Porsche presenteert, zoals aangekondigd, twee nieuwe topmodellen met middenmotor: de Boxster GTS en de Cayman GTS, beiden met 15 bonus-pk’s uit hun 3,4 liter zescilinder boxermotor.
Dankzij deze motor-oppepper levert de, nog steeds achterwielaangedreven, Cayman in GTS-trim 340 pk. Zijn open broertje, de Boxster GTS, moet het met 330 paarden stellen. Ook geen straf. Dit is goed voor een 0-100 sprint in respectievelijk 4,6 en 4,7 seconden en een top van 285 om 281 km/u. Beide modellen rollen op 20 inch Carrera S lichtmetaal.
Schakelen gaat via een PDK, maar Porsche is ook lief voor de mensen die zelf willen roeren: het biedt tevens een handgeschakelde zesbak aan. De prijs die je hiervoor betaalt is een gemiddeld verbruik van 9 liter ipv 8,2 l/100km, en dus een iets hogere nieuwprijs.
Vanaf mei staan de nieuwe toppers in hun segment bij de Porsche dealer. De Boxster GTS met PDK-transmissie kost 88.900 euro, de Cayman GTS met PDK-transmissie kost 92.800 euro. De Boxster GTS met manuele transmissie kost 93.122 euro, de Cayman GTS met manuele transmissie kost 96.022 euro.
Met deze introductie is nu elk model van Porsche behalve de nieuwe Macan van een GTS-variant voorzien (geweest): we kenden al de 911 GTS, de Panamera GTS en de Cayenne GTS.
Update: Porsche zegt er niets over, maar we verwachten een beursdebuut in Beijing (april), waar 2 jaar geleden de Cayenne GTS debuteerde. New York (ook april) is eventueel ook nog een optie, maar daar heeft Porsche de afgelopen jaren nog nooit een nieuw model gepresenteerd. Ons geld staat dus op China.
Update 11 april, 10:00: confirmed, de Boxster GTS en Cayman GTS worden in Beijing onthuld op 20 april.
TimoBac zegt
Fantastische wagens, en die kleur! Wel tikkie duur..
tupperware zegt
@TimoBac:
Hoe zo duur, hij is goedkoper dan de 911 en het is de betere auto.
Doe mij maar een Cayman i.p.v. een 911.
baars1992 zegt
Alleen al het uitlaatgeluid van deze wagen maakt het het waard! Laat staan de prachtige GTS interieur afwerking.
berlinetta zegt
Leveren ze nu niet 325 en 330 pk? Ik geloof dat de Boxster S 310 pk had en de Cayman S 315 pk.
sir_smokalot zegt
@berlinetta: Porsche Boxster – S – GTS: 265 -315 -330 pk
Porsche Cayman – S – GTS: 275 – 325 – 340 pk
berlinetta zegt
@sir_smokalot: Ok, mijn fout!
Ram-G-maN zegt
En waarom is de Kaaiman duurder dan de Boxer?
Was de Kaaiman altijd al hoger gepositioneerd dan de Boxer?
stamp zegt
15pk… is ie dan wel reclame-vrij? of heeft ie een geel knipperlicht op rechts?
Ram-G-maN zegt
@stamp: Eigenlijk zou je een waarschuwing moeten geven dat de site niet geschikt is voor epileptische adblock-bezittende autoliefhebbers. Oh wacht, da’s een zéér kleine groep… Niet de moeite waard dus.
gash zegt
Voor dat geld koop ik liever een gebruikte, echte Porsche, zoals deze nachtblauwe 911 Turbo:
http://www.autoleitner.nl/automobielen/aanbod/2009-porsche-911-turbo-nachtblauw-metallic1
reactief zegt
@gash: ‘een echte Porsche’ …. zucht!!!
gash zegt
@reactief:
Ok, ok…….voor handtasjes en vrouwen is een Cayman/Boxster ook een volbloed Porsche….***diepe zucht**….
cargeeksnl zegt
Mooei uitvoering, vooral in deze kleur rood
michieldvv09 zegt
Ook 15k duurder zeker
ds3thp zegt
Ja, dit blijft voor mij toch wel één van die auto’s die ik ooit nog eens zou willen hebben!
Ben benieuwd of er ook nog een Cayman R komt
workhardplayhard zegt
Extreem mooie auto. Alcantara stuurtje ziet er goed uit.
Die prijzen zijn wel om te janken.
In Duitsland gaat hij 73k kosten, hier in in Nederland kost hij dus gewoon 20k meer…
Dit geld trouwens ook voor de andere versies. Cayman 2.7 kost 50k in Duitsland, 68k in Nederland.
jessetje zegt
Wauw heel mooi weer! En ook best snel hoor
baasbas zegt
GTS is altijd the one to have… Zal ook nu vast weer blijken
trolle zegt
“nieuw”