Porsche 911 Targa 4 GTS is officieel

Auteur: , 24 Reacties

Voor Porsche geen nieuwe modellen op de autoshow van Detroit, maar wel een variant waar drie nieuwe letters aan werden toegevoegd.

De 911 Targa is er nu namelijk als een begeerlijke GTS-variant. Kortgezegd; hij heeft wat meer oempf gekregen. Daarmee heeft is de 911 Targa er nu in drie varianten. Onderaan staat de reguliere 911 Targa, met een 3,4-liter zescilinder boxer en 350 pk onder de kap. Daarboven zit de S-variant, met 400 pk bij 7.400 rpm uit een 3.8-liter motor. En de vandaag onthulde GTS-versie is voorlopig de sterkste, met 430 pk. Bovendien zijn standaard het Sport Chrono Pakket, het Porsche Active Suspension Management (PASM)-sportonderstel en een sportuitlaatsysteem gemonteerd.

Met een PDK-bak haalt de 911 Targa 4 GTS een top van meer dan 300 km/u. De 0-100 duurt 4,3 s en het verbruik is gelijk aan dat van de Targa 4S-modellen, variërend van 9,2 tot 10,0 l/100 km.

De GTS beschikt verder over de widebody-carrosserie en zwarte 20-inch lichtmetalen velgen met centrale wielmoer. Vooraan is een luchtopening voor de extra radiateur opgenomen. Verder is ‘ie te herkennen aan andere buitenspiegels, donkergetinte koplampen en zwarte afwerkingsaccenten.

Vanaf maart staat de 911 Targa 4 GTS bij de dealer. Met een PDK-bak beginnen de prijzen bij een niet misselijke €172.401. Voor een 911 Targa 4 GTS met 7-versnellingsbak ben je minimaal €178.011 kwijt.

Hoe de reguliere 911 Targa 4S rijdt en stuurt lees je in deze rijtest. Wegzwijmelen met het origineel van weleer kan met deze klassiekerrijtest.



24 reacties

Graag in het donkerblauw met Carrera classic velgen hier op de stoep zetten en de sleutels mogen door de brievenbus. Alvast dank!
@nielsnl1: En dan zonder de typeaanduiding. Jezus wat een tekst.
@kroverbeek: Valt toch nog wel mee? Ze hadden er eigenlijk “Porsche Neunhundertelf Carrera Vier Gran Tourismo Sport” op willen zetten maar hoe dik de kont van de 911 tegenwoordig ook is, dat paste niet.
Wauw!! Wat een wagen.
Nu nog de Targa Turbo (S)!
@vandijkbv: mooi gezet deze auto opa
Leuk… even over nagedacht. En toch besloten dat een GTS coupe leuker is en een Targa 4S waarschijnlijk gewoon een betere combinatie is.
In mijn ogen de perfecte 911. Staatsloterij? Actie 1: openingstijden Porsche Rotterdam opzoeken!
Ziet er best goed uit maar zou een targa niet de targa kiezen, ik zou zoizo de cabrio kopen
@mrrallycross: Met de cabriolet ben ik het eens .. maar “targa niet de targa”?
via Android app
@mrrallycross: zoizo niet, want het is sowieso
Perfecte porsche
Wauw wat een geweldige auto
Dit is de 20ste variant van de huidige generatie 911… knap van Porsche
via Android app
@erem13: goh, origineel zeg.
@erem13: anders zou je net als bij Audi’s achterop de klep moeten zetten wat de motorinhoud is en of t wel of geen vierwiel aandrijver is. Vind ik dit toch gaver klinken dan 911 Targa 3.8 4wd Plus.
Dit is voor mij op dit moment wel dé ultieme Porsche.Zeker als GTS met widebody carrosserie en ‘classic’ velgen met centrale wielmoer niet te versmaden.Het extra vermogen is leuk meegenomen maar is geen pré.In zilvergrijs aub.
@sydney: Zonder de classic velgen..
Hopen dat ze geen knopje zijn vergeten.
Ik ben wel een fan van de targa zeg. Ik zei altijd de enige porsche die ik ooit zou kopen( mocht ik geld hebben) Is de gt3 maar deze Is toch wel erg leuk. En de 918 natuurlijk maar die tel ik niet mee ;)
Begeerlijke combinatie, een Targa als GTS. Echter zou ik een Targa meer classic houden. Dus niet als Turbo of met vermogens die daar nauwelijks voor onder doen. Gewoon lekker de Carrera, in een klassieke kleur als mint of champagne. Lekker simpel met een 3,4 liter zescilinder, 300pk uit het kleinste blok. Meer dan zat! Wellicht wel de uitlaten vervangen voor ronde exemplaren in plaats van die lelijk afgeronde ovale. De GTS zie ik liever als cabriolet. Jammer ook dat Porsche de Targa ook in rood showt, net als de cabriolet. Het onderscheid qua looks wordt zo deels tenietgedaan.
Schitterend!
Meh…’4′ dus bij voorbaat niet degene waar ik voor zou gaan.

Wat ik me wel afvraag; de GTS heeft inderdaad standaard die widebody, ook als RWD variant, maar het is toch niet zo dat de GTS ‘4’ een nóg dikkere body heeft of wel?

De Targa is namelijk alleen als ‘4’ leverbaar en heeft dus voor zover ik het begrijp altijd al de widebody en dit is dus niet specifiek voor de Targa GTS ‘4’. Overigens vind ik zelf de widebody niet per sé van alle kanten mooier, bijvoorbeeld op de lead foto hier vind ik die eeltknobbel aan de achterkant behoorlijk uit verhouding, maar dat geheel terzijde.
jammer van die lelijke bolvormige sensor voor de adaptive cruisecontrol in de voorgrille…

in “mijn” leasslet golf zit het vlakke model die iets minder lelijk is, als ze die dan ook nog wat discreter zouden integreren… op een +178k€ auto zou ik geen glazen steenpuist op de neus willen
Eeeeen er is weer een versie bij.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).