• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Pieter Post bezorgt de post in de Arrival Beta

Auteur: willeme, gepost 7 oktober 2020 om 11:17 – 12 Reacties

Arrival Beta

Althans, die kans is erg groot dat Pieter Post ook zo’n hippe Arrival Beta krijgt.

Ongezien iets kopen. Het is soms best een dingetje. Als het gaat om onderbroeken, pannenkoekmix of USB-C adaptertje, maakt het niet zoveel uit.

Maar met een auto wel. Zeker als je voor flink geld meerdere auto’s bestelt. Aan het begin van dit jaar heeft UPS een order geplaatst voor 440.000.000 dollar. Dat gaat om een elektrische bedrijfswagen. De auto in kwestie wordt gebouwd door Arrival en de Beta is een tweede voorproefje.

Arrival Alpha
Dit is de Arrival Alpha, met de rechte voorzijde, grote glaspartij en lage zitpositie

Het was voor beide partijen een goede deal, want dankzij de investering van UPS kon Arrival groeien en ontwikkelen, terwijl UPS meteen aandeelhouder werd. Niet alleen UPS zit in het project, ook Hyundai en Kia zullen flink gaan investeren in Arrival.

Arrival Beta

Arrival Beta

Maar naast mooie plannen moet je wel weten wat je krijgt voor je geld. Dat kan Arrival nu eindelijk laten zien. Ze noemen het de Beta Prototype, waardoor je kunt concluderen om wat voor type auto het gaat.

De Beta Prototype staat op een schaalbaar platform. Dat platform is een beetje het paradardepaardje van de Britten.

  • Arrival Beta
  • Arrival Beta
  • Arrival Beta

Skateboard

Het is namelijk een soort skateboard-bodem. In principe kun je de afmetingen zelf bepalen en er elke willekeurige carrosserie erop monteren. In vergelijking met de voorganger van de Beta, de Arrival Alpha (bovenste foto), is het nieuwe model aerodynamischer.

De neus van de verbeterde Arrival is veel schuiner voor een betere geleiding van de lucht. Handig, want dat scheelt weer qua range. De ruiten zijn kleiner en je zit hoger, waardoor de chauffeur zich iets veiliger zal voelen.

Arrival Beta

Details Arrival Beta

De Arrival bedrijfswagens zullen gebruik maken van batterijpakketten van LG Chem, variërerend van 44 kWh tot 130 kWh. De auto gaat gebouwd worden in een soort pop-up micro-factory.

  • Arrival Beta

Een kleine fabriek (minder dan 10.000 vierkante meter) alwaar de onderdelen worden aangeleverd en de auto’s in elkaar worden geschroefd. De eerste Arrival Beta busjes moeten in het eerste kwartaal van 2022 uitgeleverd gaan worden.

Ook interessant!

  • Hier gaat Ford elektrische bedrijfswagens bouwen
  • Zo wil België alleen nog maar elektrische bedrijfswagens
  • Gespot - Deze elektrische Lotus is géén Tesla
  • Tesla trekt Full Self Driving beta 10.3 terug door problemen
    Tesla trekt Full Self Driving beta 10.3 terug na problemen

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Bedrijfswagen, beta, Elektrisch, LG-Chem

Vorig bericht: « Huh, recordmaand Lamborghini tijdens coronatijd?
Volgend bericht: Bizar: corona en verkoopcijfers BMW Q3 2020 »

Lees Interacties

Reacties

  1. iz_person zegt

    7 oktober 2020 om 11:20

    Heeft wel iets weg van de mercedes sprinter oude generatie.

    Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      7 oktober 2020 om 13:23

      @iz_person: meer de nieuwe versie van de Commer.

      Login om te reageren
  2. kniesoor zegt

    7 oktober 2020 om 11:40

    Geinig ding, zo’n Beta. Wordt nog eens wat met die elektro-meuk.

    Kan me voorstellen, dat ze de zitpositie verhogen, kost de chauffeurs minder moeite om van de bestuurdersstoel op te staan/uit te stappen. Beetje zoals bij die bruine delivery-vans van UPS. Niet onbelangrijk als je dat tig keer per dag moet doen.

    Login om te reageren
    • poes zegt

      7 oktober 2020 om 13:16

      @amghans: ja UPS doet dat keurig. Super makkelijk in- en uitloop ook bij die dingen.

      Login om te reageren
  3. dalmore zegt

    7 oktober 2020 om 11:47

    Wat ziet de toekomst er lelijk uit

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      7 oktober 2020 om 11:59

      @dalmore: Want de busjes die UPS op dit moment gebruikt vind je wél mooi?

      Login om te reageren
      • dalmore zegt

        7 oktober 2020 om 12:01

        @dutchdriftking: Het blijven busjes en die zijn niet gemaakt om knap te zijn, maar ik vind de oude inderdaad mooier!

        Login om te reageren
  4. Robert zegt

    7 oktober 2020 om 12:41

    Het ding heeft zowaar een soort aaibaarheidsfactor meegekregen. Ik vind hem er nu al iconischer uitzien dan de ID.Buzz van VW.

    Login om te reageren
  5. stekkerkoning zegt

    7 oktober 2020 om 13:22

    Een popup micro factory, dat is neem ik aan gewoon een bouwvallige loods ergens achteraf, zoals van een Brits merk mag worden verwacht?

    Login om te reageren
  6. stekel zegt

    7 oktober 2020 om 13:47

    de nieuwe picnic auto!

    en met de platte voorkant kan de kat van pieter toch niet lekker op het dashboard liggen

    Login om te reageren
  7. avdb55 zegt

    7 oktober 2020 om 14:59

    Doet mij iets teveel aan de Spijkstaal karretjes uit de zestiger jaren denken.
    (Reden ze brood, melk e.d. mee rond)

    Login om te reageren
  8. hassebas zegt

    7 oktober 2020 om 20:46

    er is al een compete film op youtube te vinden waar ze productiemodellen klaar hebben.

    https://youtu.be/I781itRPJH8

    incl ups reclame ;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North