerika heb gezien zagen er erg mooi uit!

    Login om te reageren
    • felix95 zegt

      4 april 2013 om 20:45

      @rufctr01: Klopt, die zien er inderdaad gaver uit. Wat sportiever

      Login om te reageren
  20. norge zegt

    4 april 2013 om 21:17

    Als het maar niet zulke slechte auto’s worden als die priemiejums zijn.

    Login om te reageren
    • toyotafortuner zegt

      4 april 2013 om 23:57

      @norge: ah daar ben je. Dacht ff dat je verdwenen was. Mensen refereerden naar je en zeiden dat je al had gereaguurd. Maar ik zag hier geen Noorse comments. Tot nu dan.

      Login om te reageren
      • norge zegt

        5 april 2013 om 00:00

        @toyotafortuner: Ze zien blauw en denken daar is norge…

        Login om te reageren
  21. Rick-dos zegt

    4 april 2013 om 22:47

    Begin maar eerst bij het begin Schreyer: Een Hyundai designen die wel mooi is…als je dat onder de knie hebt kijken we wel weer verder…

    Login om te reageren
  22. nooffence zegt

    4 april 2013 om 23:35

    Wat een reacties, als je geen audi of dergelijke kan betalen hoef je niet gelijk te haten :). Btw: als die premium haters veel geld hadden zag ik ze niet in hyundais rijden on topic: veel succes hyundai de ontwerpen worden ak beter !

    Login om te reageren
  23. Esprit_de_Flandre zegt

    5 april 2013 om 12:45

    Beetje meer “datte” ja (heb geen zin om het woord te zeggen dat iedereen al 37 keer gebruikt heeft in dit topic).

    Maar komt er ook een extra merk (Genesis?), om Lexus en Infiniti te bekampen? Ik vind het vreemd dat daar precies nooit iets van geruchten over zijn…

    Login om te reageren
  24. Imom zegt

    5 april 2013 om 14:57

    Wat moet je daar bij voorstellen ??
    Is een mooie auto als je je niets meer kunt aanschaffen en dan jezelf ganse dagen overtuigen dat je met de beste wagen rond rijd.
    Dat je eigenlijk wat belachelijk overkomt bij anderen dat kan je eigenlijk niets schelen want je rijd tenslotte met de beste auto van de wereld,een Hyundai !!!!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North