• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Piaggio Vespa GTS 300: prijzen 2024 op een rij

Auteur: michaelras, gepost 1 december 2023 om 20:22 – 24 Reacties

Piaggio Vespa GTS 300

Wat kost zo’n Piaggio Vespa GTS 300 in 2024? Hier de prijzen van alle versies op een rij.

Prijzen Piaggio Vespa GTS 300

Je verwacht het misschien niet, maar de Piaggio Vespa GTS 300 is een van de populairste motorfietsen van Nederland. In 2021 stond het model zelfs op de derde plaats in de verkoopranglijsten. Alleen de Kawasaki Z900 (nummer twee) en BMW R 1250 GS (nummer een) werden beter verkocht. Waar de Z900 en R 1250 GS traditionele motorfietsen zijn, daar is de Vespa GTS 300 een zware motorscooter.

23,8 pk sterk

Alle versies van de GTS 300 zijn uitgerust met een 300 HPE (High Performance Engine)-eencilinder benzinemotor. Deze viertakt, vloeistofgekoelde motor met vier kleppen en elektronische injectie heeft een motorinhoud van 278 cc en levert maximaal 23,8 pk en 26 Nm bij 5.250 toeren per minuut. Dat maakt dat deze machine geschikt is voor het A2-motorrijbewijs. Met name in de stedelijke gebieden is de Vespa GTS 300 favoriet.

Piaggio Vespa GTS 300
Piaggio Vespa GTS 300

Diverse versies Vespa GTS 300

Van de Piaggio Vespa GTS 300 bestaan diverse varianten. Zelfs zoveel dat het voor ons reden genoeg was om de prijzen van 2022 overzichtelijk onder elkaar te plaatsen. Anders zie je door de bomen het bos echt niet meer. Dus bij deze, een overzicht van de Nederlandse prijzen van 2022.

Prijzen Piaggio Vespa GTS 300 en GTS 125 2024

  • GTS 125 (A1 rijbewijs) – € 6.499
  • GTS 300 (A2 rijbewijs) – € 7.599
  • GTS Super 125 (A1 rijbewijs)- € 6.599
  • GTS Super Sport 125 (A1 rijbewijs) – € 6.799
  • GTS Super Tech 125 (A1 rijbewijs) – € 6.999
  • GTS Super 300 (A2 rijbewijs) – € 7.699
  • GTS Super Sport 300 (A2 rijbewijs)- € 7.899
  • GTS Super Tech 300 (A2 rijbewijs)- € 8.099
  • GTV 300 (A2 rijbewijs) – € 8.099

Al deze prijzen zijn inclusief kosten rijklaar maken

Prijzen Piaggio Vespa GTS 300 2023

  • GTS 125 – € 6.499
  • GTS 125 Super – € 6.599
  • GTS 125 Super Sport – € 6.799
  • GTS 125 SuperTech – € 6.999
  • GTS 300 – € 7.599
  • GTS 300 Super – € 7.699
  • GTS 300 SuperSport – € 7.899
  • GTS 300 SuperTech – € 8.099

Prijzen Piaggio Vespa GTS 300 2022

  • GTS 300 A2 – € 6.499
  • GTS 300 Super A2 – € 6.699
  • GTS 300 SuperSport A2 – € 6.899
  • GTS 300 Super Racing Sixties A2 – € 6.899
  • GTS 300 Touring A2 – € 6.899
  • GTS 300 SuperTech A2 – € 7.199
  • GTV 300 Sei Giorni ‘II edition’ A2 – € 6.989

Duurder dan 2021?

Zijn de Vespa GTS 300-modellen dan duurder geworden in 2024 ten opzichte van 2023 / 2022? Nee, dat valt best mee dus. Dat is best fijn. Maar het zou altijd kunnen dat Vespa gedurende het jaar de prijzen nog iets omhoog gooit ;-).

Verschillen van alle versies

Leuk al die versies, maar wat zijn nu precies de verschillen? Eigenlijk is de line-up van Vespa heel overzichtelijk. De GTS 300 vormt de instapper. Elke uitvoering in de line-up wordt geleverd met eigen kleuren. Daarin zit dus al een verschil. Maar de grootste prijsverschillen ontstaan door verschil in aankleding. Zo heeft de Touring ten opzichte van de standaard GTS 300 een windscherm en een bagagerek achter. Om het overzichtelijk te houden, zetten we hieronder per uitvoering wat kenmerken op een rij.

GTS 300 standaard: voorzien van een remsysteem met dubbele schijf, een ABS-systeem, ASR-tractiecontrole en bergruimte in het beenschild inclusief een USB-aansluiting. Leverbaar in de kleuren mintgroen, oranje, grijs en donkerblauw.

GTS 300 Super: valt op door 12-inch wielen met zwarte, diamantgeslepen aluminium velgen, het zwarte zadel en wordt geleverd in de kleuren, geel, wit, rood en zwart.

GTS 300 SuperSport: als overtreffende trap van de Super biedt de SuperSport extra cosmetische details op de carrosserie, zoals de ‘stropdas’ en de volledig zwarte velgen in Vespa-stijl. Deze variant wordt geleverd in de kleuren blauw, wit en grijs.

GTS 300 Super Racing Sixties: een GTS 300 met een retro sausje. Vespa levert hem in geel met groen of in rood met wit. De goudkleurige wielen, de rode en gouden details maken het verder af.

GTS 300 Touring: luxere afwerking van zadel en verder voorzien van een windscherm en een bagagerek achter. Enkel leverbaar in de kleur donkergrijs.

GTS 300 SuperTech: de GTS SuperTech heeft als eerste big-body-Vespa een volledig digitaal dashboard, bestaande uit een 4,3-inch TFT-kleurendisplay. Het systeem is ook te koppelen aan een smartphone, handig voor navigatie bijvoorbeeld. De velgen zijn afgewerkt in matzwart. Verder heeft deze uitvoering subtiele gele details, onder meer op het schild voor en op het zadel. De SuperTech wordt geleverd in matzwart en lichtblauw met een matte finish.

GTV 300 Sei Giorni ‘II edition’: de duurste variant in de line-up – de zogeheten Sei Giorni – is een eerbetoon aan de originele Vespa Sport ‘Sei Giorni’, de tweewielerlegende die tijdens de 1951-editie van de Sei Giorni Internazionale in Varese, Italië, 9 gouden medailles in de wacht sleepte.

Piaggio Vespa GTS 300
Piaggio Vespa GTS 300
Piaggio Vespa GTS 300
Piaggio Vespa GTS 300
Piaggio Vespa GTS 300 Touring
Piaggio Vespa GTS 300 Super
Piaggio Vespa GTS 300 Super
Piaggio Vespa GTS 300 Super
Piaggio Vespa GTS 300 Super
Piaggio Vespa GTS 300 Super Sport
Piaggio Vespa GTS 300 Super Sport
Piaggio Vespa GTS 300 Super Sport
Piaggio Vespa GTS 300 Super Racing Sixties
Piaggio Vespa GTS 300 Super Tech
Piaggio Vespa GTS 300 Super Tech
Piaggio Vespa GTV 300 Sei Giorni

dit artikel heeft een update gehad met alle 2024 Vespa GTS prijzen.

Wil je weten of je beter een E-Bike kunt kopen van € 10k dan een Vespa lees dan onze test van de Stromer.

Waarom Vespa het in het 50cc segment moeilijk heeft lees je in ons artikel over de helmplicht.

Ook interessant!

  • Occasions in 2022
    Occasions in 2022 nog bijzonder duur
  • Porsche Macan GTS 2022 rijtest
    Porsche Macan GTS 2022 rijtest en video
  • Porsche 992 GTS rijtest video
    Porsche 992 GTS rijtest video
  • Met deze BMW M4 GTS op Marktplaats is wél gereden!
    Met deze BMW M4 GTS op Marktplaats is wél gereden!

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Motorfiets, motorscooter, piaggio, scooter, vespa

Vorig bericht: « Je kunt de Cybertruck tóch in meerdere kleuren krijgen
Volgend bericht: Podcast #40: Cybertruck 850pk + Dacia ideale reisauto »

Lees Interacties

Reacties

  1. snorrie zegt

    13 januari 2022 om 21:09

    Krijg je er ook zo’n stomatasje bij?

    Login om te reageren
    • Hubert zegt

      13 januari 2022 om 21:11

      Dat is alleen voor de versie met AMG stickers.

      Login om te reageren
      • kennone zegt

        14 januari 2022 om 01:03

        @Hubert: nee hoor, heb een GTS 300 Super gehad en poep ook al jaren via mijn buik

        Login om te reageren
  2. KiraLight zegt

    13 januari 2022 om 21:40

    In de Randstad niet aan beginnen, worden zo gejat.

    Login om te reageren
  3. kenner zegt

    13 januari 2022 om 21:58

    Gewoon La Souris

    Login om te reageren
    • Kevin zegt

      14 januari 2022 om 07:55

      Heb toevallig van de week voor de vriendin zo’n ding nieuw geleverd gekregen. 1400 eurotjes en doet alles wat je er van verwacht.

      Login om te reageren
    • ktm690sm zegt

      14 januari 2022 om 12:33

      @kenner: voor de grootste rotzooi moet je daar zijn ja!

      Login om te reageren
  4. mp014 zegt

    13 januari 2022 om 22:08

    Heb er nu 1,5 jaar eentje, gewoon heerlijk!! Heb hem vandaag terug aan de druppellader gehangen dus tm afgelopen week nog gebruikt. Lekker knallen door het heuvelland, standaard aan de grond in bochten, leuke akra er onder. Top ding!!
    Heb ook verschillende motoren gehad en ja dat is ook leuk, vooral voor de langere afstanden en als je meer autoweg wil meepakken maar op 50 en 80 wegen is dit eigenlijk veel leuker. Ben er blij mee.

    Login om te reageren
  5. alassad zegt

    13 januari 2022 om 22:10

    Hoe hard gaan deze dingen?

    Login om te reageren
    • AudiRS zegt

      14 januari 2022 om 09:13

      @alassad: 0-100 in ong 9 sec. Topsnelheid is ong 130. Afhankelijk van je gewicht en hoeveel wind je vangt. ;-)

      Login om te reageren
    • RoccoS zegt

      14 januari 2022 om 09:15

      Rond de 130 km/u.

      Login om te reageren
  6. vespinie zegt

    13 januari 2022 om 23:34

    Ik mag als 20 jaar op dezelfde Vespa rijden en die gaat ook zeker nooit meer weg. Maar blijft toch wel mooi dat het merk toch wel marktleider blijft. Jammer dat er ook een heel verkeerd sigment aan klanten zich voortbeweegt op de Vespa’s tegenwoordig.

    Login om te reageren
    • ronaldotour zegt

      14 januari 2022 om 06:42

      @vespinie: welk ‘sigment’ bedoel als 20 jaar?

      Login om te reageren
      • ronaldotour zegt

        14 januari 2022 om 06:42

        @ronaldotour: je

        Login om te reageren
        • vespinie zegt

          14 januari 2022 om 08:20

          Nou als ik alleen al hier in mijn woonplaats Apeldoorn kijk en wat de locale dealer voor uitstraling heeft dan kots ik daarvan. Goud gewrapte lambo op de stoep. Insta filmpjes met vlogger zoals Mo biceps en hoe al die dwazen ook mogen heten.

          Maar hij zou beter begrijpen wat zijn doelgroep zoekt dan deze “oude” man in hun ogen. Gelukkig zijn er nog een aantal actieve Vespa liefhebbers clubs door het land die ver weg willen blijven van dit soort gastjes en lekker van hun Bella genieten en zelf sleutelen en ritten maken.

          Login om te reageren
          • sleurhut zegt

            14 januari 2022 om 09:14

            Je bent 20. Twintig. Je doet net alsof je 75+ bent man…

            Login om te reageren
            • baardmijt zegt

              14 januari 2022 om 18:26

              @sleurhut: Oh! Ik dacht dat hij al twintig jaar op dezelfde Vespa reed. Maar waarschijnlijk heb je gelijk.

              Login om te reageren
            • mp014 zegt

              14 januari 2022 om 19:08

              @sleurhut: of bedoelt hij dat hij al 20 jaar op zijn wesp rijd? Hij zegt er zelf aan te sleutelen, dat is bij een oude px makkelijker dan een 2022 gts

              Login om te reageren
  7. ronaldotour zegt

    14 januari 2022 om 02:32

    Pas geleden de film van meneer Piaggio gezien, hoe de Vespa is instaan. Zeker een aanrader.

    Login om te reageren
    • ronaldotour zegt

      14 januari 2022 om 06:40

      @ronaldotour: ontstaan.

      Login om te reageren
  8. p993 zegt

    14 januari 2022 om 07:08

    mand

    Login om te reageren
  9. kniesoor zegt

    14 januari 2022 om 09:46

    Lollig ding, maar man, wat een geld. Daar heb je toch ook een echte motorfiets voor ?

    Login om te reageren
    • tortuga zegt

      14 januari 2022 om 18:14

      @amghans: het is als een IPhone. Blijft sterk zijn waarde behouden. Je betaald er meer voor, en ze zien er telkens het zelfde uit. Maar voor dat geld rijd ik inderdaad liever wat sneller met een 600cc

      Login om te reageren
  10. Laymón zegt

    6 februari 2022 om 09:12

    Voor elke serieuze koper van een vespa gts 300: Hou rekening met roestvorming! Dit euvel vindt al na 12/15 maanden plaats. In andere landen wordt er preventief (tegen een meerprijs) een roestbehandeling gegeven voor aflevering van een vespa gts (wederom google het om teleurstelling te voorkomen) hou er rekening mee dat de originele fabriekslak van de uitlaat na een paar maanden eraf gaat en na 12 maanden lijkt het alsof deze al 10 jaar gebruikt is(niet overdreven) De standaard vering volstaat niet (77kg) en helemaal niet geschikt voor 2 personen (77kg en zij weegt 58kg) deze kan het beste direct bij aankoop worden vervangen door kwalitatieve “dure” veren (dubbel achter en eenmaal aan de voorzijde). De hoge restwaarde is een fabeltje, na 2 jaar gebruik en 3000km verder van de uitgegeven 6500 euro ongeveer 4000 euro bij een particuliere verkoop terug ontvangen. Mijn advies, koop een jong gebruikte en vervang de vering direct en breng deze weg naar een customspuitbedrijf voor nieuwe lak met bescherming en onderkuiplakverzegeling. (harde lak) want het voorspatbordje is te kort en steentjes schieten tegen de onderkuip en hierdoor ook weer sneller roestvorming. Ook nog een tip. Koop een spatbordverlenging om dit hopelijk te voorkomen. van 0 naar 100 circa 10 seconden en een topsnelheid van ongeveer 120/125. Wat wel positief is, dat je in de stad wel vaak als eerste weg bent bij een stoplicht en het verbruik is gunstig met gemiddeld 1 op 28. Naar mijn inziens is dit 4800/5000 euro waard, wat het kost en wat je ervoor terug krijgt staat in verhouding erg krom. Een kennis had een motorscooter van een japans merk uit 2001 en deed alleen het nodige aan onderhoud (olie/bougie/snaar eens per jaar) en geen teken van roest ! hierna ook overgestapt naar het japans merk. Een lang verhaal, maar wel een realistisch beeld waar een potentiële koper rekening mee dient te houden. Dat een goede en complete vespa gts richting de 8000+ euro kan gaan. (geen roest en een stabiel onderstel)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North