
Althans, die kans is erg groot dat Pieter Post ook zo’n hippe Arrival Beta krijgt.
Ongezien iets kopen. Het is soms best een dingetje. Als het gaat om onderbroeken, pannenkoekmix of USB-C adaptertje, maakt het niet zoveel uit.
Maar met een auto wel. Zeker als je voor flink geld meerdere auto’s bestelt. Aan het begin van dit jaar heeft UPS een order geplaatst voor 440.000.000 dollar. Dat gaat om een elektrische bedrijfswagen. De auto in kwestie wordt gebouwd door Arrival en de Beta is een tweede voorproefje.

Het was voor beide partijen een goede deal, want dankzij de investering van UPS kon Arrival groeien en ontwikkelen, terwijl UPS meteen aandeelhouder werd. Niet alleen UPS zit in het project, ook Hyundai en Kia zullen flink gaan investeren in Arrival.

Arrival Beta
Maar naast mooie plannen moet je wel weten wat je krijgt voor je geld. Dat kan Arrival nu eindelijk laten zien. Ze noemen het de Beta Prototype, waardoor je kunt concluderen om wat voor type auto het gaat.
De Beta Prototype staat op een schaalbaar platform. Dat platform is een beetje het paradardepaardje van de Britten.
Skateboard
Het is namelijk een soort skateboard-bodem. In principe kun je de afmetingen zelf bepalen en er elke willekeurige carrosserie erop monteren. In vergelijking met de voorganger van de Beta, de Arrival Alpha (bovenste foto), is het nieuwe model aerodynamischer.
De neus van de verbeterde Arrival is veel schuiner voor een betere geleiding van de lucht. Handig, want dat scheelt weer qua range. De ruiten zijn kleiner en je zit hoger, waardoor de chauffeur zich iets veiliger zal voelen.

Details Arrival Beta
De Arrival bedrijfswagens zullen gebruik maken van batterijpakketten van LG Chem, variërerend van 44 kWh tot 130 kWh. De auto gaat gebouwd worden in een soort pop-up micro-factory.
Een kleine fabriek (minder dan 10.000 vierkante meter) alwaar de onderdelen worden aangeleverd en de auto’s in elkaar worden geschroefd. De eerste Arrival Beta busjes moeten in het eerste kwartaal van 2022 uitgeleverd gaan worden.











Heeft wel iets weg van de mercedes sprinter oude generatie.
@iz_person: meer de nieuwe versie van de Commer.
Geinig ding, zo’n Beta. Wordt nog eens wat met die elektro-meuk.
Kan me voorstellen, dat ze de zitpositie verhogen, kost de chauffeurs minder moeite om van de bestuurdersstoel op te staan/uit te stappen. Beetje zoals bij die bruine delivery-vans van UPS. Niet onbelangrijk als je dat tig keer per dag moet doen.
@amghans: ja UPS doet dat keurig. Super makkelijk in- en uitloop ook bij die dingen.
Wat ziet de toekomst er lelijk uit
@dalmore: Want de busjes die UPS op dit moment gebruikt vind je wél mooi?
@dutchdriftking: Het blijven busjes en die zijn niet gemaakt om knap te zijn, maar ik vind de oude inderdaad mooier!
Het ding heeft zowaar een soort aaibaarheidsfactor meegekregen. Ik vind hem er nu al iconischer uitzien dan de ID.Buzz van VW.
Een popup micro factory, dat is neem ik aan gewoon een bouwvallige loods ergens achteraf, zoals van een Brits merk mag worden verwacht?
de nieuwe picnic auto!
en met de platte voorkant kan de kat van pieter toch niet lekker op het dashboard liggen
Doet mij iets teveel aan de Spijkstaal karretjes uit de zestiger jaren denken.
(Reden ze brood, melk e.d. mee rond)
er is al een compete film op youtube te vinden waar ze productiemodellen klaar hebben.
https://youtu.be/I781itRPJH8
incl ups reclame ;)