
In een presentatie van Volkswagen Group CEO Martin Winterkorn is de komst van de lichtgewicht Boxster bevestigd. De grote vraag is: gaat de Cayman GT4-filosofie doorgetrokken worden naar dit speeltje?
Tijdens de jaarlijkse presentatie voor media en investeerders van de Volkswagen Group vertelde Martin Winterkorn dat er komend jaar 50 nieuwe auto’s op de markt komen binnen de Volkswagen Group, waaronder de “Porsche 911 en Porsche Boxster Spyder”.
Dat er een nieuwe 911 aan zit te komen is geen verrassing en ook een Boxster Spyder zagen we al aankomen, maar het is voor het eerst dat er door Porsche officieel over de laatste gesproken wordt. De Boxster Spyder zal waarschijnlijk op een flinke afslankkuur gezet worden. Het is mogelijk dat daarbij hetzelfde recept wordt gehanteerd als bij de Cayman GT4: scherper, lichter en een uitgekleed interieur.
Bij de vorige Porsche Boxster Spyder werd er 10 pk toegevoegd ten opzichte van de Boxster S, maar dat zou in het huidige gamma betekenen dat een GTS nog altijd meer pk’s zou hebben. Wellicht kiest Porsche ervoor om een vergelijkbare krachtkuur als bij de Cayman GT4 (385 pk) toe te passen. Als we dan het standaard vermogensverschil van 10 pk tussen de Cayman en de Boxster meerekenen zouden we uitkomen op 375 pk in een tweezits lichtgewicht roadster met middenmotor. Geen slecht recept, toch?
Heb liever een Boxter/Cayman Targa..
@wuppie:
Dat wordt dan een Lotus of een Alfa 4C spider, hou je nog een hoop centen in je zak ook….
@jrk68: het is wel een goed idee: een basic sportwagen onder de Boxster van Porsche. Kleine viercilinder boxer, uiterlijke kenmerken van de 904 GTS en 550A Spyder, prijs iets onder of gelijk aan de Alfa 4C. Laat maar komen!
@gtwillem:
Niet genoeg marge voor vaag, productiekosten zullen nauwelijks lager zijn maar de prijs moet wel significant omlaag.
Daarom hebben ze al een dikke streep door dat project gezet en krijgen we een baby bultrug….
Past immers zoveel beter bij de merkwaarden dan nog een sportwagen….
@jrk68: dat begrijp ik, helaas, maar het zou wel gaaf zijn, en het past uitstekend bij een merk als Porsche. Gewoon kaal, licht, Porsche bouwkwaliteit en tussen de 180-230pk en een maximaal gewicht van 850kg. Prijs van 45k voor de 180pk versie tot 70k voor de 230pk ‘Club Sport’ versie. Volgens mij moet je daar een paar van weg kunnen zetten, en de basis kan door Volkswagen gebruikt worden voor de BlueSport, Audi voor de R4, en Seat voor de Tango/Salsa.
En dan mogen ze van mij Pajuns en Macans verkopen ;-)
@wuppie: als het perse een Porker moet zijn, kun je beter voor de 914 gaan, al dan niet met de toevoeging “-6″…
Prachtig!
Zeker niet, laat maar komen
Een Boxster GT4 dus. Nice. Handbak, wind de haren, strak onderstel, bijna 400pk, sper: wat wil je nog meer?
@gtwillem: je dochter of zus rrrr
@smadb: hahaha, mijn zus is echt een partij lelijk, die wil je echt niet! Die is getrouwd met de eerste de beste die haar niet afstotelijk vond, had jij dus ook kunnen zijn ;-)
@gtwillem: nice +1
@gtwillem: Haha heerlijke reactie!
Nu alweer een nieuwe 911?
@dutchdriftking: facelift van de 991, 991-2 dus.
Prachtig, doet me denken aan de schitterende 356 Speedster op de een of andere manier. Hopelijk kan ik er ooit eens in rondsturen.
Dat porsche is lekker bezig hoor. Door hun historie kunnen ze nu alles gigantisch gaan uitmelken. Elke week weer een nieuwe naam bevestigd. Maarja er staat porsche op dus het kan!
“In een presentatie van Volkswagen Group CEO Martin Winterkorn is de komst van de lichtgewicht Boxster bevestigd” It hurts…
Lekkerrrr….
Jammer, dat hij zowel qua prijs als qua prestaties niet in de schaduw van de 4C kan staan….
Ik was altijd wel fan van de Spyder. Een van de lekkerste sturende karretjes die er waren. Dat ze nu misschien het GT4-recept gaan toepassen, maakt het alleen maar beter.
Porsche gaat lekker hor! Lang leve de panamera, cayennepeper en macun! Ja die maken dit soort projecten mogelijk!
Mijn vriendin is met name geïnteresseerd in de kleuren waarin deze cabrio geleverd kan worden.
Ene kant wel, andere kant toch niet… Ben er nog niet helemaal uit.
Is boxster spider niet dubbelop?
Lekker vroeg
haha, Ik dacht echt dat er die al lang was :/
Ziet er leuk uit. Toch zou ik liever de zekerheid hebben van een dak in dit land
Liever dat ze er eens een turbo op schroeven.