• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Polestar 2 krijgt tweede terugroepactie in een maand tijd

Auteur: hayte, gepost 30 oktober 2020 om 19:56 – 34 Reacties

Kont van de Polestar 2

Eerst ging het om een softwareprobleem, maar bij deze tweede terugroepactie van de Polestar 2 moet er hardware vervangen worden.

Hier op Autoblog hebben we het vaak over de kwaliteitsproblemen van Tesla. Denk maar aan de slecht ontworpen achterbumpers, ophanging of daken zonder lijm. Wat dat betreft doen die gevestigde autofabrikanten dat wel beter… toch?

Nou, in het geval van Polestar lijkt dat wel mee te vallen. Okay, technisch gezien is Polestar een nieuw merk, maar ze kunnen sterk leunen op de kennis en kunde van Volvo. En dat is wel een merk wat – al dan niet terecht – als betrouwbaar bekend staat.

Die betrouwbaarheid lijkt bij de Polestar op dit moment echter wel mee te vallen. Sinds een paar maanden produceren ze namelijk de Polestar 2, waarvan er nu minimaal 4586 stuks de fabriek hebben verlaten. En die 4586 auto’s moeten weer terug naar Polestar. Voor de tweede keer deze maand.

Polestar is deze keer niet zo heel scheutig met details. Volgens een statement zijn de omvormers op de meeste Polestar 2’s namelijk defect. Deze omvormers zetten de energie vanuit de accu om naar de energie die de elektrische motoren nodig hebben. Een vrij cruciaal onderdeel dus. Wat er precies defect is aan de omvormer is niet duidelijk.

Naast de omvormer, is ook de High Voltage Coolant Heater defect. Hierbij gaat het om 3150 auto’s, ietsjes minder dan met de defecte omvormer dus. Dit onderdeel zorgt ervoor dat zowel de cabine als de accu’s opgewarmd kunnen worden als dat nodig is. Eigenlijk zijn het dus twee oproepacties ineen.

Getroffen klanten licht Polestar vanaf maandag 2 november in over het probleem en de volgende stappen. De terugroepactie is vrijwillig, al lijkt het ons niet heel handig om rond te rijden met een omvormer die niet goed werkt. Klanten moeten met hun auto naar de werkplaats, waar de defecte onderdelen omgewisseld worden. Zowel de omvormer als de HVCH kunnen in één werkplaatsbezoek omgewisseld worden. Als je je auto laat repareren, krijg je meteen een upgrade waarmee je softwareupdates OTA kan ontvangen. Dus je gaat er bij deze tweede terugroepactie van de Polestar 2 nog op vooruit ook.

Bij auto’s die nog niet zijn geleverd, vervangt Polestar de defecte onderdelen vooraf. Daardoor kan het nu wel langer duren voordat mensen hun auto hebben. Dat laatste is wel een mogelijk probleem, met die stijgende bijtelling in het achterhoofd…

Ook interessant!

  • Duitse autoriteiten eisen terugroepactie Tesla Model X
  • nieuwe Polestar modellen
    Nieuwe Polestar modellen zijn onderweg
  • terugroepactie Tesla
    Tesla moet wéér terugroepactie houden
  • Bijna half miljoen Tesla's teruggeroepen

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, Polestar, polestar-2, terugroepactie

Vorig bericht: « Video – Zelfrijdende racer wil niet racen, knalt tegen muur
Volgend bericht: Allard Kalff: ‘De Formule 1 is nu veel te veilig’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. harrie zegt

    30 oktober 2020 om 20:02

    Wordt het logo ook meteen vervangen?

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      30 oktober 2020 om 20:28

      @harrie: alleen in Frankrijk, wordt een croissant

      Login om te reageren
      • bbfix zegt

        31 oktober 2020 om 08:23

        @lekkerlinksrijden: hahahahaha

        Login om te reageren
      • jag1960 zegt

        1 november 2020 om 08:42

        Wellicht wordt het nu toch een “canard”

        Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      30 oktober 2020 om 23:52

      Ja, wordt een afbeelding van een Franse vlag met een middelvinger op.

      Login om te reageren
  2. iphonistvongates zegt

    30 oktober 2020 om 20:19

    Erg tactisch….nog meer free publicity! Iemand bij de marketingafdeling daar heeft zeer hoge cijfers gehaald tijdens de opleiding bij Nyenrode ?

    Login om te reageren
  3. vaakbenjetebang zegt

    30 oktober 2020 om 20:23

    Deze auto is in werkelijkheid toch wel weerzinwekkend lelijk. Een sedan op stelten werkt esthetisch eenvoudigweg niet.

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      30 oktober 2020 om 20:29

      @vaakbenjetebang: het is geen sedan

      Login om te reageren
      • Richmond zegt

        30 oktober 2020 om 20:38

        @lekkerlinksrijden: een crossover is het ook niet echt

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      30 oktober 2020 om 21:42

      @vaakbenjetebang: ik vind de wagen gaaf en origineel. Mag dat ook?

      Login om te reageren
      • vaakbenjetebang zegt

        30 oktober 2020 om 21:44

        @mashell: Tuurlijk mag dat. Smaken verschillen. En zo origineel is-ie niet, Volvo heeft zelf al een keer een S60 op hoge poten gezet, en die zag er ook knap ongelukkig uit.

        Login om te reageren
  4. vaakbenjetebang zegt

    30 oktober 2020 om 20:34

    @lekkerlinksrijden: Beetje semantisch, maar fair enough. En profil zit er toch genoeg ‘kont’ aan om het in die zin een sedan te noemen, of voor mijn part een three-box design. En dat werkt dus niet, op stelten. Althans, voor mij. Wellicht vallen hele volksstammen in katzwijm voor deze verhoudingen en heb ik het op dat vlak voor de zoveelste keer weer totaal niet begrepen.

    Login om te reageren
    • dutchneon zegt

      2 november 2020 om 17:39

      nee hoor volledig met je eens hier ik zie ook een oudewets getekende vierkant achtige sedan die hoog op de poten staat en voorzien is van veel futuristische truukjes / om het moderner te laten lijken.

      Login om te reageren
  5. cossiekiller zegt

    30 oktober 2020 om 21:32

    Polestar is ook in Chinese handen. Er zullen dus nog wel bugs, of anders gezegd virussen, inzitten…

    Login om te reageren
    • superfred zegt

      30 oktober 2020 om 23:28

      @cossiekiller: pfffff… 1992 belde, ze wilden hun grap terug… kan je nou werkelijk niet iets zinnigs zeggen? Zó flauw dit…

      Login om te reageren
  6. Taycan 4S zegt

    30 oktober 2020 om 21:38

    Terugroepacties zijn van alle tijden in de Automotive zowel voor ICE als EV’s. Mijn advies is dan ook om altijd het eerste productiejaar over te slaan … doe ik ook!?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      30 oktober 2020 om 21:40

      @Taycan 4S: als je een betrouwbare auto wilt, neem er dan ééntje van na de facelift.

      Login om te reageren
    • wimof zegt

      31 oktober 2020 om 08:57

      Zeer nuttige tip, jammer genoeg komen andere problemen pas na meerdere jaren aan het licht. Cfr de 1.6 hdi met de fout geplaatste olieaflaatdop (het hoeft niet altijd VW te zijn)

      Login om te reageren
  7. mashell zegt

    30 oktober 2020 om 21:39

    “High Voltage Coolant Heater” dat klinkt als het meest overbodige auto onderdeel allertijden.

    Login om te reageren
    • mastemaker zegt

      31 oktober 2020 om 08:26

      @mashell: klinkt mij als standkachel

      Login om te reageren
      • eirmakk zegt

        31 oktober 2020 om 08:36

        @mastemaker: warmtepomp

        Login om te reageren
    • fanboy zegt

      31 oktober 2020 om 10:05

      @mashell: in de winter wil je dat wel hebben hoor

      Login om te reageren
  8. Taycan 4S zegt

    30 oktober 2020 om 23:14

    @ mashell, klopt inderdaad. Ben heel mijn leven werkzaam geweest in de automotive en de laatste auto’s van een serie zijn meestal de betrouwbaarste! Echter het eerste jaar is tegenwoordig wel een jaar waarbij veel (software)-problemen opgelost worden en issues uitgekristalliseerd worden dus dat is wel heel belangrijk en dat zie je nu ook weer bij deze Polestar 2.

    Login om te reageren
    • SvenskaAeroplanAB zegt

      31 oktober 2020 om 00:10

      @Taycan 4S: Je kan ook een merk kiezen die ‘de problemen oplost en de issues uitkristalliseert’ VOORDAT de auto aan klanten geleverd wordt…

      Login om te reageren
      • Taycan 4S zegt

        31 oktober 2020 om 12:43

        Zekers @ svenska, alleen die merken ben ik nog niet tegengekomen die het eerste jaar Nul problemen hebben!?

        Login om te reageren
    • deeberton zegt

      31 oktober 2020 om 00:34

      *automotive branche

      Login om te reageren
      • Taycan 4S zegt

        31 oktober 2020 om 12:44

        @deeberton, idd! Correct!?

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      31 oktober 2020 om 06:51

      @Taycan 4S: je hebt een punt dat men tegenwoordig wagens op de markt zet waarvan de software nog niet af is. Tesla fans vinden een software update iets fantastisch maar eigenlijk is het een indicatie van slechte kwaliteit. Volkswagen probeert het nu ook met deze strategie, wat mij betreft een vergissing.
      Maar het probleem is niet nieuw. Mijn Seat Toledo uit 1999, eerste maanden van productie, was een echte probleem auto. Met de Volvo C30 uit 2012, laatste jaar van productie, heb ik 2 ton gereden in vier jaar zonder een enkele defect of storing.

      Login om te reageren
      • Taycan 4S zegt

        31 oktober 2020 om 09:09

        Klopt @mashell, terugroepacties zijn van alle tijden en beter het eerste productiejaar overslaan mi…

        Login om te reageren
  9. cdlop01 zegt

    31 oktober 2020 om 05:27

    Gelukkig Charles, hier gaat het wat leuker toe op dit forum! Cd6lop.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      31 oktober 2020 om 06:42

      @cdlop01: is dat code taal dat de drugs bezorgd kunnen worden?

      Login om te reageren
      • cdlop01 zegt

        31 oktober 2020 om 10:00

        Nee mashell, cd6lop gebruik ik op aw forum, de 6c staat voor 6x geblokkeerd door AW. Heeft dus weinig met drugs te maken.

        Login om te reageren
    • Taycan 4S zegt

      31 oktober 2020 om 09:06

      Bonjour! @cd6lop! Ja idd een stuk relaxter hier!?

      Login om te reageren
  10. Aad zegt

    31 oktober 2020 om 09:59

    Tja, als je je elektrische revolutie baseert op een van de meest onbetrouwbare merken mag je dit verwachten.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North